Auteur |
Bericht |
Rex Regum
|
porsche of tdi?
Hallo allemaal.
Tot op heden heb ik nog niets gepost, maar ik wil graag jullie mening over het volgende weten.
Ik moet elke dag van den haag naar amsterdam op en neer voor werk. Wat is dan verstandig?
A: audia a6 tdi kopen
b: 993 coupe uit 95 kopen
m.a.w. zijn er veel mensen die de P gebruiken als woon werk transportmiddel? of zijn de meeste porsche rijders weekend rijders?
30000 km per jaar is dat te doen in een porsche? of loop ik dan helemaal leeg...
|
12 nov 2005 1:48 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Verstandig De A6 TDI
Maar emotie heeft meestal niets met verstand te maken
en natuurlijk is 30.000 km/jaar met een P te doen (als de financiën het toelaten ten minste)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
12 nov 2005 1:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Break-even .. gaat de diesel het winnen ...
Maar waarom dan een A6
Persoonlijk zou ik voor een 911 gaan ... doe momenteel 18 Dkm per jaar met een 964 .... en nog eens 15 Dkm met de rest van het wagenpark
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
12 nov 2005 2:09 |
|
|
Rex Regum
|
het is inderdaad verstand vs emotie. Maar als ik een 993 koop met 100-120 K op de teller gaat het dan niet erg snel met de afschrijving? En hoe zit het met onderhoud dan? Ik heb zelf jaren lang saab gereden en die ging nooit stuk. (pas bij 400K)
Ik krijg volgend jaar de keuze: of een a6/ 3 -touring / passaat leasebak of zelf een 993 kopen. gelukkig heb ik nog 3 maanden de tijd.....
|
12 nov 2005 2:31 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Welkom
Ik zou lekker een 330i touring kiezen...
|
12 nov 2005 3:06 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
voor woonwerk - de leasebak ivm het jaarkilometrage - gewoon niet prive mee rijden - althans niet meer als 500km - scheelt je snel 5,5K Euri
voor prive 993
of zoals ik een 993 en nog een oude bak ernaast (ook een onverwoestbare zweedse tank) heb de dure leasebak eruitgetrapt, krijg nu lekker de centen en geen torenhoge bijtelling en ik combineer het nu een beetje, rij ook 30k per jaar en dan 50/50 over de auto's om de km met mijn P enigzins te drukken
hoewel ik wel ben uitgenodigd om straks op de Nationale autoleasedag de Nissan Murano en Opel Signum 3.0V6 ff te gaan uittesten, kom ik de morgen ook weer door
|
12 nov 2005 6:54 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
Dit is altijd een lastig onderwerp, emotioneel kies ik absoluut voor een porsche. Hoeveel KM ik ook in mijn 3.2 rijd, ik wil altijd weer direct instappen en weg rijden.
Zakelijk heb ik gekozen voor een 320d, ik rijd ongeveer 30.000 KM per jaar, ik wissel dit af door op mooie dagen met de targa te gaan.
Hoewel ik ook stiekum denk een aan een mooie 993. Ik denk namelijk dat je op een 993 een stuk minder afschrijft dan op een gangbare auto zoals een A6 of 3 serie omdat een 993 altijd wel een liefhebberswaarde zal blijven houden. Ik heb ooit eens berekend dat het verschil in brandstof en wegenbelasting uit zou komen op 2500 euro in het voordeel van de 320d. Maar aan de andere kant, op de 320d heb ik 2 jaar garantie zitten en weet ik dat het onderhoud op een 993 een stuk hoger zal uitvallen.
Voorlopig blijf ik dus met de 320d heen en weer jakkeren, het instappen in het weekeinde in de porsche is daarom wel weer speciaal. Anders wordt het rijden in een 993 weer zo gewoon. Denk ik, eehmm, toch ? toch ? of niet ?
|
12 nov 2005 10:45 |
|
|
ECT
|
Een Porsche verbruikt altijd meer dan een 3.0 TDI, da's bekend. Als je er elke dag mee rijdt voor woon-werk verkeer dan voel je dat wel in je portemonnee en zeker als je 30 K / jaar rijdt. Dat is ratio.
Voor de emotie rij ik liever een Porsche
Ik doe het 50/50, woon-werkverkeer mijn BMW; prive en zakelijk mijn Porsche en af en toe voor woon-werk.
I.v.m. kilometrage en bijtelling moet je de leasebak gewoon voor woon-werkverkeer gebruiken (ik zou een kleienere type kiezen) en daarnaast een Porsche 993 erbij nemen.
|
12 nov 2005 10:47 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik rij met mijn p maar ook omdat ik niet (meer) een auto van de zaak kan rijden.
ik rij zo'n 25000 km per jaar met een
mij bevalt het erg goed, maar ik denk ook dat als ik weer een auto van de zaak krijg(zonder bijtelling zo deden wij dat) dat ik dat ook doe,moeilijke keus.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
12 nov 2005 10:51 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als je de ruimte van de A6 niet nodig hebt, en je kan het je permiteren om 30.000km met de 993 te rijden per jaar, is voor mij de keuze snel gemaakt.
Ik kan echter onmogelijk zonder de A6, 3 vrouwen, regelmatig een volle koffer, Bomma die regelmatig mee moet, vriendinnen van de oudste dochter naar de bioscoop doen enz.
Ik begrijp wel niet de keuze die je mag maken van leasewagens
Zitten daar geen enorme prijsverschillen op Bij ons in België zijn dit toch 3 wagens van een totaal verschillend prijs niveau.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 nov 2005 10:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hoeveel bijtelling krijg jij met de auto van de zaak
Weeg dit eens af tegen de extra kosten (na aftrek zakelijke vergoeding) die de 911 heeft ....
