Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 4:46

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Nieuwe simkaart in telefoon 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht Nieuwe simkaart in telefoon 996
Hallo,

Ik wil een andere Sim-kaart in mijn autotelefoon plaatsten (996 november 98 ). De oude Sim-kaart was van Vodafone, de nieuwe is van T-Mobile.

Mijn zoon heeft vanmiddag al geprobeerd de nieuwe kaart te activeren, maar het is hem nog niet gelukt. Ik heb net het instructieboekje eens doorgenomen, maar ik moet bekennen dat ik geen held op dat gebeid ben. Ik vermoed dat ik ook niet in staat ben dat klusje te klaren. Ik ga het in ieder geval proberen.

Mocht het niet lukken, dan hoop ik dat ik straks via het forum te weten kom wat ik precies moet doen.

Alvast bedankt.

Groet,

jo996

07 nov 2005 19:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
pcm 1 of 2
klik op tel, instellingen(set denkt ik) pincode wijzigen, + pincode onthouden of zo ietske
anders moet je iedere start opnieuw pinnen....

07 nov 2005 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 
Hallo F@rgo,

Ik rij een 996C4 uit (november) 1998. Het zal dus wel een PCM 1 zijn.
Denk je dat alleen het wijzigen van de Pincode al voldoende is. Ik heb zojuist geprobeerd de Sim-kaart te activeren. Lukt dus mooi niet. En toen?

Groet,

jo996

07 nov 2005 21:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Hoi Jo

je moet wel zekers zijn dat je de juiste simkaart hebt en de juiste pincode...
dus als je dat al hebt dan kan je verder.
Normaal steekt u de simkaart in de voorziene gleuf...
dan vraagt ie de pincode denk ik, bij mij was het pcm II, maar je kan ergens de pincode ingeven, door bv op tel en dan op set te drukken.
Bij u zal het in het engels zijn (pcm II is nederlandstalig),
pcm I niet.

Ik denkt dat de telefoon de oude pincocde onthoudt en dat het daar niet pluis is, je moet daar ergens toch de nieuwe code kunnen intikken en dan ook laten onthouden , anders zit je weer met de oude...
misschien is het zo iets, kan je settings vinden bij telefoon in uw pcm I ?

07 nov 2005 21:14
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
jo996 schreef:
Ik heb zojuist geprobeerd de Sim-kaart te activeren. Lukt dus mooi niet. En toen?

:arrow: Een andere provider nemen. Ik gok dat naast Vodafone ook KPN wel werkt, maar geen van de anderen. :shock:
PCM zal uitsluitend geschikt zijn voor de GSM900-band en niet GSM1800-band. ;)

07 nov 2005 21:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
EriC4C schreef:
jo996 schreef:
Ik heb zojuist geprobeerd de Sim-kaart te activeren. Lukt dus mooi niet. En toen?

:arrow: Een andere provider nemen. Ik gok dat naast Vodafone ook KPN wel werkt, maar geen van de anderen. :shock:
PCM zal uitsluitend geschikt zijn voor de GSM900-band en niet GSM1800-band. ;)

zou kunnen, misschien es de handleiding nazien. Staat er normaal gezien in.

07 nov 2005 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2001
Rozenburg
Bericht 
Ik ben heel goed in het maken van stomme opmerkingen maar...is het niet zo dat de kaart door de provider geactiveerd moet worden. Dat het vervolgens een uurtje kan duren voordat het kaartje actief is en wanneer je de telefoonkaart in de gleuf schuift de standaard pincode altijd 4x cijfer nul is (=twee verschillende dingen)
Elke keer wanneer je de sleutel in je contact draait vraagt de PCM om de pincode. Na het intoetsen van 4x0 kun je van deze kaart de initiele pincode wijzigen. Inderdaad zit dat in het menu.
Mocht je de handleiding niet meer hebben dan kan ik wel een kopie van deze instelling scannen, mailen.

Groet, Edward

07 nov 2005 22:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
dat klopt maar ik ga er van uit dat de kaart reeds werkt in zijn gsm, en niet in de wagen.... maar of dit zo is ...?

07 nov 2005 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Lijkt me iets wat Dabi wel moet weten vermits hij in de GSM business zit. Mail hem anders eens. Naam en mailadres kan je hier opzoeken.

07 nov 2005 23:25
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
2 opties in het menu.

1. optie "vorige pin" activeren, dan zal ie de pin onthouden, moet je natuurlijk wel uitzetten bij een nieuwe simkaart, want dan zal ie na 3 keer het contact aanzetten de sim blokkeren, en moet je met de pukcode de boel weer activeren.

2. de optie "vorige pin" uitzetten, dan zal je bij iedere keer contact aan de pin moeten intoetsen (heeft mijn voorkeur).

bij optie 2 kan je kiezen om bij de korte ritjes (doen wij nooit, kids naar school is meer als 100 meter, nl. 2 honderd meter), deze over te slaan, omdat je dan na het uit je auto stappen je eigen GSM niet telkens behoeft te activeren, de duocard pakt altijd de sterkste, de provider onthoud deze, en das altijd die van je PCM.

John.

NB ik ga er vanuit dat PCM 1 dezelfde mogelijkheden heeft als PCM 2 op de navieDVD techniek na, de telfoonmodule is denk ik dezelfde.

.

07 nov 2005 23:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]