Re: Klepsteelseal klepsteelafdichting 986 vervangen
hoi, ik heb toevallig net contact gehad met Auto Resto over de koelwatermodificatie en de aos aanpassing voor mijn Boxster S.
Ik heb weliswaar geen rokende motor, maar gewoon uit voorzorg wil ik het laten doen, ik weet niet hoelang deze er al op zit.
en de koelwater modificatie is sowieso niet verkeerd denk ik, om problemen te voorkomen. (de IMS is al vervangen door een exemplaar met directe olietoevoer, dus dat is ok)
Maar over de rokende motor:
Toen ik mijn Boxster kocht werd hij door de vorige eigenaar zeer weinig gebruikt, en dan ook alleen maar voor korte ritjes.
Na de aankoop ben ik er mee naar huis gereden (ruim 180 km) en in de garage gezet, volgende ochtend starte ik de auto en er kwam echt een geweldige blauwe rookpluim uit.
mijn eerste gedachte: shit wat heb ik nou weer gekocht
waarschijnlijk door de eerste lange rit in jaaaaaaren wat vuiligheid losgekomen, want daarna nooit meer blauwe rook gehad, ook niet na een week stilstaan, zelf geen klein pufje, helemaal niks (gelukkig).
Maar om op het onderwerp terug te komen, misschien toch die aos laten doen, dan zou dat (voorlopig) goed moeten zijn en kun je dat uitsluiten.