Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:45



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 318 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed 
Auteur Bericht
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
drie.twee schreef:
Maar daar gaat deze thread helemaal niet om.


Tis mij niet helder waar dit topic precies over gaat.

Wel vermakelijk om allemaal te lezen maar ik hoor alleen maar een hoop geklaag over een miskoop (is het dat eigenlijk wel?) op basis van verkeerde verwachtingen en aannames. Dan loop je het risico op tegenvallers, sterker nog die kans is levensgroot. De mensen op dit forum hoef je over het algemeen niet te 'waarschuwen' als dat je missie is. De meesten laten een aankoopkeuring doen als ze er zelf te weinig verstand van hebben of geen geld hebben voor onverwachte tegenvallers.
Vermoedelijk hebben ze over het algemeen wat meer realistische verwachtingen van zo'n oud hok van 20k.

Overigens vind ik alle bedragen die jij noemt allemaal nog wel mee vallen. Een onderhoudsbeurt kost gewoon al enkele duizenden euro's bij een Porsche. Ik heb exoten in mijn verzameling zitten die ieder jaar slechts een paar honderd km rijden om ze in ieder geval rijdend te houden en waar ik toch al snel gemiddeld genomen in ieder geval om de paar jaar 10 ruggen of meer aan kwijt ben voor allerlei onderhoud voor verwachte en met name onverwachte zaken.

Ook het verhaal mbt belastingdienst is toch een beetje meewarig. Er zitten genoeg ondernemers op dit forum (ik denk zelfs best veel) en wat er geschetst wordt is toch een beetje onzin. Ik denk dat dit in het licht moet worden gezien van de algehele ervaring met, in dit geval een ouwe rotte Porsche.

De verwachtingen waren onjuist, er is onvoldoende vooraf verdiept in de (on)mogelijkheden en potentiele problemen met een oude 911. Daar zijn diverse mogelijkheden voor om risico's te beperken en die zijn niet genomen. Er is vermoedelijk teveel blind gevaren op de verkoper en taxatierapporten (een ieder hier kent de waarde van die dingen...). Tis allemaal wat maar als dit allemaal het ergst is dan kom je de winter wel door.


20 aug 2020 20:41
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Citaat:
Ik begin te geloven dat ieder antwoord, iedere mening tegen het zere been is drie.twee is.


Klopt. Ongeveer net zo veel als dat het tegen het zere been is om te zeggen dat een 3.2 eigenlijk helemaal niet zo goed en sterk is als wordt beweerd. Dat zie je ook aan de reacties.

De ene helft zegt, weet ik, je moet niet zo zeiken. Blijft een gave auto.

De andere helft krijgt een beetje de kriebels en zegt: balen, ook nooit verwacht, hoop dat het mij niet overkomt.

Beide hebben gelijk. Ik heb niet in de kokerbalken gekeken bij aankoop. Wel naar de onderkant. Onderkant is erg netjes; niet nieuw, maar wel erg netjes. Dan kijk je niet in de kokerbalken.

En die kapotte kopbout, die is van vrij recentelijk. Ik kan me niet voorstellen dat een garage dat aantreft en niets zegt. Die zegt eerder: 'probleem gevonden, mag ik het maken?'
Dat is dus NA de 1-na laatste keer kleppen stellen gebeurd.

Voor wie het kan betalen of zelf kan sleutelen: lekker doorkarren, natuurlijk.

Neem niet weg dat ik met de gebakken peren zit. Geld op, veel geld in het zand, mogelijk probleem met de belastingdienst.
Kun je ook een beetje begrip voor hebben.


20 aug 2020 20:45
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ik vraag me af of je een probleem met de belastingdienst krijgt: je hebt de auto al enkele jaren, je hebt er aardig wat geld ingestopt, maar als je hem voor rond de 20K kwijt zou raken, heb je het beter gedaan dan bijvoorbeeld de Tesla-rijders (knipoog naar de 'betrokkenen' :mrgreen: ).
Of als je 8 jaar geleden een middenklasser van zegge 30K had gekocht, en die elke 2 jaar had ingeruild (ingehuild), dan was je waarschijnlijk veel duurder uit geweest.
De belastingdienst zal dit moeten accepteren, want die hebben niets te zeggen over jouw 'pech': je verhaal is duidelijk, jij hebt de keuze gemaakt om een oude auto te rijden, je hebt een verhaal.....verkopen dat ding, en weer doorgaan!

Ik heb hetzelfde gedaan met de 964: op dat moment kon ik een nieuw Golfje kopen voor hetzelfde bedrag, en je raadt vast al welke na 7 jaar het meeste zou opbrengen (daar moest ik overigens winstbelasting over afdragen :oops: ). Jij hebt gekocht, afgeschreven, geïnvesteerd, en als je nu verkoopt, schrijf je alles zo'n beetje tegen elkaar af. Eigenlijk moet je heel blij zijn... :cheers:

Er zijn zat zakelijke rijders die een auto van een ton kopen, en er na een jaar geen 30 meer voor terugkrijgen. Dat neemt niet weg als je in een crisis zit, dat je in een vervelend parket zit, maar je hebt straks wel geld in the pocket bij verkoop.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 aug 2020 21:34
Profiel
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Jouw redenering klopt helemaal.

Het probleem zit hem in het feit dat de auto inmiddels bijna 5 jaar geschorst is. Geschorst betekent geen bijtelling. Maar wel steeds de kosten geboekt.
Volgens mijn accountant is dat dus tricky.


20 aug 2020 21:41
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Wat een bedragen allemaal zeg. Blij dat ik het meeste zelf kan doen.

Begrijp ook nie dat een dorpel vervangen zo duur is.

Ik vind trouwens 280 duizend kilometer voor een sportwagen best bulletproof, zie dat maar eens bij ferrari te halen.


20 aug 2020 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
7 pagina’s in 1,5 dag als audittrail voor de accountant :scratch: Loop al tijdje rond op het forum maar dit is een nieuw record. Ik wist het al langer, de markt voor een 3.2 trekt weer aan:)


20 aug 2020 22:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ik snap je gevoel wel een beetje.

Mijn naam wordt in dit topic al genoemd i.c.m. roest :mrgreen:

Ik heb in 2007 bijna blind een 91-er origineel NL geleverde 964 gekocht met toen 207.000 Km op de klok. Gewoon omdat ie op m'n pad kwam, ik het een leuke auto vond en dat er Porsche opstond :scratch:

Van dit forum en AKK had ik toen nog nooit gehoord. De auto een paar maanden na aanschaf maar eens naar een Porsche specialist gebracht met
het verzoek de auto maar eens na te kijken en met een lijstje te komen wat er moest gebeuren. Het resultaat viel eigenlijk wel mee behalve dat er 2 cilinders olie lekten bij de koppakking. Niet erg maar heb wel besloten dat ik de auto voorlopig wilde houden dus een kop-revisie heb laten uitvoeren en omdat de motor er toch uit ging een nieuwe koppeling en drukgroep. Kosten destijds ca € 7.500.

In 2012 kreeg ik steeds meer last van roestplekjes die van binnenuit door de lak kwamen, oa bij de voorschermen, dorpels, achterschermen. De auto weggebracht naar een restaurateur die goed bekend is met Porsches. Offerte was ca € 8.000,- maar werd vooraf al gewaarschuwd..... 't zijn net ijsbergen je ziet alleen het topje we gaan vast nog meer tegen komen als we gaan demonteren......... dit bleek wel te kloppen. De foto's staan hier nog wel ergens op t forum. Gek genoeg was het geen roest op structurele delen (chassis) maar alleen plaatwerk.

De verklaring van de restaurateur voor de roest was dat Porsche vanaf de jaren 80 verzinkt plaatstaal was gaan gebruiken om roest tegen te gaan maar tegelijk een slechtere kwaliteit staal ging gebruiken omdat de zinklaag het staal wel zou beschermen...maar heb je dan een beschadiging aan de zinklaag dan woekert de roest lekker onder de lak door.... :bang: Lang verhaal kort.....uiteindelijk was de eindfactuur bijna het dubbele van de offerte (alles was netjes in overleg gegaan dus geen verrassing).

In die tijd steeg echter de waarde harder dan alle kosten dus was elke investering mi "verantwoord".

Afgelopen januari vonden we weer roest in de binnenzijde van de voorspatborden en wielkuipranden achter. Geschatte kosten +/- € 5000,- Ik kan je wel verzekeren dat ik toen even heel hard heb lopen vloeken en de 964 bijna de rivier de Eem hier in Amersfoort had gereden. Nadat de eerste woede gezakt was de foto's van de roest 's-avonds naar het restauratie bedrijf van (inmiddels 8 jaar geleden) gemailed en gevraagd om een reactie. Die kreeg ik binnen 5 minuten..... hier is iets fout gegaan, auto hier brengen, dit gaan we voor je oplossen :!:

Zeer verrast door deze reactie uiteraard dankbaar gebruik gemaakt van dit aanbod en gelijk nog een paar andere zaken laten aanpakken, o.a. de remklauwen en velgen op mijn kosten laten opknappen. De roest is voor de rekening van het restauratiebedrijf gekomen wat ik zeer coulant vond na 8 jaar :!: Het kan dus ook anders wil ik alleen maar even aangeven.

