Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:55

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Gelukkig, daar is ie weer.

:popcorn:

31 dec 2020 13:34
Profiel
964 c2
Den Haag
MarkS schreef:
(Haalt ie net zn berichtje weg, jammer)

Dat is dan wel weer een mooie trend.. :wink:

31 dec 2020 13:35
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Wishful thinking ... polletje? :wink:

31 dec 2020 13:35
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Van een andee soirt

31 dec 2020 13:37
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Nee Wilco, ik denk idd dat er voor jou dan maar 1 ding op zit ... een ander forum opzoeken ...

31 dec 2020 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Corona zou nooit meer weg gaan ?

31 dec 2020 13:48
Profiel
ex 993 ex 996
De mensen in het ziekenhuis spelen allemaal toneel :(
De hele wereld doet mee aan het complot :(

Laatst bijgewerkt door porschenot op 31 dec 2020 13:52, in totaal 2 keer bewerkt.

31 dec 2020 13:51
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Nee Wilco, ik denk idd dat er voor jou dan maar 1 ding op zit ... een ander forum opzoeken ...

31 dec 2020 13:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
steef schreef:
Jullie willen daar niets over horen hè! :popcorn: (de werkelijke cijfers bedoel ik!)

Toch wel, maar niet op die neerbuigende (wat zijn jullie toch sukkels) manier.
Ik hoor graag andere meningen, ik word minder graag als mentaal incompetent neergezet.

31 dec 2020 14:02
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Dit jaar haalt het aantal mensen die overleden zijn op IC nog geen 7000. Bedenk dat morgen de teller weer op nul staat, dus ik ben benieuwd hoe de cijfers gepresenteerd gaan worden: waarschijnlijk tellen 'ze' voor het eerst gewoon door..... :popcorn: Nog steeds worden er nauwelijks griep-doden geregistreerd. Dat klopt natuurlijk niet, griep is niet weg, en ook daar helpt een vaccin niet. Dat bewijzen de cijfers. Men sterft alleen nog aan corona, corona heeft griep verdrongen. De overheid zag deze fout tijdig in, en had nog voor de vorm 450 griepdoden ergens in een kelder gevonden. Wie dit nog niet begrijpt heeft echt een bord voor zijn kop.
Dan probeer ik me in te denken hoe mensen zich voelen die angstig zijn, angst om (voortijdig) dood te gaan. De deur niet meer uit komen, en zich alles ontzeggen. Die letterlijk gaan zitten wachten op HET vaccin! Tussentijds sterven er een aantal aan hartfalen, diabetes-gerelateerde ziekten, CVA, kanker, zelfdoding, vergeet ik er nog een paar?
Ik probeer mezelf te begrijpen, Wilco, Subdriver, enzovoorts, maar ook diegenen die geen begrip voor andersdenkenden kunnen opbrengen. Ook jullie zoeken de grenzen op, op een circuit, of proberen de 300 te halen in een naburig land. Dat is dus hypocrisie ten top. Je brengt daar ook anderen mee in gevaar. Maar schaam je vooral niet, dat maakt het leven aantrekkelijk.
Voor alle opmerkingen valt wat te zeggen, maar het valt me juist tegen hoe weinig empathie er is voor diegenen die NIET bang zijn voor de dood, die niet zomaar een onbekende stof, want dat is het, in hun lichaam laten spuiten. Het is heel raar dat een aantal van jullie daar geen enkel begrip voor hebben. Ik begrijp toch ook dat jullie dat wel willen? Waarom andersom dan niet?

Terug naar de dood. Die komt er, hoe hard je je best ook doet. Wat je in de tussentijd doet, maakt je kwaliteit van leven. Als je dan niet meer mag doen wat je wilt, dan tast dat diezelfde kwaliteit van leven aan.
Ongeacht hoe de angst wordt gepresenteerd, vallen corona-doden NIET onder gezonde mensen. Laat dat even duidelijk zijn. Hoe hard iedereen ook probeert om vooral jonge mensen aan te halen die zijn overleden, je krijgt er geen achterliggende info bij, dus die verhalen zeggen werkelijk helemaal niets! Ook die mensen hadden een achterliggende pathologie!
Ook ik ben bang voor de dood, en ik hoop dat ik geen enge ziekte (voortijdig) krijg, voordat.....tsja, voordat wat eigenlijk? Voor mijn 80e? Mijn 90e? Voordat ik 65 ben?
Wanneer mag je bang zijn, en wanneer niet? Soms laat angst mij voelen dat ik leef. Mag ik? Heb ik angst voor corona? In het begin wel, maar nu helemaal niet meer.
Voor een aantal hier raar, maar ik ben er niet bang voor. Komt het aan mijn adres, dan geef ik me niet zomaar gewonnen, ik zal vechten. Maar als dat zinloos is, dan heb ik evengoed een mooi leven gehad. Maar ik bepaal wel graag mijn eigen leven. In de tussentijd wil ik gaan en staan waar ik wil. Ik wil nog doen wat in mijn vermogen zit. Ik ben nu een jaar gevangen gezet, en dat zint me helemaal niet!

