Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 20:34

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Becker navigatie in 993 4S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S
Belgiƫ
Bericht Becker navigatie in 993 4S
Hallo allemaal 8) ! Ik heb mijn vorige radio gedemonteerd (pioneer DEH-77MP) en wil nu mijn Becker met navigatie monteren. Alle aansluitingen zijn aanwezig , ook het snelheidssignaal. De fiches zijn wel niet dezelfde maar dat is geen probleem. Het probleem is dat de Porsche een 'Nokia digital Sound processor' aan boord heeft (optie van Porsche toen). Ik vermoed dat er dan een versterker aan verbonden zit : ik heb 4 cinch aansluitingen waar ik geen weg mee weet ...
Heeft iemand hier ervaring mee of moet ik het werkje uitbesteden? :roll:
Alvast mijn dank!

07 nov 2005 17:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht Re: Becker navigatie in 993 4S
Pascal911 schreef:
Hallo allemaal 8) ! Ik heb mijn vorige radio gedemonteerd (pioneer DEH-77MP) en wil nu mijn Becker met navigatie monteren. Alle aansluitingen zijn aanwezig , ook het snelheidssignaal. De fiches zijn wel niet dezelfde maar dat is geen probleem. Het probleem is dat de Porsche een 'Nokia digital Sound processor' aan boord heeft (optie van Porsche toen). Ik vermoed dat er dan een versterker aan verbonden zit : ik heb 4 cinch aansluitingen waar ik geen weg mee weet ...
Heeft iemand hier ervaring mee of moet ik het werkje uitbesteden? :roll:
Alvast mijn dank!
Stel je vraag ook eens aan Vinny944, hij weet over het algemeen wel raad met navigatiesystemen in Porsches. Aangezien hij de laatste tijd niet veel online is, wellicht even per email. :wink:

07 nov 2005 18:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 Carrera 2 EX 964, 986 en 944.
Schiedam
Bericht 
De Becker heeft wel uitgang die speciaal bedoeld is voor het aansluiten van een versterker (naast de wisselaar aansluiting). Deze heeft echter geen cinch aansluitingen.

Om dit probleem op te lossen is er een verloopstekker. Deze is gewoon in de handel verkrijgbaar. Ik weet dat de meeste Media Markt filialen ze in voorraad hebben (al weten ze dat zelf niet altijd). Je kan het ook bij de car hifi speciaalzaak proberen.

07 nov 2005 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Niederlande
Bericht 
Inderdaad, de Becker heeft lijnuitgangen en daar is een verloop voor naar cinch stekkers. Het is een geel stekkertje. Er is zelfs een sub uitgang op de meeste modellen. Porsche en Becker gebruiken verschillende pinnen voor de aansturing (schakeldraad) van versterker of wisselaar.

08 nov 2005 12:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S
Belgiƫ
Bericht 
Bedankt voor jullie info! Nu nog een zaak vinden waar ze die verloopstekkers verkopen ... Groetjes, P.

08 nov 2005 18:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]