Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 5:50

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
De opmerking verkeerde cijfers snap ik niet, het zijn dezelfde cijfers die het kabinet gebruikt om hun beleid te bepalen.

De grafieken laten duidelijk zien dat de "tweede golf" op zijn retour is maar dat ik de gehele tijd niets anders hoor hoe enorm het de verkeerde kant op gaat en zie dat mensen daar heel angstig van worden.

Zo angstig zelfs dat ik soms denk om toch maar een (totaal niet werkend) mondkapje op te zetten om mensen te behoeden er wat van te gaan zeggen.

15 dec 2020 19:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Volgens mij wil je vooral jouw kant op redeneren en dat is prima hoor. Ik heb geprobeerd aan te geven dat je naar de verkeerde variabelen kijkt omdat daar waarschijnlijk nog een vertraging tussen zit (IC en sterfgevallen is einde pijplijn niet het begin). Daarbij is de zorg nu al overbelast en is reguliere zorg ook al afgeschaald. Prima als je het niet wilt begrijpen.

15 dec 2020 19:40
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Alfred schreef:
Zo angstig zelfs dat ik soms denk om toch maar een (totaal niet werkend) mondkapje op te zetten om mensen te behoeden er wat van te gaan zeggen.

Probeer het eens. Zo eng is het helemaal niet. :mrgreen:

15 dec 2020 19:43
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
MarkS schreef:
Volgens mij wil je vooral jouw kant op redeneren en dat is prima hoor. Ik heb geprobeerd aan te geven dat je naar de verkeerde variabelen kijkt omdat daar waarschijnlijk nog een vertraging tussen zit (IC en sterfgevallen is einde pijplijn niet het begin). Daarbij is de zorg nu al overbelast en is reguliere zorg ook al afgeschaald. Prima als je het niet wilt begrijpen.

Geef dan minimaal aan welke cijfers er wel relevant zijn.

15 dec 2020 19:48
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
De tab positieve testen, aantallen die afgelopen periode structureel te hoog zijn (geweest)
De signaal waarde, te hoog
Grafiek verloop positieve testen, de ruimte onder de hele grafiek van afgelopen periode

De tab besmettelijke mensen
Vertoont over laatste periode weliswaar een hele lichte dalende trend maar je moet hem over de hele periode bekijken en dan zie je dat hij nog steeds en al langere tijd structureel te hoog is en die lichte dalende trend volstrekt onvoldoende is om onder de gestelde grenzen uit te komen binnen afzienbare tijd

De tab reproductie getal
Structureel te hoog en trend in nog steeds stijgend

De tab ziekenhuis opnamen per dag
Veel en veel hoger dan de signaal waarde

Moet ik doorgaan ... ik kijk eigenlijk nooit op deze website maar ik vind het niet zo lastig om te zien dat het zo niet goed gaat.

En mijn oorspronkelijke punt was dus, zonder naar de website te hebben gekeken, dat als jij nu alleen kijkt naar de huidige IC bezetting en aantal sterfgevallen je volledig voorbij gaat aan het feit dat als bovenstaande cijfers en trend blijft doorzetten die IC en sterfgevallen vanzelf ook gaan oplopen. Even los van de huidige overbezetting van de zorg.

Laatst bijgewerkt door MarkS op 15 dec 2020 20:19, in totaal 2 keer bewerkt.

15 dec 2020 20:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik denk dat Mark bedoeld dat de besmettingen nu erg hard stijgen en de ziekenhuisopnames/sterfgevallen met een vertraging volgen.
Wanneer er pas wordt ingegrepen als de sterfgevallen en de ic opnames stijgen knalt de zorg uit elkaar en zullen er ws enge keuzes gemaakt moeten worden.

En zet toch gewoon een mondkapje op als dat wordt gevraagd. Ook al is de werking ervan ws alleen waakzaamheid of bewustwording. Zelfs al doet het helemaal niets, wees solidair.

