Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:58

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 993 ex 996
Bericht Re: Corona
punt blijft zolang het niet voor je eigen deur staat ziet men er minder de noodzaak van in om zich aan de regels te houden

29 apr 2020 10:38
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
De kans alleen, dat het aan je deur staat, is zo verschrikkelijk klein, dat de huidige maatregelen volledig van de pot gerukt zijn (0,02%?) :wink:
Of was het nou 2%.... :popcorn:

Heb je hem weer: https://www.stichting-nice.nl/covid-19- ... e-t7TSGe6Y

29 apr 2020 12:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
dobbelsteen schreef:
De mensen die aan jonge leeftijd sterven aan corona tellen niet mee?

Iedereen telt mee maar welk percentage is dat van het totaal l ?

29 apr 2020 19:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Midden-Brabant
erwin996 schreef:
dobbelsteen schreef:
De mensen die aan jonge leeftijd sterven aan corona tellen niet mee?

Over mensen op jonge leeftijd gesproken: het aantal doden door abortus is 100X zo hoog als het aantal doden door corona. Waar blijft de maatschappelijke verontwaardiging? Tellen jonge mensenlevens niet mee?

En jonge mensen die suicide plegen op jonge leeftijd, vanwege corona, tellen die niet mee? Tellen de talloze jonge kinderen die slachtoffer worden van geweld in huis, vanwege de stress rondom corona, niet mee?

Het is alleen Corona wat de klok slaat. Al het andere wordt genegeerd.

29 apr 2020 19:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Midden-Brabant
Kheldar schreef:
Uit de laatste technische briefing van het RIVM kwam uit de modellering naar voren dat zonder maatregelen het aantal directe doden door Covid-19 in de eerste besmettingsgolf zeker 25.000-30.000 zou zijn.

En dan spreken we nog niet over de andere doden die jij ook benoemt. Dat zullen er ook wel een stuk meer zijn dan de getallen die jij noemt. Want de impact buiten louter fysieke gezondheid zal psychologisch en mentaal nog vele malen groter zijn dan nu door de huidige maatregelen.

Ik snap je frustratie maar dan heb ik toch liever 6.000 + 20.000 dan waarschijnlijk een onderschatte 25.000 + een heleboel meer en de economie nog harder ontregeld door mensen die zelf uit angst beslissen om niet meer buiten te komen.

En alles wat het RIVM meldt dat klopt ?

29 apr 2020 19:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Midden-Brabant
steef schreef:
Kheldar schreef:
......bij het ziekenhuis aankomen en dat men je zegt ... sorry we zijn vol......

Dat gebeurt al jaren als bijvoorbeeld je kruisbanden gescheurd zijn: Nederland heeft het enige beleid laten varen, dat deze banden binnen 24 uur gehecht dienen te worden, omdat er geen budget is. En ik heb niet 1 voorbeeld, maar honderden. Ook als een oudje een heup breekt, wordt zo’n patiënt dagen aan het lijntje gehouden, tot er ergens in het land plek is! Wie zei ook al weer dat WIJ goede zorg hebben? :evil:
En dit wordt op dit moment steeds erger, omwille van ‘bezuiniging’. NIET door Corona!

......en de zorgverzekeringen zijn geenszins bereid iets bij te dragen van de miljarden die ze on reserve hebben! Ze proberen ergens on juni iets meer duidelijkheid te scheppen....!

En was het dan niet wijzer geweest om de ouderen en zwakkeren op te sluiten, in plaats van hele bedrijfstakken naar de klote te helpen? Tis maar een ideetje :popcorn:

Maar Steef , wat zeg je nou allemaal ? Je gaat hiermee in tegen de algemeen heersende opvattingen. Foei !

29 apr 2020 19:45
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
En de prijs voor de meeste reply’s in de kortste tijd gaat vandaag naar ...

29 apr 2020 21:54
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
[quote="redriver]... alles wat het RIVM meldt dat klopt ?[/quote]

Lees dit maar eens goed door wat het rivm te melden heeft: ze geven geeneens antwoord op hun eigen vragen! https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... even/sport

Dit is gewoon een oorlogssituatie, je moet je bek houden, en luisteren naar de overheid!
Er wordt wel degelijk met twee maten gemeten, en tevens ben je regionaal overgeleverd aan de grillen van ouwe dikke burgemeesters die zelf tot de risicogroepen horen, of ze zijn zo links dat de regels niet voor minder goed Nederlands sprekende mensen gelden, want die zijn zielig! De overheid gedraagt zich walgelijk, en ik heb werkelijk medelijden met mensen die zo bang zijn gemaakt, dat ze al 2 maanden hun huis niet durven verlaten.

