Tja....
Er is ook nog zoiets als exclusiviteit, intrensieke schoonheid, gevoel en persoonlijke smaak en ik moet bekennen dat de AM op die punten bij mij veel beter scoort dan de M6 of 911...
Sommige 'foutjes' neem je dan net even wat liever op de koop toe.
Ik las laatst een vergelijking tussen een nieuwe Carrera (911) en de nieuwe Cayman S. De conclusie was dat de Cayman op alle punten die bij een (super)sportwagen tellen béter scoorde dan de 911. De eindconclusie was -echter- dat de testers aan het einde van de test tóch voor de 911 kozen, hoewel ze het erover eens waren dat de Cayman -eigenlijk- beter was...
Datzelfde geldt bij mij voor de AM Vantage.
En laten we eerlijk zijn: wanneer gaan wij bij onze auto's nou tot het uiterste, zoeken we de randjes op en proberen we de fabrieksopgaven te overtreffen? Zo'n test is leuk, maar zegt verder niet zo idioot veel.
Laatst heb ik er een stukje in mee mogen rijden en ik was al heel erg gecharmeerd van de buitenkant; na de rit was ik ook onder de indruk van het gevoel van snelheid, comfort, luxe, etcetera, etcetera dat deze auto 'ademt'.
De zit ten opzichte van het dashboard is inderdaad apart te noemen, maar went erg snel en over de afwerkkwaliteit is weinig negatiefs te melden...
Sterker nog: wat aluminium oogt, ís ook aluminium. Bij andere merken wil dat nog wel een alu-look gespoten plastic zijn. De met leer beklede delen (stoelen, portierpanelen, etcetera) zijn zo ontzettend mooi gestikt dat je er bijna kippenvel van krijgt. Het middenste gedeelte van het dashboard geeft het interieur een prachtige luxe en stevige uitstraling.
Tja...
Als ík dus zou moeten kiezen, zou mijn keuze tóch op de AM vallen.
Helaas hoef ik die keuze echter niet te maken.......