Auteur |
Bericht |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
 Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Zo, de ochtend maar eens lekker begonnen met omzagen dode beuk langs de oprijlaan. Met de hand uiteraard. Nog meer kandidaten rond de boerderij, maar die vergen wat zwaarder materieel, en hulp. Ga de jongens zo maar eens aan t werk zetten om t terras weer zichtbaar te maken 
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
01 aug 2020 10:31 |
|
 |
horn
PF #57
|
Dochterlief 19 jr - rijdt tot grote hilariteit van haar puberbroertjes 14 en 15 jr - heel netjes en bijna ‘als een watje’. Was laatst zo lief om met de S6 haar broertjes naar Loosdrecht te brengen. Wordt ze geflitst met 60 waar je 50 mag (vlak daarvoor mag je een stuk idd 60). €116 boete. Ik heb haar eerste voor één keer afgetikt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 aug 2020 9:23 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
je bent wel hard voor haar @horn Offert ze zich een keer op om die K..broertjes ergens naar toe te brengen, ga je zeuren dat ze 10 km/h te hard rijdt. 
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
02 aug 2020 9:35 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
@ Harald:Dat is schappelijk. Als meneer hier, mocht hij eindelijk zijn rijbewijs hebben, boetes gaat krijgen voor te hard rijden, dan mag hij ze echt zelf betalen. Hij heeft nu in zijn hoofd dat hij wil gaan golven. een groot deel van zijn vrienden doet dat ook. Als ik hem dan vraag wanneer hij dat zou willen doen (twee keer p/w hockeytraining met A1, twee keer met H1, 1 x wedstrijd A1, meestal ook nog een wedstijd met H2 of H1, team D-tjes trainen en coachen, bijbaantje etc.) dan heeft hij daar geen antwoord op, zucht... Het is ook nog de bedoeling dat hij aankomend schooljaar zijn Vwo-diploma gaat halen. Wat betreft dat opofferen: ik pakte op mijn 18e elk ritje aan wat ik kon maken, als ik maar kon rijden... 
|
02 aug 2020 9:38 |
|
 |
horn
PF #57
|
Haha, 14 jarige ook. Heeft gisteren zijn eerste rijles gekregen op een grote lege parkeerplaats in Moraira (eindelijk weer eens een schakelauto). Was leuk om te doen/zien. Ging hem best goed af. Golfen doet hij sinds kort ook (weer). En ook per week 3x (hockey)trainen met B1, 1x met NL O16, 1-2 wedstrijden op zaterdag dus zondag golfen. Maar als ze een beetje kunnen hockeyen pikken ze het zo op. 14yo speelt hcp 24 na 6 lessen  Gun hem die lol maar.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 aug 2020 9:46 |
|
 |
Ewout
|
Ja maar wie moet er dan de honden uitlaten als ik straks aan het motorlessen ben?! 
|
02 aug 2020 9:51 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
02 aug 2020 9:59 |
|
 |
Ewout
|
Woon jij in Bloemendaal?! Kakker! Ik woon gewoon bescheiden in Nieuwerkerk, je weet wel, dat pauperdorp onder de rook van R'dam... 
|
02 aug 2020 10:18 |
|
 |
horn
PF #57
|
Die klemmen op de voorvork worden al zo’n jaar of 30 niet meer gebruikt, opa-met-twee-porsches-én-een-dikke-bmw En als ik mag kiezen, heeft ‘kakker’ mijn voorkeur boven ‘tokkie’.  dan maar een kakker
|
02 aug 2020 10:22 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Hebben jullie nog niet gegeten Zo snel happen zeg 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
02 aug 2020 10:57 |
|
 |
Ewout
|
Je moet wat op je vrije dag. TOTMBO zit met de jongste 2 in Zeeland en komt vanavond pas thuis. Ben alleen thuis met de oudste maar die ligt nog in bed. Dan maar een beetje internetten in mijn eentje... Vanmiddag wel F1 
|
02 aug 2020 11:02 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Had geluk  , werd uitgenodigd voor een etentje op het strand. Dacht eerst ff F1 kijken en dan een hapje Nee nee pensioen tijden, we starten rond 15.00 uur en gaan lunchen Kom er niet onderuit, Roderick is de pineut 
|
02 aug 2020 11:59 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Sterkte Hans, Ik dacht dat als je met pensioen ging je kon doen en laten wat je wil  maar dat valt dus ook weer tegen....... 