Porsche's (zeker de oudjes) kosten gewoon serieus geld om ze goed te onderhouden en rijdbaar te houden. Ik heb de afgelopen 13 jaar in totaal ruim € 45.000,- uitgegeven aan de 964, aan onderhoud, reparaties, verbeteringen, upgrades en de restauratie. Veel geld misschien maar ik heb er gelukkig (nog) geen boterham minder om hoeven eten en ontzettend veel lol aan de 964 beleefd en krijg iedere keer weer een grote grijns op m'n kop als ik dat ding start en even gas geef :drive:

En nee ik heb geen eigen bedrijf, maar wel een leuke baan wat eigenlijk meer als hobby zie.

Succes met je beslissing, wens je veel sterkte

Ow ja de huidige Km stand van m'n 964 is 275.000 Km en volgens de laatste rollenbank meting 270 Pk aan de wielen en commentaar van de rollenbank man.... niks meer aan doen 'n hele gezonde motor :cheers:


20 aug 2020 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
drie.twee schreef:
....Volgens mijn accountant is dat dus tricky....

Misschien eens een andere accountant overwegen? Jij bepaald, ook al is die geschorst, het blijft boekhoudkundig een bedrijfsmiddel, en daar horen ook lopende kosten bij. Niet alle machine’s die een bedrijf heeft staan, worden ook daadwerkelijk gebruikt, vraag maar aan de overheid :mrgreen:
Je hebt kennelijk een duidelijke reden gehad om te schorsen. Jij bent de baas, niet de belastingdienst. Als jouw verhaal maar redelijk is.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


20 aug 2020 22:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
drie.twee schreef:
Citaat:

Motorproblemen 996 hoeven we het niet over te hebben.


Klopt ... maar voor 8k-10k heb je hem wel weer rijdend voor de volgende 200k km. Peanuts wat mij betreft.

Ik heb met aandacht je relaas gevolgd. Het lijkt me dat het grootste probleem dat je nu niet verder kan de belastingdienst is? Verkopen kan niet en verder afwerken ook niet?


20 aug 2020 22:58
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Mooi verhaal WillemB en voor mij ook heel herkenbaar. Ik betaal altijd met mij ogen dicht dan voel ik de pijn minder. Ik denk dat voor de geld die ik de afgelopen 25 jaar in mij Porsches heb gestopt ik een leuke apartementje ergens had kunnen kopen. Maar ik weet zeker dat ik meer lol aan de avonturen met mijn Porsches heb gehad dan de rentenieren op de huur van een appartementje :drive: 8)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 aug 2020 8:09
Profiel WWW
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Als je bulkt van het geld en je bent er op voorbereid, dan is ook alles best.

Als je 2 à 3 keer modaal hebt (nu 'had'), zoals ik, en je weet dat er ook nog andere dingen in het leven zijn, dan red je het soms niet. Want carrosserieproblemen + motorproblemen zijn veel meer dan 25k. Misschien zelfs wel meer dan 40k.

En voor ruwweg zulke bedragen, aanschaf 911 + alle onkosten, zijn er overigens ook nog andere auto's waar je in kunt investeren, zoals een Mercedes Pagode, body off gerestaureerd.

Volgens mij zijn die op dit moment, en wellicht ook op langere termijn, wel meer waard. En een stuk ouder; lees 'klassieker'. Misschien zelfs wel wat 'charmanter'.

Met als bijkomend voordeel dat een auto uit de jaren 60 toch iets anders wordt gezien in een steeds linkser wordende wereld dan een auto uit de jaren 80. Je mag er bijvoorbeeld wel bepaalde steden mee in en zo'n auto is wel belastingvrij.


21 aug 2020 8:46
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Niet om moeilijk te doen, maar 3 maal modaal is circa 110k per jaar, dus jij heb bijna 9 ton binnen geharkt sinds je dit barreltje hebt gekocht. Je bent maar 3% van je zuur verdiende centjes kwijt aan dit hok.

Waar maak je je druk om :scratch: :scratch:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 aug 2020 8:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
En een Pagode, body off gerestaureerd, voor 60k?
Keep dreaming.


21 aug 2020 9:00
Profiel
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Blinde liefde vs reality check zorgt altijd voor reuring, niet?


21 aug 2020 9:09
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Porscheliefde is een virus, niets aan te doen, gewoon uitzieken en geld tegenaan gooien. Ik ben na 40 jaar nog niet geneest :mrgreen: :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 aug 2020 9:13
Profiel WWW
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Heb ik gedaan, maar nou is het geld dus op.

