Auteur |
Bericht |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Hartelijk dank voor deze positieve reactie.
Ik kan nog aanvullen dat het bedrag van € 235,- inclusief de verwijderingsbijdrage is van € 17,- en dat de door Noltrama gegeven garantie 3 jaar is.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
05 nov 2005 13:48 |
|
|
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Ik heb (helaas) al wat langer een luchtontvochtiger van het merk Amcor, duidelijk minder geavanceerd dan bovenstaand apparaat, maar desondanks voldoet het goed (was ook een stuk voordeliger).
Anders ging ik zeker spoorslags naar Noltrama in Vianen!!
|
05 nov 2005 14:04 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hoe groot is dat ding? Zomaar een interessevraag hoor...
|
05 nov 2005 14:04 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zie het probleem niet zolang je niet met de vochtvreter in de auto gaat rijden
...... o, wacht even, je hebt natuurlijk een lakschade door chemicaliën-fobie.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 nov 2005 14:42 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
H x B x D = 545mm x 380 mm x 261,5 mm
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
05 nov 2005 19:13 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Wie zei daar dat Porsche-rijders hun geheugen met wijn wegspoelen?
In ieder geval, een bak met in water opgelost calcium-chloride staat toch enigszins te dampen en die damp zal (jaar, na jaar) neerslaan op allerlei oppervlaktes in de garage, dus ook op de Porsche. En niet elk deel van de Porsche wordt regelmatig gewassen, moet je denken.
En daar komt bij, de luchtontvochtiger heeft een permanente waterafvoer, dus daar heb je geen omkijken meer naar, en de Bison vochtvreters vergen het steeds leeggooien van de opvangbak en het aanvullen van het calcium-chloride. En we zijn nog steeds liever lui dan moe!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
05 nov 2005 19:16 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Het lukt me inderdaad niet om die nutteloze informatie ermee weg te spoelen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 nov 2005 21:01 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Het vervolg:
De luchtontvochtiger is nu een klein weekje in werking in onze garage. De hoeveelheid water die wordt afgevoerd is enorm. De garage is inderdaad niet meer bedompt of muf. Bijkomend voordeel is dat de warmte die de ontvochtiger (ook) produceert de garage wordt ingeblazen zodat je een erg efficiënt kacheltje hebt (helpt in de winter wellicht bij de koude start).
Ik had last van vocht achter glaasjes oliedrukmeter en toerenteller; dat vocht is nu ook verdwenen!
Kortom, ben zeer tevreden!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
09 nov 2005 10:14 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... tot je met de 911 gaat doen waar ze voor gemaakt zijn.
Ik heb ook nooit last van vocht achter de glaasjes als de 911 "op stal" staat.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 nov 2005 20:39 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Hé vrolijkerd, met mijn 911 wordt ongeveer 4 dagen van de week gereden (banden vervangen, balanceren, één bandje weer vervangen, nog eens balanceren, nieuwe accu, nieuwe benzinepomp, enz, enz. ).
In ieder geval, wordt veel mee gereden. En sinds dat vocht uit de garage is, is dus ook het condens achter de glaasjes weg.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
09 nov 2005 22:51 |
|
|
erikdrij
993 Carrera 2Amsterdam
|
Verschillende kenners (monteurs e.d.) hebben mij verteld dat een carport het beste is ivm de ventilatie. Zet maar eens een drijfnatte auto savonds in een garage en kijk hoe droog hij de volgende dag eruit komt. Met een carport is hij kurkdroog de volgende dag
|
10 nov 2005 9:20 |
|
|
Ed
911SC 1981
|
Mij lijkt dat zo'n ontvochtiger een behoorlijk wattage heeft en daarmee ook de energie kosten behoorlijk omhoog laat schieten.
Ik heb eens een ontvochtiger in mijn nieuwe huis gezet en dat liep behoorlijk in de papieren.Die was wel wat groter maar ik had hem ook niet zo lang nodig.
Misschien is het een idee om je garage te laten isoleren.Krijg je ook nog subsidie op.
_________________________________________ "elfers"doen het na tienen
|
10 nov 2005 10:05 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Ik heb mijn auto ook onder de carport staan. Luchtvochtigheid heeft weinig van doen met opdrogen, verse lucht en zeker circulerende lucht is het beste.
Bij gebrek aan een carport is een airco ook een optie. Deze koelt de lucht af, die vervolgend het vocht niet kan vasthouden en dat slaat neer op de condensor. De afvoer in of gebruiken voor het strijkijzer (ja, niet uit de droger want daar zit stof in!).
