Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:50



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 318 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ik zeg altijd maar - Niets is wat het lijkt.
Verkeerd gegokt. Neem je verlies en door!
Als je er van af wilt dan heb ik nog wel een leeg plekkie over voor je wrak.
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


21 aug 2020 23:35
Profiel
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Goed verhaal. Ik vroeg alleen: namen en rugnummers graag van garages die er ook zo over denken; die voor een normale prijs een relatief eenvoudig motorblok onder handen kunnen/willen nemen.

En niet roepen: 10k is niks, 15k is niks. Vandaar de opmerking: 'ik ben een ondernemer, ik weet ongeveer wat dingen kosten'.

Dus geen aasgieren die 'barrel', 'hok' en 'wrak' roepen omdat ze net als ik, ook al ruim 10 jaar geen origineel Nederlands geleverde G50 (zonder duplicaatcode op het kenteken) meer te koop hebben gezien en hun kans ruiken.


22 aug 2020 0:38
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Interessant verhaal, ga nog alle reacties lezen. Maar kan me er iets bij voorstellen dat het flink in de papieren kan gaan lopen. Voordat ik mijn huidige BMW M140i kocht (1 jaar oud) had ik ook een 996 turbo met handbak gezien voor dezelfde prijs (omstreeks 42K). De verkoper, een Porsche specialist, zei "die BMW gaat nog flink afschrijven". Toch heb ik veel meer vertrouwen in de BMW, ook financieel (inclusief afschrijving). Heb ook wel eens over een 996 turbo gehoord die net een motorrevisie had gehad t.w.v. 25.000 euro (stond bij een P-dealer met dat verhaal erbij). Feit blijft: met een oude auto loop je kans op hoge onkosten, en die kans loopt exponentieel op als je een slechte auto treft die je vantevoren niet optimaal hebt gecheckt.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


22 aug 2020 8:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
drie.twee schreef:
Goed verhaal. Ik vroeg alleen: namen en rugnummers graag van garages die er ook zo over denken.


Volgens mij was de insteek van dit door jou gestarte topic heel anders ....

In elke regio zit zeker wel 1 goede Porsche Specialist, die met de klant mee wil denken ...

Rebel Engineering - Steenwijk
Van Der Gugten - Bodegraven
Garage Gmund - Zegveld
Van Den Berg Service - Apeldoorn
Rennsport - Breda
Car Service Visser - Hilversum

..... en zo zijn er nog wel wat meer die tevreden Porscheforummers als klant hebben.

Om dit topic een lang vervolg te laten hebben, kan je jouw blok ook door Motor Meister onderhanden laten nemen ;)
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


22 aug 2020 8:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
drie.twee schreef:

Dus geen aasgieren die 'barrel', 'hok' en 'wrak' roepen omdat ze net als ik, ook al ruim 10 jaar geen origineel Nederlands geleverde G50 (zonder duplicaatcode op het kenteken) meer te koop hebben gezien en hun kans ruiken.


Volgens mij bestempel je jouw eigen wagen zelf als wrak door er zo respectloos over te praten. Een wagen van 30 jaar oud, van welk merk dan ook heeft aandacht nodig. Dat weet je van tevoren. Bepalend is het moment van intake. Doe je dat niet grondig genoeg dan is er een grote kans op verrassingen en kosten, tenzij je op tijd weer uitstapt. Ik heb het zelf met mijn 3.2 en mijn 964 gezien. Het is net als met aandelen. Goed timen en heel goed in de gaten houden wat er gebeurt. Tenzij je geld over hebt. Dat maakt het voor mij ook een leuke hobby.
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


22 aug 2020 8:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
drie.twee schreef:
Goed verhaal. Ik vroeg alleen: namen en rugnummers graag van garages die er ook zo over denken; die voor een normale prijs een relatief eenvoudig motorblok onder handen kunnen/willen nemen.

En niet roepen: 10k is niks, 15k is niks. Vandaar de opmerking: 'ik ben een ondernemer, ik weet ongeveer wat dingen kosten'.

Dus geen aasgieren die 'barrel', 'hok' en 'wrak' roepen omdat ze net als ik, ook al ruim 10 jaar geen origineel Nederlands geleverde G50 (zonder duplicaatcode op het kenteken) meer te koop hebben gezien en hun kans ruiken.


Wat vind jij een normale prijs want je perceptie van de werkelijkheid wijkt volgens mij flink af. Los van het merk Porsche, alles wat je aan een motor (deel)revisie laat doen is kostbaar. Ik neem aangaat omdat je ondernemer bent je veel vraagt, onderzoekt, vergelijkt en controleert?

Ik heb in het verleden aardig wat van de fameuze Alfa Nord blokjes laten reviseren (4 cilinder dubbelnokker) en dat kostte in het Gulden tijdperk al een duizendje of 4. Nu kost zo'n blok reviseren ook tussen de 5K en 6K. Dat zijn gewoon de prijzen van onderdelen en arbeid. Niets meer en niets minder. Je weet dat een specialistische monteur zomaar 70-75 euro per uur kost en dat 40 uur werk zomaar de werkelijkheid is.

