Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:58

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
Wat dacht je van investeren in de zorg? En er voor zorgen dat zorg-geld naar de werkvloer gaat, in plaats van naar de overhead en zogenaamde investeringen! Technisch gezien zou de overheid de zorgverzekeringen zwaar op de kloten moeten geven! Dat zou stap 1 moeten zijn. Maar dat gebeurt niet, want dan staat hun vervolg-baantje op de tocht.

100% mee eens.

MarcoB schreef:
Oke. En dat gaat het probleem nu oplossen waar we mee te maken hebben?

Neen, maar de kreupele zorg, die we allemaal heel erg nodig hebben (ondervinden we nu) de nodige middelen geven om goed te functioneren, toch?

09 jan 2021 19:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Toch best een succesvol regeringsbeleid; 866.235 besmettingen en 12.307 doden sinds begin vorig jaar. Geen reden voor verandering of nemen van verantwoordelijkheid aanwezig bij Hugo of Mark :roll:

09 jan 2021 20:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Wat stel je voor?

09 jan 2021 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Ziekenfonds terug , de rest kan weg!

09 jan 2021 20:35
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Pacoloco schreef:
zo ziet hij er wel uit in ieder geval. :mrgreen:

Jij maakt vrienden nu! Ik zal je nog eens op de koffie vragen :drive: ... :mrgreen: :wink:

09 jan 2021 21:28
Profiel
Moderator
PF #57
Wel bijzonder hoeveel mensen ineens de koe in zijn hoo kijken. Iedereen liep te zeiken over belastingdruk etc. We hebben met ons gezeik de verzorgingsstaat de nek omgedraaid. Toen hoorde je niemand. IC was ook niet in het gedrang. Pandemie had niemand kunnen voorzien. Maar uiteraard staat er wel meteen een aantal schreeuwerds klaar om te roepen dat het de schuld van het kabinet en haar beleid en dat er teveel in de zorg is gesneden.

Waar (lees: WAAR) waren al deze mensen een jaar geleden??

10 jan 2021 1:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 C2 MK1 1998
Soest
Sorry maar Horn, ik neem aan dat jij de media ook volgt en vergrijzing, bezuinigingen in de zorg en waarschuwingen over een op handen zijnde pandemie was ook voor corona orde van de dag. Misschien dacht men toen wel dat dat juist doemdenkers waren :mrgreen:

10 jan 2021 9:59
Profiel
996 C2, 944 RS-style
Maar Horn. 2 of 3 keer meer IC capaciteit lost wat betreft pandemieën niks op. Met exponentiële groei duurt het gewoon ietsje langer vooraleer je aan je max zit. En dan is de chaos nog groter omdat je alsnog veel te laat reageert. Het is gewoon kwestie van heel vroeg alles hard dicht te gooien en niet op het randje van de maximale capaciteit aansturen met halve maatregelen met meer schade aan economie en zorg. Meer capaciteit is met een pandemie alleen maar schijnveiligheid.

10 jan 2021 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Retie
Om even in te pikken op deze draad.
Velen (waaronder ik) zijn van mening dat teveel bezuinigd werd op de zorg. En ja, ook ik vind dat we teveel belastingen moeten betalen (ter info: 52% van mijn loon gaat naar de belastingen).
Ik spreek nu in eigen naam, dat is best veel, zeker als je dan ziet waarvoor belastingen gebruikt worden. Het steeds aanstellen van meer (dure) ministers en kabinetsmedewerkers omdat het beleid niet deugt, de zelfbediening die door politiekers wordt gehanteerd (keren zichzelf alweer een hoger (niet belastbaar) loon uit dit jaar), de niet aflatende geldstromen die naar het migratiebeleid versluisd worden, gemeentebelastingen die niet besteed worden aan opwaardering en onderhoud, containerparken en afval ophaling die steeds duurder worden zodat onze straten en wegen vol gestort vuil liggen etc...
Onze (goedbetaalde) minister van Volksgezondheid heeft miljoenen mondmaskers, zowel de chirurgische als de PF2 laten verbranden om opslagplaats vrij te maken en als dat aan het licht kwam gelogen dat deze over vervaldatum waren en beschadigd. Niets van waar en mondmaskers te kort. Hals over kop nieuwe aankopen door twee verschillende minister en niet compatibel. Pure Kafka.
Meer ministers aanstellen, zowel in België als Europees is een gevolg van niet werkende procedures, dan stel je iemand aan om de procedure te overwaken ... FOUT, herbekijk de procedure zodat deze wel functioneert en het probleem is opgelost, geen extra manpower nodig.
Als die belastingen nu gebruikt werden om de zorg, het wegennet, het milieu, hulp aan behoevenden (ook Belgen graag) naar een hoger niveau te tillen zou je mij (en waarschijnlijk vele anderen) niet horen. Dan hadden de zorgverleners tijdens deze corona crisis nog steeds hun stinkende best moeten doen om de zieken erdoor te helpen, maar dan had dat aan een aanvaardbaar loon geweest met voldoende middelen en een ECHTE premie voor hun ongelofelijke inzet. En DAT had (in mijn simpele beleving) een groot verschil gemaakt.

