Auteur |
Bericht |
Bert928GT
|
Cayenne 958 4.8 terugroepactie
Op dit moment nog Porscheloos, maar dat gaat snel veranderen. In het verleden lang een 928GT gehad en die had ik natuurlijk nooit moeten verkopen. Zeer binnenkort ga ik toch een cayenne 958S 4.8 kopen en daar heb ik wat vragen over. In de VS en China zijn een groot aantal 4.8 motoren teruggeroepen voor vervanging van de bevestigingsbouten van de nokkenasverstellers. Het betreft de actie met code AH08 en dan hoofdzakelijk 2011 en 2012 auto's van het type Cayenne en Panamera. Weet iemand of daar hier ook een terugroepactie op is geweest? Verder lees ik nog af en toe een probleem met het middendiff en wat kleinigheden, allemaal minder belangrijk. Verder zou ik willen weten of de koelbuislekkage onder de inlaat en de kantelende zuigers van de 955S definitief tot het verleden behoren?
Grt Bert
|
02 jul 2020 15:11 |
|
|
Bert928GT
|
Re: Cayenne 958 4.8 terugroepactie
Gister de auto , die ik op het oog had, bekeken en enig onderzoek gedaan naar de nokkenasverstellers. Die is aan een kant te zien als je de olievuldop eraf draait, vervolgens kun je met een spiegeltje het onderdeelnummer lezen en ook de gewraakte bouten kontoleren. Zijn het aluminium bouten met een pin centraal en eindigt het nummer op 21 dan is het foute boel. De auto die ik bekeken heb heeft de modificatie (of een nieuwe motor, maar dat is onwaarschijnlijk) wel gehad en dan eindigt het nummer op 23. Vermoedelijk heeft Porsche Europa de betreffende auto's aangepakt tijdens een reguliere beurt. In de rest van de wereld zijn alle betroffen 4.8 motoren teruggeroepen via terugroepactie AH08. De verdeelbak heb ik ook bekeken en die was nieuw, kennelijk toch een vaker voorkomend probleem bij de 958 cayenne. De auto heeft nog lang geen 100k gelopen. Vanavond hak ik de knoop door.
Groet Bert
|
07 jul 2020 19:53 |
|
|
Ruud81
996 MKII C2 coupeLimburg
|
Re: Cayenne 958 4.8 terugroepactie
Hoi Bert,
Ik heb totaal geen kennis van een Cayenne; maar iig veel suc6 met het maken van een keuze!
|
07 jul 2020 23:06 |
|
|
Laptom
|
Re: Cayenne 958 4.8 terugroepactie
Zonde om een nieuw topic te plaatsen, dus ik gebruik deze maar daarvoor, aangezien ik dezelfde vraag heb als de TS; heeft de 4.8 nog last van de lekkende koelslangen en kantelende zuigers (Lokasil cilinderwanden)? Of heeft Porsche dit opgelost in 2007?
|
13 aug 2020 10:08 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Cayenne 958 4.8 terugroepactie
Bij mijn weten is dit opgelost bij de facelift in 2007, dus vanaf de 957 en verder geen issues meer
|
13 aug 2020 11:08 |
|
|
speedy
993 4sgent
|
Re: Cayenne 958 4.8 terugroepactie
Is al lang opgelost
|
19 aug 2020 6:22 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Cayenne 958 4.8 terugroepactie
Bert, is het nog wat geworden met de kajunne?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
19 aug 2020 8:34 |
|
|
Bert928GT
|
Re: Cayenne 958 4.8 terugroepactie
Nee Cayenne nog niet gekocht vanwege een klein verschil van mening. De auto staat geadverteerd voor een prijs inclusief BOVAG garantie en een beurt volgens fabrieksvoorschrift indien nodig. De auto staat er al bijna een jaar en in 2017 heeft hij zijn laatste onderhoud gehad en dus is hij nu wel aan een beurt toe, ook op basis van de gereden kilometers. Verder waren de voorbanden uitgedroogd met scheuren erin. Die banden wilde ik wel voor mijn rekening nemen, maar die beurt moet de verkoper betalen vind ik. Vervolgens heb ik het onderhoudsschema erbij gepakt en voorgesteld om de olie, filter, luchtfilter,remolie, bougies, interieur filter te vervangen. Ook de remmen wilde ik even op slijtage controleren en als die helemaal gaar zouden zijn dan hoort dat ook bij aflevering gedaan te worden. Dat is teveel gevraagd, de verkoper wilde voor dit onderhoud 2375 euro extra hebben. Daar zijn onze wegen gescheiden, maar de auto staat nog steeds te koop. Ik wil hem nog steeds graag hebben omdat hij keurig in het plaatje past. De nokkenas verstellers zijn al gemodificeerd, verdeelbak is nieuw (. Erkend probleem van de 958 ) auto is origineel Nederlands , weinig gelopen en dealer onderhouden , maar daar is de prijs ook naar. Bij het onderhoud zou ik dan wel graag aanwezig willen zijn. De auto staat bij een grote landelijke dealer keten die hun auto's het liefst zo verkopen als ze ingeruild zijn en dat dat wel met garantie. Het enige dat ze doen is kijken of de sapjes op peil staan en daarmee kom je er bij mij niet. Het kan ook anders, voor mijn dochter kocht ik een Kia Magentis voor het 5k en daar werd keurig het onderhoud gedaan en ook keurig BOVAG garantie gegeven. Onvoorstelbaar dat dit bij een Cayenne 958 niet netjes kan.
Groet Bert
|
06 sep 2020 21:11 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Cayenne 958 4.8 terugroepactie
Al in Duitsland gekeken? Veel meer keus en standaard veel meer opties en meestal beter onderhoud
|
06 sep 2020 21:37 |
|
|
Bert928GT
|
Re: Cayenne 958 4.8 terugroepactie
Ik ben er nogal huiverig voor om een Duits exemplaar te importeren. Bij een flink percentage is de kilometerstand terug gedraaid en zelfs de onderhoudsboekjes worden compleet vervalst. Liever een origineel Nederlands exemplaar voor mij.
Groet Bert
|
07 sep 2020 9:52 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Cayenne 958 4.8 terugroepactie
Nou ik heb op zich meer vertrouwen in Duitse kilometerstanden dan in Nederlandse.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 sep 2020 9:58 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Cayenne 958 4.8 terugroepactie
dat dus. en zonder nu NL exemplaren af te willen branden, maar in mijn zoektochten ben ik hier in NL toch meerdere vervalste boekjes tegengekomen, met stempels van specialisten die van niks wisten.. En allemaal, origineel NL.. In Duitsland zijn ze daar veel meer op gebrand, waar het soms fout gaat zijn de P's die door malafide handelaren worden ingevoerd en waar mee gerommeld wordt. Maar daarom moet je het dus zelf doen, dan kan dat dus niet.
laatst nog dat Powlitie stukje gezien van een man die zijn BMW lekker aan het terugdraaien was tussen de beurten door, mooi origineel NL met een NAP en 30K minder op de teller. Succes ermee.
Ik ben wellicht wat sceptich, maar ik heb nu meerdere P's gekocht, en werd echt treurig van de staat en hoe boekjes etc eraan toe zijn in NL.. En dan zocht ik niet aan de onderkant van de markt..
|
07 sep 2020 10:58 |
|
|
Bert928GT
|
Re: Cayenne 958 4.8 terugroepactie
Je antwoord kan ik helemaal onderschrijven. Hier worden ook tellers op zomerstand gezet. De auto die ik op het oog had was helemaal te volgen en bovendien waren de namen van de 2 eigenaren in het boekje vermeld. Een Duitse auto zou ik inderdaad alleen willen hebben als ik hem zelf importeer en de onderhoudshistorie traceerbaar is. Ik bel dan ook met de garages waar hij in onderhoud geweest is. De kans op fraude is bij import wel levensgroot als hij in Nederland wordt aangeboden met een lage tellerstand. De ins en outs op dat gebied zijn mij wel bekend, omdat ik veel gezien heb in het verleden. Bij mijn 928GT zat destijds alles van begin tot eind aan historie en die was traceerbaar, maar ik heb ook heel geraffineerde fraude gezien. Een teller terugdraaien tussen twee apk's of onderhoudsbeurten gebeurt ook hier wel eens. Ik heb geen haast, want ik heb gelukkig nog twee auto's die prima zijn.
Groet Bert
|
07 sep 2020 15:39 |
|
|