My 2c

Laatst bijgewerkt door Pacoloco op 15 dec 2020 20:12, in totaal 2 keer bewerkt.

15 dec 2020 20:10
Profiel
Exact. En blijkt ook als ik naar dat dashboard kijk.

15 dec 2020 20:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Alfred schreef:
zie ik alleen maar afnames.
Je hebt enigzins gelijk:
Afbeelding(data van hier)

Na 1 november is inderdaad een afname te zien maar op zich vind ik de cijfers wel hoog.

15 dec 2020 20:32
Profiel
Je bedoelt die daling van die grafiek na 1 november die na 1 december weer een stijging laat zien?
(Bezette ziekenhuis bedden met COVID-19)

Het ging er dacht ik ook niet om dat er niet ergens een grafiek staat die ergens een daling laat zien toch.
Die staan ook op die Rijksoverheid site.

15 dec 2020 21:07
Profiel
993 4S
Pacoloco schreef:
Ik denk dat Mark bedoeld dat de besmettingen nu erg hard stijgen en de ziekenhuisopnames/sterfgevallen met een vertraging volgen.
Wanneer er pas wordt ingegrepen als de sterfgevallen en de ic opnames stijgen knalt de zorg uit elkaar en zullen er ws enge keuzes gemaakt moeten worden.

En zet toch gewoon een mondkapje op als dat wordt gevraagd. Ook al is de werking ervan ws alleen waakzaamheid of bewustwording. Zelfs al doet het helemaal niets, wees solidair.

My 2c

Dit dus. Zo simpel is het.
Je moet het wel willen begrijpen natuurlijk...

15 dec 2020 22:06
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
MarkS schreef:
De tab positieve testen, aantallen die afgelopen periode structureel te hoog zijn (geweest)
De signaal waarde, te hoog
Grafiek verloop positieve testen, de ruimte onder de hele grafiek van afgelopen periode

Vertoont over laatste periode weliswaar een hele lichte dalende trend maar je moet hem over de hele periode bekijken en dan zie je dat hij nog steeds en al langere tijd structureel te hoog is en die lichte dalende trend volstrekt onvoldoende is om onder de gestelde grenzen uit te komen binnen afzienbare tijd

De tab reproductie getal
Structureel te hoog en trend in nog steeds stijgend

En hier gaat het mis.

De testen worden gedaan middels de RT-PCR.
LET OP: deze test is niet in staat om een besmetting met het COVID19 virus te detecteren. Het is niet het hele virus dat wordt geïdentificeerd, maar de sequenties van zijn virale genoom. Diverse virussen die al decennia onder ons zijn hebben dezelfde genoom en als je lichaam pas of lang geleden een infectie succesvol heeft afgeslagen dan blijven er restjes DNA/RNA over die dan als COVID19 "gezien" worden.
Als je een beetje in deze test gaat verdiepen zal je ontdekken dat bijv. de uitvinder van deze test Kary Mullis ,bekroond met de Nobelprijs voor scheikunde in 1993, veel kritiek heeft geuit op het belang van PCR als een diagnostisch hulpmiddel voor een virale infecties.
Dr. Fauci, de Jaap van Dissel in de US, heeft meerdere keren verklaard dat de RT-PCR test erg onbetrouwbaar wordt boven de 30 cycles. Het is zelfs zo onbetrouwbaar dat als je >60 cycles zou doen je 100% positieve uitslagen krijg. (vanaf 30 cycles gaat het exponentieel omhoog)
Hier in Nederland gebruikt men 40-45 cycles en hierdoor krijg je >50% "false positives" (schoorvoetend bevestigd door diverse OMT leden waaronder Jaap himself en Marion Koopmans)
Inmiddels is er groep zeer gerenommeerde onderzoekers, virologen, immunologen, artsen onder leiding van Dr. Pieter Borger (MSc, PhD, Molecular Genetics, W+W Research Associate, Duitsland) een "proces" begonnen tegen de huidige PCR test als maatstaf voor besmettingen.
Zie: coronavirus scandal breaking merkel germany en external peer review rt-pcr test

Citaat:

Stijgende positieve testen uit de PCR test is het gevolg van te hoog aantal cycles en er zijn de afgelopen weken heel veel meer testen gedaan.