10 jan 2021 11:55
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Was daar niet een ander (politiek klaag) topic voor. Dit ging over inenten. :mrgreen:

10 jan 2021 12:50
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Ja en daar zijn ze lekker mee begonnen, nog even volhouden.

Gr anton

10 jan 2021 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004 03-2024 Macan
Zoetermeer
Ik had mezelf beloofd dit topic alleen maar te lezen en geen commentaar te geven. Maar ik kan het niet laten en doe het nu toch. Ik laat me toch verleiden hier iets te zeggen, en niet inhoudelijk, dus over wel of niet vaccineren e.d. maar over de wijze waarop er in dit topic twee groepen ontstaan en hoe die met elkaar omgaan. Om te beginnen, er zijn dus twee groepen ontstaan. De eerste groep die het huidige regeringsbeleid omarmt en blind gelooft dat de weg van het huidige kabinet de enige juiste is en die anders denkenden als gekkies en wappies behandelen, benoemen en als zodanig wegzetten. Deze groep staat niet open voor een andere mening. Dat is natuurlijk het makkelijkst en ontslaat jezelf van kritisch nadenken. En de tweede groep, die wel vragen zet bij genomen of nog te nemen regeringsbeslissingen en daar wat van vindt op basis van kritisch nadenken. Deze groep ontkent Corona en zijn mogelijke gevolgen niet maar denkt wel na en vragen zich dingen af. EN, niet te vergeten, gunt de ander WEL een andere mening. Zij stellen zich kwetsbaar op met hun mening en krijgen daardoor een flinke lading shit over zich heen.
Waar het volgens mij in dit land om gaat is dat iedereen een eigen mening mag hebben zonder dat een ander hierdoor getriggerd wordt om iemand met een andere mening zijn ‘nek om te draaien’. Maar om iemand belachelijk te maken om dat hij wat anders vindt zegt imo meer over die persoon zelf dan over degene met een andere mening.
En als we niet oppassen begeven we ons op een hellend vlak. Nu is het een Coronamening, straks is het het type auto of de kleur hiervan of wat nog wel of niet mogen eten. En wat een ander daar weer van vindt.
Mij maakt het niet uit of Jantje zich wel laat inenten en Pietje niet of wat ze al dan niet van het staande beleid vinden. Ik veroordeel niemand en heb geen waardeoordeel over deze dingen. Wat ik hierboven heb geschreven is puur wat ik zie, en daar mogen jullie uiteraard ook weer iets van vinden.
Maar zullen we elkaar gewoon respectvol behandelen, iedereen een eigen mening gunnen en genieten van onze gezamenlijke passie; Porsches.

10 jan 2021 15:09
Profiel
Misschien moet je je post nog even nalezen Andre, vooral de bijvoeglijk naamwoorden, en dan nog met droge ogen beweren dat je geen waarde oordeel hebt/geeft. :mrgreen:

10 jan 2021 15:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Retie
MarkS schreef:
Was daar niet een ander (politiek klaag) topic voor. Dit ging over inenten. :mrgreen:
Ik zwijg al. :(

10 jan 2021 16:21
Profiel
Ik zal er volgende keer een (nog) grotere smiley achter zetten.

10 jan 2021 16:24
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004 03-2024 Macan
Zoetermeer
Beste MarkS, zelfs in de laatste twee reacties van jou staan fouten, en dat waren nog niet eens echte volzinnen. Maar mij de maat willen nemen op vermeende fouten bij bijvoeglijk (en daar moet toch echt nog een e achter hoor :res: ) naamwoorden. Maar hey, wat weet ik nou? :roll:

10 jan 2021 16:44
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Maar zullen we elkaar gewoon respectvol behandelen, iedereen een eigen schrijfstijl gunnen en genieten van onze gezamenlijke passie; Porsches.

10 jan 2021 16:47
Profiel
Moderator
PF #57
Andre911Carrera schreef:
Maar zullen we elkaar gewoon respectvol behandelen, iedereen een eigen mening gunnen en genieten van onze gezamenlijke passie; Porsches.

