Auteur |
Bericht |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Spijt?
krijg vandaag een mailtje van de vorige eigenaar - als ik de 2S ga verkopen of hij het eerste recht heeft van koop?
|
13 nov 2005 0:56 |
|
|
D-Dreamer
Boxster S 2001Rozenburg
|
Ik zou de hoogste bieder doen ipv iemand het "recht" geven
|
13 nov 2005 1:00 |
|
|
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Re: Spijt?
Laat dat vraagteken achter "Spijt" maar weg, en vervang het door uitroepteken.
Altijd prettig om te weten dat je een gretige koper hebt als je van je Porsche af wilt, kun je ook een goede prijs vragen ( hij weet natuurlijk wel wat jij er voor betaald hebt ). Aan eerste recht zou ik niet doen, hij mag wel als eerste een bod uitbrengen!
|
13 nov 2005 1:14 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Geef m nooit op schrift enig recht.
Beperk het tot hem informeren wanneer hij wee rin de verkoop zou gaan; mag hij de hoogste bieder overbieden....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
13 nov 2005 1:30 |
|
|
Gerco
|
Nee inderdaad, als hij de auto inderdaad zo graag wil, kan hij vast ook best de hoogste bieder overbieden
Maar dat begrijpt hij vast ook wel...
Het gaat hem er vast om dat ALS jij hem verkoopt, hij dit weet en kan meebieden.
Of het spijt is weet ik niet. "Mijn" 944 (GT-LS-42) die ik 8 jaar geleden had rijd ook nog ergens rond en heb ik zeer goede herinneringen aan. Als ik die weer tegen zou komen en die was te koop zou ik die ook best willen kopen. Niet voor de km, maar gewoon voor de heb. Als ik nu nog parkeer plek had en misschien iets bredere financien
|
13 nov 2005 2:14 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Re: Spijt?
Ook een teken dat je wat goeds gekocht hebt, anders zou hij hem niet terug willen hebben!!
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
13 nov 2005 12:13 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
13 nov 2005 13:34 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
|
13 nov 2005 13:56 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Maar om daar dan 15 tot 20K meer voor te betalen dan de "normale" vormen..... .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
13 nov 2005 14:54 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Spijt?
Thomas,
Ik zou die beste man gewoon om een goed bod vragen!
Nu heeft hij nog spijt, over 2 maanden misschien niet meer....
Jij wil uiteindelijk toch die 996 cabrio en als hij dit wil financieren......
Je gaf zelf al aan (via PZ in Duitsland) dat de prijzen van de 993 (S) flink zullen gaan kelderen, dus.......
De S-luchtbel (Ja, meneer van Engelen....) wordt eens doorgeprikt!
Waar wacht je nog op?
Tienduizend bovenop de prijs die jij voor de 993 2S hebt betaald (zo snel verdienen de meeste van ons dit niet!) en gelijk beginnen met een leuke nieuwe zoektocht bij onze Oosterburen!
Sterkte met je afweging(en)
Rob
|
13 nov 2005 15:02 |
|
|
carrera32
911 3.2 Cabriolet '87
|
Goed bod vragen en op zoek naar een Turbo?!
_________________________________________ Sander
"I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself." (Dr. Ferdinand Porsche)
|
13 nov 2005 15:25 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Zo weinig meer, voor zoveel méér
|
13 nov 2005 15:32 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Heel veel meer, voor niks extra's .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
13 nov 2005 16:05 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Ik kan wel voorstellen dat je er spijt van kan hebben, pas weet je wat je hebt - als je het niet meer hebt - ik heb een paar foto's in mijn album geplaatst. Ik voor deze 2S mag ik bescheiden zeggen best wel 3 topauto's gehad
930 89-er Turbo 5 bak schieffer met 23.000km gewoon een museumstuk
2000 Boxster S met 19.000km zwart - rijmachine
97-er Targa met 18.000km - zilver -kwam gewoon nieuw uit de showroom met de teller 18.000km vooruitgedraaid.
Al die auto in "veilige" kleuren lage km-standen en nu een blauw-paarse auto met toch al 90 op de klok, maar het gevoel wat ik met deze auto heb is onbeschrijfelijk-nooit eerder meegemaakt -hij is een week onder handen geweest bij de specialist waar ik al 8 jaar klant ben, die heeft me gematst echt alles aan de auto gedaan om de auto van dealerconditie tot specialist-topstaat te upgraden. Een 2S zal dan meer kosten maar het rijplezier, wegligging, looks, mischien over een paar jaar als ik weer in mijn veilige 997S rijdt, zal ik over de 2S weer net zo denken als mijn 89-er Turbo, samen met mijn mooie Itialiaanse kevertje, de enigste 2 auto's in een lange rij-waar ik ooit (nog) "spijt" van heb dat ze niet meer in mijn garage staan.
|
13 nov 2005 16:24 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Bijna niks....ca 6cm Zijn een paar RS skirts goedkoper.Hoewel die ook weer heel veel zijn voor bijna niks
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
13 nov 2005 18:56 |
|
|
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Re: Spijt?
????? Klinkt wel alarmerend voor de 993 bezitters (of geldt het alleen voor de S?), op welke termijn staat dit ons te wachten?
Toch denk ik dat de waardevermindering minder zal zijn dan van een 996 uit b.v. 1998.
|
13 nov 2005 19:00 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Laat de waarde maar wat zakken zo tegen een maandje of 18 verder. Daarna mag ze terug stijgen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 nov 2005 19:02 |
|
|
FS1
|
Wat heb je zo al laten doen behalve velgen en knippers?
|
13 nov 2005 19:11 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
N.a.v. de foto's: het lijkt idd EEN PLAATJE
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
13 nov 2005 21:10 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Spijt?
Weet je wat het is met Rob, Buzti: zijn eerste keus was een 993 S
Nu moet hij het doen met een waterkoker zonder een serieus dak boven je hoofd en ja: dat doet dan zeer
Dus dat verdriet komt er af en toe uit, zeker als er gesproken wordt over waardevermindering...
|
13 nov 2005 23:47 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Zelf geloof ik dat de 993 S - en nog niet echt direct zullen kelderen, maar de verkoper van de 997S kwam echt heel degelijk over, de prijzen voor een goede 2S liggen nog steeds rond de 50K, maar dat is wel voor een 8 en bijna 9 jaar oude auto , zodra de 997S-en richting de 70K gaan, verwacht ik echt wel dat die 50K geen stand meer houdt en de prijzen richting de 964 JUbi gaan
|
13 nov 2005 23:59 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Hé Rob,
misschien moet je ook eens gaan praten met die degelijke verkoper over 996 cabrio prijzen.
Misschien heet die verkoper wel Herr von Wezel..
|
14 nov 2005 0:17 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Spijt?
Tsja, ach wat is alarmerend? Waardevermindering van een auto Nee, dat is nieuws
Ik neem toch niet aan dat velen hier hun auto hebben gekocht, als investering in de hoop dat het alleen maar meer waard zal worden (een enkeling/uitzondering daargelaten).
Het gaat (denk ik) toch vooral om de emotie met het merk, en daarbij zeker ook het plezier en het genot wat je beleefd als je er mee rijdt... , en natuurlijk niet te vergeten het gezellige sociale aspect!
Dat Porsche dan tov andere merken wel wat waardevaster is, lijkt mij mooi meegenomen!
Momenteel is de vraag blijkbaar redelijk groot naar de 993 "S"jes, maar hoelang nog?
Er komt toch echt een keer een moment dat de 2S en 4S 993 rijders (massaal? ) gaan overstappen naar de 996 4S en/of de 997S of 997 4S.
Tsja, wat betekent dat voor de prijs: groot aanbod, weinig vraag?
In Duitsland is het inmiddels al echt niet meer zo'n probleem om voor €. 35.000,- een zwarte 993 4S te kopen.... (dus voor onder de 40K op NL-kenteken)
Ik geloof dat tot en met de 964 er inmiddels een redelijk vast prijsniveau (uiteraard met enige schommeling) is ontstaan.
Wat betreft de 993 en 996 zijn wij daar volgens mij nog niet!
Mijn voorspelling (met het uiteindelijk te verwachten prijsniveau):
3.2 - 12.500 - 17.500
964 - 17.500 - 22.500
993 - 27.500 - 32.500 (buiten de "S" en de echte turbo)
996 - 27.500 - 32.500 (buiten de 4S, de echte turbo en GT-3)
Met de 997 zal de waardevermindering/afschrijving zeker net zo snel gaan als met de 996.
Waarom?
Er worden er gewoon simpelweg teveel van verkocht!
|
14 nov 2005 1:06 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Spijt?
Even voor ALLE duidelijkheid, de keuze was: een 993 2S (waar helaas geen cabrio versie van bestaat!) of een 996 cabrio. Als ik dan al zou moeten spreken van eerste en tweede keus, dan weet je inmiddels wat het geworden is! Nee, hoor! Het doet pas echt zeer als het dakje dicht moet of de hardtop erop!
Ondanks het mega waardeverlies, de RMS problemen en vele andere redenen om vooral niet voor de 996 te kiezen, heb ik het toch maar gedaan (en na inmiddels al weer ruim 8 duizend kilometer in 2,5 maand heb ik nog geen seconde spijt gehad en amper dicht hoeven rijden )
|
14 nov 2005 1:19 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
14 nov 2005 1:22 |
|
|