De Groene dame staat weer een tijdje thuis. In de avontuurtjes en op zaterdag lekker bezig met de opbouw. Gewoon rustig aan en alles wat weer terug gaat eerst schoonmaken , schroefjes cleanen of vervangen etc.
Gelukkig heb ik alles bij demontage goed gelabeld. De Ikea diepvrieszakjes met zipper zijn echt een uitkomst.
Home sweet home
Inmiddels bijna klaar met de opbouw. Weer veel geleerd. Het is soms knap irritant als je niet hebt opgelet in welke volgorde je delen demonteert. Bij opbouw ben je zo weer een paar uur bezig om een onderspoiler mooi strak te monteren. Om er vervolgens achter te komen dat het ding weer los moet omdat je eerst de bumperbalk moet vastzetten
De bumpers vers in de lak.
Van die heerlijke kleine klusjes: Even de rubber lijst op de bumper monteren
En dan de portiergrepen.! Daar kan je je lekker in verliezen. Een priegelwerkje wat je vaker gedaan moet hebben om er echt handigheid in te krijgen. Vooral het juist afstellen van het nylon nokje is een drama. Er uit erin er uit er in... Was ik bijna klaar , breekt de hevel van de linker greep af.
Gelukkig zijn te bestellen bij de Porschedealer. Voor 24 ex. was ik weer klaar. Porsche bleek weer eens de goedkoopste optie. Is me nu al een paar keer overkomen! Goed vergelijken dus!
Afgebroken hevel.
Omdat de spoiler niet echt mooi pas tegen het spatbord zat de boel maar weer even los gehaald. Bij de dealer ook gelijk de montageplaten meegenomen die er origineel onder horen. Deze waren blijkbaar ooit verdwenen Nu zit alles prachtig. Wel weer lopen rommelen hoe deze nou precies gemonteerd moeten worden. Van PET word je niet wijzer. Het lijkt alsof ze er tussen moeten. Niet dus... Eronder!
Dit zijn de bumperstrips.
Hierdoor word je op het verkeerde been gezet! Niet erop, maar eronder.
Eerst maar even klaar gelegd..
Met behulp van mijn vrouw het ding erop gesleuteld.
Hier nog zonder afstelplaten en de passing was nog niet ok, maar dat is dus opgelost. Toen wist ik ook nog niet dat je eerst de bumper moet monteren!
Ook de lekkage bij de stuurbekrachtiging aangepakt. Bij de pomp lekte de boel serieus. Ik had al geruime tijd geleden nieuwe pakkingringen besteld. Vandaag dus de boel los en wat zie je dan? De oude ringen zijn deels van aluminium en lijken niet niet goed te passen. Daar is dus al eens aan gerommeld. We gaan zien of dit afdoende is.
Oude pakkingring zat zo strak dat ik hem er niet heel af kreeg.
En de nieuwe ringen er weer op.
De slang voor de dynamokoeling was vergaan. Een originele besteld en weer gemonteerd. ( natuurlijk met verse slangklemmen
)
Nu nog te doen.
Spiegelbedrading solderen
beide binnendeuren weer opbouwen met nieuwe folies
Ruitensproeierbekabeling solderen en slangen fatsoeneren.
Stootstrips monteren.
Decals aanbrengen.
Klokje reviseren. 1e poging is mislukt. ( displaytje doet van alles maar niet het juiste)
Alles lekker schoon maken.
En ik vergeet vast nog wat.
De uitdaging die ik er nog heb is het loshalen van de achterspoiler.Het rubber eronder is er precies bij het slot iets uitgeschoten. Helaas is er vrijwel geen beweging te krijgen in de schroeven.....
Wordt weer vervolgd maar het einde is in zicht!