Citaat:

Iemand die positief is getest maar niet ziek is, is volgens de wetenschappers ook niet besmettelijk (asymptomatisch)

Citaat:
De tab reproductie getal

Dit komt omdat het veel hoger aantal getesten niet worden meegenomen in de berekening. Zie artikel van Maurice de Hond

Cazzo Super Veloce schreef:
Pacoloco schreef:

My 2c

Dit dus. Zo simpel is het.
Je moet het wel willen begrijpen natuurlijk...

Slaap jij maar lekker verder.

15 dec 2020 22:17
Profiel
Precies waar ik bang voor was. Schapen, bang, slapen. Ik had even je eerdere posts moeten checken.

Ik ben afgelopen vrijdag trouwens getest. Die 5G chip schraapte wel even langs mn keel. Maar verder ging het prima. Alleen afgelopen weekend dus geen oog dicht gedaan. Omdat ik continu Windows updates ontvang nu. Mag ik nu ook bij jullie clubje Alfred. Samen schaapjes tellen?

15 dec 2020 22:23
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Moraal van dit verhaal, niemand weet het dus echt hoe dit virus zich gaat verder ontwikkelen.

15 dec 2020 22:31
Profiel
En ...

Afbeelding

15 dec 2020 22:32
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Je bent welkom bij ons clubje hoor.
Alleen de vergelijking schapen gaat niet op. Dat zijn de mensen die alles maar voor zoete koek slikken en braaf achter de rest blijven lopen.

15 dec 2020 22:52
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
@Alfred, wat is dan jouw oplossing?

15 dec 2020 23:03
Profiel
Alfred schreef:
Je bent welkom bij ons clubje hoor.
Alleen de vergelijking schapen gaat niet op. Dat zijn de mensen die alles maar voor zoete koek slikken en braaf achter de rest blijven lopen.

Ik zie anders vrij grote overeenkomsten met wat jij doet ...

15 dec 2020 23:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
MarkS schreef:
Het ging er dacht ik ook niet om dat er niet ergens een grafiek staat die ergens een daling laat zien toch.
Ik heb die grafiek zelf gemaakt omdat ik niet door selectief datagebruik een bepaalde kant op wil worden gestuurd. De data is van https://lcps.nu/datafeed/ , zoals ik bij de grafiek heb gepost.
Ziekenhuisbedden met Covid-19 daalt omstreeks 1-11 scherp. Hebben we toen iets speciaals gedaan? En in december stijgt het weer ja.

Wat ook mooi is te zien is dat in zes weken tijd de ziekenhuisbedden met Covid-19 vertwintigvoudigt, na 15-9 zeg maar.

Laatst bijgewerkt door NordRack2 op 15 dec 2020 23:24, in totaal 1 keer bewerkt.

15 dec 2020 23:20
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Niet volgens Stichting Nice.

Dit ging alleen maar over het wel of niet laten vaccineren. Als je bedenkt dat nog nimmer zo snel een medicijn op de markt is gebracht, mocht komen, toegelaten werd, en welke bizarre commerciële belangen hier een rol in spelen, zou de vrije keuze voorop moeten staan. Laat staan een compleet nieuwe techniek....je zou wel knettergek zijn om vooraan in de rij te gaan staan, afgaande op wat de overheid zegt.