Kijk eens op Rosepassion dan zie je wat onderdelen kosten. Dat kan je wellicht duur en onzin vinden maar dan had je met alle respect geen Porsche moeten kopen (alhoewel andere, meer gewone merken, ook in die prijscategorie zitten)

Laat een goede diagnose uitvoeren, vraag een of meerder offertes op, noem alhier de bedragen en dan zitten er hier echt genoeg ervaringsdeskundigen die er een oordeel over kunnen vellen. En ja...als je er aan begint dan komen er ongetwijfeld andere zaken naar boven.


Laatst bijgewerkt door giulia op 22 aug 2020 9:35, in totaal 1 keer bewerkt.



22 aug 2020 9:07
Profiel
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Citaat:
Hij is ondernemer dus weet zelf heel goed wat iets moet kosten :-)


Die opmerking was even nodig omdat er maar geroepen werd, 10k is niks 15k is niks. Dat is een bult geld. Ik komt niet uit een ei. En mede-ondernemers zeiden direct: hoho, zoveel tijd kost een blok in en uitbouwen niet.

Er wordt trouwens wel meer geroepen hier op het forum. Schuifdak en achterruit zou geen 2 dagen kosten; ik werd genaaid. Kijk maar eerder in deze thread naar mijn reactie daarop.

Wat ik een normale prijs vind voor reparatie afgebroken kopbouten?

Gezien het blok er in 1 dag in en uit moet kunnen:

1000 euro (1 dag) in en uitbouwen
1000 euro voor de kopbouten (geen idee wat die dingen kosten eigenlijk, maar ik doe een gok) + pakkingen etc. kleinmateriaal
1000 euro (1 dag) voor de arbeid van de kopbouten vervangen

3k zou echt genoeg moeten zijn. Maar vind maar eens een garage die het voor dat bedrag doet.


22 aug 2020 9:37
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
En eigenlijk moet het dit zijn:

600 euro (1 dag) in en uitbouwen
1000 euro voor de kopbouten (geen idee wat die dingen kosten eigenlijk, maar ik doe een gok) + pakkingen etc. kleinmateriaal
600 euro (1 dag) voor de arbeid van de kopbouten vervangen

Het werktplaatstarief is namelijk € 67,50 ex bij mijn garage.

Dus € 2.200,- zou moeten kunnen als je geen haast hebt.

Als het een ander merk zou zijn, dan zou je hier ook iemand voor vinden die het voor die prijs deed.


22 aug 2020 9:41
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
600 euro (1 dag) in en uitbouwen
500 euro voor de kopbouten (12 euro per stuk bij Van Kessel x 24 stuks) + pakkingen etc.
600 euro (1 dag) voor de arbeid van de kopbouten vervangen

1700 euro. Sure.


22 aug 2020 9:44
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
En laten we dan zeggen 'een complete revisie'

1 week arbeid = 40 uur * 75 euro = 3000 euro

Dan zit je dus op 4700 euro + onderdelen (pakkingen, zuigerveren, lagers drijfstang en krukas, koppelingsplaat en wat maar nog meer verstandig is om te vervangen)

Dat zijn volstrekt andere bedragen dan die hier genoemd worden en wat je verder op het internet leest.

Daarom is het ook zo'n probleem als zo'n auto stukgaat.

Ik moet zelf mijn brood verdienen volgens dit soort berekeningen: real world, normaal tarief.


22 aug 2020 9:58
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Er zit dus een groot verschil tussen de prijzen die jij normaal vindt en wat de specialisten er voor rekenen.

Welkom in de grote mensen wereld.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


22 aug 2020 10:08
Profiel
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Dat noem jij de grote mensen wereld. Ik noem het oneerlijk.

Ik moet toch zelf ook vooraf offreren?

In deze thread wordt al genoemd dat een revisie ruwweg 40 uur kost. Waarom wordt er dan 80 uur gerekend?


22 aug 2020 10:11
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Onderdelen
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


22 aug 2020 10:20
Profiel WWW
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Nee, ik had het alleen over de uren. Kijk maar naar de berekening van 1700 euro.


22 aug 2020 10:23
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
drie.twee schreef:
En laten we dan zeggen 'een complete revisie'

1 week arbeid = 40 uur * 75 euro = 3000 euro

Dan zit je dus op 4700 euro + onderdelen (pakkingen, zuigerveren, lagers drijfstang en krukas, koppelingsplaat en wat maar nog meer verstandig is om te vervangen)

Dat zijn volstrekt andere bedragen dan die hier genoemd worden en wat je verder op het internet leest.

Daarom is het ook zo'n probleem als zo'n auto stukgaat.

Ik moet zelf mijn brood verdienen volgens dit soort berekeningen: real world, normaal tarief.


Ik weet niet wat jij denkt dat lagers, krukas, koppeling, enz. kosten maar als je dat optelt dan kom je toch op de hier vermelde bedrage uit...en meer.


22 aug 2020 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ik krijg het gevoel dat je er flink naast zit qua prijzen maar weet het zelf niet.
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


22 aug 2020 10:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Nogmaals doe die uren maal 2....

