Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 4:26

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
porsche of tdi? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
Butzi schreef:
Ik rijd zelf zakelijk met een 993 S , maar heb ook nog de beschikking over 2 andere auto's , dus kan afwisselen. Ik zou een 993 NOOIT als enige auto willen berijden , met name in wintertijd is het behelpen. Verwarming en ventilatie zijn vrij matig in vergelijking met een moderne auto, verder is de 911 veel lastiger onder controle te houden bij gladheid dan b.v. een moderne voor- of vierwielaangedreven auto en dus meer kans op schade of je moet zeer voorzichtig rijden, wat vrij irritant kan zijn bij woon-werkverkeer. Dan ook nog het punt van veel kilometers draaien met een toch al oude auto wat uiteindelijk een astronomisch hoge kilometerstand zal opleveren met navenante waardevermindering, of zelfs onverkoopbaarheid.

neem dan een c4 en de verwarming en vetilatie dat ben niet met je eens die doet het prima misschien nog wel beter dan in een nieuwe golf

ik kan me wel voorstellen dat de A6 andere voordelen heeft zoals ruimte.
Afbeelding

robert

12 nov 2005 18:56
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Nine-eleven schreef:
En een Porsche is natuurlijk niet te versmaden, alhoewel ik het persoonlijk wel zonde zou vinden zoveel km met een Porsche te maken en dan nog gedurende woon- werkverkeer.

:scratch: ..... :uh:

12 nov 2005 21:39
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
ik zou voor de A6 gaan

en als de centen het toelaten een 993

993 kost gewoon een stuk duurder in alles zeker als het kapot gaat :(

12 nov 2005 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
Als je toch voor 1 auto wil gaan , kun je ook aan een 996 denken , dat is meer een auto voor woon-werkverkeer dan de 993. Je kunt een mooie,vroege 996 met lage KM stand voor vrijwel dezelfde prijs als een late 993 (S of 4S) kopen.

12 nov 2005 23:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Citaat:
Als je toch voor 1 auto wil gaan , kun je ook aan een 996 denken , dat is meer een auto voor woon-werkverkeer dan de 993. Je kunt een mooie,vroege 996 met lage KM stand voor vrijwel dezelfde prijs als een late 993 (S of 4S) kopen

helaas, 996 is voorlopig nog even buiten mijn budget...

13 nov 2005 0:01
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
Rex Regum schreef:
Citaat:
Als je toch voor 1 auto wil gaan , kun je ook aan een 996 denken , dat is meer een auto voor woon-werkverkeer dan de 993. Je kunt een mooie,vroege 996 met lage KM stand voor vrijwel dezelfde prijs als een late 993 (S of 4S) kopen

helaas, 996 is voorlopig nog even buiten mijn budget...

Dan zou ik je adviseren voor de A6 te gaan!
Misschien minder "emotie"dan een 993 , maar absoluut verstandiger keus in jouw geval.

13 nov 2005 1:05
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik zou in jouw geval in ieder geval een (ongeacht wat) leaseauto nemen.
Als je'm alleen zakelijk rijdt kost die je helemaal niets.
De 993 voor prive kopen en als je het niet laten kan af en toe met de 993 naar je werk.

Zo doe ik het ook met de 3.2....

13 nov 2005 1:33
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
lindemans schreef:
Minder salaris, geen reiskostenvergoeding (vooruit, zoveel zal het niet zijn, maar toch)... Noem dat maar niets :cheesy:

13 nov 2005 12:18
Profiel Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
paSCal schreef:
lindemans schreef:
Minder salaris, geen reiskostenvergoeding (vooruit, zoveel zal het niet zijn, maar toch)... Noem dat maar niets :cheesy:

Maar altijd voordeliger dan privé rijden.

13 nov 2005 12:42
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Rex Regum schreef:

Hoeveel KM heeft jouw 964 gereden toen je hem kocht en wat betaal je per jaar ongeveer? Als er iemand is die 50K per jaar rijdt in een 964 dan kan ik eigenlijk niet achterblijven met mijn 30K....;)

Inmiddels meer dan 190.000 km... Kosten is wat lastig te zeggen, want ik heb de auto nog niet zo heel erg lang. Om een idee te geven: ik rij 1:9 - 1:10. Verzekering kost zo'n 3.000 eur per jaar (maar met meer schadevrije jaren kan dat goedkoper: check centraal beheer voor een berekening). Wegenbelasting is niet zo hoog, maar ook op te zoeken...

Dan onderhoud: ik budgetteer 9.000 euro op jaarbasis. Ik denk dat het voor minder kan, maar ik hou meer van meevallers, dan van tegenvallers. Regulier onderhoud (beurten, banden, remmen) schat ik voor mij in op 3500 euro op jaarbasis.

Voor mij gaat het dus om 1.500 - 1.750 euro per maand. Met 30.000 km op jaarbasis zou 1000 - 1250 euro reeel zijn.

Dit alles wel ex renteverlies en ex afschrijving. Maar bij een 964 is de afschrijving niet zo hoog. En renteverlies zal op minder dan 100 euro uitkomen.

13 nov 2005 13:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2