Ik weet niet of dat nog bestaat, maar je kon als student een aardig centje bijverdienen, door je als proefpersoon aan te melden (universiteit, bedrijf, lab?) om een nieuw medicijn te testen. Dat was in mijn studententijd uiteraard heel aanlokkelijk, maar het verstand won het telkens van de drang naar geld. Maar ik kan me voorstellen dat er personen zijn die dat geld écht nodig hadden, dat was dus een risico waard (?). Zijn we het softenon-schandaal al weer vergeten? En dat is niet het enige medicijn wat ernstige gevolgen gaf. Maar ja, het is dus goed als het vaccin beschikbaar komt, wees een student in geldnood, neem dat risico, maar laat verder iedereen die even wil wachten in zijn of haar waarde. Ben je ingeënt, dan is een niet-gevaccineerd persoon geen gevaar meer voor jou. Ook niet voor een ander.

15 dec 2020 23:22
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
MarkS schreef:
Ik zie anders vrij grote overeenkomsten met wat jij doet ...

Ik wist niet dat je slechtziend was.

15 dec 2020 23:23
Profiel
Afbeelding

15 dec 2020 23:34
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
https://nos.nl/artikel/2360848-nederland-na-scandinavische-landen-best-in-staat-om-uit-coronacrisis-te-komen.html

Ik dacht we doen even een goed nieuws berichtje in dat land met die verschrikkelijke regering, die alles fout doet en waar het ook nog eens een ramp is om te wonen... :mrgreen:

16 dec 2020 8:39
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Ik moet iets toegeven: tot gisteren had ik nog nooit van het woord "viruswappie" gehoord :D , maar na het lezen van dit topic wordt het beeld er bij wel duidelijker :mrgreen: .

16 dec 2020 9:05
Profiel
PorscheForum Rakker
steef schreef:
Niet volgens Stichting Nice.

Dit ging alleen maar over het wel of niet laten vaccineren. Als je bedenkt dat nog nimmer zo snel een medicijn op de markt is gebracht, mocht komen, toegelaten werd, en welke bizarre commerciële belangen hier een rol in spelen, zou de vrije keuze voorop moeten staan. Laat staan een compleet nieuwe techniek....je zou wel knettergek zijn om vooraan in de rij te gaan staan, afgaande op wat de overheid zegt.

Ik weet niet of dat nog bestaat, maar je kon als student een aardig centje bijverdienen, door je als proefpersoon aan te melden (universiteit, bedrijf, lab?) om een nieuw medicijn te testen. Dat was in mijn studententijd uiteraard heel aanlokkelijk, maar het verstand won het telkens van de drang naar geld. Maar ik kan me voorstellen dat er personen zijn die dat geld écht nodig hadden, dat was dus een risico waard (?). Zijn we het softenon-schandaal al weer vergeten? En dat is niet het enige medicijn wat ernstige gevolgen gaf. Maar ja, het is dus goed als het vaccin beschikbaar komt, wees een student in geldnood, neem dat risico, maar laat verder iedereen die even wil wachten in zijn of haar waarde. Ben je ingeënt, dan is een niet-gevaccineerd persoon geen gevaar meer voor jou. Ook niet voor een ander.

Inmiddels zijn ze in de US begonnen met inenten......dit betekent dat er miljoenen voor mij in de rij staan (-:

Mogelijk interessant om eens na te gaan wat de positieve effecten zijn van vaccinatie....ipv van je te focussen op de negatieve effecten en halfbakken theorieen. Zonder vaccinatie had de wereld er heel anders uitgezien.

En nogmaals, verdiep je eens in de troep die in je voedsel zit hedendaags en daar maken we ons geen zorgen meer over.......

Een aanrade voor je is deze app:
https://apps.apple.com/nl/app/think-dir ... d687176839

App moet jou aanspreken. Tip voor de kerst, koop eens een flesje wijn ipv azijn.

16 dec 2020 9:15
Profiel
993 4S
Of huur met je vriend Alfred een huisje op de Veluwe.
(zonder internet :mrgreen: )

16 dec 2020 9:24
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 100  Volgende