Met je conclusie kan ik het alleen maar volmondig eens zijn.

De rest van je verhaal is echter net zo gekleurd als alle bijdragen van de deelnemers hiervoor.
De mensen die het regeringsbeleid ‘blind geloven’ (wat impliceert dat deze groep niet nadenkt) en ‘de anderen, ‘die kritisch zijn, corona niet ontkennen en hun eigen mening vormen.

Hahaha, het leuke van dit land dat mensen, binnen bepaalde grenzen, hun eigen mening mogen hebben en uiten. Nog leuker vind ik het als iemand een verhaal schrijft in de trant van:
‘Ik geef geen waarde oordeel maar slechts een objectieve omschrijving van de twee partijen. Enerzijds een stel debiele schapen die alles blind aannemen en niet zelf nadenken. En de andere partij die kritisch is, goed nadenkt en met waardevolle informatie komt. Tot zover mijn objectieve observatie. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

10 jan 2021 17:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Hey Horn, dat is het nadeel van berichten schrijven, iedereen leest het in zijn eigen ‘kleur’ . Aangezien geschreven woorden eendimensionaal zijn. Net als jij nu doet. Jij vult al weer dingen in die er niet staan en ook niet zo bedoeld zijn. Als we dit ‘ gesprek’ ‘face toe face’ zouden hebben zouden we elkaar beter begrijpen. Ben ik van overtuigd. Ik heb dan ook al weer spijt dat ik me heb laten verleiden hier überhaupt iets te melden. Meteen maar even aanvullen dat het mijn eigen keus wat. En ik stop er dan ook weer mee.
Mijn conclusie, die jij ook deelt, Porsches, is voor mij wat telt hier. En daar laat ik het dan ook weer bij.
Ik wens jullie allemaal veel wijsheid om je keuzes te maken en anderen ook deze ruimte te gunnen.

10 jan 2021 17:34
Profiel
Andre911Carrera schreef:
Beste MarkS, zelfs in de laatste twee reacties van jou staan fouten, en dat waren nog niet eens echte volzinnen. Maar mij de maat willen nemen op vermeende fouten bij bijvoeglijk (en daar moet toch echt nog een e achter hoor :res: ) naamwoorden. Maar hey, wat weet ik nou? :roll:

Beste Andre. Het ging mij totaal niet om fouten/typo’s of je een lesje Nederlands te geven, weet eerlijk gezegd ook niet waar je dat vandaan haalt maar bedankt voor die feedback, maar zoals Horn al aangeeft je woordkeuze als je het hebt over de “beide groepen” en je typering daarvan. Die is gekleurd. That’s all. Met lange tenen moet je hier sowieso niet komen.

10 jan 2021 17:35
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Ook niet met lange vingers trouwens :mrgreen:

10 jan 2021 17:54
Profiel WWW
Klopt. Wel lekker maar niet goed voor de typos.
Ik zal volgende keer een spellingcheck erover heen gooien. ;-)

10 jan 2021 17:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Retie
MarkS schreef:
Ik zal er volgende keer een (nog) grotere smiley achter zetten.
Weet ik wel, ik neem je ook niets kwalijk, maar aan de vervolgposts in dit draadje te lezen ontlokt enige vorm van ludiek vermaak soms vreemde reacties.
Porsches, daar gaat het over beste forumleden, al het andere is glad terrein.

10 jan 2021 18:07
Profiel
Vooral dat laatste ben ik met je eens.

10 jan 2021 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Dongen
Vandaag heb ik het Pfizer vaccin ontvangen, ik had dit voorrecht als medewerker in de acute zorg.
Willen we uit deze malaise van beperkingen komen is het toch erg belangrijk dat het grootste gedeelte van de bevolking zich laat vaccineren. Zolang de zorg in de ziekenhuizen overbelast is en de IC vol ligt met COVID patiënten zullen de beperkende maatregelen van kracht blijven. Dit probleem lossen we op korte termijn niet op met een ander kabinet of het opleiden van meer personeel, dit gaat jaren duren. Met vaccineren kunnen we dit echt sneller voor elkaar krijgen.
Laat je niet banger maken dan nodig is. 100% zekerheid of veiligheid bestaat niet, het is het afwegen van risico's.

Voor de twijfelaars, kijk eens naar dit filmpje.

Hopelijk kunnen we binnen een jaar weer naar een GP, concert, festival, wintersport , enz, enz

Als ik op korte of langere termijn bijwerkingen krijg zal ik deze hier ook melden :puker:

10 jan 2021 18:33
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 100  Volgende