Update: het remlicht brandt weer (net als vorige keer), maar t raadsel is nog niet opgelost.
Ben begonnen t oude lampje door te meten. Wat ik al meende te zien, klopte: beide gloeidraden waren nog ok.
Toen maar eens logisch aan de slag:
Linker stadslicht brandt op halve kracht als ik rem. Linker brandt dan niet. Remlicht is niet defect.
Maakt niet uit welke combi van licht ik gebruik, remlicht links doet t niet.
Stap 1: Zekering stadslicht links eruit.
Stadslicht links werkt niet op lichtschakelaar of richtingaanwijzer. Bij remmen gaat t wel een beetje branden. Remlicht links brandt niet.
Stap 2: Zekering rem eruit, stadslicht er weer in. Stadslicht brandt gewoon op lichtschakelaar en raw.
Bij remmen gebeurt er niets. Geen stadslicht, geen remlicht.
Stap 3: Beide zekeringen er weer in. Achterlicht open. Lampje gecheckt. Zat goed vast, contacten beetje schoongekrabd, en weer gemonteerd.
Auto op contact: remlichten werken allebei. Combi met/zonder stadslicht, met/zonder dimlicht. Remlicht blijft t goed doen, stadslicht links brandt alleen als t moet.
Dus: symptomen verholpen, diagnose nog niet gesteld.
Er lijkt iig een lekstroom naar t stadslicht te zijn. Maar waarom dan alleen t linker remlicht uitvalt
Aangezien t zich niet meteen voordoet nadat ik t heb ‘verholpen’, lijkt t erop dat het tijdens t rijden gebeurt.
Dat zou dus wijzen op een ‘Wackelkontakt’ (mooi woord
).
Iemand tips?