Je garage wordt zo koel. Een ontvochtiger warmt de lucht weer op door het langs de warmtewisselaar te laten stromen nadat het vocht weggehaald is. Een open airco eigenlijk.
Heb op autohoezen.nl een IRIS hoes gekocht. 50euri en niet geschikt voor buiten, wel onder de carport. Ideaal want de auto blijft mooi schoon en het ziet wel kek uit.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
10 nov 2005 12:48 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Dus gaat de auto de garage met luchtontvochtiger in en..... 's ochtends kurkdroog
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
10 nov 2005 20:21 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Luchtontvochtiger verbruikt ca. 2,5 eurocent per uur aan stroom en werkt met een hygrostaat, dus slaat ook nog af als de gewenste luchtvochtigheid is bereikt. Dus dat kost op jaarbasis misschien wel € 50 aan stroomkosten!
Overigens niet te vergelijken met de luchtontvochtigers die in de nieuwbouw worden gebruikt.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
10 nov 2005 20:24 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Precies goed: een luchtontvochtiger is namelijk niks anders dan een airco in één kast. De ventilator in de ontvochtiger zorgt voor goede luchtcirculatie in de garage. Nee hoor, ik ben razend enthousiast!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
10 nov 2005 20:28 |
|
|
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Misverstand : een ontvochtiger kan met veel minder wattage toe dan b.v. electrische verwarming of airco, mijn apparaat is maar 200 Watt.
Ben met Nicolo eens dat een luchtontvochtiger een zeer goede aanschaf is bij vochtige ruimten, of droge ruimten waar een natte Porsche in wordt geparkeerd! En de energiekosten zijn inderdaad te verwaarlozen , in een jaar minder dan 1 keer tanken!!
Isoleren van de garage is overigens absoluut niet voldoende , hiermee zul je weinig uitrichten tegen een hoog vochtgehalte.
Mijn garage is verwarmd , inpandig en uitstekend geisoleerd maar toch regelmatig vochtig door 1. natte auto's en 2. gebruik als was- en drooghok (ondanks condensdroger).
|
10 nov 2005 23:18 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Zet de droger aan met de deur open!
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
11 nov 2005 0:14 |
|
|
Ed
911SC 1981
|
_________________________________________ "elfers"doen het na tienen
|
11 nov 2005 0:16 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Op last van de brandweer verboden. Gevaar van bosbranden!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
11 nov 2005 0:34 |
|
|
scudo
911 2.4T 1972
|
Ik ben op zoek naar een systeem om mijn 911 2.4T uit 1973 in te stallen. Zoals jullie misschien wel weten zijn ze zeer gevoelig voor roest omdat het koetswerk nog niet verzinkt is.
Ik heb mijn p. nog maar een goede maand en is in een zeer mooie staat en ik zou dat ook zo willen houden.
Zo'n carcoon systeem spreekt mij wel aan. Werkt dit echter ook bij vriestemperaturen want mijn garage is niet verwarmd en onderhevig aan de buitentemperatuur.
Heeft iemand een idee over de kostprijs van zo'n systeem en waar je het kan krijgen in belgië.
|
21 nov 2005 22:09 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
@Scudo:
Zou een luchtontvochtiger met vorstbeveiliging nemen.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
21 nov 2005 23:47 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Stuur even een PB naar 912. Ik ben pas bij hem gaan kijken en zo'n Carcoon werkt echt fantastisch. Barwaut kan je er alles over vertellen; ook wat het verbruikt en kost ws.
Voor mijn klassieker gebruik ik een systeem (dat zonder elektriciteit werkt) dat permabag heet, maar wat niet zo snel werkt. De RV gaat wel omlaag, maar niet snel genoeg naar mijn mening.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
22 nov 2005 10:18 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Mij lijkt het lastig om steeds bij rijden te moeten in- en uitpakken, terwijl met een luchtontvochtiger de boel even droog blijft en je meteen kunt wegrijden.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
23 nov 2005 10:27 |
|
|
scudo
911 2.4T 1972
|
Mijn 2.4T staat in zo'n danig groot magazijn dat ik er met een luchtontvochtiger nooit kom om de luchtvochtigheid op een aanvaard peil te brengen.
Ik stuur meteen een mailtje naar 912 voor meer info
|
24 nov 2005 22:53 |
|
|