Netto revisie 40 uur(echt sleutelen aan je blok met alle omliggende delen) , is misschien ook te laag, maar om die uren te verzetten zijn andere uren ook nodig , zegmaar werkvoorbereiding, bestellen, overleg, meten/beoordelen etc...

Maar ga in overleg, en koppel het hier terug....ben benieuwd.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


22 aug 2020 11:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ik volg deze discussie niet helemaal, maar volgens mij had de topic moeten zijn. Ik ben een beetje dom geweest om een auto te kopen zonder kennis en ervaring en een AKK te laten uitvoeren.

Verder de prijzen voor arbeidsloon klopt, maar dan komt het materiaal en dan kloppen de prijzen wel die eerder worden aangegeven in deze topic.
Indien 3.2 weer twijfelt op FVD kan je de prijzen voor onderdelen terugvinden.


22 aug 2020 11:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Om de kopbouten te kunnen vervangen moet alleereerst de motor eruit. Dan de uitlaten demonteren en de inlaat eraf. Met name de uitlaten kan vies tegenvallen. Vaak breken tapeinden af etc.

Dan moeten de kettinghuizen open, kettingen los en nokkenassen eruit. Kettinghuizen eraf, nokkeashuizen eraf. Dan de koppen demonteren, goed gebruik is die meteen reviseren.

Nu de koppen eraf zijn moeten de zuigers en cilinders eraf, dus C-Clip en piston pen los. Setje eraf. Met een beetje mazzel de zuigers in de cilinders laten als je daar niks aan wil doen. Maar eigenlijk meteen even meten, cilinders honen en nieuwe zuigerveren.

Nu kan je eindelijk op het bijna kale Carter de oude draadeinden demonteren. Hopen dat ze allemaal loskomen en die gebroken is niet heel kort op de Carter is gebroken.

Als je eenmaal zover bent is het weer een keuze toch het Carter te splitsen en lagers te vervangen. Meteen nieuwe kettingen en geleiders. Etc.

Maar goed, alleen draadeinden kan ook. Carter dicht laten. Meteen een setje ARP draadeinden erin. Kost wat, maar wel heel mooi.

Dan de boel weer opbouwen, op tijd zetten. Nieuwe pakkingen, olie, meteen een beurt ect.

De tijd dat de motor op de bok staat en bewerkt wordt is niet een dagje maar meer een week.

De kopbouten vervangen is dus niet zo eenvoudig als bij een 4-cilinder lijn motortje.

Het werk zit hem niet in het uit- en inbouwen van de motor maar meer het werk aan de motor zelf.

Lees je eens in in wat er nodig is en beoordeel daar de prijs op.


22 aug 2020 11:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Kijk hier maar even, dat is mijn revisie. Niet alleen technisch weer goed maar ziet er ook weer als nieuw uit.

Reken voor een klusje als dit zeker op 20k. Heeft het mij bij lange na niet gekost want alle arbeid zelf gedaan. Maar alleen aan onderdelen denk ik 6/7k verder.

http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... ngine.html


22 aug 2020 11:56
Profiel
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Bedankt voor alle info. Het is mij nu wel duidelijk dat de auto 4 jaar in de opslag blijft staan en geen 2 jaar.

Ik zet dat ding uit mijn hoofd en ga me met andere dingen bezig houden.


22 aug 2020 12:08
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Succes, en kun je over 4 jaar ondertussen een leuk bedrag bij elkaar sparen.....en denk aan de inflatie.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


Laatst bijgewerkt door Dial_888 op 22 aug 2020 12:48, in totaal 2 keer bewerkt.



22 aug 2020 12:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Verstandig besluit en vergeet niet zo nu en dan bij de 3.2 te gaan kijken, dat waardeert hij echt en dan weet jij waar je voor spaart! :wink:
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


22 aug 2020 12:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
drie.twee schreef:
In deze thread wordt al genoemd dat een revisie ruwweg 40 uur kost. Waarom wordt er dan 80 uur gerekend?


Nou een revisie kost wel meer dan 40u lijkt me. Eerder 60-70. Dan zit 80 daar niet zover vanaf.


22 aug 2020 12:44
Profiel
Bericht Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Citaat:
Verstandig besluit en vergeet niet zo nu en dan bij de 3.2 te gaan kijken, dat waardeert hij echt en dan weet jij waar je voor spaart! :wink:


Dat ga ik dit keer maar even niet doen. Ik ben steeds bij de spuiter geweest om te kijken en te praten in de afgelopen vier jaar. In de hoop dat het wat sneller zou gaan. Heeft niet geholpen.
Bovendien staat de auto in de opslag van de garage. Daar kan ik helemaal niet komen.

Dit had gewoon twee jaar later moeten gebeuren. Het is vast niet de eerste en enige klassieker die uit het straatbeeld verdwijnt omdat de kosten zich ineens in een veel te korte tijd veel te hoog opstapelen. Dat is gewoon dodelijk.


22 aug 2020 12:53
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 318 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.