Auteur |
Bericht |
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Onderhoud bij dealer of specialist
Alleen stempels zou voor mij ook niet werken, als je dan toch gevoelig bent voor onderhoudshistorie wil ik ook wel facturen zien en dat “lost dit probleem wel op”, toch?
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
23 sep 2020 21:20 |
|
|
Bertjan
2008 987 Cayman SVeluwe
|
Re: Onderhoud bij dealer of specialist
Wat dan misschien voor een toekomstige koper wel een prettige bevestiging is dat er in ieder geval niet te weinig is gedaan. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat een goede specialist niet dezelfde of betere standaarden kan hanteren.
_________________________________________ Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER
|
23 sep 2020 21:34 |
|
|
912
|
Re: Onderhoud bij dealer of specialist
Wellicht maakt het uit hoe vaak je daar een kopje koffie gaat drinken en paar jaar weg draagt. Maar ik had destijds maar 1 987, met 20k op de teller, en daar werd iedere blik op een lampje dat ging branden in rekening gebracht. Ja, hele vriendelijk mensen, hele goede service, maar je mag af en toe ook heel diep bukken... En natuurlijk ook de 'mijnheer we repareren niet meer, we vervangen alleen'- houding.... Ergerlijk.....
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
24 sep 2020 14:42 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Onderhoud bij dealer of specialist
Lang niet alle dingen die PCG voor mij doen ontvang ik een rekening voor, er zijn best veel zaken die ze doen onder het mom van service. Dat ze meer rekenen per uur dan een gemiddeld specialist is duidelijk.
Het is een zeer persoonlijke keuze waar je je wagen laten onderhouden. Ik ben fan van Robert Visser en heb ook zeer prettige ervaringen gehad bij Rebel Engineering en Johan van der Gunten. Een dealer stempel vs. specialist stempel vind ik zelf dus helemaal niet spannend.
Wat PCG voor mij onderscheiden van alle andere voor mij bekende specialisten is hun toegankelijkheid. Ze nemen altijd de telefoon op en bellen altijd terug. Ze kunnen mij meestal binnen enkele dagen helpen voor onderhoud. Langs rijden met vragen of voor een snelle diagnose kan altijd. Als ik het heel druk heb of in het buitenland zit komen ze mijn auto gratis ophalen en laten ze vaak een andere Porsche voor mij achter om mee te spelen. Ook mijn 924 Turbo die ik 99% zelf onderhouden halen ze op voor APK.
Dus, ja, hun uurtarief is vrij hoog maar je krijg daar echt heel veel voor terug.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
24 sep 2020 15:10 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Onderhoud bij dealer of specialist
Mijn indruk is dat je met luchtkoelers beter naar een specialist kan gaan, om dat de dealer de vooral aan nieuwere autos sleutelt. De paar goede specialisten in NL doen net anders dan aan oudere 911-jes werken, en kennen die beter dan wie dan ook.
