Auteur |
Bericht |
Frankie
2003 cabrio 996 3,6
|
Passen GT3 996.1 Schokbrekers onder een 996.2
Passen GT3 996.1 Schokbrekers onder een 996.2 uit 2003
Dit omdat ik een ongebruikte set kan kopen.
In PET kan ik trouwens niet terugzien of ze uitwisselbaar zijn.
iemand ?
_________________________________________ * verstand komt met de jaren *
|
06 maart 2009 19:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Passen GT3 996.1 Schokbrekers onder een 996.2
MI zijn ze dat wss niet als de PET nummers verschillen
|
06 maart 2009 19:25 |
|
|
Frankie
2003 cabrio 996 3,6
|
Klopt , de nummers komen zowie zo niet overeen ,omdat ze verschillen.
GT3 is instelbaar en de gewone versie niet.
Waar het mij om gaat , zijn ze onderling uitwisselbaar ? Ik twijfel deze keer.
Toch even gekeken op de website van Karrera:
http://www.karrera.nl/catalogs/de.rdw.996.g.pdf
http://www.karrera.nl/catalogs/de.rdw.996.g.pdf
maar het ziet er dus anders uit.
hmmm.
_________________________________________ * verstand komt met de jaren *
|
06 maart 2009 20:08 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Hangt ook nog af van welke 996.2
De C2 heeft namenlijk een andere wielophanging dan de C4. Onder een C4 kan ik me nog voorstellen dat het zou passen maar een C2 zal denk ik niet gaan. Maar ik ga eens in de documentatie kijken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 maart 2009 0:56 |
|
|
Frankie
2003 cabrio 996 3,6
|
Ik heb zelf een 996 3,6 Cabrio uit 2003 modeljaar 2002. geen 4S
De "oortjes" die aan de schokbrekers zitten van de GT3 kan ik niet terug vinden op de tekeningen van mijn Carrera vandaar dat ik hierop twijfel.
verder zijn ook die veren iets anders, maar dat heeft te maken met de instelbaarheid.
De cabrio is nu al 30mm verlaagd , maar de veren + schokbrekers zijn nog té comfortabel, vandaar dat ik moest denken aan de GT3.
een schroefset zou natuurlijk ook een optie kunnen zijn.
_________________________________________ * verstand komt met de jaren *
|
07 maart 2009 10:43 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
als het al past is het onder een C2 en niet de C4. Ik zou nooit alleen de schokbrekers alleen vervangen, Veren en schokbrekers horen min of meer als set bij elkaar. Lijkt mij geen goed plan om GT3 veren/schokbrekers onder een cabrio te zetten ivbm stijfheid carroserie.
|
11 maart 2009 9:56 |
|
|
Frankie
2003 cabrio 996 3,6
|
Bedankt voor het antwoord.
Mischien was ik niet helemaal duidelijk genoeg, maar het ging om de totale set. schokbrekers en verenpakket + alles wat erbij hoort.
_________________________________________ * verstand komt met de jaren *
|
11 maart 2009 10:03 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Verklaar, lijkt me juist andersom toch?
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
11 maart 2009 13:55 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Mmm, heeft er mee te maken dat GT3 chasis van C4 gebruikt. C4 carosserie is namelijk stijver.
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
11 maart 2009 22:47 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Hoe kom je aan die wijsheid denk ik als ik dit lees
Porsche heeft de carrosserie van de Carrera 4 gebruikt omdat de Carrera 4 een andere benzinetank en carrosserie heeft.
Door de Carrera 4 carrosserie te gebruiken heeft Porsche de mogelijkheid gebruikt om in de GT3 een grotere benzine tank te plaatsen dat weer goed uitkwam voor de lange afstands racerij.
Tov. de Carrera 4 carrosserie heeft de GT3 carrosserie een ander stuk plaatwerk waar de versnellingsbaksteun aan bevestigd zit en een extra uitsparing waar de olietank van de motor in valt.
Wat stevigheid betreft zijn alle carrosserieën gelijk. Als Porsche de techniek in huis heeft om een stevige carrosserie te maken, zouden ze dan echt voor de gewone Carrera een slappere carrosserie maken
.
_________________________________________ Rebel engineering
|
11 maart 2009 23:22 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
maar passen die schokbrekers nou onder een gewone 996?
voor zover ik weet is er wel veel uitwisselbaar tussen een GT3/996/boxster
(oa. de verstelbare draag-armen en de stabi's)
maar ik dacht dat de fusee stukken van de GT3 anders waren (wat op zich weer niet hoeft te betekenen dat de dempers niet uitwisselbaar zijn)
anyway... je weet dat ik niet zo veel van die moderne meuk weet
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
11 maart 2009 23:41 |
|
|
Andre911Carrera
08-2020 996 Carrera 3.4 2001
08-2021 997 Carrera S 2006
11-2021 997 Carrera 2004
03-2024 MacanZoetermeer
|
Re: Passen GT3 996.1 Schokbrekers onder een 996.2
Om dit oude onderwerp nog maar eens af te stoffen. Ik kan van Arnold, hier wellicht bekend maar ik ken als relatief nieuw forumlid alle voornamen nog lang niet, die zijn 996 GT3 kennelijk nog niet zo heel lang geleden verkocht heeft, een compleet onderstel overnemen van zijn GT3. Dus totale onderstel: alle 4 de complete veerpoten: veren en dempers compleet. Ik heb ook aan hem gevraagd of dat onder een gewone 3.4 Carrera2 uit 2001 past. Hij zou dat uit gaan zoeken. Maar ik stel de vraag ook hier maar even, met z’n allen weet je tenslotte meer dan alleen. Ik hoor graag van de techneuten hier of zij een idee hebben of dat past. Heel erg bedankt alvast voor jullie bijdrage.
|
19 okt 2020 8:19 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Passen GT3 996.1 Schokbrekers onder een 996.2
Volgens mij passen ze gewoon, maar ik denk dat je meer nodig hebt dan alleen de schroefset . De toplagers zijn anders. De GT3 heeft ook andere draagarmen(coffin arms) die je toelaten de camber beter te stellen. De stabilisatorstangen is dikker en volgens mij is de droplinks ook anders.
Misschien niet de vraag die je verwachten, maar waarom zou je een inmiddels 15 jaar oude GT3 onderstel onder je auto willen schroeven? Je kunt beter voor een verse setje Öhlins R&T of KW V3 gaan.
Ga maar eens op de GT3 forums kijken; De standaard Bilsteins die af fabriek onder de GT3 hangt vind niemand fijn. Er zijn zelfs afgunst voor. Ze zijn te stug en ze mist dynamica. Dat is dan ook de reden waarom je ze zo vaak te koop zien staan.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
19 okt 2020 8:42 |
|
|
Andre911Carrera
08-2020 996 Carrera 3.4 2001
08-2021 997 Carrera S 2006
11-2021 997 Carrera 2004
03-2024 MacanZoetermeer
|
Re: Passen GT3 996.1 Schokbrekers onder een 996.2
Het leek me een leuke opwaardering aangezien de set compleet met topmount geleverd en volgens Arnold minder dan 20 dkm onder de GT3 heeft gezeten. De set staat op MP te koop voor 950 euro. Ik leg mijn oor graag te luister bij mensen die er meer verstand van hebben dan ik, daar leer ik ook weer van. Vandaar mijn draadje hier. Nogmaals, ik ben blij met alle reacties hier.
|
19 okt 2020 9:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Passen GT3 996.1 Schokbrekers onder een 996.2
20dKm op de straat of op het circuit Ik heb geen idee of het past, maar zou écht luisteren naar de GT3 rijders zoals Johann
|
19 okt 2020 9:53 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Passen GT3 996.1 Schokbrekers onder een 996.2
Of zoek naar een m30 onderstel..
|
19 okt 2020 11:19 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: Passen GT3 996.1 Schokbrekers onder een 996.2
standaard 996 gt3 schokbrekers en veren geven absoluut geen plezier. Veel te stug, en dempt niks weg. De charme van de standaard 996 vindt ik het rijcomfort, nou dat is in een keer helemaal verdwenen met zo'n ouwe Bilstein set (standaard gt3). Niet aan beginnen, en je hebt zoals eerder gezegd veel meer onderdelen nodig.
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
19 okt 2020 14:30 |
|
|