Auteur |
Bericht |
Rob69
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Maar die Porsches daarentegen die blijven maar doorgaan: maar liefst 70% van alle gemaakte Porsche is nog -af en toe weliswaar- op de weg te vinden: https://www.carscoops.com/2017/05/porsc ... -and-over/ Niet kapot te krijgen die krengen
_________________________________________ “ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein
|
25 aug 2020 22:31 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Leuk dat het 70% verhaal weer even wordt aangehaald. Ik heb hier een oude Autovisie liggen waar dat ook al in staat. Zo ontstaan hoge verwachtingen. Neemt niet weg dat het ‘op de weghouden’ van een 911 met aanzienlijke kosten gepaard gaat. Gisteravond dus bij Rebel geweest. Goede kerel, veel geleerd, veel gezien. Ook daar stond overigens een 911, uit 1987, die hetzelfde kokerbalken/slotvangers/c-stijl verhaal net had gehad. Qua motorrevisie zou ik nog terugkoppelen na bezoek Rebel: 80 uur klopt. Met 12k ben je er waarschijnlijk niet. Bij 280.000 kilometer is de kans groot dat er ook nieuwe zuigers nodig zijn. Dan zit je al dicht bij de 16k. Stelposten 2k. Indien krukas of drijfstangen haarscheuren vertonen, gaan we nog een paar k verder. Houd een reserve aan van 20k was het advies. En dat moet eigenlijk ongeveer elke 200.000 km. Mijn advies van houd 12k aan voor motorrevisie was inderdaad een halve waarheid. De auto blijft dus de komende jaren in de stalling. Daarna mag de auto naar Rebel. Het goede nieuws is dat de auto niet slechter hoeft te worden van opslag.
|
26 aug 2020 8:51 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Kijk, een plan van aanpak, daar houden we van Als je lak/carrosserie maar goed beschermd is in de opslag kan er inderdaad bij jouw auto niet zo heel veel meer verkeerd gaan. Motorisch gaat hij toch uit elkaar en de benzine was al aan't lekken. Even voor het complete plaatje...heeft Erwin je ook de kosten uitgelegd van het reviseren van je benzine systeem (Pomp, injectoren, filters etc?) Gelukkig is het geen K-jet of kugelfischer want die prijzen zijn ook niet mals. Bij Motronic zoals in je 3.2 valt het gelukkig dan weer mee.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
26 aug 2020 9:22 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
De kosten van het reviseren van het benzinesysteem zijn niet in detail uitgelegd; dat valt mogelijk onder de stelposten.
De details maken ook niet meer zo veel uit op zulke bedragen. Ik heb gewoon geen 20k meer liggen. Ik had 25k liggen voor onderhoud; daarvan is 23k opgegaan aan roest- en spuitwerk en het weer in elkaar zetten van de auto.
|
26 aug 2020 9:28 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Nou, wat schreef ik mbt tot uren....en meestal valt het tegen ook nog eens tegen.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
26 aug 2020 10:39 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Klopt. Dat gaf hij ook aan. Hij gaf overigens ook aan dat ik helemaal geen 'pech' heb met die auto of dat de auto een miskoop is of zo. Dit zijn nu eenmaal de kosten om zo'n auto rijdend te houden. Jouw pech is dat het allemaal tegelijk komt.
|
26 aug 2020 11:33 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
En nu ga je bij de belastingdienst bewijzen dat het allemaal klopt op basis van je eigen draadje?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
26 aug 2020 14:41 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Als ze erom vragen waarom de auto al jaren stil staat wel, ja.
En ook als over een paar jaar een garagerekening komt van 20k. Daar krijg je echt wel vraagtekens bij, hoor.
|
26 aug 2020 14:58 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ben blij dat wij - als Porscheforum - kennelijk als betrouwbare bron te boek staan bij de belastingdienst.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
26 aug 2020 15:06 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ach, gewoon met je verstand oude Porsche meuk aanschaffen en rijden......ik heb nergens een probleem mee. Daar heb ik de belastingdienst niet bij nodig......ook niet voor een Tesla....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
26 aug 2020 15:35 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Dus iedereen zegt hier; je bent naïef geweest en je hebt de verkeerde keuzes gemaakt en daarmee ga jij de belastingdienst proberen te overtuigen
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
26 aug 2020 15:53 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ik ga helemaal niets meer 'uitkramen', hoor.
Qua motor ga ik af wat Erwin daarover zegt. Dat is een duidelijk en logisch verhaal (en in onderbouwd) en daar wordt reeds twee keer door mij naar verwezen hierboven. Om de 200.000-250.000 km een volledige revisie van tussen de 15 en 20k. Of je bent zelf een baas van een sleutelaar. Dan kost het je alleen de onderdelen en vrije tijd. En dan moet je wel een hele beste baas zijn, want hoe Erwin het aanvliegt (ik ben er 3 uur geweest, dus heb het één en ander gezien en gehoord en letterlijk in mijn handen gehad), en met wie hij samenwerkt om te meten en bijv. te magnafluxen (en nog een paar andere dingen), tja, doet dat maar eens na als zelfsleutelaar.
