Hello all, zoals ik reeds in mijn presentatie vermelde, ben ik de eigenaar van een 1982 911 SC met "wat" werk.
Ik kocht hem alvast uit Duitsland op foto, en er bleek wat meer dingen niet juist te zijn.
Keuze was dus om hem zo door te verkopen of hem op te maken. Na wat wikken en wegen zal het dus opmaken worden
Verkoper had niet het juiste chassisnummer gegeven dus ben ik maar pas na het transport een paar dingen te weten gekomen. Zoals bv dat het geen EURO is maar USA, hetgeen hij wel beweerde, nu goed. Geen probleem uiteraard aangezien hij uit Florida komt en dus ook bijna roestvrij is.
Hij bleek ook een ongeluk te hebben gehad, vooraan passagierskant. Nu ben ik aan het kijken hoe erg het is. Want ben historiek aan het opzoeken geweest, en het ongeval was in 2007. En sindsdien is deze verkocht aan meerdere mensen zonder nog ingeschreven te zijn. En dan export naar Duitsland in 2017.
Nu ik heb een vermoeden dat er een hoop onderdelen van deze wagen zijn verkocht. Waarom denk ik dit?
- De omtoer van lichten is in carroserie kleur en niet chrome in 82 wagens.
- De bumper heeft watersproeiers maar uiteraard staan deze er nu niet op.
- De kilometerteller of miles in dit geval is een 5 digit, en elke 911 heeft er normaal 6. (Aangezien de auto sinds 2007 niet meer heeft gereden weet ik ongeveer de km's, ongeveer een 150000km)
Dit zijn uiteraard assumpties van wat ik uit de boeken lees, mocht het niet juist zijn hoor ik het graag
Nu heeft iemand zich bezig gehouden om deze terug op te bouwen maar het lijkt me niet super gedaan. bv het kofferdeksel staat zo scheef als het maar kan, en dat komt omdat de scharnieren volledig scheef staan en een van de scharnieren hangt aan de auto vast met 2 vijzen.
Dus heb ik besloten om dat dan maar zelf te doen
Plan is dus :
Kofferdeksel er af nemen en 2 nieuwe scharnieren plaatsen.
Voorbumper er afhalen en zien of er onherstelde schade is.
Fender er af halen om ook daar de schade te bezichtigen.
Als er hier schade zou zijn, die uiteraard herstellen.
Motor moet er ook uit, want telkens ik hem start druipt er olie overal. Dus hier een hoort een revisie bij. Hij schakelt wel goed dus dat is mooi meegenomen.
Nieuwe teller plaatsen met juiste km's. (Dit gaat nog leuk worden want op papier is het een 130kw wagen, dus een 180pk. maar volgens Porsche website was er geen 130kw porsche in 82.
Nieuw targa dak want er steekt nu een saratoga top in en dat is een doorzichtige plexyplaat wat niet naar mijn zinnen is.
De bekabeling nakijken want ik zie relieken dat er niet meer inhoren, bv een Alarm.
De spoiler herstellen, nieuw setje velgen, en dan nog hier en daar eerder cosmetische issues oplossen
Maar eerst de dringende dingen aanpakken. De wagen stinkt naar de benzine, en ik heb een opening gevonden van waar de geur komt. Maar ik heb geen ide van wat het is.
Als er iemand weet wat dat wit ding is en weet waar ik zoiets kan vinden dan ik die geur al stoppen. Nu ga ik er wat tape rond doen.
De scharnieren heb ik al, dus die ga ik ook plaatsen.
De items dat ik momenteel zoek :
Een correcte teller, en welke is dat dan ook, een 250kmh?
Een targa dak.
En dan heel veel tijd om het project goed af te werken.
Oh ja, de Bentleys is reeds onderweg