Zoals op een ander topic al geschreven, de smetteloze gt3 uiteindelijk gevonden uit alle troep die wordt aangeboden.
Man man man wat heeft het lang geduurd, maar doordat ik na verkoop van de 996 gt3 niet gelijk genoeg geld had moest ik wel rustig zoeken, en er verplicht 2 maand over doen.
Achteraf is dit de beste situatie geweest, impulsief kopen of verliefd worden heeft dan geen zin. En in onderhandeling doe je ook heel rustig en relaxed.
Onze eerste serieuze kennismaking op 15 mei.
Ze was lelijk gewassen, maar daar moest even doorheen gekeken worden.
Na de lakmeter test was de eerste opluchting daar. Toen de uitdraai van de over revs gezien, 11 ontstekingen in bereik 1. Verder niks. Dat ben ik weinig tegen gekomen.
De proefrit was goed, niet overweldigend, maar er was niks op aan te merken.
Een week later 22 mei weer naar Eindhoven gereden voor een 2e kennismaking, weer even kijken, voelen, starten en er omheen draaien.
Ik wist al dat ik deze wilde hebben na heel veel andere gt3's bekeken te hebben, de verkoper wist dat niet....
Na voor mijn doen lang onderhandelen (2 week) uiteindelijk veel aanvullende voorwaarden gesteld en gekocht.
Het was toch corona crisis toen in Eindhoven en er bleek veel mogelijk, uiteindelijk was ik al "afgehaakt" en namen zij toch weer contact op.....
Dat resulteerde in dit op 29 juni.
Hij heeft nagenoeg geen overtoeren, helemaal eerste lak, schadevrij, alle beurten bij de NL Porsche dealer, en bekende NL eigenaren.
Nieuwe banden en remmen, Aproved garantie voor een jaar, grote beurt wordt gedaan.
De auto is helemaal gepolijst, en zit helemaal in de xpell, uitgezonderd plastic achterklep en bumper.
De eerste rit vanaf de dealer op 29 juni ging rechtstreeks naar Jurgh in Noord Holland.
Best lastig om de auto gelijk weer af te staan, maar ik wist vooraf al dat de afleverkwaliteit van een dealer niet kan tippen aan die van de detailer.
Unilack zwart is een hele moeilijke kleur, de poetser van de Dealer krijg beperkt tijd en dat was te zien.
Aflevering was prima, maar ik wil het gewoon 100%, al kost dat een week tijd. Dat heeft Jurgh dus uiteindelijk gedaan.
De auto is in de Modesta glascoating gezet, de achterklep en achterbumper zijn nog even wat beter gepolijst.
Nadat de auto klaar was heb ik hem gelijk opgehaald, ik was er al iets eerder...…
Het resultaat was echt verbluffend, zo diep zwart en zo veel meer glans. Echt heel mooi, ik had niet verwacht dat het zo mooi zou worden.
De eerste klusjes zijn al gedaan, er valt altijd wat te doen. Wordt vervolgt.