Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 12:42

Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Twee Porsches staande gehouden op A9: Iemand van hier? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht 
Gistermiddag rond een uur reed ik op de Ring A10 Amsterdam. Daar was zojuist een zilveren 993 turbo aangehouden door de graaibrigade. De man werd gedwongen zijn auto in de schuine grasberm te zetten, aangezien de vluchtstrook te smal was. Denk dat hij zijn onderkant nu ook nog grasvrij kan laten maken.

06 nov 2005 11:45
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Jort schreef:
HenkC2C schreef:
Het milieu wordt veel zwaarder belast door langzaam rijdend en optrekkend verkeer dan door goed doorstromend 120km/uur rijdend verkeer.
Ik neem aan dat je verkeerskundige bent dat je zo stellig bent in je uitspraak dat er meer langzaamrijdend/optrekkend (file?) verkeer komt door de ingevoerde maatregel. Of wacht.. eigenlijk moet nog blijken wat het resultaat is. Niet te hard roepen dus.

Eerst goed lezen Jort, dan antwoord geven!

Jort schreef:
HenkC2C schreef:
Handhaving van wetten is ALTIJD goed maar wanneer het bestrijden van ernstige criminaliteit moet wachten omdat er niet voldoende mensen beschikbaar zijn, wordt het toch hoog nodig dat er prioriteiten gesteld worden!
Waar vallen jaarlijks ook weer de meeste doden?

En waar is aangetoond dat dat komt door 120km/uur rijden ipv 80?

Jort schreef:
HenkC2C schreef:
En dat er vaak geflitst wordt omdat er geld in de kas moet komen, is toch al lang toegegeven door de betreffende instanties?
Waar heb je expliciet dat causaal verband gelezen? Bronnen graag.

Om iets toe te geven hoef je het niet per saldo op schrift stellen... Lees jij alleen of kijk je ook wel eens actualiteiten programma's? Spreek je wel eens dienders? Of is de enig voor jou geldende waarheid de jurisprudentie en/of met bron genoemde schriftelijke feiten?

Jort schreef:
ongefundeerde gekrakeel
Tja.... :roll:

En toch lijk je me verder een aardige vent :D

06 nov 2005 12:53
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Pff
Jort,

In mijn vriendenkring bevinden zich een aantal dienders waarvan ze allemaal roepen dat ze een quota opgelegd krijgen om een x aantal bekeuringen per dag te schrijven.

En daarnaast zijn de antwoorden van Henk wel correct, en 99% vraag maar eens om je heen.

06 nov 2005 13:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Jurgen schreef:
Jort , volgens mij kun jij zelfs de portugezen, die stieren over bewust natgespoten kinderkopjes jagen en hun benen breken, nog vol vure verdedigen... 8)
Nee , ik heb hier géén stats van...en ook zie ik het verband niet met deze discussie...maar 't is meer een gevoel wat ik van jou krijg... 8)

Onterecht gevoel. :wink: Inderdaad een andere discussie.

HenkC2C schreef:
Jort schreef:
HenkC2C schreef:
Het milieu wordt veel zwaarder belast door langzaam rijdend en optrekkend verkeer dan door goed doorstromend 120km/uur rijdend verkeer.
Ik neem aan dat je verkeerskundige bent dat je zo stellig bent in je uitspraak dat er meer langzaamrijdend/optrekkend (file?) verkeer komt door de ingevoerde maatregel. Of wacht.. eigenlijk moet nog blijken wat het resultaat is. Niet te hard roepen dus.

Eerst goed lezen Jort, dan antwoord geven!

Tuurlijk, de stelling is juist. Maar waarom stond de door jouw geponeerde stelling in deze discussie? Waar komt die zwaardere belasting vandaan? Niet verschuilen achter woorden, gewoon zeggen wat je bedoelde.

Citaat:
Jort schreef:
HenkC2C schreef:
Handhaving van wetten is ALTIJD goed maar wanneer het bestrijden van ernstige criminaliteit moet wachten omdat er niet voldoende mensen beschikbaar zijn, wordt het toch hoog nodig dat er prioriteiten gesteld worden!
Waar vallen jaarlijks ook weer de meeste doden?