31 dec 2020 14:35
Profiel
Lang ingehouden maar dan nu toch even een verhaal vanuit de praktijk. Mijn vriendin is ZZP-er in de ouderenzorg na dat jaren in loondienst gedaan te hebben (maar dat staat los van dit schrijven). Zij doet dit volop overgave en passie waar ik na 24 uur al gillend gek zou zijn geworden dus alle respect voor haar en de andere verzorgenden die dit loeizware werk op zich nemen met een glimlach. Zw werkt zelfs volledig beschermd op Covid afdelingen terwijl ze een pittige astma patient is en dus risico loopt. Ze vindt het haar plicht.

Je kan de regering nou wel heel makkelijk de schuld geven van zaken die ze in het verleden verkeerd hebben gedaan (en dat is zeker ook in de ouderzorg zo) maar daar kan je nu niks mee behalve handelen naar de situatie zoals deze nu is. Waarschijnlijk zijn er nog een aantal zaken op het bordje van de regering te schuiven maar ik ga er van uit dat zij nu hun stinkende best doen om de gezondheid en de economie zo goed als mogelijk overeind te houden. Dat van Dissel een uitglijder vanjewelste maakt door de "schuld" bij de verzorgende te leggen in zijn opmerking van verleden week is ronduit schandalig...dat dan weer wel.

Maar waar het toch fout gaat in het algemeen en in de situaties van de verzorgingshuizen in het bijzonder zijn wij (in het algemeen gesproken)

Hoeveel situaties mijn vriendin al niet heeft meegemaakt van kinderen en kleinkinderen die toch even op bezoek gaan ondanks verboden, positief getest, niet positief getest maar wel verschijnselen vertonend, etc., is schreinend. Dat is niet een paar keer maar tientallen wat zij heeft meegemaakt. Ronduit asociaal gedrag en een grote bek op de koop toe. En hevig met het vingertje wijzend als opa of oma kantje boord ligt.

En dit asociale gedrag wat zich in de verzorgingstehuizen voordoet zie je in meer of meerdere mate terug in de wereld buiten die verzorgingshuizen. Mij overkomt niks wordt er gedacht, de regering is de schuldige en ik doe wat ik wil.

Met dit gedrag zijn we nog lang niet van dit verhaal af en wordt de druk in de zorg ongekend op alle vlakken. Ik adviseer iedereen nu eens te denken aan het grotere belang en wellicht eens een keer met een stuk of 5 verzorgers te praten die in de frontlinie hebben gestaan of hebben gestaan.

Ik wens iedereen een gezond en verstandig denkend 2021.

31 dec 2020 14:36
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
+1
Ik heb momenteel zorgverleners onder behandeling die al sinds maart overuren maken en nu zolangzamerhand overwerkt beginnen te raken.
Binnenkort mogen de artsen in het ziekenhuis keuzes gaan maken wie ze gaan behandelen en wie niet ivm onvoldoende capaciteit.
Een scenario wat geen enkele zorgverlener wil hebben.
Ik vrees alleen dat alle ontkenners straks wel het hardste staan te schreeuwen dat hun eigen geliefden als eerste behandeld dienen te worden.... :?

31 dec 2020 14:47
Profiel
Exact. En dan maar blijven discussiëren over oversterfte cijfers en griep vs Corona ...

