Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:26

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Ik zou m’n vingertjes maar gekruist blijven houden Steef. Want als in jouw “landelijke netwerk” of “iemand uit je omgeving” er komende periode wel eentje of meer door worden getroffen, of die er nu aan overlijden of niet. Dan hou je wel snel veel minder “landelijk netwerk” over met deze praatjes en uitgesproken mening. Of doe je dat alleen hier?

23 mei 2020 19:55
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
@Steef: dus jouw ‘netwerk’ is maatgevend voor de rest van ons? In mijn ‘netwerk’ heb ik 2 zieken gehad (beiden hersteld), 1 overledene die ik zelf kende en 1 overleden persoon ‘uit de 2e hand’. En mijn netwerk is niet zo heel groot.
En ik geloof dat je de zorg tekort doet door te beweren dat ze daar uit hun neus vreten. Sommige afdelingen zullen idd stil liggen, andere draaien al 2 maanden 24 uurs-diensten.

23 mei 2020 20:17
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Ik heb in mijn vriendenkring 5 ... zijn op wintersport geweest in Oostenrijk. Allemaal prijs. 3 normaal ziek geweest. 2 van je. toch een nachtje slecht gegaan en met benauwdheid naar de eerste hulp geweest. Normale .gezonde mannen. 35-45jr. Ofwel heb jij of ik de foute vriendengroep Steef. Vertel jij het me even?

23 mei 2020 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
steef schreef:
Ik heb in mijn omgeving én in mijn landelijke netwerk werkelijk niemand met corona. Ook geen sterfgevallen.
Nu kan je zeggen dat mijn netwerk klein is, maar dat is niet zo. Viavia hoor ik wel eens dat er iemand (meestal een oom van een verre achterneef zijn schoonmoeder) dat er een best-wel-jong-persoon is overleden. En hij was nog wel zo sportief en gezond (is dat zo?).
De ziekenhuizen alhier staan zo goed als leeg, al weken, de overige afdelingen vreten uit hun neus, al maanden!
Er wordt niets opgeschaald, er wordt nagenoeg niets geïnvesteerd in de zorg, Er wordt wel paniek gezaaid, en getuige de reacties van enkelen hier, lukt dat aardig. Oh ja, de verkiezingen worden mogelijk uitgesteld, komt dát even goed uit!
(En vrijeartsenkeuze wordt even via een achterdeur doorgedrukt, maar dat terzijde, who gives a verrek!)(maar daar wachten ze niet mee).

Ik heb een kater, een mooie. Maar soms heeft hij een moeilijk moment. Hij wil buiten, of toch niet, dan maar wat brokken, of neen, geen brokken nu, toch maar buiten, mmmm, donker hoor, wat aan de krabpaal hangen dan, pfffffffffff, niks aan, ik wil buiten …
Hij heet Flor, maar sinds kort noem ik hem steef, Of redriver, mmmm, of toch maar coolfan ….

23 mei 2020 20:40
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Dierenbeul! :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door MarcoB op 23 mei 2020 20:49, in totaal 1 keer bewerkt.

23 mei 2020 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
MarkS schreef:
Ik zou m’n vingertjes maar gekruist blijven houden Steef. Want als in jouw “landelijke netwerk” of “iemand uit je omgeving” er komende periode wel eentje of meer door worden getroffen, of die er nu aan overlijden of niet. Dan hou je wel snel veel minder “landelijk netwerk” over met deze praatjes en uitgesproken mening. Of doe je dat alleen hier?

Met andere woorden , Als je een andere mening hebt hoor je er niet meer bij !

23 mei 2020 20:48
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Zo kan het ook als het fout gaat! Okok Brazilië is geen land als NL. Maar als de capaciteit in het ziekenhuis op is dan sterven de gezonde geïnfecteerden die naar het ziekenhuis moeten ook!

https://edition.cnn.com/2020/05/23/amer ... index.html

23 mei 2020 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Retie
w.w.doet. schreef:
MarkS schreef:

Hou nu toch eens op met die frase. Ieder heeft recht op een maning en niemand moet zijn/haar mening opdringen, niet de linksen, noch de rechtsen, onder of boven. Iedereen hoort erbij, of niet. Die polarisatie begint hier echt wel een stoorzender te wezen.

23 mei 2020 20:54
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
@Doet: Ach, er zijn er maar een stuk of zes die hier ach en wee lopen te klagen, en ons proberen monddood te maken. De afgelopen week slechts enkele opnames geweest, werkelijk verwaarloosbaar t.o.v. influenza. En die 24-uurs diensten heeft te maken dat er nauwelijks gekwalificeerd personeel is. Die waren wegbezuinigd, weten jullie dat nog? Er worden nu beademingsapparaten besteld, maar er is geen personeel die dat kan bedienen. De overheid loopt al jaren achter de feiten aan, en dat is nu nog erger geworden. Dat is de enige reden dat het volk onderdrukt wordt. Want dat is het!

23 mei 2020 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Retie
steef schreef:
@Doet: Ach, er zijn er maar een stuk of zes die hier ach en wee lopen te klagen, en ons proberen monddood te maken. De afgelopen week slechts enkele opnames geweest, werkelijk verwaarloosbaar t.o.v. influenza. En die 24-uurs diensten heeft te maken dat er nauwelijks gekwalificeerd personeel is. Die waren wegbezuinigd, weten jullie dat nog? Er worden nu beademingsapparaten besteld, maar er is geen personeel die dat kan bedienen. De overheid loopt al jaren achter de feiten aan, en dat is nu nog erger geworden. Dat is de enige reden dat het volk onderdrukt wordt. Want dat is het!

Maak snel ergens een kampvuurtje, gitaartje, zit wat verdrukt te wezen en verongelijkt tegen mekaar klagen. Het zal je goed doen. Lucht lekker op. En for the record, ik ben het dikwijls niet oneens met jullie clubje, er zijn absoluut dingen waar ik jullie mening deel. maar ik doe dat uit eigen beweging, niet omdat het door mijn strot geramd wordt.

23 mei 2020 21:05
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
w.w.doet. schreef:
MarkS schreef:

Die heb je thuis inmiddels op een tegeltje gezet waarschijnlijk. Troost je met de gedachte dat met iedere mening je altijd wel weer ergens bij hoort. Maar met die kletsverhalen die ik hier soms lees hoef ik in mijn omgeving (of zoals Steef het noemde zijn “landelijke netwerk”) niet op veel bijval te rekenen. Gelukkig.

23 mei 2020 21:20
Profiel
steef schreef:
Dat is de enige reden dat het volk onderdrukt wordt. Want dat is het!

Dus je wordt onderdrukt en hebt toch een GT3....

Pfoe dan gaat het wel heel slecht in dit land. Kan je nagaan wat je had kunnen rijden als je in een (ik noem maar wat) top 10 van de wereld welvarend land had gewoond.

23 mei 2020 21:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
steef schreef:

Dat je zover terug durft te kijken. Rutte is toch een uitstekend premier ..... de afgelopen 8 weken :scratch:

24 mei 2020 0:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Het lijkt de vliegende tering wel die Corona, maar vrijheid is alles, en gezondheid ook als je aan de beurt bent, al letten we daar dus niet altijd allemaal zo heel erg goed op ... :scratch:

24 mei 2020 8:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
Die heb je thuis inmiddels op een tegeltje gezet waarschijnlijk. Troost je met de gedachte dat met iedere mening je altijd wel weer ergens bij hoort. Maar met die kletsverhalen die ik hier soms lees hoef ik in mijn omgeving (of zoals Steef het noemde zijn “landelijke netwerk”) niet op veel bijval te rekenen. Gelukkig.[/quote]

Toch vreemd dat ik mijn omgeving kennissenkring netwerk alleen maar geluiden hoor van wanneer stopt die onzin corona maatregelen, en dan hebben de ouderen het grootste woord , maar ja wij wonen ook in het nuchtere deel van Nederland. Angst angst angst regeerd

24 mei 2020 8:22
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Wat zijn jouw bronnen Steef? Het lijkt wel alsof je er middenin zit? Oh nee ... toch niet. Niemand in je vriendenkring zei je. Dus ook maar van horen zeggen. Onbetrouwbaar volgens je eigen maatstaven!!!

Angst angst angst? Dus wat bedoel je dat we allemaal maar Russische roulette moeten spelen en dan hopen dat je niet in het ziekenhuis beland.

Oh heb je een dringende operatie nodig. Pech de halve operatiekamer zit met een coronagriepje thuis. Misschien is de chirurg ondertussen dood.

Artsen overal ter wereld die er middenin staan zeggen dat het ‘the most serious shit’ is die ze ooit gezien hebben. Nee die geloven we niet. Die weten helemaal niks. Nee die zijn onwetend. Want 5G is veel erger .... oh je an het komt van Gates. Goed opletten. Herhaal dit genoeg keren daN wordt het Vanzelf waarheid.

En als dit over is vinden we wel weer wat anders om te bashen. Maar we rijden wel allemaal met een ‘peperdure’ Porsche. Je reinste egoïstische kapitalisten zijn we.

Ik herhaal ... herhaal dit genoeg. Dan wordt het vanzelf de waarheid! Geen bronnen en wetenschap nodig. De populistische praat is de waarheid!!!

24 mei 2020 8:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Maar wat ik dus wel weer heel erg opvallend frappant vind (cq kritische vraag), alle geleerden zijn het er dus min of meer over eens dat we weinig tot niets van het virus weten momenteel, ook niet van de consequenties voor de langere termijn dus ...

Hoe komen de machthebbers er dan nu reeds na 3 maanden onwetendheid bij dat de maatschappij en onze persoonlijk omgangsvormen nooit meer hetzelfde zullen worden???????????????????????????????????????????

24 mei 2020 8:35
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Hoezo niets weten ... de ziekenhuizen stromen vol met mensen die aan het zuurstof moeten, heb ik het niet over intensive care. Daarom hebben zijn er bepaalde maatregelen genomen.