Ik zou het wel weten ....
.... waar doet 'ie het van
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
12 nov 2005 10:55 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
€ 95 voor de A6
€ 115 voor de GT3
per maand
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 nov 2005 10:57 |
|
|
ECT
|
Ja hee,
dat zijn Belgische tarieven
|
12 nov 2005 11:03 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Je kan nog altijd verhuizen je zou de eerste niet zijn.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 nov 2005 11:06 |
|
|
F@RGO
|
|
12 nov 2005 13:45 |
|
|
Elwood
1500-cabrio-1969 resto 1300L-1972 daily
|
Re: porsche of tdi?
Beste Rex,
Neem dan de trein 48 minuten, dat ga je niet lukken in een auto in de spits
|
12 nov 2005 13:50 |
|
|
Rex Regum
|
Was het maar zo'n feest: 48 min! Ik werk helaas in de Bijlmer (met bewaakte parkeergarage) dus ik moet overstappen e.d. Totale reistijd is 5 kwartier + een hoop frustraties. Met de auto ben ik er in 45 min 's ochtends, 's avonds doe ik er 5 kwartier over.
Ik mag kiezen uit een poel van verschillende auto's. De een wat ouder dan de ander. Sommige meer opties dan anderen. Qua prijs scheelde het niet zo gek veel.
Ik zit er denk ik aan te denken om toch maar een 993 te kopen en dan een golf of iets dergelijks te kopen, zodat ik kan afwisselen. Probleem is eerst nog een garage vinden waar ik de P kan stallen hier in de haag.
|
12 nov 2005 13:58 |
|
|
Elwood
1500-cabrio-1969 resto 1300L-1972 daily
|
Quote:
Neem dan de trein 48 minuten, dat ga je niet lukken in een auto in de spits Very Happy
Was het maar zo'n feest: 48 min! Ik werk helaas in de Bijlmer (met bewaakte parkeergarage) dus ik moet overstappen e.d. Totale reistijd is 5 kwartier + een hoop frustraties. Met de auto ben ik er in 45 min 's ochtends, 's avonds doe ik er 5 kwartier over.
Nog één poging dan
b.v.
Vertrek DenHaag Cs 06.46
overstap in Gouda (7 minuten,tijd voor koffie en evt. sigaret )
Aankomst Amsterdam Bijlmer 07.54
reistijd 1:08....
Tja, ik moet wel een beetje reclame maken
|
12 nov 2005 14:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
12 nov 2005 14:14 |
|
|
Elwood
1500-cabrio-1969 resto 1300L-1972 daily
|
|
12 nov 2005 14:19 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Goede vraag, nu nog een goed antwoord.
Auto's zijn sowieso beladen met emoties, de een wil de moeder de ander de dochter, ergo zoveel mensen zoveel smaken.
En een Porsche is natuurlijk niet te versmaden, alhoewel ik het persoonlijk wel zonde zou vinden zoveel km met een Porsche te maken en dan nog gedurende woon- werkverkeer.
Rekensommen zijn natuurlijk vlug gemaakt om aan te tonen wat wijsheid is en hoe vlug een omslagpunt wordt bereikt.
Zelf ben ik lui aangelegd, hou geen km adminitratie bij en tik de bijtelling voor de Volvo af.
Geen ongenoegen om hiermee te rijden, en de P km worden dan nog eens extra gewaardeerd.
Altijd maar met een P rond rijden is net als een mooie vrouw, je raakt er niet op uitgekeken, maar aan gewend. . . . . .
Suc6 met de beslissing, enne een 993 is natuurlijk een prima keuze, maar dat terzijde.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
12 nov 2005 14:48 |
|
|
Rex Regum
|
Helaas woon ik niet in of vlakbij den haag cs. Ik moet nog even met de tram naar het station, kost me ook weer wat tijd + frustratie (tram 2 zit altijd bomvol). Bedankt voor de tip in ieder geval!
|
12 nov 2005 14:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: porsche of tdi?
Geluk is belangrijker dan de centen (mits je ze hebt, anders houdt het op). Ik vind derhalve optie b. het verstandigste.
Ik heb zelf getwijfeld tussen een 330d en een 964 (voor 50.000 km per jaar) en gekozen voor de 964. Ik word er gelukkiger van en de 964 kon zonder bijtelling, hetgeen voor mij fiscale voordelen biedt waardoor de meerkosten eigenlijk te verwaarlozen zijn.
|
12 nov 2005 15:19 |
|
|
Rex Regum
|
Hoeveel KM heeft jouw 964 gereden toen je hem kocht en wat betaal je per jaar ongeveer? Als er iemand is die 50K per jaar rijdt in een 964 dan kan ik eigenlijk niet achterblijven met mijn 30K....
|
12 nov 2005 15:24 |
|
|
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Ik rijd zelf zakelijk met een 993 S , maar heb ook nog de beschikking over 2 andere auto's , dus kan afwisselen. Ik zou een 993 NOOIT als enige auto willen berijden , met name in wintertijd is het behelpen. Verwarming en ventilatie zijn vrij matig in vergelijking met een moderne auto, verder is de 911 veel lastiger onder controle te houden bij gladheid dan b.v. een moderne voor- of vierwielaangedreven auto en dus meer kans op schade of je moet zeer voorzichtig rijden, wat vrij irritant kan zijn bij woon-werkverkeer. Dan ook nog het punt van veel kilometers draaien met een toch al oude auto wat uiteindelijk een astronomisch hoge kilometerstand zal opleveren met navenante waardevermindering, of zelfs onverkoopbaarheid.
|
12 nov 2005 18:26 |
|
|