Contactslot issues porsche 996 mk2
Beste porschisten,
Na een poosje probleemloos rondgereden te hebben heeft zich helaas een probleem geopenbaard. Bij terugkomst van familiebezoek viel me op dat de lichtopbrengst niet was wat ik gewend was. Na te zijn gestopt bleek alleen de stadsverlichting het te doen. Verder werkte de airco niet en ook de ruitenwisser(s
) weigerden dienst. Eerder die dag was me al opgevallen dat de sleutel 'speling had'/doordraaide Bovendien ging de sleutel er lastig uit bij thuiskomst en toen deze er eindelijk uit was gaf de auto aan dat deze er nog steeds inzat. Ik had wel eens wat gehoord over falende contactsloten bij de 996 en Boxster en dacht dus meteen de diagnose te hebben. Het blokje/switch achter het contactslot had waarschijnlijk teveel slijtage. Het betreffende OEM onderdeel besteld en aan de slag gegaan met behulp van onderstaande instructies;
http://www.pedrosgarage.com/Site_3/Repl ... witch.html Hoewel het een krap prutswerkje is, toch redelijk vlot het nieuwe onderdeel erin. Tijd voor een proefritje. Alles zou nu weer moeten werken. Maar helaas...
Hoewel de sleutel er nu gewoon uit gaat met de bijbehorende klik werken de elektrische systemen nog steeds alleen bij iets terug draaien van de sleutel. Het lijkt of het eerste stuk van de draaiende beweging van de sleutel geen effect heeft op het opstarten van de systemen. Ook geeft de auto nog steeds aan dat de sleutel er nog in zit wat mn accu inmiddels al dusdanig snel heeft leeggetrokken waardoor deze nu ook niet meer volledig bijlaadt en vervangen moet worden
En er zat net een nieuwe in
Vraag is nu, wat kan ik nog doen? Heeft iemand nog een suggestie? Is het bijvoorbeeld een kwestie van het schakelblokje wat het contactslot met de switch verbindt in de juiste positie zetten? En wat zou deze positie dan moeten zijn en hoe dit te doen? Of zit er niks anders op dan het hele contactslot te vervangen? Zo ja, is dit zelf te doen en welke onderdelen heb ik hier voor nodig? Ik heb begrepen dat de dealer hier de hoofdprijs voor vraagt en zou dit dan ook liever zelf doen als dat mogelijk is.
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Gr. Hendrik