Hard op de rem trappen in het begin leren ze ook op het circuit. Dan kan je daarna perfect de rem loslaten En waar nodig bijremmen. Of hadden we beter maar de ogen dicht gedaan en hopen dat het maar goed gaat.

Want dan was het chaos geweest. Hadden we wat anders om te roepen en bashen over de overheden en beleidsmakers. Maar netto onder de lijn waren we in dat geval ongeveer op hetzelfde uitgekomen. Dan waren de mensen uit eigen beweging thuis gebleven, uit gerechtvaardigde angst! Want dan hadden ze het om hen heen gezien, zelfs Steef had dan in zijn omgeving wel iets gemerkt! Dus ik denk niet dat het zover verschil had gemaakt.

24 mei 2020 9:01
Profiel
ex 993 ex 996
Zweden deed het anders en zie het resultaat

24 mei 2020 9:51
Profiel
President Bolsonaro noemt het een ‘griepje’, zie hoe het nu met zijn land gaat. Volgens mij is Steef gewoon verzonnen naam en is hij eigenlijk President Bolsonaro die hier zieltjes probeert te winnen :popcorn:

24 mei 2020 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Immer volle pulle
300kmh rijden met de Porsche is een groter gevaar.....
Er sterven 5 keer zoveel mensen aan honger.... en dan zeuren wij over een paar meer of minder ?

En laten we het niet over inenting programma's hebben in Afrika die nu stil liggen door de angst van corona , worden de mensen niet meer ingeënt tegen mazelen en andere genees bare ziektes.....

Laatst bijgewerkt door w.w.doet. op 24 mei 2020 10:14, in totaal 1 keer bewerkt.

24 mei 2020 10:10
Profiel
Nee wij zeuren niet over een paar mensen. Onder welke steen ben jij vandaan gekropen?

24 mei 2020 10:13
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
300 km/u rijden is een keuze.

24 mei 2020 10:25
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Mart WTL schreef:
... de machthebbers...

Dit soort termen roept bij mij altijd de vraag op: wat heb je bij de laatste verkiezingen gestemd? Denk dat een groot deel hier VVD heeft gestemd, waarmee het dus door ons gekozen “machthebbers” zijn. En al heb je iets anders gestemd, ze zijn nog steeds (ruim voor Corona) democratisch gekozen. En als jij het niet eens bent met een besluit, of dat niet goed onderbouwd vindt, is dat uiteraard je goed recht.
Maar ik word wel erg moe om steeds weer die suggestie (niet van jou alleen) te lezen dat “de machthebbers” Corona aangrijpen om allerlei ingrijpende maatregelen te nemen om zo hun “macht” te tonen, te misbruiken of te versterken. Ze doen dat omdat het in de gegeven omstandigheden op basis van de beschikbare (en zeker niet volledige of altijd correcte) informatie op dat moment de beste oplossing lijkt. En Rutte heeft zelf al gezegd dat daar ook wel eens wat misgaat. Wat, waarom en hoe zal uit een onderzoek achteraf moeten blijken. Maar voordat dat ‘sporenonderzoek’ start, moeten de brandweer eerst het sein brand meester geven. En op dit moment wordt er nog steeds geblust, en kan de brand op elk moment weer oplaaien. Laat de brandweer dus z’n werk doen en ga niet als een ramptoerist aan de zijlijn roepen dat ze het verkeerd doen. Blijf je dat ook doen als jouw eigen huis in brand staat?

24 mei 2020 10:36
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Volgens mij moeten we nog onderscheid maken tussen “Coronaontkenners” en “Complotdenkers” (of “compleetdenkers”, zoals ze zichzelf graag noemen).
De eerste categorie is denk ik gewoon bang voor het onbekende en denkt dat het ontkennen van het bestaan van het gevaar ertoe zal leiden dat het vanzelf weg zal doen gaan. De “kop in het zand” aanpak, waarvan we allemaal wel weten dat het zo niet werkt. De komende maanden krijgen deze lieden weer moed: het gaat immers een stuk beter dus het was allemaal maar een boze droom. Laten we het hopen, zeg ik dan maar.
De tweede categorie is fascinerend. Dit weekend in NRC een paar mooie artikelen. Deze mensen laten zich niet zomaar overtuigen door wetenschap en bewijs. Nee, er moet gewoon een groter verhaal zijn. Dus laten we wetenschap en feiten aanvullen met fantasie en drama, zonder onderbouwing maar met kromme logica. Mooi voorbeeld: “de branden in 5G zendmasten zijn niet aangestoken door tegenhangers van 5G, maar juist door aanhangers, bedoeld om de tegenstanders in kwaad daglicht te stellen”. Hoe verzin je het. En dan samen gaan bibberen over hoe erg het allemaal wel niet is, en dat iedereen erop uit is om jou, arme goedbedoelende, hardwerkende burger zo hard mogelijk dwars te zitten. Stakkers.

24 mei 2020 10:58
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 81  Volgende