En waar is aangetoond dat dat komt door 120km/uur rijden ipv 80?
Ik doelde op handhaving in het algemeen. Als jij louter en alleen tegen deze nieuwe maatregel ageert en niet tegen de snelheidscontroles in het algemeen, prima. Maar de discussie was in bredere zin.

Citaat:
Jort schreef:
HenkC2C schreef:
En dat er vaak geflitst wordt omdat er geld in de kas moet komen, is toch al lang toegegeven door de betreffende instanties?
Waar heb je expliciet dat causaal verband gelezen? Bronnen graag.

Om iets toe te geven hoef je het niet per saldo op schrift stellen... Lees jij alleen of kijk je ook wel eens actualiteiten programma's? Spreek je wel eens dienders? Of is de enig voor jou geldende waarheid de jurisprudentie en/of met bron genoemde schriftelijke feiten?
Ik hoef niet alles zwart op wit te zien staan om iets te geloven. Maar ik ben ook niet degene die allerlei stellingen (als zijnde de waarheid) rondstrooit die uitgaan van aannames en onderbuikgevoelens. Op de vraag of ik wel eens actualiteitenprogramma's bekijk kan ik volmondig "ja" antwoorden, dagelijks.

Tuurlijk weet ik dat dienders hun quota dienen te halen. Echter, er wordt steeds gesuggereerd dat de achterliggende doelstelling het binnenhalen van geld is, terwijl de ware doelstelling een iets andere is. De meeste flitskasten zijn leeg. Zoals hierboven aangegeven wordt regelmatig op wegen geflitst waar geen hond voorbij komt. Zou het niet veel makkelijker zijn om langs een drukke weg te gaan flitsen, waar iedereen 10km/u te hard rijdt? Er zou zo makkelijk zo veel meer verdiend kunnen worden.
Het betitelen als "spekken" van de staatskas vind ik wel interessant. Afschaffen en het ontstane gaatje dichten met meer belasting (linksom of rechtsom). Eerlijke verdeling over alle burgers. Maar wacht.. dan hebben we het wel of niet betalen ineens niet meer in eigen hand :wink:

Ik heb nooit ontkent dat de manier van behalen van de doelstelling vraagtekens opwerpt. Maar te vaak worden de zaken omgedraaid en de wetshandhavers de zwarte piet toebedeeld en niet de wetsovertreders. Zoals Horn aangaf, je hebt alles in eigen hand.

Gizmo schreef:
Jort,

En daarnaast zijn de antwoorden van Henk wel correct, en 99% vraag maar eens om je heen.

Blijkbaar verkeer ik in andere kringen. :wink:

satis verborum

06 nov 2005 14:43
Profiel
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
und endlich geschichte :shock: :shock: :shock:

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

06 nov 2005 21:49
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Your german is a bit rusty? :wink:

06 nov 2005 23:07
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Jort schreef:
satis verborum

Quidquid latine dictum sit, altum videtur. :wink:

:D :thumright:

06 nov 2005 23:30
Profiel
Groningen
Bericht 
Denuone latine loquebar? Me ineptum.
Verba ita sunt intelligenda, ut res magis valeat quam pereat.
:D :thumright:

07 nov 2005 1:38
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
marcus dolorem habet in ventre
matre matre marcus vocat
medicus venit

(les 1 uit tirocinium latinum) :lol: (da's lang geleden...)

Afbeelding

07 nov 2005 7:46
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Citaat:
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.
:twisted: :twisted: :twisted: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

07 nov 2005 9:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Goed idee dat latijn voor het geval de fl*kken aan het meelezen zijn. Hebben ze toch nooit gestudeerd (hoop ik... en anders errare humanum est :? )

Tussen (), waar gaat de volgende race nu weer door ? :lol:

07 nov 2005 20:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Chris_lbr schreef:
Goed idee dat latijn voor het geval de fl*kken aan het meelezen zijn. Hebben ze toch nooit gestudeerd (hoop ik... en anders errare humanum est :? )

Tussen (), waar gaat de volgende race nu weer door ? :lol:

ik had vroeger een vriend en die zijn broer heeft latijnse gestudeerd met glans, mijn maat was eerder een middenmoot gelijk ik,
mijn maat heeft een deftig bedrijf uit de grond gestampt( serieus groot)
en de latino is geworden..............politieagent... zo zie je maar

07 nov 2005 20:21
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Ik ben maar een eenvoudige broodjes verkoper en heb geen Latijns gestudeerd, maar ben er ook gekomen.