Op de site van Stichting Nice kan je zien dat er bijna geen opnames meer zijn. En tóch worden we gevangen gehouden!
DIT MOET STOPPEN!

29 apr 2020 22:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Midden-Brabant
steef schreef:
[quote="redriver]... alles wat het RIVM meldt dat klopt ?[/quote]

Lees dit maar eens goed door wat het rivm te melden heeft: ze geven geeneens antwoord op hun eigen vragen! https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... even/sport

Dit is gewoon een oorlogssituatie, je moet je bek houden, en luisteren naar de overheid!
Er wordt wel degelijk met twee maten gemeten, en tevens ben je regionaal overgeleverd aan de grillen van ouwe dikke burgemeesters die zelf tot de risicogroepen horen, of ze zijn zo links dat de regels niet voor minder goed Nederlands sprekende mensen gelden, want die zijn zielig! De overheid gedraagt zich walgelijk, en ik heb werkelijk medelijden met mensen die zo bang zijn gemaakt, dat ze al 2 maanden hun huis niet durven verlaten.

Op de site van Stichting Nice kan je zien dat er bijna geen opnames meer zijn. En tóch worden we gevangen gehouden!
DIT MOET STOPPEN![/quote]

Is die RIVM website naar een model van een Noord Koreaanse website waarbij de overheid voorschrijft wat je wel en niet mag doen ?

29 apr 2020 22:43
Profiel
steef schreef:

Dit is gewoon een oorlogssituatie!

Ga dat even in Aleppo vertellen. En zet die discussie dan even op dit forum aub. Ben ik wel benieuwd naar.

29 apr 2020 22:45
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Dit plaatje zegt toch alles!

Afbeelding

Met deze toch kleine besmettingsgolf achter de rug hoeveel IC opnames staan daar onder de 65jr? Ongeveer 1300, waarvan er 173 overleden zijn. 15%

Als de maatregelen niet krachtig genoeg of te laat waren genomen dan kan je dit aantal IC opnames onder 65jr rustig maal 10 doen. allemaal binnen een zeer korte tijd met zijn 10.000-12.000 een IC bed nodig.

Hoeveel IC plaatsen hadden we ook alweer? 2000?

Hoeveel doden vallen er dan? Want geen IC plek betekent einde verhaal. 7000-9000? Dat is al een mortaliteit op de IC van 50-60% voor min 65 jarigen!!! waarschijnlijk overgrote deel toch nog vitale mensen.

Tel daarbij nog eens op de vloedgolf aan gewone ziekenhuis opnames.

We kunnen gelukkig langzaam de teugels wat laten vieren. Maar alles opengooien vergeet het maar.

29 apr 2020 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Oorlog?

Het is zeker wel een oorlogssituatie, zeer herkenbaar, want wat doet Nederland in oorlogstijd, snel in de schuilkelders gaan zitten met de deur op slot en je gelijk (direct) overgeven als daar om wordt gevraagd, dat is onze nationale oorlogsmoraal cq omgangsvorm met oorlogen zo ver ... en nu weer dus ... (bron: geschiedenisboeken)

Na 3 maanden angst zaaien en bullshit ic focus is er nog steeds geen adequaat aanvalsplan (aanpak) gebaseerd op het traceren van besmette mensen (antecedenten onderzoek patient enquete: wie heb je allemaal ontmoet de afgelopen 2 weken?), deze mensen nabellen en isoleren ... Hoe moeilijk kan het zijn, we zitten toch allemaal al minimaal 2 maanden thuis???????????????????????

ps. Wisten jullie al dat de ic zorg haar overuren niet betaald krijgt en ook geen vrije dagen op mag nemen? Gek hey dat ze steeds minder enthousiast worden om hun posten te bemannen voor de komende uitzichtsloze tigjaar bij het ontbreken van een effectieve aanpak. Als je mensen niet betaald voor hun werk en risico, is het ook best wel lastig om meer structurele ic capaciteit te organiseren, dat begrijp ik wel ...

En als je problemen niet bij de kop aanpakt, zul altijd met de staart bezig blijven. Wat een nitwits onze zogenaamde leiders !!!!!!!!

30 apr 2020 10:25
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
+1!
Bovendien zitten ze op de andere afdelingen uit hun neus te vreten! (Inside info) Leg dát maar eens uit.... :roll:
Daar hoor je niks over in de media! Alles draait om corona en angst zaaien.
Overigens hebben wij gister een actie uitgehaald, waar een NSB-er een handhaver op had afgestuurd. Maar als volleerd verzetsstrijder, hadden we ze al in de gaten, wát een sukkels. Denken ze dat iedereen zit te maffen in dit land? Ik sta op ‘overleven’, en voor mij is de oorlog al gaande, maar het is wel een ‘papieren’ oorlog, en die is niet fris!
@Giulia: dit is misschien wel de moderne manier van oorlog voeren. Misschien heb jij er geen last van, maar de overheid heeft mij een mes op de keel gezet. En daar zit ik niet op te wachten. Jij wel?

30 apr 2020 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
En wat zeggen we dan !

Alleen samen kunnen we corona verslaan !

+1 Steef

Las gisteren een artikeltje over jeugdzorg, men maakt zich ernstig zorgen over jongeren die nu game verslaafd worden die geen benul meer hebben van dag of nacht ...geen school geen niks meer .
Die hebben nog een heel leven voor zich.

30 apr 2020 12:47
Profiel
993 4S
Die hebben waardeloze ouders dan.

30 apr 2020 12:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
snel in de schuilkelders gaan zitten met de deur op slot en je gelijk (direct) overgeven als daar om wordt gevraagd, dat is onze nationale oorlogsmoraal cq omgangsvorm met oorlogen zo ver

Ik ben blij dat mn opa's niet meer leven om dit te kunnen lezen :ass:

30 apr 2020 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Cazzo Super Veloce schreef:
Die hebben waardeloze ouders dan.

Weet niet of dat aan de ouders ligt als ze op kamers wonen ....

30 apr 2020 13:12
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
....of keihard aan het werk zijn...beetje kortzichtig Cazzo. Je kan als ouder nou eenmaal niet 24 uur per dag bovenop je pubers gaan zitten. Heb jij daar tijd voor?

30 apr 2020 13:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Meestal wil ik mij niet mengen in dit soort discussies, maar nu voel ik toch de behoefte er ook wat van te vinden. Er bestaat een gevleugelde uitspraak dat er in tijden van crisis geen ruimte is voor democratie. Er moeten snel beslissingen genomen worden om acute dreiging te kunnen inperken. Ik stoor mij daarbij aan personen die alleen oordelen vanuit hun eigen perspectief en blijkbaar het totaal plaatje onvoldoende zien of willen zien. Ga er maar aan staan om de beslissingen te nemen in de wetenschap dat je daar achteraf keihard op kan worden afgerekend. Doe je het goed, dan is het bijna vanzelfsprekend, maar blijkt achteraf dat je, op grond van de wetenschap van dat moment, een verkeerde beslissing hebt genomen, dan wordt je kop eraf gehakt en weet iedereen het beter. Ook dat lees ik in veel posts in dit onderwerp terug. We weten het allemaal beter en twijfelen aan alles en iedereen die een mening heeft die ons niet goed uitkomt. Nogmaals, ga er maar aan staan en ga de zaken maar regelen en probeer daarbij de belangen van een ieder in het oog te houden.

Ook ik ben het zeker niet eens met alles wat er besloten wordt, en nee, ik zit niet in de veilige hoek. Als ondernemer krijg ik ongekende klappen en de kapperszaak van mijn echtgenote met tien man personeel staat ook volledig stil. Daarnaast heb ik een zus met uitgezaaide longkanker die nu niet meer behandeld wordt. Ben ik blij? Nee en ja. De situatie is verschrikkelijk maar in mijn mening wonen we nog steeds in een land waar heel veel wel goed is geregeld en partijen hun stinkende best doen om ons door deze situatie heen te loodsen. Ik vrees alleen dat dit zeker niet zonder schade voor de hele maatschappij mogelijk is.

Weet je het beter en weet je hoe het wel moet? Ga dan de politiek in en zorg ervoor dat je voldoende stemmen krijgt en neem het stokje over van de heer Rutte. Veel succes en wijsheid gewenst.

30 apr 2020 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Mart WTL schreef:
Oorlog?

Het is zeker wel een oorlogssituatie, zeer herkenbaar, want wat doet Nederland in oorlogstijd, snel in de schuilkelders gaan zitten met de deur op slot en je gelijk (direct) overgeven als daar om wordt gevraagd, dat is onze nationale oorlogsmoraal cq omgangsvorm met oorlogen zo ver ... en nu weer dus ... (bron: geschiedenisboeken)

Na 3 maanden angst zaaien en bullshit ic focus is er nog steeds geen adequaat aanvalsplan (aanpak) gebaseerd op het traceren van besmette mensen (antecedenten onderzoek patient enquete: wie heb je allemaal ontmoet de afgelopen 2 weken?), deze mensen nabellen en isoleren ... Hoe moeilijk kan het zijn, we zitten toch allemaal al minimaal 2 maanden thuis???????????????????????

ps. Wisten jullie al dat de ic zorg haar overuren niet betaald krijgt en ook geen vrije dagen op mag nemen? Gek hey dat ze steeds minder enthousiast worden om hun posten te bemannen voor de komende uitzichtsloze tigjaar bij het ontbreken van een effectieve aanpak. Als je mensen niet betaald voor hun werk en risico, is het ook best wel lastig om meer structurele ic capaciteit te organiseren, dat begrijp ik wel ...

En als je problemen niet bij de kop aanpakt, zul altijd met de staart bezig blijven. Wat een nitwits onze zogenaamde leiders !!!!!!!!

Even googlen op Grebeberg/Grebelinie. 1 van de overledenen was mijn opa die zijn land heeft gediend. Hij is nooit teruggevonden, waarschijnlijk door directe granaat inslag gedood. Je bericht klopt niet en is onterend voor o.a. mijn opa. Ik zou het op prijs stellen dat je op 4 mei, 20:00 de gevallenen eert. Kun je meer concreet je bron aangeven (geschiedenis boeken is vaag)?

30 apr 2020 13:57
Profiel
993 4S
ArnoM schreef:
Meestal wil ik mij niet mengen in dit soort discussies, maar nu voel ik toch de behoefte er ook wat van te vinden. Er bestaat een gevleugelde uitspraak dat er in tijden van crisis geen ruimte is voor democratie. Er moeten snel beslissingen genomen worden om acute dreiging te kunnen inperken. Ik stoor mij daarbij aan personen die alleen oordelen vanuit hun eigen perspectief en blijkbaar het totaal plaatje onvoldoende zien of willen zien. Ga er maar aan staan om de beslissingen te nemen in de wetenschap dat je daar achteraf keihard op kan worden afgerekend. Doe je het goed, dan is het bijna vanzelfsprekend, maar blijkt achteraf dat je, op grond van de wetenschap van dat moment, een verkeerde beslissing hebt genomen, dan wordt je kop eraf gehakt en weet iedereen het beter. Ook dat lees ik in veel posts in dit onderwerp terug. We weten het allemaal beter en twijfelen aan alles en iedereen die een mening heeft die ons niet goed uitkomt. Nogmaals, ga er maar aan staan en ga de zaken maar regelen en probeer daarbij de belangen van een ieder in het oog te houden.

Ook ik ben het zeker niet eens met alles wat er besloten wordt, en nee, ik zit niet in de veilige hoek. Als ondernemer krijg ik ongekende klappen en de kapperszaak van mijn echtgenote met tien man personeel staat ook volledig stil. Daarnaast heb ik een zus met uitgezaaide longkanker die nu niet meer behandeld wordt. Ben ik blij? Nee en ja. De situatie is verschrikkelijk maar in mijn mening wonen we nog steeds in een land waar heel veel wel goed is geregeld en partijen hun stinkende best doen om ons door deze situatie heen te loodsen. Ik vrees alleen dat dit zeker niet zonder schade voor de hele maatschappij mogelijk is.

Weet je het beter en weet je hoe het wel moet? Ga dan de politiek in en zorg ervoor dat je voldoende stemmen krijgt en neem het stokje over van de heer Rutte. Veel succes en wijsheid gewenst.

100% mee eens.

30 apr 2020 15:29
Profiel
Moderator
PF #57
Dat. Gecombineerd met vanuit de zijlijn gillen dat alles k*t is. Maar niet met een onderbouwd alternatief komen.

30 apr 2020 19:18
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Helemaal met ArnoM eens!!!

30 apr 2020 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
ArnoM schreef:

100% mee eens.

30 apr 2020 22:41
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
@ArnoM: Eindelijk weer eens een zinvol bericht hier. :thumleft:

01 mei 2020 7:36
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 81  Volgende