Qua koetswerk/roest hebben jullie in die zin gelijk, dat, als je het weet (en inderdaad niet op een reputatie afgaat zoals ik), of zo slim bent om een specialist ter inspectie te brengen vóór verkoop, je waarschijnlijk een hoop kunt voorkomen. Ook heb je tijdswinst als je bijvoorbeeld geen Nederlandse koopt. Sowieso is de keus VEEL groter dan wanneer je per se een origineel Nederlandse wilt.
Wil je wel een origineel Nederlandse coupé (cabrio's en targa's zie ik wat vaker aangeboden) in een decente kleur (zonder duplicaatcode), nou, die zijn ZO zeldzaam dat je wel kritisch kunt zijn, maar dan loop je hem OF mis omdat er altijd wel een andere koper voor te vinden is, of je moet gewoon maar voor lief nemen dat je door 30 plus jaar in dit klimaat rijden, je door het klimaat toch waarschijnlijk wel de sjors bent. Zo niet direct, dan wel binnen een paar jaar.
En wat dat laatste betreft is een Porsche 911 3.2 niet meer of minder dan een andere auto van 32 jaar oud.
|
28 aug 2020 19:47 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Dat lijkt me al een hele andere topic titel ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
28 aug 2020 20:03 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Klopt, maar dan had niemand hem gelezen of interessant gevonden. En ook bijna niemand gereageerd of alleen flauwtjes, en dan weet je nog niks. Mijn punt was te zeggen dat het niet klopt dat een 911 3.2 een onverwoestbare carrosserie heeft en zeer hoge kilometerstanden kan maken zonder revisies. En dat wordt echt veel geschreven en gezegd. Zelfs tegen mij toen ik de auto al had en ermee reed. Waar ik ook kwam. En met bedoel ik met 'andere auto' uiteraard een andere goede auto; lees bijvoorbeeld Volvo of Mercedes die vooral binnen mag slapen. Vergeet niet dat de 911 in 1988 evenveel kostte als een gemiddeld rijtjeshuis in Nederland; ruwweg 130.000 gulden. Dus die mag qua roestbescherming best even goed of beter zijn als andere goede auto's uit zijn tijd.
|
28 aug 2020 20:12 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
in de omgeving van Arnhem rijdt een man (ondertussen op leeftijd) rond in een 3.2, ik dacht van ongeveer 1986, die hij nieuw gekocht heeft. ondertussen staat er meer dan 450.000 km (vorig jaar april gesproken bij PCG) op de teller en gebruikt hem de laatste 10 jaar niet meer als daly driver maar voor de fun. auto krijgt ieder jaar zijn nodige beurten en hij heeft al wat boekjes vol. wagen is enige jaren terug volledig aangepakt en volgens hem maar 1 drempel moeten aanpakken en verder volledig gestript en gespoten in de originele kleur en motor nagelopen maar niet gereviseerd . ik ken moderne auto`s die de helft niet halen en ruim voor hun tijd uit elkaar vallen. zo zie je maar weer, met het juiste onderhoud en door juist gebruik, kan zelfs de oersterke Porsche alles aan, ook voor klagende watjes die hoogstwaarschijnlijk zonder verstand de verkeerde gekocht hebben voor een vermogen
_________________________________________ Picasa album
|
28 aug 2020 21:11 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Ja, ja. Ik heb 21k betaald. Als je dat een vermogen vindt... viewtopic.php?t=4978Citaat Erwin:
|
28 aug 2020 21:31 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Nu ineens een fervent aanhanger van Erwin omdat hij uitspraken heeft gedaan die in je straatje passen? En die je weer kunt overleggen aan de belasting inspecteur omdat je de belasting betaler wilt laten opdraaien voor jouw onkunde? Krijg toch wel een vies smaakje in de mond als je tussen de regels door leest waar het jou eigenlijk om gaat. Wens je er veel succes mee,maar niet heus.
|
28 aug 2020 21:51 |
|
|
drie.twee
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Erwin zegt gewoon waar het op staat en jubelt niet.
Daarnaast hebben we 3 uur bij hem gezeten. Hij heeft zelfs de Ms overtuigd zodat ik mijn 'klassiekerhobby' niet hoef op te geven, alleen 'on hold' moet zetten.
Qua belastingdienst; een klassieker op de zaak is 100% legaal. Betaal je ook een bult bijtelling voor. Is broekzak/vestzak-werk en kost de belastingbetaler netto niets, hoor. Dus jaloezie of boosheid is zinloos. Scheelt alleen in de cashflow en de onverwachte uitgaven. Maar hoge uitgaven leiden automatisch tot vragen van de belastingdienst. Is eerder ook gebeurd, en accountants en fiscalisten waarschuwen daar ook voor. Dat moet onderbouwd worden en daar helpt een forum bij. Een combinatie van 'jij bent een uitzondering (zachtjes gezegd)' en ervaringen van 'mede-slachtoffers' die hetzelfde is overkomen, is alleen maar goed.