Voor een nieuwe auto zou ik de eerste historie liever met dealer stempeltjes opbouwen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
24 sep 2020 16:19 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Onderhoud bij dealer of specialist
Ik moest een keer een rubberen strip van de cabriokap van mijn 964 vervangen. Strip zelf besteld, wist uiteindelijk toch niet helemaal hoe het moest en reed, na even gebeld te hebben, met de rubber strip naar de dealer. "Goh meneer, jaja, de laatste luchtgekoelde hè..." "Eh, nee, de laatste luchtgekoelde is de 993, dit is een 964..." "Ja ja" "Ja meneer dat is toch echt een klus voor 2 personen en daar zijn ze wel even mee bezig, nee dat gaat vandaag echt niet meer lukken, ja ik weet dat u gebeld heeft, het spijt ons, komt u over een week maar terug". Uiteindelijk een PB gestuurd naar moderator Eric om vervolgens met zijn aanwijzingen het klusje zelf binnen een kwartier te klaren (en ik heb dus echt twee linkerhanden! ). Dit betekent dat een ervaren monteur het waarschijnlijk in 5 minuten doet ofzo. "klus voor twee man"
|
24 sep 2020 16:54 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Onderhoud bij dealer of specialist
|
24 sep 2020 16:58 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Onderhoud bij dealer of specialist
Verrassend. De dealers weten niet waar ze het over hebben en zijn (te) duur. En de specialisten zijn top (en niet duur), vooral als je een luchtkoeler hebt. We steken weer wat op hier. Ik heb ook nog wel een leuke anekdote over een specialist trouwens ... Mijn ervaring is dat het in de praktijk meestal allemaal iets genuanceerder ligt. Ik kwam / kom met m’n Porsche trouwens zowel bij de specialist als bij de dealer.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
24 sep 2020 17:04 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Onderhoud bij dealer of specialist
Precies op dat punt is waar PCG zich onderscheiden van andere dealers, de mensen die bij hun Classic Center rondloop weten donders goed hoe ze met luchtkoelers om moeten gaan. Elke keer als ik binnen loop hebben ze minimaal een 356 en enkele luftie's bji hun op de bruggen. Laat staan 959's, 928's en andere zeldzamer materieel.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
24 sep 2020 17:11 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Onderhoud bij dealer of specialist
PCG heeft de kennis en ervaring met de “classics” direct vanaf de start in 2006 opgebouwd doordat Carreric (Eric Hendriks) onderdeel uitmaakte van PCG. Voor mij toen ook reden om mee te verhuizen met mijn toenmalige 3.2 Carrera. Daarmee heb je ook direct de crux van het hele verhaal, je moet de goede mensen hebben die aan je auto sleutelen en die je kunt vertrouwen. Een beetje goede service daaromheen helpt ook.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
24 sep 2020 17:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Onderhoud bij dealer of specialist
Nee, het ging om onzin dingen die ik zelf makkelijk had kunnen vervangen - had niks te maken met technische staat of veiligheid. Hun antwoord was: Porsche Standaard ...
|
24 sep 2020 18:31 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: Onderhoud bij dealer of specialist
Niet helemaal met je eens hoor. Ik heb mijn 964 al een aantal jaren in Leusden in onderhoud en dat doen ze prima en met verstand van zaken. Ook nieuwe voorruit en roest bij de parafan laten oplossen en dat ging allemaal in goed overleg en met verschillende mogelijkheden. En er staan steeds meer lufties in de (Classic) werkplaats. En met de Classic tarieven ook redelijk betaalbaar. Specialist is wel wat voordeliger schat ik in.
|
24 sep 2020 18:34 |
|
|
Heran
993 4S, VTX1800N Twente
|
Re: Onderhoud bij dealer of specialist
Ik ga al jaren naar dezelfde specialist en ben hier zeer tevreden over. Een keurig bedrijf met ruime ervaring, hoge servicegraad, oog voor detail en goede prijs-kwaliteitverhouding. Afspraken worden nagekomen en bij bijzonderheden wordt dit uitstekend gecommuniceerd. De motor naar alle tevredenheid laten reviseren waarbij ik d.m.v. foto’s het proces uitstekend kon volgen. Je krijgt altijd een duidelijke en heldere terugkoppeling over de uitgevoerde werkzaamheden, waarvoor ruimschoots de tijd wordt genomen. Tevens wordt je goed geïnformeerd/geadviseerd over onderhoud wat in de toekomst plaats zou moeten vinden. Een bedrijf dat met liefde en passie voor het merk Porsche wordt geleid.
_________________________________________ Don't drive faster than your angel can fly - Twentse Arretjes Rit - http://www.instagram.com/twentsearretjesrit
|
24 sep 2020 19:03 |
|
|
beek
997.2 GT3
911 SC (gestolen! HD-ZT-89)
993 4S (sold)
|
Re: Onderhoud bij dealer of specialist
Dank voor alle reacties. Meningen verschillen (zoals het hoort). Hij gaat voor het eerst en om uit te proberen naar PC Gelderland. Verschillende 997 GT3 ‘s in onderhoud in hun classic center. Ben benieuwd en zal ervaring delen.
|
25 sep 2020 8:01 |
|
|