En het autootje staat als een zielig hoopje tussen een paar kapotte broertjes en zusjes, met ruwweg dezelfde problemen.


Laatst bijgewerkt door drie.twee op 21 aug 2020 9:17, in totaal 1 keer bewerkt.



21 aug 2020 9:14
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Toch budgetteren en prio’s stellen..... :?: ......want met een dergelijke inkomen moet je toch ruim kunnen leven lijkt mij.

En met oude meuk moet je een buffer achter de hand houden voor onderhoud, alleen heb je de pech dat het allemaal gelijk forse bedragen als startpunt zijn.

Als het mijn auto was geweest: wegwezen met dat hok. En hoef je je niet verder aan te ergeren, uithuilen en opnieuw beginnn.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 aug 2020 9:16
Profiel
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Opnieuw beginnen kun je sowieso vergeten. Daar zorgt de Ms natuurlijk wel voor; dat er nooit meer een klassieker komt. Dit is immers al de tweede. Die heeft liever een cabrio, 1 die rijdt, wel te verstaan.


21 aug 2020 9:18
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Als je het gehad hebt, weg er mee en je, potentiële, verlies nemen.

Hier ook een 3.2 en donkerblauw.
Ook uitgebreid aan geklust en kosten gemaakt.
Nu is ie, voorlopig, klaar.
Gelukkig :drive:
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


21 aug 2020 9:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ik probeer te begrijpen waar nu echt de pijn zit? Ik kan daar de vinger niet op leggen. Er lopen een aantal zaken door elkaar wat mij betreft. Over de belasting heeft Steef al een helder verhaal geschreven (hij kan het wel :mrgreen: ) Het lijkt me ook dat dit eenvoudig uit te zoeken is op korte termijn.

Dat er ook blauwe maandagen bij Porsche zijn...kan gebeuren maar dan heeft het mijns inziens geen zin om meteen maar alle modellen die hetzelfde zijn als die van jou over een kam te scheren.

Verder ben je dus het schip ingegaan, al dan niet voorbereid en heb je er veel geld aan uit gegeven (want laten we eerlijk zijn, er wordt hier af en toe wel heel luchtig gedaan over hoeveel € 1000 of veelvouden daarvan, nu eigenlijk is.) wat de waarde van de auto niet dekt maar dat is niets nieuws.

Kortom; de lol is weg, het geld is op, de auto is niet zoals die moet zijn. 3 ingrediënten om afscheid te nemen en wellicht zoals je zelf zegt een leuke, moderne cabrio te kopen voor niet teveel centjes.

Soms zijn er situaties in het leven dat je dingen moet loslaten.Doet vaak pijn in het begin maar later sta je opgelucht in het leven en is het de beslissing waard geweest. Ik zeg dit niet vanuit een tegeltjeswijsheid want ik heb een factor 10 van jouw gedoe de afgelopen 2 jaar meegemaakt en ik lach me nu door het leven heen. Ook zonder Porsche (maar ik mis hem wel, dat mag)


21 aug 2020 9:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Weg ermee inderdaad, en ik zou op zoek gaan naar andere accountant.


21 aug 2020 9:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Zo wat een verhaal, lees het net pas. Eindelijk weer is een boeiend verhaal op PF. Daarvoor alvast dank!
Sneu dat je dit overkomt (ik wil namelijk wel in de goede categorie horen).
Dat je intensie hier is om anderen te waarschuwen siert je ook, dat meen ik ook echt.

Je hebt zelf al aangegeven dat je naïef bent geweest.
Mijns inziens ben je dat nog steeds.
Door nu op een Porsche forum (waar bijna alle kennis inmiddels wel zit) te gaan waarschuwen voor iets wat we allemaal wel weten hier.

Ik denk dat je jezelf echt hebt overschat om zo in het diepe te springen in een wereld waar je totaal geen kennis van blijkt te hebben.
Wat Mark S. eerder al schreef, dit zegt meer over de mens achter dit verhaal en ligt echt niet aan de oude Porsche.

Je had enkel een AKK moeten doen bij een van de vele echte Porsche specialisten en er was geen enkel probleem geweest. Want je had dan van te voren geweten welke risico's je zou lopen. Geloof me, een echte Porsche specialist herkent dit soort horror auto's, of komt er na een uur zoeken achter.

Ik denk dat de Akk tip hier (niet overdreven) wel 500x genoemd is op dit Forum, ook al voor 2012.
Het feit dat je nu weer bij zo'n hobby Bob garage zit (zat) met het argument dat er een werknemer zit dit ooit bij Porsche Centrum heeft gewerkt slaat ook nergens op.
Op 37km van jouw woonplaats ligt Steenwijk, daar zit een echte Porsche specialist, om de hoek. Rebel Engineering.

De hele situatie is echt klote voor je, ik voel je pijn, maar de afgelopen 8 pagina's geen nieuwe dingen gelezen.

Als ik je nog een tip mag geven, er zijn een aantal mensen hier die je goed bedoeld advies hebben gegeven, zet die adviezen maar eens op een rij en ga ze echt serieus overwegen.
Met je gebrek aan kennis en ervaring ga je waarschijnlijk door met verkeerde besluiten nemen en wordt dit probleem elke dag groter, ook al staat de auto stil in een hoekje.
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


21 aug 2020 10:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
drie.twee schreef:
We hebben het inmiddels over 80k- 90k.


En daar dan 35% bijtelling over krijgen .....

Niet alleen de boekhouder kan dit topic lezen ;)
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


21 aug 2020 10:24
Profiel WWW Facebook 
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ik weet wat 'totmbo' is. Had ik al opgezocht. Ik zei al eerder, als de kosten 5k of 7k zijn, dan kun je dat 'verdoezelen' en/of goedpraten. 25k of 27k niet. En al helemaal niet als het dan NOG LANG niet afgelopen is.
Bovendien moet je niet hoeven verdoezelen of steeds goed moeten praten. Vrouwen weten heus wel dat klassieke auto's geld kosten.
Die discussies halen de lol van zo'n auto af. Al helemaal als er bezoek bij is; dat gebeurt natuurlijk ook regelmatig.

Daarnaast is de auto van het bedrijf en werkt zij ook in het bedrijf, dus die kosten ziet ze natuurlijk. En ze vindt ze absurd en dat zijn ze naar mijn mening ook. 10-15k in een oude auto stoppen, elke 5 jaar of zo, tuurlijk.
Maar dit is echt van een heel ander kaliber.

Mijn hele punt is dat de kwaliteit van de auto's vies tegen kan vallen. En zijn reputatie is heel anders. Jullie weten wel beter, maar dat is door je er zeer in te verdiepen en door schade en schande wijs worden.

Natuurlijk zijn er ook goede, heb ik direct ook gezegd. Maar heel veel hebben toch wel bijzonder hoge kosten, dat lees je al voldoende in deze thread. Daar ben ik eigenlijk nog meer van geschrokken. Had eigenlijk gehoopt dat ik echt een uitzondering was.
Ik ben zeker niet de enige. Hij staat tussen 3 kapotte in de opslag en bij dezelfde garage staan er ook 2 die al vóór 150.000 km een revisie nodig hadden/hebben.
Dat weet ik pas sinds vorige week. En toen dacht ik: Nu zet ik iets op het internet. Ik heb niets op het internet gezet toen de kokerbalken 4 jaar geleden zo rot bleken. Maar carrosserie slecht en motor slecht. Dan dus wel.

Ik ben daarin teleurgesteld, van geschrokken. Ik moet nu met de accountant om de tafel die weer de belastingdienst moet gaan contacten.
Proberen dat ding te verkopen. Die koper wordt pas echt de 'arme schmuck'.
Veel verlies maken en dan weer wat anders gaan zoeken wat dan wel min of meer heel blijft. (?)

Had eigenlijk allemaal niet nodig moeten zijn voor zo'n duur merk, dat ook nog uit de Duitse 'golden years of cars' stamt.

Deze economisch rustigere tijden zijn er juist om eens op je motoren te rijden en in je auto te rijden. Genieten, nadenken, nieuwe ideëen, nieuwe inspiratie. Zo zou het moeten gaan.

Niet ergeren aan een kapotte auto en deze moeten verkopen in economisch zware tijden. Dan levert ie ook veel minder op, natuurlijk, als je hem überhaupt verkocht krijgt, want kijk maar hoeveel 911, en 964s er ineens op marktplaats staan. Zijn er meestal veel minder.

Bij elke economische crises gaan er klassieke auto's verloren. Erg jammer.


Laatst bijgewerkt door drie.twee op 21 aug 2020 10:34, in totaal 2 keer bewerkt.



21 aug 2020 10:29
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Citaat:
Door nu op een Porsche forum (waar bijna alle kennis inmiddels wel zit) te gaan waarschuwen voor iets wat we allemaal wel weten hier.


Die waarschuwing was ook niet voor de forummers zelf bedoeld, maar voor nieuwelingen die op het forum kijken of Googlen naar een oude Porsche 911.


21 aug 2020 10:31
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 318 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.