En er staan meer klassiekers 'op de zaak' dan je denkt. Deze hobby en dit rijdend erfgoed (niet alleen Porsches) wordt mede in stand gehouden door het feit dat deze auto's ook zakelijk gereden kunnen worden.
Daarnaast zijn de kosten die jullie 'sukkel', 'onkunde' en wat al dies meer zij noemen (kan zo zijn), niet uniek en zeker niet bewust gebeurd. Ik ben gek op klassieke auto's en motorfietsen en nog meer, en probeer juist ervoor te zorgen dat het blijft bestaan, en vooral rijden.
Deze onverwachte onkosten zijn dingen die gebeuren omdat mythes in de loop der tijd ontstaan.
|
28 aug 2020 22:28 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Nope. Omdat er zo veel gullibles zijn die alles zo maar geloven zonder te onderzoeken.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 aug 2020 6:50 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
En dan zullen we er voor de overbodigheid nog maar eens bij zeggen dat: -200,000 km zonder revisie, voor een sportwagen!, in de jaren ‘80 gewoon zonder meer het predikaat “bombenfest” verdiende, en - de roestpreventie van de 911 zijn premium tijdgenoten overklaste
En daar komt zijn reputatie vandaan. We zijn nu 30 jaar verder.... een 3.2 is naar huidige maatstaven ook niet meer “snel”, de eerste beste Daihatsu Clitoris rijdt rondjes om de 3.2. En draait 400.000 km, zonder roest.
|
29 aug 2020 8:30 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Inderdaad een waaaaardeloze auto... De mijne kreeg ook na 25 jaar al de eerste mankementjes... En bij 240.000 waren de schokdmpers achter óók al versleten. Goed bijhouden en tijdig ingrijpen bij beginnende roestplekjes is mijn ervaring en advies. Een specialist die de 911 ECHT goed kent weet de verborgen plekken ook te checken voor een leek iets ziet. Ook de dorpels (obderkant b stijlen) en de randen waar binnen /buitenscherm aan elkaar zitten (kop), vooral waar de olieleidingen lopen. Ik heb de mijne uit 89 al ruim 21 jaar, destijds bewust een goeie gezocht en gevonden bij Hans Bos. Vorig jaar mee naar zuid Turkije gereden en we zijn er nu mee in Toscane omdat we niet verder kunnen door de beperkingen. Top auto - mijne gaat niet meer weg...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
Laatst bijgewerkt door lindemans op 29 aug 2020 14:29, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 aug 2020 13:50 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Mijne ruim 17 jaar. Destijds ook bewust een goeie gezocht en er (toen) de hoofdprijs voor betaald - nl. CHF 29k. Zeker zo’n 4k meer dan “de markt”. Destijds 90k km. Sindsdien gewoon onderhoud en verder niks. Ja, een nieuwe koppeling en een nieuwe dynamo ergens in die 17 jaar. Maar dat noem ik onderhoud. Gaat ook nooit meer weg.
|
29 aug 2020 14:28 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Goed besluit, jammer dat de auto niet mee kon. Er mogen maar heel weinig mensen aan mijn 3.2 zitten, waaronder ik zelf en Erwin (waarmee ik de andere echte 911 specialisten in NL niet te kort wil doen overigens). Ook Erwin kan er niets aan doen dat hij pas weet hoe je motor eraan toe is als hij uit elkaar ligt. Daarom belangrijk: (1) iemand zoeken die je vertrouwt (2) iemand die dit type motor heel veel vaker heeft gedaan en (3) afspreken hoe je met tegenvallers omgaat (prijzen van dure onderdelen bv)
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 aug 2020 15:11 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Enfin, iedereen heeft zijn zegje kunnen zeggen. Ik denk dat TS een bak ellende over zich heen gekregen heeft. Waarover hij zelf zegt dat hij bewust eea sterk aangezet heeft om reacties te krijgen. Die heeft hij gekregen. Wellicht meer dan gewenst/verwacht. Maar via dit forum is TS bij Rebel terecht gekomen, waar hij naar ik begreep een goed gevoel bij heeft overgehouden. Ik heb het gevoel dat eea over een tijd goed gaat komen. Rustig sparen, buffer opbouwen en when the time is right, Erwin zijn magic laten vertonen op deze auto, die volgens mij zeker het redden waard is. Iedereen weer een hoop geleerd. Het blijft een bijzonder forum. Ik heb het topic opgeschoond en alle onvriendelijke dingen eruit proberen te halen. Dan blijft er hopelijk een lezenswaardig topic over voor de geschiedschrijving
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 sep 2020 21:41 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Porsche 911 3.2 1988 helemaal niet zo sterk en goed
Succes gewenst @TS, komt wel goed! Als je fijn wil rijden in de tussentijd voor de “spreekwoordelijke appel en een ei”, koop een roestvrije MX5 NC met een hogere km-stand. Afschrijving + onderhoud is pak em beet maximaal 1.000€ per jaar. Niet zo mooi / snel / bijzonder als je Porsche, maar zo kan je en sparen en toch nog leuk rondtoeren met een dakje dat op 2 seconden open is
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
01 sep 2020 23:02 |
|
|