Auteur |
Bericht |
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Geen plamuur. Auto was gewoon netjes. Behalve verrotte dorpels dus. En het is een goede garage. Staat zeer goed bekend. Maar dat je een 911 weer voor 1.000 of 2.000 euro rijdend hebt, is gewoon niet waar als er iets mee aan de hand is. Helaas. Daar moet gewoon een 1 voor.
|
19 aug 2020 14:09 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Maar daar is geen vraag naar Als ik je een advies mag geven; neem je verlies en verkoop de auto zoals hij nu is. Ik neem aan dat de carrosserie perfect is, dat is al veel waard. Ga naar een goede specialist, niet de dorpsgarage, laat die er naar kijken en inschatten wat de waarde van de auto nu is. Die specialist wil hem misschien dan wel overnemen, of weet de weg in Porscheland. Succes!
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
19 aug 2020 14:09 |
|
|
jan911sc
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Met alle respect, maar is garage ook tevens een Porsche specialist, Ga anders eens voor een second opinion bij een Porsche specialist te rade. Die kan je wellicht de goede kant op sturen
_________________________________________ 911SC,1981
|
19 aug 2020 14:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ik weet niet wat voor middenklasser jij hebt - of wat je vind dat daar onder valt .... maar ik ben het ook hier niet mee eens. M'n 997 4S Cabrio was goedkoper in de houderschapsbelasting en het verbruik dan m'n middenklasser. Ook was de All Risk verzekering goedkoper (op basis van Taxatiewaarde - tegen nieuwwaarde voor de middenklasser). Maar ik moet natuurlijk wel even vermelden dat de middenklasser 3x zoveel kilometers per jaar maakt dan de 997 Als ik de trekhaak en laadruimte niet zo hard nodig had, was de middenklasser de deur uit gegaan - en niet de 997 .... die heeft van pure armoede plaats moeten maken voor een luchtgekoelde 911
|
19 aug 2020 14:13 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Als hij roest, heeft lang stilgestaan en het blok aan revisie toe is mag je daar gerust een 3 of 4 voor zetten hoor.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
19 aug 2020 14:14 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Precies, dat is dus mijn fout. Ik had maar 23k liggen. Je hebt dus minimaal 10k meer nodig voor onderhoud/reparatie.
|
19 aug 2020 14:20 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Heb ook wel eens een mindere gehad
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
19 aug 2020 14:22 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
OK. Heel nare ervaring. Maar ik vrees dat weer zo’n draadje gaat worden waarin jij gaat zeggen dat alle 911-en slecht zijn en wij allemaal gaan roepen dat ze juist heel goed zijn. Je hebt een rotte appel uit de mand gepikt. Dat is heel zuur en duur. Dat wil niet zeggen dat alle appels rot zijn. Alle G model appels zijn echter wel oud, dus kans op rot is aanzienlijk en neemt ek jaar verder toe. Wie zegt dat 911 nooit rot of slecht zijn, is niet of slecht geïnformeerd. En heeft het fout.
|
19 aug 2020 14:29 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Je hebt helemaal gelijk. Ik zeg ook niet dat ze allemaal slecht zijn, alleen niet beter/sterker dan een andere auto. En dat wordt wel heel veel gezegd en opgeschreven
En als ie gaat roesten, dan wordt het al gauw onbetaalbaar, omdat de motor ondertussen kapot gaat terwijl je de strijd aangaat met de roest.
Had ik dat geweten, dan had ik de auto 4 à 5 jaar geleden direct verkocht en er geen geld meer ingestoken.
Maar ik houd nu ook op met berichten plaatsen. Die auto heeft al genoeg tijd, geld en (veel negatieve) energie gekost.
|
19 aug 2020 14:35 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ik zou eerst even langs Johann rijden Punt 1: de meeste NL-auto's hebben meer last van roest door ons zeeklimaat. Punt 2: AKK! en daarmee een onderzoek naar vroegere schades. Punt 3: onderhoudshistorie. Punt 4: Niet wegdoen, je hebt er al veel in geïnvesteerd! Maak het jouw auto!!! Punt 5: als Johann niet kan/wil, zijn er juist hier andere mensen die je misschien willen helpen, misschien is het maar een kleinigheidje! Punt 6: Totmbo af en toe een bloemetje geven, en niet teveel naar haar luisteren Punt 7: bulletproof is alleen het VW T4 2.5 tdi blok Zoek eerst bij de hulpvaardigen alhier uit, wat er loos is! Je hebt een leuke klassieker in handen, niet zo snel opgeven! Hoort ook deels bij de hobby!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
19 aug 2020 14:36 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Naas alle problemen is er ook een kopbout afgebroken, dus het is sowieso geen kleinigheidje.
Blok eruit, koppen eraf, alle kopbouten vervangen, blok weer inbouwen. 'The works'.
En waarschijnlijk dus oliepomp kapot want warmtewisselaars volgelopen. Dus blok moet waarschijnlijk ook gesplitst worden.
Gaat sowieso vele duizenden kosten. Wie het ook doet.
|
19 aug 2020 14:41 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
En mijn Totmbo was aardig gek op die auto. Ze had zelfs een koosnaam voor de auto. En ze reed er graag in. Sneller dan ik zelfs. En ze is Oostenrijkse, go figure.
Dus dat is het probleem niet.
Maar zij vind de kosten wel absurd en kan ook niet geloven dat de andere liefhebbers allemaal tussen de 25 en 40k hebben liggen voor zulke situaties.
|
19 aug 2020 14:43 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
EN daar gaat het mis....NOOIT aan TOTMBO vertellen wat het kost. TOTMBO denk dat ik mijn 931 hebben opgeknapt voor enkele duizend euri want ik laat haar alleen de rpijzen van de geodkope dingen zien en dan roepen hoe goedkoop de auto niet is . TOTMBO alleen selectief informeren dus
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
19 aug 2020 14:47 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Je moneypit zou nog een beetje mee kunnen vallen....
Als je m voor 25k hebt gekocht, dus in de dagen dat er niet de belachelijke bedragen voor werden betaald zoals afgelopen 4 jaar...
En je hebt er bijelkaar 25k in gestoken tm de dag dat ie weer rijdt
Dan denk ik dat je er niet alteveel op verliest - en als ie mooi is zelfs quitte kunt spelen
Ook goed argument om je vrouw ervan te overtuigen dat het prima is om er nog een paar duizend euro tegenaan te gooien.
En met alle respect voor je huidige garage, ik zou m naar een porsch specialist laten brengen. Daar kunnen ze dan met een frisse blik en echt verstand v lufties aangeven wat er moet gebeuren. Visser in Huizen is bv niet te ver van Amsterdam. Rebel in Steenwijk is wat meer ri jouw provincie.
|
19 aug 2020 14:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Bij een kapotte oliepomp lopen je warmtewisselaars niet vol met olie. Bij een lekkend blok wellicht wel. Sowieso is het raadzaam bij een motor-revisie het blok te splitsen - zodat je ook de krukas en drijfstang lagers kunt vervangen. Je zal die eerste niet zijn die voor veel geld een motor laat reviseren en op die laatste € 1000 bespaard ... om niet veel later een uitgelopen of vastgelopen drijfstang te hebben Ik ook niet ..... Daarom laten (gelukkig) veel mensen een AKK uitvoeren voordat ze tot zo’n dure aanschaf overgaan.
|
19 aug 2020 14:55 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Daar heb ik me ook al eens meer dan 5K mee bespaard
|
19 aug 2020 14:56 |
|
|
giulia
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Je hebt er niks aan maar het is en zal een moneypit blijven. Als ik het zo lees moet er nog genoeg gebeuren en ben je zo weer 8-10 mille verder (en dan maar hopen dat er niet weer iets kapot gaat want nog steeds een oude auto).
Hoe langer hij stilstaat hoe verder hij aftakelt...hoe dan ook. Ik zou hem "as is" verkopen, even verdrietig zijn en door met andere zaken.
|
19 aug 2020 14:58 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ik neem aan dat TOT-J-MO hier niet meeleest.... Ik zou ook niet zomaar 40k hebben “liggen” om in mijn 3.2 te kieperen trouwens. Ik geloof niet dat dat een vereiste is om een 3.2 te bezitten en rijden.
|
19 aug 2020 15:07 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Uit de eerste post van TS: Maar alle gekheid op een stokje. Ik zou allereerst naar een Porsche-specialist gaan en hem de auto laten beoordelen. Dan weet je beter waar je aan toe bent dan nu. Heb je nu het geld (er) niet (voor over) om hem rijdend te maken? Dan sluit ik me aan bij de adviezen het hok te verkopen. Als je hem nu wegzet en over een jaar of 4 weer uit de schuur trekt, krijg je nog eens het k#tgevoel terug dat je nu ook al hebt. Plus dat er mogelijk nog meer aan moet gebeuren om hem rijdend te krijgen of dat je er nog minder voor kunt krijgen dan nu.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
19 aug 2020 15:14 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ik denk dat je ook nog eens pech hebt gehad met de schadehersteller. Zelfs Porsche restaureert complete auto's sneller dan 4 jaar. Zo'n reparatie hoeft niet langer dan een paar maanden te duren (doorlooptijd).
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
19 aug 2020 15:17 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ik heb er gelukkig nog minder voor betaald; 21k. Meer dan genoeg, zo blijkt nu. Maar met 25k heb ik hem nog niet rijdend. Die is ruwweg al op. Er komt NOG een keer 10 of 12k bij. Motorrevisie, kopbouten, injectoren etc. en zo ik nu al lees, ook lagers krukas en drijfstang vervangen. Dus blok splitsen. Niemand wil die auto hebben zoals hij nu is. Mensen zijn niet gek.
|
19 aug 2020 15:21 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Tja, dat is Drenthe. Weinig expertise en erg traag. (ik kom hier zelf niet vandaan, maar woon hier sinds 10 jaar) Opslag is nu echt de enige optie. Het geld is op en de economie is voorlopig naar de knoppen.
|
19 aug 2020 15:23 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Let echt op met opslag....je kunt zo terugkerend roest/lakschade krijgen door slechte opslag praktijken
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
19 aug 2020 15:26 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Tja, dat is ook heel jammer. Maar dat krijg je nou eenmaal als zo'n auto niet sterk genoeg is: self-destruct.
Na vele duizenden euros mag je gewoon verwachten dat zo'n auto weer rijdt. Dat doen andere auto's ook gewoon, hoor.
|
19 aug 2020 15:30 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Als je een auto tot op de metaal heb geschuurd en niet een KTL coating o.i.d. hebben gegeven is je galvanisatie gewoon weg/beschadigd en is de staal niet meer zo goed beschermd als af fabriek. Dan is roest ook niet ver weg. Daarom moet je het carrosserie helemaal kaal maken, dippen en dan spuiten. Alleen dan kan je redelijk zeker van zijn dat de auto niet door blijven roesten. Niet Porsche specifiek maar een eigenschap van staal Maaruh...ik heb net je intor post gelezen... Ik zie het probleem niet zo
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
19 aug 2020 15:40 |
|
|