31 dec 2020 14:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Retie
@steef.
Een uiteenzetting als deze lees ik met interesse en begrip. Het laat me nadenken.
Je verklaart wat er in jou omgaat en waarom je een bepaald idee hebt over de dingen.
Dat is een hele andere aanpak dan "slaap maar lekker verder".
Ik wens jou oprecht een fijn en gezond 2021 toe en veel Porsche plezier. :drive:

31 dec 2020 14:51
Profiel
Moderator
PF #57
steef schreef:
Voor alle opmerkingen valt wat te zeggen, maar het valt me juist tegen hoe weinig empathie er is voor diegenen die NIET bang zijn voor de dood, die niet zomaar een onbekende stof, want dat is het, in hun lichaam laten spuiten. Het is heel raar dat een aantal van jullie daar geen enkel begrip voor hebben. Ik begrijp toch ook dat jullie dat wel willen? Waarom andersom dan niet?

Maar ik bepaal wel graag mijn eigen leven. In de tussentijd wil ik gaan en staan waar ik wil. Ik wil nog doen wat in mijn vermogen zit. Ik ben nu een jaar gevangen gezet, en dat zint me helemaal niet!

Ik heb juist wel begrip voor andersdenkenden. Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat hij vindt en doet. Waar ik me aan erger is het volhardende proberen anderen koste wat het kost te overtuigen van de eigen mening. In 'beide kampen'. Leven en laten leven. Niet elkaar bedreigen, uitschelden of voor onnozele schapen uitmaken.

Ik neem zoveel mogelijk maatregelen om zelf geen corona te krijgen. Wil nog niet dood (worst case scenario), heb nog teveel om voor te leven. Hoop het te voorkomen.

31 dec 2020 15:15
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
@Giulia: Ik denk dat mensen over het algemeen heel weinig op hebben met hygiëne. Handen wassen, tanden poetsen, schone kleren, enz. En ben je snotverkouden (of grieperig), dan denken mensen al helemaal niet na om het openbaar vervoer of kwetsbare mensen te mijden. Men blijft gewoon zijn ding doen. Ook nu dus.
Met geslachtsziekten en HIV is het al net zo, men blijft onvoorzichtig, wetende dat er gevaren voor anderen bestaan.

Overigens loopt het in de zorg nu veel sneller spaak, omdat velen zich ziek melden. Niet alleen door corona, maar velen voelen zich in de kou gezet, en bedanken voor onbetaalde diensten. :!:
Er wordt van alles beloofd, maar er komt niets van terecht (let wel: ook binnen de zorg is er een grote tweedeling met bijbehorende discussies!). Organisatorisch is het een puinhoop, en dat komt omdat in veilige tijd alles op een minimum is gezet. Alles in het kader van bezuinigingen, een ziekenhuis runnen op het randje. Het mag niets kosten. De managers en directeuren trouwens weer wel.
Er is gewoon geen zorgpersoneel meer, de jeugd laat de opleidingen al jaren links liggen, omdat het vooruitzicht ronduit bedroevend is.
Is er dan een ramp of crisis, dan is Nederland het eerste land wat in de problemen komt. En daar zijn ze in andere landen wat royaler geweest.

Zie het een beetje als Porsche: vroeger, toen alles nog wat simpeler en betaalbaarder was, kon ALLES. Kwaliteit was belangrijker dan kwantiteit. Vaak nog tegen redelijke bedragen.
Tot het moment dat boekhouders zich er mee gingen bemoeien (vanaf de 996, en einde van het ziekenfonds :wink: ), gaat altijd ten koste van kwaliteit.
Veel geld gaat naar 'overhead', niet naar de werkvloer. En ook nu weer wordt geen geld vrijgemaakt, of zorgverzekeringen aangesproken op hun verantwoording. Dat doet de overheid wel, maar die blijven op hun megawinsten zitten (Achmea-ZilverenKruis spant de kroon). Er wordt niets uit die pot getrokken! In dit geval zijn de zorgverzekeringen, en met name de vier grote maatschappijen, verantwoordelijk voor deze situatie. Het mag alleen niet uitgesproken worden.

@Horn: ik denk dat dat voor iedereen geldt.

31 dec 2020 15:20
Profiel
PorscheForum Rakker
1990 964 C4
Den Haag
@Steef
Al eens over Jehova’s Getuigen of Scientology Church nagedacht?
Vroeger was er ook nog Lou de Palingboer maar die is er mee gestopt.