|
02 aug 2020 12:04 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dat moet jij toch wel weten met jouw wederhelft Kan je haar nog een beetje in toom houden 
|
02 aug 2020 12:59 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
|
Nee, dat heb ik 25 jaar geleden al opgegeven 
|
02 aug 2020 13:21 |
|
 |
Targa Floriaan
|
Zoonlief is populair in Leeuwarden: een week na bon nr. 1 had hij nr. 2 al te pakken. Paar km te hard, weer in totmnboa’s auto. 41 euries  En gisteren vielen er 2 paarswitte enveloppen bij mij op de mat Weer 34 euries voor zoonlief, trajectcontrole A12 bij Utrecht. 108 gemeten, dus boven de 110 op de teller. Oen. Helaas dus ook 1 voor mij (op de motor, trajectcontrole kort na invoegen op de A12). 40 euries.  Als hij zo doorgaat, mag hij volgend jaar weer examen doen 
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
13 aug 2020 9:12 |
|
 |
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Haha, herkenbaar. De jongste zoon was ook zo'n vlotte. Vanaf het moment dat ie zijn rijbewijs had wisten we weer waar hij geweest was  . Allemaal van die kleintjes, maar toch. En vaak ook nog bij dezelfde paal......Zo zonde.
|
13 aug 2020 9:44 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik adviseer Flitsmeister
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 aug 2020 9:45 |
|
 |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Werkt dat naar behoren..... Ik heb hier ook op de mobile maar heb de app zeer weinig aanstaan. Allen op mijn motor staat de navi altijd aan en daardoor krijg ik weleens geluidsmelding vd vaste palen. Maar verder rij ik veel in Duitsland en daar hoor ik nooit wat van.... En verder met mijn zoon een flinke bekeuring meegemaakt met mijn auto.....goede leerschool voor hem.... 
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
13 aug 2020 11:39 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Heb jij toch niet nodig Wil, met het tempo dat jij rijdt 
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
13 aug 2020 11:53 |
|
 |
Targa Floriaan
|
Duitsland flitst veel van voren. Is dus een voordeel voor motoren  Flitsmeister zou juist zn gedrag verergeren. Dan rijdt hij overal te hard, tenzij FM piept. Acht ie zichzelf helemaal onschendbaar...
|
13 aug 2020 11:54 |
|
 |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Klopt, daarom is mijn ‘score’ tot op heden niets bijzonders en zelfs in DL...0... Mocht ik willen ‘gaan’ dan heb ik hier de A31, maar zoals eerder geschreven daar heb ik na een kilometer of 5 ook genoeg van....met motorfietsen idem dito. Ik heb de Honda bijna 3 jaar in mijn bezit maar nog steeds niet geprobeerd hoe snel hij is...Nouja vlotjes 200 haalt hij dat wel..... En met mijn rijstijl zijn de NGK bougies vd 911 uitstekend van kleur, ze komen iig netjes op temperatuur in de afgelopen 20k km’s...... 
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
13 aug 2020 13:23 |
|
 |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Laatst las ik dat ze ook van achteren fotograferen.....dus pas maar op.
|
13 aug 2020 13:25 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik zou hem gewoon 3 maanden de auto niet uitlenen.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 aug 2020 16:46 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
|
Ik begrijp dat mij nog e.e.a. staat te wachten...... Zoonlief heeft vorige week vrijdag met succes z'n theorie examen rijbewijs B gehaald, praktijk wordt ergens einde september verwacht..... Bekeuringen mag ie echt zelf betalen  Ik schiet ze wel voor maar terug betalen zal ie......en dat weet hij ook.... Hij had net 2 maanden z'n brommer en die liep al 65 bij de aflevering, wat ik wist maar daarna had ie er zelf nog wat aan gesleuteld om nog sneller op school te zijn. Hij reed een fuik in in Baarn en was dus de sjaak.....  Kenteken in beslag genomen, WOK melding, na een maand naar het RDW.... we waren zo een paar honderd eurie's en TOTMBO vreselijk over de zeik verder...... Hij heeft alles keurig terug betaald en z'n brommert loopt sindsdien keurig 55 
|
13 aug 2020 17:40 |
|
|