Auteur |
Bericht |
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Sport / 200cells cat 997
De originele cats laten zitten tot je ze moet vervangen zou mijn advies zijn. Kost niks. Veel verschil merk je niet.
|
29 jan 2021 20:49 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Sport / 200cells cat 997
Je weet dat een momentsleutel alleen voor het vastdraaien is? Zo draai je de hele momentsleutel naar de d#nder. Beter is een gewone ratelsleutel met een stuk pijp er aan (ook niet zoals het hoort, maar beter dan er een momentsleutel voor te gebruiken).
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
29 jan 2021 21:04 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Re: Sport / 200cells cat 997
Ja weet ik. Deze momentsleutel was toch al naar zn grootje. Ik bewaarde hem (heb m nog steeds) juist voor als ik de truc met een stuk pijp moest doen. Maargoed we praten over 15 jaar terug dus het is allemaal zowieso een beetje verjaard Antwoord op Anton zn vraag: Goeie vraag! Het is mij puur te doen om het geluid (lees: de grijns op mn gezicht). En omdat ik het leuk vind om de auto te verbeteren en een beetje te knutselen. Ik wil wel de originele look behouden. Dus zoek het in dit soort dingen, maar ook bv een shortshifter staat nog op het lijstje. Meer PK's ben ik niet zo heel erg in geïnteresseerd. De 997 is snel. Er zal altijd wel iemand sneller zijn. Als ik die strijd aan wil gaan, moet ik geen 997 rijden (voor dit budget).
|
29 jan 2021 21:39 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: Sport / 200cells cat 997
Misschien kunnen ze ook gewoon je midden demper nog aanpassen. Blijft bij origineel en toch meer lawaai.
|
29 jan 2021 21:44 |
|
|
Ruud81
996 MKII C2 coupeLimburg
|
Re: Sport / 200cells cat 997
Ik was nog even e.e.a. na aan het lezen, en zag dit nog staan; Fully OBD2 compliant - No CEL and No DME / ECU programming required, dit stond hier; https://www.cargraphic.de/en/your-vehicle/for-porsche/for-911/for-996/for-36l-carrera-2-4/exhaust-systems-and-components/catalytic-converters-and-replacements-for-porsche-996-carrera-2-4-36l/carp9636katxobd2/Wat moet er dan nog aangepast worden? Denk dat ik het niet goed begrijp; je vervangt toch je uitlaat (of een stuk van je uitlaat), en je zet je lamdasondes terug (of vervangt ze door nieuwe). Waarom is er dan nog ECU programming nodig?
|
29 jan 2021 23:24 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Sport / 200cells cat 997
Je hebt twee lambdas per bank. Een voor en een na de katalysator. Je DME verwacht een bepaalde ratio tussen de twee lambdas. Als je de katalysator aanpassen verander de ratio en daarom moet je de DME er op instellen, want als de ratios niet kloppen krijg je een CEL.
Overigens een hele mooie setje!
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
30 jan 2021 0:04 |
|
|
Ruud81
996 MKII C2 coupeLimburg
|
Re: Sport / 200cells cat 997
Kijk, dat maakt weer eea duidelijk! Zeker n mooi setje, maar komt er pas op wanneer het huidige aan vervanging toe is. Denk dat eerst de (nog originele) einddempers aan de beurt zijn. Thanks!
|
30 jan 2021 0:21 |
|
|
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
|
Re: Sport / 200cells cat 997
De goeie 200cell kats heb je normaliter geen aanpassingen nodig. Is plug and play. Pas met 100 cell moet je aan de slag met aanpassingen in DME. Maar dat heeft ook te maken met back pressure en het optimaal instellen van hoe de motor loopt en door de toeren gaat.
In geval van storingen l in het DME door de aftermarket kats zijn er (haakse) adapters die men op de post-kat lamda aansluitingen schroeft waardoor de meerwaardes van die sensoren ok lijken voor het DME.
|
30 jan 2021 0:29 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: Sport / 200cells cat 997
Nou als ik dat setje zie zitten de lambdasonde’s wel op een andere plaats dan ze nu zitten.
|
30 jan 2021 0:49 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: Sport / 200cells cat 997
Zag vandaag nog een 997 die ook eindstukken had met 2 de zelfde rond pijpjes maar kon het niet mooi vinden. Past niet bij de bumper. De originele lopen mooi mee. Maar je zal het wel goed bekeken hebben neem ik aan. Let ook op dat eindstukken van een pse niet op de gewone dempers passen.
Gr anton
|
30 jan 2021 17:32 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Sport / 200cells cat 997
De uitlaat waar de pijpen gelijk zijn was de standaard Carrera S uitlaat zonder PSE, de Carrera had ovale pijpen.. Juist de kleine en grote pijpen verklapt dat er PSE op zit
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
30 jan 2021 19:33 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: Sport / 200cells cat 997
Het is me nog nooit opgevallen dat een s andere eind stukken heeft, ik ken ze alleen met de grote en kleine buis. Ga maar eens in de boeken kijken.
Gr anton
|
30 jan 2021 20:27 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Re: Sport / 200cells cat 997
O dat wist ik ook niet.
|
30 jan 2021 21:41 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Sport / 200cells cat 997
Carrera met standaard uitlaat Carrera S. met standaard uitlaat Carrera (S) met PSE
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
30 jan 2021 21:56 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: Sport / 200cells cat 997
Ja maar dit is mk 1. De mk 2 met pse heeft 2 delige eindstukken van ik denk een speciale legering want het is niet magnetisch en roest niet. Zijn dure dingen 1500 voor een setje
|
31 jan 2021 0:01 |
|
|