31 dec 2020 15:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 C2 MK1 1998
Soest
Het enige antwoord op de corona-kwestie door onze regering is lockdown en vaccineren.
Niemand heeft het over de bezuinigingen in de zorg de afgelopen regeringsperioden, waardoor wij extra in de problemen zijn gekomen.
Wat gaan wij doen bij Covid 20/21/22, weer verder lockdown of extra vaccineren, voor zover dit uberhaupt werkt! Nooit bewezen met dubbelblind klinisch onderzoek.
Waarom wordt niet weer opschalen ziekenhuis- en IC-bedden in het beleid opgenomen is mijn grootste vraag en wil dan niet weggezet worden dat dit nu niets oplost.
Nee natuurlijk niet, maar “ze” wisten in maart dit jaar dat er toch een tweede golf aan zou komen!!!!!!!
Maak het vak verpleegkundige weer aantrekkelijk en verhoog de salarissen naar fatsoenlijke normen en maak een planning om de IC-bedden weer te verhogen naar minimaal 2500 bedden en de ZH-bedden weer naar 50000.dan ben je bezig met de toekomst en niet alleen maar met halfslachtige crisisinterventie

31 dec 2020 15:29
Profiel
Het asociale gedrag wat mijn vriendin meemaakt staat compleet los van hygiene. Men gedraagt zich gewoon asociaal (ik blijf het zo noemen omdat dat het gewoon is). Gisteren had mijn vriendin nog een gesprek meet een GGD arts die tijdens dat gesprek een belletje moest doen om een melding te maken van een positieve test. Tijdens dat gesprek hoorde die arts geroezemoes op de achtergrond. Vertelde de zojuist positief bevonden persoon dat hij boodschappen aan het doen was maar wel een mondkapje droeg. Dat dus...

Verder kan je wel kritiek op het verleden blijven geven op de regering maar daar kan je nu niks meer mee hoe vervelend ook (zacht uitgedrukt wellicht). Nu moeten we het met z'n allen even doen. Kleine moeite lijkt me om alle geneugten even opzij te zetten. Er blijft nog genoeg leuks over om te doen. Zegeningen tellen bijvoorbeeld.

31 dec 2020 15:31
Profiel
Asociaal en dom(heid) ... combinaties komen ook vaak voor. Het een leidt dan qua gedrag tot het ander.

Itt tot Horn kan ik steeds minder begrip opbrengen voor “andersdenkenden” (= meestal: iedereen bepaalt maar voor zichzelf wat ze vinden en doen). Wat dit topic betreft dan.

31 dec 2020 15:47
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Rob911SC schreef:
@Steef
Al eens over Jehova’s Getuigen of Scientology Church nagedacht?
Vroeger was er ook nog Lou de Palingboer maar die is er mee gestopt.

:roll:

31 dec 2020 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Retie
Pondje schreef:
Maak het vak verpleegkundige weer aantrekkelijk en verhoog de salarissen naar fatsoenlijke normen en maak een planning om de IC-bedden weer te verhogen naar minimaal 2500 bedden en de ZH-bedden weer naar 50000.dan ben je bezig met de toekomst en niet alleen maar met halfslachtige crisisinterventie

Hier in België heeft onze gatachterlijk regering een poging gedaan om het zorgpersoneel te sussen met een éénmalige (echt eh!!) premie van pakweg € 900. Die premie is belastbaar en de zorgverleners houden ± 50% over. Dat is een kaakslag voor de mensen die dag en nacht hun stinkende best doen om patiënten te verzorgen en bij te staan. Netjes eh.
Modern times. Geen budgetten meer behalve voor overhead en bestuurlijke overheden. Het volk belonen met een dode mus. Ministers daarentegen verdienen € 10.000 per maand en betalen geen belastingen.

31 dec 2020 16:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 C2 MK1 1998
Soest
Youp vt Hek formuleerde het regeringsbeleid fraai: Weglopen in de kamer als onderwerp verbetering van de arbeidsvoorwaarden voor het zorgpersoneel wordt ingebracht deze zomer.
Hoe duidelijk wil je het hebben, zoals ik eerder aangaf: Niet bezig met de toekomst, maar met halfslachtige crisisinterventie,

01 jan 2021 11:01
Profiel
Geen goede voornemens voor dit jaar?

01 jan 2021 11:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Voor jullie en je naasten, allemaal een goed, onafhankelijk, gezond en gelukkig 2021 toegewenst.

01 jan 2021 12:06
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 100  Volgende