Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HOT or NOT
Die grijze en dan zonder ducktail
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
17 nov 2020 18:19 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: HOT or NOT
Ben meer voor matching, maar dit gaat richting "HOT"
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
17 nov 2020 21:26 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: HOT or NOT
|
17 nov 2020 21:30 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: HOT or NOT
kermit de kikker
|
17 nov 2020 21:31 |
|
|
ricardo964
Castricum
|
Re: HOT or NOT
Deze vind ik HOT. een backdate op basis van 993 ipv de 964 die Singer nog steeds blijft gebruiken volgens mij. - KLIK -
|
18 nov 2020 10:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: HOT or NOT
Die KAEGE RETRO 993 F is inderdaad wel HOT
|
18 nov 2020 10:39 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: HOT or NOT
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
18 nov 2020 10:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: HOT or NOT
Ook een Singer Knock Off ..
|
18 nov 2020 11:13 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HOT or NOT
Oef die is goed mislukt...
Overigens is Singer ook NOT, over-hyped en over-priced.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 nov 2020 11:24 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: HOT or NOT
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
18 nov 2020 11:28 |
|
|
giulia
|
Re: HOT or NOT
Singer was even Hot...daarna veel van hetzelfde maar ze hebben we de trend gezet. Al die rip-offs zijn altijd Not geweest.
|
18 nov 2020 11:57 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: HOT or NOT
Dan is alleen Tesla HOT en alle ander elektrische auto's zijn rip-offs. Klopt eigenlijk ook wel nu ik er over nadenk
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 nov 2020 12:08 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: HOT or NOT
Hoho.. Lohner-Porsche Mixed Hybrid HOT or NOT Ja, ze zijn nu meer lauw, maar de nieuwe
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
18 nov 2020 12:32 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: HOT or NOT
Deze is toch ook wel HOT Wel voor mij Of geldt dat alleen voor de eerste yellowbird?
|
18 nov 2020 21:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: HOT or NOT
Veel RUF’s zijn HOT - vind ik Maar natuurlijk is alleen de 1ste generatie Yellow Bird dé Yellow Bird .... Deze CTR moeten we dan maar Yellow Bird MKII noemen
|
18 nov 2020 21:13 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: HOT or NOT
Van achter HOT, van voor NOT. Een te hoog matchbox gehalte.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
18 nov 2020 21:56 |
|
|
Leo63
Zoetermeer
|
Re: HOT or NOT
Op dit moment zijn die Backdates errug HOT (ook aan jullie reacties te zien), maar wat doen ze over een paar jaar ? Zit er wel eens aan te denken om mijn 993 Targaatje in te ruilen voor zoiets, maar ik wil natuurlijk zo min mogelijk afschrijving van de waarde (onderhoudskosten buiten beschouwing gelaten)
Wat denken jullie ?
_________________________________________ 911 3,2 Targa '87, 911 SC 3,0 '78, 993 Targa '96
|
19 nov 2020 8:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: HOT or NOT
Je moet je afvragen of je een backdate of een "recreation" wilt. De meeste backdates hebben een naar mijn idee te modern interieur ... en dan ga je alleen waarde behouden als "het merk" zo bekend wordt als bijvoorbeeld RUF. Eind jaren 70 ging men van blank geanodiseerde raam-frames naar zwart ... met gevolg dat er veel 911'jes waren die de raam-frames zwart hadden gespoten ... toen kwam in 1989 de 964 op de markt en werden een hoop G'tjes voorzien van dikke bumpers en Cup I velgen. Nu betaald men een godsvermogen voor een origineel exemplaar Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst want dan zou je het, na lezen van bovenstaand, niet doen
|
19 nov 2020 11:05 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: HOT or NOT
Gewoon std, je zit dan veilig, maar wie weet hoe de markt over 15 jaar eruit ziet. Kunnen dan voertuigen met ICE’s allemaal op de schroothoop tegen kilo prijs..... Ik hou mijn g-model std,....bovendien wijzigingen ala hotrod kosten mij klauwen geld....en verder die gekleurde lollypop dingen vind ik niks.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
19 nov 2020 11:07 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: HOT or NOT
Zoals Olaf al zei; Er zijn backdates en reengineered, ze lijken op elkaar maar het zijn totaal andere auto's en prijskaartjes. Voor mij is een backdate en ombouw naar een F look maar in de basis is het mechaniek onaangeraakt. Een reengineerd 911 is een auto die tot op het laatste schroefje uit elkaar gehaald werd en dan opnieuw opgebouwd met nieuwe en verbeterde onderdelen, veelaal ook onderdelen die niet uit het Porsche Magazijn komen. Voor mij vallen de restomods hier ook onder zoals we ze vaak zien bij de R-gruppe i.e. uiterlijk lijken ze grotendeels nog op het origineel, maar mechanisch zijn ze flink aangepast. Met dit in mijn hoofd zeg mijn glazenbol dat de auto's van Singer en Guntherwerks hun waarde zullen behouden. Auto's van Kaege en Von Schmidt etc. denk ik zal dat minder goed doen omdat ze clones zijn van Singer en de backdates van de lokale specialisten zullen op den duur minder waard zijn dan de donor. Kijk eens naar de backdates van Paul Stephens, ze zijn 15 jaar na dato minder waard dan een originele 964. Back on topic: Ik was altijd fan van RUF, maar na een paar keer een RUF van dichtbij hebben gezien ben ik daar niet onder de indruk van. Ik ben zelf geschrokken van de goedkope materiaal die ze gebruiken. Polyester ipv carbon/kevlar. De pasform en panelgaps is niet best en de kabelbomen heeft een hoge hobby gehalte. Dus, RUF is voor mij sinds kort een NOT.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
19 nov 2020 11:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: HOT or NOT
Ach, scheelt maar 1 letter, Johan. Zoveel is er niet veranderd ... tegen die tijd opnieuw in de Porsche investeren
|
19 nov 2020 13:51 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: HOT or NOT
Ik denk niet dat dat zal gebeuren: er blijft altijd een grote schare liefhebbers van 'onze' generatie auto's. Die kunnen namelijk iets wat een EV niet kan (vul zelf maar in ). Een stoomauto kan dat weer niet, dus die zijn nooit echt populair geweest. Die kan je ook niet echt om een boom vouwen, en dat kan een Golfje GTI weer wel.... Geluid, geuren, bediening (zelf doen), een 'Widowmaker', zal een bepaald type mens altijd blijven prikkelen. Johann heeft het wederom bij het rechte eind. Ik las vroeger de Duitse tuningbladen, waarin o.a. Strosek veelvuldig in voor kwam, nu zegt dat niets, en wordt het plastic weggegooid, maar destijds lieten ze prachtige dingen zien. Kunstwerkjes, waar fabrikanten zich niet aan waagden. Een Alpina B3: denk je eens in hoe je je zal voelen, als je die over 100 jaar zou mogen rijden, met de kans dat je jezelf en de auto aan gort rijdt....zelfs een Alfa Sud Sprint QV zal dan een spektakel zijn Dat een tankje Ecomaxx je dan 4 meier gaat kosten, moet je dan maar op de koop toe nemen. Hoewel ik een overschot aan brandstof voorspel, als iedereen zich in een 'alternatief' voertuig verplaatst. Voor vliegtuigen en oceaan-tankers is er voorlopig nog geen alternatief.....er wordt volgens mij ook niet veel over nagedacht, of aan gedaan... (Die 928 is HOT!)
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
19 nov 2020 15:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: HOT or NOT
Als er geen fossiele brandstof meer gebruikt gaat worden, vallen die oceaan-tankers vanzelf stil (geen transport = zonder werk) Maar dat gaan wij, onze kinderen, onze kleinkinderen én onze achter-kleinkinderen zeker niet meer meemaken
|
19 nov 2020 15:19 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: HOT or NOT
Daarom maak ik me ook nog niet zo veel zorgen (Die Baja is eigenlijk ook wel cool...edit: HOT )
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
19 nov 2020 15:30 |
|
|
giulia
|
Re: HOT or NOT
Backdates zijn wat mij betreft over hun hoogtepunt heen. 6-7 jaar geleden was het leuk en waagde iemand er zich eens aan. Ik heb er voor gekozen met mijn 964 om die te personaliseren naar wat ik leuk vond en goed vond rijden..Wat de rest daar van vond interesseerde me geen moer. Nu worden er op MP 911's aangeboden met een streepje en andere velgen en het is meteen een outlaw. Te zielig voor woorden. Een outlaw bouw je niet...die ontstaat organisch.
Ik weet niet of er weer eens een Porsche komt maar ik moet zeggen dat ik het idee van CSR geweldig vind met de 996.
|
19 nov 2020 16:19 |
|
|