Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 18:11

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Spijt? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht Re: Spijt?
Rob Herfst schreef:
Butzi schreef:
????? Klinkt wel alarmerend voor de 993 bezitters (of geldt het alleen voor de S?), op welke termijn staat dit ons te wachten?
Toch denk ik dat de waardevermindering minder zal zijn dan van een 996 uit b.v. 1998.

Tsja, ach wat is alarmerend? Waardevermindering van een auto :? :roll: Nee, dat is nieuws :roll: :?:

Ik neem toch niet aan dat velen hier hun auto hebben gekocht, als investering in de hoop dat het alleen maar meer waard zal worden (een enkeling/uitzondering daargelaten).

Het gaat (denk ik) toch vooral om de emotie met het merk, en daarbij zeker ook het plezier en het genot wat je beleefd als je er mee rijdt... 8) 8), en natuurlijk niet te vergeten het gezellige sociale aspect!
Dat Porsche dan tov andere merken wel wat waardevaster is, lijkt mij mooi meegenomen! :)

Momenteel is de vraag blijkbaar redelijk groot naar de 993 "S"jes, maar hoelang nog?
Er komt toch echt een keer een moment dat de 2S en 4S 993 rijders (massaal? :wink: ) gaan overstappen naar de 996 4S en/of de 997S of 997 4S.
Tsja, wat betekent dat voor de prijs: groot aanbod, weinig vraag? :wink:
In Duitsland is het inmiddels al echt niet meer zo'n probleem om voor €. 35.000,- een zwarte 993 4S te kopen.... (dus voor onder de 40K op NL-kenteken) :wink:

Ik geloof dat tot en met de 964 er inmiddels een redelijk vast prijsniveau (uiteraard met enige schommeling) is ontstaan.
Wat betreft de 993 en 996 zijn wij daar volgens mij nog niet!
Mijn voorspelling (met het uiteindelijk te verwachten prijsniveau):
3.2 - 12.500 - 17.500
964 - 17.500 - 22.500
993 - 27.500 - 32.500 (buiten de "S" en de echte turbo)
996 - 27.500 - 32.500 (buiten de 4S, de echte turbo en GT-3)

Met de 997 zal de waardevermindering/afschrijving zeker net zo snel gaan als met de 996.
Waarom?
Er worden er gewoon simpelweg teveel van verkocht!

Waardevermindering van een Porsche is op zich niet alarmerend , echter er werd gesproken van " flink kelderende prijzen ", en dat komt op mij iets heftiger over dan "normale" afschrijving.
Wat betreft jouw prognose over prijsniveau , ik denk dat een late 993 meer waard zal blijven dan een vroege 996 , om de simpele reden dat er veel minder van zijn gemaakt! :wink:

14 nov 2005 11:06
Profiel
Bericht 
Ik geloof niet zo in de berichten dat de 993's sterk in waarde zullen kelderen. In het bijzonder niet voor de laatste lichting 993's (periode eind 96 - 97) omdat er hiervan minder zijn verkocht vanwege de overstap naar de 996. Daarbij komt nog de betrouwbaarheid en bedrijfszekerheid van de 993 ten op zichte van de 996 en het is uiteraard ook de laatste lichting luchtgekoelde motoren met daarbij de tijdloze uitstraling van de 993, dat maakt dat de 993's hun waarde blijven behouden! Dat geldt met name voor de Porsche puristen.

14 nov 2005 12:04
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Spijt?
Rob Herfst schreef:
Paul van Engelen schreef:
Weet je wat het is met Rob, Buzti: zijn eerste keus was een 993 S :!:

Even voor ALLE :lol: :wink: duidelijkheid, de keuze was:
een 993 2S (waar helaas geen cabrio versie van bestaat!) of een 996 cabrio.
Als ik dan al zou moeten spreken van eerste en tweede keus, dan weet je inmiddels wat het geworden is! :wink:

Bijna helemaal mee eens. :lol: :^:

Butzi schreef:
Rob Herfst schreef:
Tsja, wat betekent dat voor de prijs: groot aanbod, weinig vraag? :wink: Er worden er gewoon simpelweg teveel van verkocht!

Wat betreft jouw prognose over prijsniveau , ik denk dat een late 993 meer waard zal blijven dan een vroege 996 , om de simpele reden dat er veel minder van zijn gemaakt! :wink:

Minder geproduceerd :arrow: minder aanbod, maar het blijft (ook) afhankelijk van de vraag :!: Dus meer/minder waard ..... :uh:

14 nov 2005 16:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
ECT schreef:
Ik geloof niet zo in de berichten dat de 993's sterk in waarde zullen kelderen.

Daarbij is uiteraard helemaal GEEN sprake van "wishfull thinking" :!: :lol:

ECT schreef:
In het bijzonder niet voor de laatste lichting 993's (periode eind 96 - 97) omdat er hiervan minder zijn verkocht vanwege de overstap naar de 996.

Voor de slanke 993 en de 4S geldt dit niet, omdat die ook al jaren daarvoor in vrijwel dezelfde vorm zijn gebouwd. 8)

14 nov 2005 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
ECT schreef:
Ik geloof niet zo in de berichten dat de 993's sterk in waarde zullen kelderen.

Daarbij is uiteraard helemaal GEEN sprake van "wishfull thinking" :!: :lol:

ECT schreef:
In het bijzonder niet voor de laatste lichting 993's (periode eind 96 - 97) omdat er hiervan minder zijn verkocht vanwege de overstap naar de 996.

Voor de slanke 993 en de 4S geldt dit niet, omdat die ook al jaren daarvoor in vrijwel dezelfde vorm zijn gebouwd. 8)

??? Je bedoelt denk ik Carrera 4?

Even iets over de productie aantallen, in 1997 (dus 993)werden bijna 6000 Porsches geproduceerd , in 1999 (996) bijna 30.000!!
1998 ligt wat lastiger , omdat toen zowel de 993 als 996 werden vervaardigd , totaal(dus niet uitgesplitst) was bijna 14.000 stuks.

Geeft in ieder geval aan dat de S en 4S iets "exclusiever" zijn dan de 996.

14 nov 2005 17:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2