Auteur |
Bericht |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: De drang
Ik geef Tilt groot gelijk dat hij niet -volledig doordacht- 20K uitgeeft. Hou die centen gerust op zak. Jouw auto is -in orginele kleurstelling- überhaupt meer waard dan overgespoten. En mocht je "de Drang" over ene tijdje toch weer voelen dan kan het altijd nog! En, JA rijden met die hap
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
17 jul 2020 16:12 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: De drang
Je hebt gelijk maar hebt ons wel 14 pagina’s bezig gehouden
|
22 jul 2020 20:13 |
|
|
Tilt!
|
Re: De drang
Strikt bekeken 5 pagina's
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
23 jul 2020 10:01 |
|
|
Tilt!
|
Re: De drang
Even melden dat er niks te melden valt. Zonder razende reporter ter plaatse.
Ben eens even gaan praten met carrosier1 en die antwoordde niet meer omdat "wat ik voor ogen had nooit ging lukken voor 8 à 10k", ik dacht "vandaar mijn vraag", maar soit. Als hij echt volledig uit elkaar moet/gaat, dan kon je beter op een +20k rekenen. Sommige restauraties dat hij deed zaten zelfs tussen 30 en 50k. Zoals carrosier2 dus zei: het zal allemaal wel overeen komen.
Het idee sluimert in elk geval nog en de mening verandert (naar goede gewoonte) dagelijks meerdere keren.
Mijn hoofd is ook één grote warboel. Altijd al geweest, maar sinds "de gebeurtenis" is het er zeker niet op verbeterd. Laatst was ik in mijn garage aan 't prullen en ik draai me om en zie zo in een glimp de Turbo staan. Ik denk bij mezelf "Damn, ne 964 Turbo? In 't zwart dan nog? Hoe groot is de kans dat je zoiets gewoon tegenkomt op 't straat?", een fractie van een seconde later denkend van "Jongen? Je staat niet op 't straat, je staat in je eigen garage en dit is JOUW 964 Turbo!". Ik moest voor mezelf toegeven dat het echt wel een fraaie verschijning was, in die paar fracties.
Dus dan begon het idee te sluimeren van de raad hier te volgen en 'm gewoon te laten herdoen in 't zwart. 8k takes it away. Tot de 3 honden dan in volle achtervolging er tegen botsten. Toen dacht ik "Eigenlijk staat hij nu perfect, ik moet geen schrik hebben voor een krasje of wat steenslag, ik heb niks van problemen om 'm ergens te laten staan, WAAROM zou ik het mezelf toch weer moeilijk maken?".
Paar dagen later zag ik 'm weer staan, het hoofd zat goed want ik besefte direct dat het de mijne was, maar de lichtinval zorgde ervoor dat het middenste van de velg precies in donkergrijs gespoten was ipv het standaard zilver waar ze in staan. Dat kwam ZO mooi uit op dat zwart dat ik dacht "laat ons daar al eens mee beginnen".
Het rijden dan. De Turbo moest naar de technische keuring (APK), hij moest dus weg uit zijn vaste standplaats (de gameroom ipv de garage) en dat ging niet zonder slag of stoot. Had heel de tijd aan de druppellader gehangen, sleutel erin en niks. Totaal niks. Na een keer of vijf proberen viel mijn kwartje dat er een startonderbreker op stond en dat ik dat heulemaal vergeten was (zoals ik al zei: it ain't easy being me), hup, startonderbreker uitgeschakeld en hij draaide rond. 2x en dan het bekende getik van een lege batterij. Geprobeerd met een lader, no good, nieuwe batterij erin en knip, direct weg! Alleen, rook en nog eens rook, die goddank na enkele honderden meters verdween om niet meer terug te komen, het kwam zelfs effe via de ventilatorroosters naar binnen, maar eens weggetrokken, verliefd hé? Wat een auto!! Hoe ze het doen weet ik niet, maar er is dus geen piepje of kraakje waar te nemen, en dat voor een hok van bijna 30 jaar oud. Uitgebreid gecomplimenteerd geweest op de keuring voor de staat van de wagen en dan: afgekeurd. Ze hadden de nieuwe schroefkit van Bilstein zien zitten en als ze 'n schroefkit zien, dan k*kken ze in hun broek. Ik moest een attest hebben en bla bla... Naar de specialist gebeld die ze gestoken had en die ontplofte bijna: dat was een standaardkit, alleen waren ze nu chrome ipv zwart, etc... Terug naar de keuring gebeld en ze gingen het onderzoeken. 2 dagen later telefoon en ik mocht mijn groen keuringsbewijs gaan ophalen. Ze hadden hun licht opgestoken bij OPC Sint-Martens-Latem en het klopte.
Dan van het goeie weer geprofiteerd en veel met de Turbo op stap geweest.
De 996 4S dan... Andermaal interesse gekregen van een vriend (die al eerder een Porsche kocht van mij) maar terwijl ik nog aan 't genieten was van 't compliment en 'm in mijn hoofd al half verkocht had zag ik 'm staan en die is veel en veel te mooi/goed om weg te doen. Alleen die jaarlijkse verkeersbelasting is er te veel aan. Hij heeft ondertussen een Carnewal hack gekregen en heeft nu die rauwe grom die ik al jaren miste en welke mijn zwarte 996 4S ook had. Zo 2 identieke, en toch totaal andere auto's, en beide beren op de weg. Wat een merk!
TL;DR : moest ik de $$ op een hoop liggen hebben, de Turbo ging waarschijnlijk vandaag nog binnen, IRL blijft het idee sluimeren maar besef ik stilletjesaan dat zwart geen straf is.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
01 okt 2020 15:27 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: De drang
mooi verhaal weer.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
01 okt 2020 15:55 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: De drang
ok Hij blijft dus Zwart zoals hij nu is. Kunnen we dan eens een plaatje zien?
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
01 okt 2020 20:56 |
|
|
Tilt!
|
Re: De drang
Vooralsnog blijft hij zwart De garagethread niet gevolgd? daar was hij al een paar keer te zien: Click
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
02 okt 2020 10:09 |
|
|
marcel964
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3Kortenhoef
|
Re: De drang
Even een heel andere vraag. Wat voor eindtip heb je op de murano 964 zitten?
_________________________________________ groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3
|
02 okt 2020 11:04 |
|
|
Tilt!
|
Re: De drang
Daar heb ik geen idee van. Murano is long gone, misschien dat één van zijn vorige eigenaars hier er meer over weet...
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
02 okt 2020 11:35 |
|
|
marcel964
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3Kortenhoef
|
Re: De drang
ok thanks!!!!!!!!
_________________________________________ groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3
|
02 okt 2020 11:53 |
|
|
giulia
|
Re: De drang
Lekker laten zoals hij is.J e krijgt voor 8K alleen een beetje meer glans en aangezien je er ook in gaat rijden zal de eerste kras of steenslag veel pijn doen (relatief dan he). Velgen lekker donker spuiten en dan staat er echt wat waar je volop van kan genieten. En van dat "uitgespaarde" geld lekker tripjes door Europa gaan maken.
|
02 okt 2020 13:19 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Re: De drang
Rijden met dat kreng in plaats van filosoferen over een salonauto. Man, ik heb net meer dan 4000 km gedaan met mijn 996 op vele bergpassen. Wat een genot ! Een ervaring die ze me nooit meer afpakken.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
02 okt 2020 13:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: De drang
Maar 4000 km, Alain
|
02 okt 2020 15:12 |
|
|
Tilt!
|
Re: De drang
Dacht er eerst een nieuwe thread voor op te starten, maar eigenlijk past ie hier ook... Tot voor kort was ik genezen van "de drang", maar met die groene, volledig gerestaureerde F te zien passeren in het koopjestopic is de interesse weer opgeflakkerd. Alle zoektermen staan intussen weer op scherp op allerhande sites en de moodswings gaan nu tussen "het zijn onzekere corona-tijden" en "YOLO". Gisterenavond een docu gezien over 2 kankerpatiënten die van dichtbij gevolgd werden. Allemaal zo herkenbaar, dingen gezien die ik al lang vergeten was, traantje weggepinkt, etc... Vriend van mij zijn vrouw van in de veertig verloren aan de ziekte met hoofdletter K, een ex-collega van 44 is gaan slapen en nooit meer wakker geworden, waarschijnlijk hartaderbreuk, een bekende VRT-presentatrice overleden op 62-jarige leeftijd aan K, het houdt niet op, en ze worden precies alsmaar jonger. Ipv pakweg 30k stuk te slaan op een nieuw kleurtje voor de Turbo is dus het idee aan het rijpen om toch maar voor een F-model te gaan, voor erbij. Ik zag een mooie, in het door mij graag geziene vuilzakkengrijs, maar die bleek dan geen matching bak en tor te hebben. Interesse was direct een pak minder Toen zag ik een backdate staan voor meer geld en ik was toch nog geïnteresseerd. En nu wordt het filosofisch... Waarom het ene wel, en het andere niet? Uiteindelijk waren het qua uitzicht 2 dezelfde auto's, alleen was de ene een echte F, maar met 915 bak en SC motor. De andere was een gebackdate 3.2. De backdate voelde voor mij "juist" aan, en de originele F niet. Wat is de consensus hierover? Dat ze strikt bekeken allebei "fout" zijn weet ik, dat hoef je niet meer te zeggen, maar welke is eigenlijk het foutst?
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
15 okt 2020 14:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: De drang
De originele F die niet matching is
|
15 okt 2020 19:17 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: De drang
Zolang het geen samenraapsel van onderdelen is die aan elkaar geplakt zijn vind ik het helemaal niet erg. Zeker niet als je er mee gaan rijden. Matching numbers is heel erg overrated en kan mij niet echt boeien. Zeker niet op een auto van 50+ jaar oud.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
15 okt 2020 20:00 |
|
|
Lex85
1987 911 Carrera 3.2 G50
ex 1998 Boxster 986Omgeving Utrecht
|
Re: De drang
Mooi lood om mooi oud ijzer? Beide auto’s hebben, elk op hun eigen manier (aandrijflijn - carrosserie), ingeleverd op hun authenticiteit en beide zijn daardoor waarschijnlijk niet meer interessant voor puristische verzamelaars. Zijn ze daarom fout? Ze lijken mij beide mooi en heerlijk om in te rijden.
Ben het met Johann eens dat matching numbers overrated is, hoewel het wel in positieve zin iets kan zeggen over het verleden van de auto. Je zou kunnen stellen dat een hele mooie numbers matching auto waarvan het halve plaatwerk inmiddels is vervangen en overgespoten, ook niet meer authentiek is. Zelf vind ik het leuk als een auto zo origineel mogelijk is (op z’n minst period correct qua looks en aandrijflijn) en essentieel dat hij technisch goed is, maar de vraag is wat jij belangrijk vindt.
Als ik je comment lees denk ik vooral: kies de auto waarvan je blij wordt door er naar te kijken en/of in te rijden.
Just my 2 cents...
|
15 okt 2020 21:45 |
|
|
Pacoloco
|
Re: De drang
Niet verkeerd bedoeld maar als ik je topics een beetje volg slaat de drang (naar wat anders) nogal eens toe. Moet zeggen dat ik dat heel herkenbaar vind. Mijn advies zou dan toch zijn iets te vinden dat zijn waarde een beetje behoudt. Om de beurs een beetje tevreden te houden zeg maar Kom je mijn inziens toch wel snel uit op “origineel”. Maar gelukkig kan ik niet in andermans beurs kijken, dus wie betaalt............
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
15 okt 2020 22:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: De drang
Juist bij een auto van die leeftijd hechten puristen daar waarde aan ... beide zijn niet origineel - en daarmee valt en staat het naar mijn idee met de algehele toestand van de Porsche's versus de prijs. Tilt! moet zeker doen waar hij het beste gevoel bij heeft .... maar zou z'n vraag niet hier stellen als hij dat bij 1 van de 2 had, lijkt mij
|
15 okt 2020 23:37 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: De drang
tja, als je bij aankoop geen matching numbers geld hoeft te betalen voor non-matching, maakt het imho niet zoveel uit. Lekker trappen, je minder zorgen maken en als de drang weer toeslaat voor een vergelijkbare prijs wegdoen. Het is geen investering toch? Koop dan waar je gevoel je van zegt dat je het meeste van gaat genieten. Goede AKK en rijden. Niet te lang nadenken. Twijfel even en hak dan de knoop door. Zoals je zelf al zegt (and I know the feeling) ‘het kan allemaal zo voorbij zijn’. GO TILT!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 okt 2020 7:38 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: De drang
Yup, dat is hem Olaf. de vraag is dus meer; Ben je en purist of niet? Zoals ik het zien, als je bereid bent een andere kleurtje te spuiten, moet een andere blok of bak ook niet uitmaken.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
16 okt 2020 7:42 |
|
|
Goofy1
996 Carrera 4S
|
Re: De drang
Je leeft maar 1 keer, dus eruit halen wat binnen alle redelijkheid mogelijk is.... Als ik jou teksten zo lees, snap ik niet helemaal dat jij je druk maakt over het wel of niet origineel zijn van de auto, daar alles afgezet wordt tegen geluk en "het kan zo voorbij zijn". Ik zou zeggen kies de mooiste auto uit waar jij de komende jaren met veel plezier in kan rijden origineel of niet en ga ervoor! Beide auto's uit jouw tekst zou ik overigens laten staan, want die hebben niet de "X factor" voor jou anders zouden ze hier niet op deze manier benoemd worden denk ik.
_________________________________________ vroem vroem.......
|
16 okt 2020 8:45 |
|
|
Tilt!
|
Re: De drang
Mja, ze hebben beiden eigenlijk wél de X-factor alleen moet "bruin" ook meekunnen. De ene staat 85k, de andere 70k. Eigenlijk beiden weer nog te duur om er even voor te gaan. Ik was ook hélemaal niet van plan om er nog eentje bij te doen, maar toen passeerde die groene en dat was net de moment dat ik de liefde voor de Turbo herontdekt had en dan in één moeite de 996 4S ook al weer eens van stal haalde, en hier zitten we. Wil je dezelfde auto's in matching, dan betaal je het dubbele (bij wijze van spreken) en dat kan bruin helemaal niet trekken. Als je aan de onderkant vist moet je compromissen kunnen sluiten, dat kan ik, vandaar mijn vraag hier. Met het ene kon ik precies beter leven dan met het andere. En idd, YOLO & shit, maar ooit moet het hok wel weer eens verkocht geraken ook want stel je voor dat ik de pech heb van 90 te worden. Dat is trouwens ook één van de redenen dat ik er nog effe van wil profiteren. Je voelt bij jezelf toch alles minder worden en met een beetje pech kan je binnen x jaar gewoon niet meer met die hokken rijden. Ik wil er dan toch eerst zoveel mogelijk uit gehaald hebben.
Ik ben niet echt een purist, en om één of andere onduidelijke reden vind ik het veranderen van een kleur van een auto een niemendalletje, maar een backdate of een niet matching motor of bak dan weer niet. Ik denk dat het is omdat een kleurwissel "ongedaan" gemaakt kan worden. Een backdate in principe ook, maar een non matching motor blijft altijd non matching. Ik denk dat daar de knoop in mijn hersenen zit. Vandaar dat het ene "fouter" aanvoelt dan het andere.
Er is dus idd een minder goed gevoel bij het non matching dingetje, maar je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Matching is duurder, maar ik denk dat ik m'n eigen vraag hierboven net beantwoord heb: nl. al dan niet "omkeerbaar" maakt imo het verschil tussen fout en fouter.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
16 okt 2020 12:56 |
|
|
Tilt!
|
Re: De drang
ClickDit is de vuilzakgrijze waar ik over spreek. Graag jullie ongezouten mening
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
Laatst bijgewerkt door Tilt! op 16 okt 2020 20:29, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 okt 2020 19:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: De drang
Een 2.2 met een SC blok Ik zou wat af dingen, kopen en iets leuks met de motor doen
|
16 okt 2020 19:52 |
|
|