Installatie kill switch in een 964
Dag allen,
Ik heb me een 6-polige kill switch aangekocht voor mijn 964. Intussen heb ik de circuits wat bekeken alsook gelezen waar ik er info over vond.
Hier op het forum vond ik niet echt iets terug. Deze kill switch komt standaard op een 964 RS. Voor mij is het voornamelijk om de wagen te stallen/parkeren, uit veiligheid, batterij niet leegtrekken, etc. Mijn verzekeraar vereist een stroomonderbreker.
Bij deze de stappen die je volgens mij moet ondernemen, ik probeer dit asap maar ozu moeten werken.
- zet de auto uit, koppel de negatieve pool van de accu los
- verbind de positieve pool van de batterij met 1 tapeind op de kill switch (je zou kabel "96461179900" kunnen gebruiken)
- sluit de hoofdkabel van het elektrische circuit aan op de andere tapeind, daarna neem je een stroomlus van dit tapeind naar de dichtstbijzijnde "mannelijke aansluiting" genummerd met "1"
- verbind de ene kant van de weerstand (meegeleverd met de switch) met de andere "mannelijke aansluiting" genummerd met "1", verbind de andere kant van de weerstand met het chassis (aarding)
- Knip de DME-lus door, bevestig een draad aan elk uiteinde en laat ze lopen naar de kill switch. Verbind ze met een vrouwelijke aansluiting met de killswitch mannelijke aansluitingen genummerd met "2"
- sluit de negatieve kant van de batterij opnieuw aan
Hierbij aanduiding op onderstaande afbeelding, ik heb het in het engels geplaatst om tevens op andere fora te posten.
Let wel, indien het puur diefstalbeveiliging is kan je tevens een schakelaar plaatsen tussen de DME lus. Is wat eenvoudiger/goedkoper dan deze kill switch.
Er zijn tevens goedkopere stroomonderbrekers mocht je dit wensen, bijvoorbeeld een accupoolklem: