Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 7:58

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 991.2
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
In België worden er momenteel geen faillisementen uitgesproken. Alles staat on hold. De golf hier van zal wss starten in Pasen. Wanneer alle uitstellen voor sociale bijdragen en vennootschapsbelastingen zal verlopen.

Next to that, ik laat mij niet vaccineren. (zeker niet als je het officiele sterfte percentage gepubliceerd door het who ziet).

Hoe deze zogenaamde pandemie beheerd wordt gaat mijn petje te boven, mondkapjes dat is zever in open lucht. Plus enkel fp2/fp3 werkt, niet die vodjes waar iedereen mee rondloopt.
Ouderen beschermen ben ik mee akkoord, maar laat die ouderen zelf beslissen. Die zijn oud en wijs genoeg en voor hun is een griep, infectie, val ook dodelijk. Of gaan we iedereen onder een kaas-stolp steken?

de colleteral dammage gaat meer doden veroorzaken dan covid

09 dec 2020 10:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
alvin01 schreef:
Ach NL regering, ze doen maar wat, kijken of dit lukt en anders doen we dat, of we doen helemaal nix of we gaan sowieso de horeca naar de kloten helpen, dat is wel duidelijk.....

Idd, ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan de US :lol:

09 dec 2020 12:47
Profiel
993 4S
martin9964S schreef:

de colleteral dammage gaat meer doden veroorzaken dan covid

Onderbouw dit eens :popcorn:

Was gisteren bij "mijn" Internist, die zich zorgen maakt over de vaccinatiebereidheid.
Volgens haar is het vaccin veilig en zal het ook zonder problemen toegelaten worden.
Ze laat zich ook meteen vaccineren als ze aan de beurt is.
Dat allerlei pseudo-deskundigen dit in twijfel trekken vind ze behoorlijk verontrustend.

09 dec 2020 12:51
Profiel
993 4S
steef schreef:
Ik vraag me af of dat werkelijk waar is: ik hoor andere berichten uit het werkveld, o.a. van accountants.
Zo zouden de rechtbanken de faillissementen niet meer aan kunnen, ligt het CBS achter met de werkelijke cijfers, en het UWV zou de aanvragen nauwelijks meer aan kunnen. Hear say? Who knows....
Ik zit aardig aan de consumentenkant, en ook daar raken steeds meer mensen hun baan kwijt, de bouw komt langzamerhand stil te leggen, verhuurders van panden (binnenstad) zien geen huur meer, enz. Men hield vakantiegeld over, dat is in onze eigen economie gestoken. Wellicht dat dát de cijfers nog enigszins ‘vertroebeld’.
Ik denk wel dat onze economie tegen een stootje kan, omdat er veel vermogen in omloop is, maar een hele grote groep gaat hier ernstige gevolgen van ondervinden. En dan heb ik het niet over een paar duizend.

Zouden wij met zijn allen zó rijk zijn, dat dit slechts een plaagstootje is? :shock: :roll:

BDO, ING en ABN gaan uit van herstel tweede helft 2021.
In de metaal is het bij bijna alle bedrijven superdruk.
Staal- alu- etc prijzen schieten omhoog.
Chinese export explodeert.

09 dec 2020 13:01
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Hypothekenmarkt heeft ook een gigantische knauw gehad. Je ziet dat mensen het vertrouwen volledig kwijt zijn in 2020... :popcorn:

Link naar AM Web

09 dec 2020 13:12
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
steef schreef:
Ik vraag me af of dat werkelijk waar is: ik hoor andere berichten uit het werkveld, o.a. van accountants.
Zo zouden de rechtbanken de faillissementen niet meer aan kunnen, ligt het CBS achter met de werkelijke cijfers, en het UWV zou de aanvragen nauwelijks meer aan kunnen. Hear say? Who knows....

Wat voor accountant? Big4. Lokaal kantoor, MKB accountant?

09 dec 2020 13:30
Profiel
Van horen zeggen :mrgreen:

09 dec 2020 13:36
Profiel
993 4S
Administratiekantoor Zwart/Wit?

09 dec 2020 13:37
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Sluit ik allemaal niet uit maar was deze keer een serieuze vraag aan Steef. ;-)

Denk dat je niet alle accountants over een kam kunt scheren en nogal afhankelijk van wie je waar(over) spreekt een bepaald beeld of antwoord krijgt of kunt verwachten.

Ik ken het (accountants) wereldje redelijk goed maar ik ken ook genoeg sectoren waarin het nog steeds en/of juist ook nu enorm voor de wind gaat. Daarmee niet gezegd dat er niet sectoren of bedrijven zijn die het nu zwaar hebben maar het beeld in de media wordt erg bepaald door wie het hardst roepen en onze economie bestaat uit meer bedrijven dan sportscholen, restaurants en cafés.

09 dec 2020 13:40
Profiel
911 3.2 Carrera
Is het nu werkelijk zo slecht gesteld met onze economie..... :?:

Zo in mijn eigen omgeving hoor ik geen drama’s, bijv. supermarkt kennis van mij staat te smilen. En ook lokale zaakjes waar ik mijn spulletjes haal ook.

Trouwens die café bazen moeten niet zeuren, vroeger was het zo dat ze in hun dikke AMG Mercedessen aankwamen rijden en tijdelijke personeel uitbuiten...en zwart uitbetalen.. :?:

09 dec 2020 14:26
Profiel
De Horeca maakt 2% van de economie uit en het personeel is grotendeels bestaande uit een bijbaan (wat niet wil zeggen dat ze onmisbaar zijn). Ik ken de Horeca beroepsmatig als geen ander en het is ook wel een sector waar het kaf van het koren gescheiden mag worden. Er is teveel van hetzelfde en bovenal middelmatigheid. Ik ken heel veel Horecaondernemers die er in de goede jaren ook wel heel erg van genoten hebben. Bijna alles is gefinancierd, van de inrichting tot de keuken. Het is een sector waarbij het overgrootte deel massa = kassa nodig heeft.

Gelukkig zie ik in mijn directe geografische omgeving zaken die het slim aanpakken en met allerlei superleuke ideeën de consument weten te vinden. Ik draag mijn steentje daar graag aan bij.

09 dec 2020 16:14
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Als je gevaccineerd bent kun dan nog corona krijgen ? ?

Zo ja , waarom zou je je dan laten vaccineren ?

Zo nee, dan hoef je toch ook niet bang te zijn voor mensen die zich niet hebben laten vaccineren ?

Lijkt mij ....

10 dec 2020 13:53
Profiel
993 4S
Gaat erom dat als >70% zich laat vaccineren het virus "uitdooft".
Bij een (veel) lager percentage komen we er niet vanaf en blijft het rondwaren.
Dus als je weer naar je favo shoarmatent wilt; vaccineren.

10 dec 2020 14:15
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
giulia schreef:
... kaf van het koren gescheiden mag worden......
Dat is nogal een aanname! :shock: Overigens denk ik dat juist het kaf het gaat overleven ;) (maar daar maalt niemand om...)

giulia schreef:
....zaken die het slim aanpakken en met allerlei superleuke ideeën de consument weten te vinden.....
Die ken ik ook, maar dat zijn allemaal noodsprongen, en veel vlees hebben ze niet meer op de botten. Overigens heeft de Sligro de deuren ook voor consumenten open gezet, ook een noodsprong.
Maar gelukkig is de economie weer helemaal bij, dus wie maakt zich nu nog zorgen ;)
Het gaat immers fantastisch in Nederland.....de voedselbanken hebben het nog nooit zo rustig gehad, het vertrouwen in de woningmarkt is nog nooit zo hoog geweest, er kan nog makkelijk een miljoen vluchtelingen bij, studenten en scholieren genieten van hun vrijheid, ze hebben zelfs vuurwerk afgezworen (wat zal het stil worden tijdens de jaarwisseling :mrgreen: ), en de zorg is flink aangepakt, waarschijnlijk het beste zorgstelsel in de wereld, geloof me, het is zo.....criminaliteit....is er ook al bijna niet meer, kijk maar naar de cijfers, het veiligste land in de wereld, gevangenissen staan bijna leeg, het is gewoon zo!

Griep is ook helemaal uitgebannen, dankzij het griep-vaccin. Zo goed geregeld in dit land, geweldig gewoon, alles onder controle! :mrgreen: :cheers:
Covid is komende zomer ook weer onder controle, net als de griep. Iedereen blij. De helft gevaccineerd, de andere helft moet dan nog, of niet. Wil iemand mijn glazen bol lenen? (Februari komt er nog aan...)

10 dec 2020 14:43
Profiel
Het glas is idd vaak half vol, of half leeg. En de beste stuurlui, enz iets met PF ... :mrgreen:

10 dec 2020 15:28
Profiel
steef schreef:
Zo goed geregeld in dit land, geweldig gewoon, alles onder controle! :mrgreen: :cheers:

Iets in mij zegt mij dat je dit niet meent. Ik zou zeggen: emigreer, zoek je geluk elders. En als je meedoet aan “Ik vertrek” dan ga ik kijken, dat beloof ik :mrgreen:

10 dec 2020 15:38
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Ik heb familie in heel Europa wonen, en die klagen niet ;) Sterker nog, ze willen nooit meer terug naar Nederland.

10 dec 2020 15:50
Profiel
PorscheForum Rakker
steef schreef:
Ik heb familie in heel Europa wonen, en die klagen niet ;) Sterker nog, ze willen nooit meer terug naar Nederland.

Bye, bye...ik wil je wel naar het vliegveld brengen!!!

10 dec 2020 16:51
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik heb met veel plezier in een paar andere Europese landen gewoond maar hoef er niet terug.
Een hoop dingen zijn hier best goed geregeld. :wink:

10 dec 2020 18:32
Profiel
Voor Steef is het gras bij de buren groener :mrgreen:

10 dec 2020 19:16
Profiel
steef schreef:

Ik snap heel goed dat jouw familie nooit meer terug wil naar Nederland Steef! :mrgreen:

10 dec 2020 21:06
Profiel
Moderator
PF #57
steef schreef:
Ik heb familie in heel Europa wonen, en die klagen niet

Weet je wel zeker dat het écht familie is? :cheesy: :mrgreen:

10 dec 2020 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Als je de vaste kliek tegen spreekt kun je beter je mond houden Steef dan ben je beter af !

Laat waaien

11 dec 2020 8:55
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
We kunnen stoppen met vaccineren :ba:

Het virus zit in Coca Cola :mrgreen: :mrgreen: In het Oostenrijkse parlement wordt Coca Cola live op de staatstelevisie positief getest op Corona

De derde golf is in aantocht.
Afbeelding

11 dec 2020 12:40
Profiel
Ik dacht de 8e Golf inmiddels. Ik hou het niet meer bij allemaal.

11 dec 2020 12:56
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 100  Volgende