Twee beroemde nederlanders die goed zijn begonnen na hun studie, maar slecht geeindigd zijn:

Maus Gatsonides (r.i.p. 1999), de beroemde rallyrijder en eindigde als uitvinder van :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: de flitskast.

Koos Spee, Die heeft gestudeerd en is geeindigd als Paardelul (sorry voor de platte taal, maar hij is er nou eenmaal 1).

Een loopbaan kan raar lopen.

07 nov 2005 21:37
Profiel
Groningen
Bericht 
Na alleen een studie Latijn heb je ook niet zoveel te kiezen. Docent Latijn wellicht? Een broodjeszaak? Of toch een baan bij de overheid... :wink:

07 nov 2005 22:22
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Ik ben ook maar een eenvoudige B.L. (toevallig ook met een gezonde handelsgeest John :wink: ) Ook ik heb geen latijn gestudeerd, lees af en toe wat en heb toevallig een paar dingen onthouden :D

Deze lijkt me in ieder geval voor dit Topic een toepasselijke, misschien wel een mooie om mee af te sluiten ook....

Primum non nocere

08 nov 2005 1:22
Profiel
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Zeg, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook geen latijn heb gestudeerd, zenne. Het enige latijn dat ik ken is uit ... Asterix :jump:

08 nov 2005 7:19
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
HenkC2C schreef:
Primum non nocere

wil je iemand gaan opereren dan? :roll: :wink:

Voor dit forum geldt helaas meer Verba volant, scripta manent :lol:

Voor de non-klassiekers onder ons, kijk eens hier. Kan je ook oreren alsof je het begrijpt (net als ik :wink: )

08 nov 2005 7:32
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
"Het belangrijkste is niet te schaden" is in dit verband niet medisch bedoeld. :D

Wanneer ik iemand ga opereren, waarschuw ik eerst ok? :shock: :roll:

(overigens kan ik bovenstaande uitspraak in dat geval niet beloven.... :wink: )

08 nov 2005 23:05
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
HenkC2C schreef:
Wanneer ik iemand ga opereren, waarschuw ik eerst ok?

Wanneer ik iemand ga opereren, waarschuw ik eerst het ok :!: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

08 nov 2005 23:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht leaven
Nem't leaven nig te zwoar ie komt d'r toch nig leavend oet....
Gewoon twents dus :mrgreen:

08 nov 2005 23:51
Profiel
Groningen
Bericht 
Minsken.. minsken, it jout dochs net in flikker, hokker taal wy prutteljen. As jo disse tekst begripe kist, is der bygelyks neat oan 'e hân.

Sa'n bytsje Frysk wie hielendal sa ferrot noch net. :wink:

Maar nederlands praat (typt) toch makkelijker :P

09 nov 2005 1:00
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type2 1985
barchem gemeente lochem
Bericht 
Jort schreef:
Minsken.. minsken, it jout dochs net in flikker, hokker taal wy prutteljen. As jo disse tekst begripe kist, is der bygelyks neat oan 'e hân.

Sa'n bytsje Frysk wie hielendal sa ferrot noch net. :wink:

Maar nederlands praat (typt) toch makkelijker :P

foi foi...aj toch zo hele dage mot proaten moj toch zeker ne keer kopzeer kriegen of neethan!!

09 nov 2005 16:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Dân is d'r neat oan 'e han, ík kint begripe . . . . . , nee wie krije d'r gjin pine holle fan.

09 nov 2005 21:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
wor hedde gullie ut toch allemol over :?:

09 nov 2005 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
964 c4/cabrio 1991
Venlo-Bliërick
Bericht 
"'t Is un kwestie van gedult

Rustig wachten op de dag

Dat heel Holland Limburgs jippie" :)

09 nov 2005 23:49
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende