Auteur |
Bericht |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Het einde van ICE ...
Stoplichtsprintjes met een EV zijn alles behalve saai....dikke smile met een degelijke raketstart.... Zoals eerder geschreven maakt hij het mij allemaal weinig uit, geen haast hier....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
02 feb 2021 18:15 |
|
|
Tilt!
|
No offence, maar dat is nu net het saaist van al. Ik deed 20 jaar geleden niet anders dan stoplichtsprintjes tegen mijn makker in een Carrera 3.0, ik met mijn SC. Dat was spannend. Handgeschakeld vanzelfspekend. Zet nu 2 Tesla's tegen elkaar en ze komen tegelijkertijd over de streep. Een pedaal indrukken en that's it. Wat is daar nu spannend aan?
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
02 feb 2021 18:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als je het daar van moet hebben: acceleratie op een recht stuk baan ...... stap dan eens wat vaker in een vliegtuig EV’s hebben MI maar weinig emotie ... en zijn zeker niet stil. Als ik dan toch in de herrie moet zitten .... dan liever wat motor en uitlaat geluid
|
02 feb 2021 18:26 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Ik had een Taycan 4S voor een weekend mee. Ik had net geen 200km me gereden en toen ik hem bij PCL ging inleveren was ik in alle eerlijkheid al op uitgekeken. Als daily zou ik hem misschien wel willen, hoewel de instap echt beroerd is als je langer bent dan 1,70. Maar als lol-auto hoef dat van mij echt niet. Maar wellicht komt Porsche een deze dagen met de eerste serieproductie EV met handbak.
Volgens mij moet er een manier zijn om de EV's meer speels te maken. Als ze een type koppelcurve kunnen creëren i.p.v. een platte lijn, zou ik dat heel fijn vinden. Want juist dat is de reden dat moderne auto's zo saai zijn, er is geen drama.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
02 feb 2021 18:36 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Dit Laten we het ons nu beseffen en extra genieten
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
02 feb 2021 20:28 |
|
|
Olaf
|
Geen drama ... geen emotie Ford heeft een handgeschakelde elektrische Mustang gemaakt, maar deze is alleen te zien geweest op de 2019 SEMA-autoshow in Las Vegas en wordt wellicht niet eens geproduceerd.
|
02 feb 2021 20:35 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
M3P maakt gehakt van een BMW M3 op circuit...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 feb 2021 20:50 |
|
|
Johann
|
Over een rondje of heb je het over een race? De Race S mag er wel zijn qua looks...of hij het eindstreep haal is een ander verhaal natuurlijk
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
02 feb 2021 20:57 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Al die onzin over weinig beleving. Vandaag de 1M verkocht. Ik rijd liever in de M3P dan dat ik in de 1M reed. 500PK is nu eenmaal leuker dan 340 Beleving is een bocht uitaccelereren alsof je afgeschoten wordt, dat kan een M3P als geen ander. Wegligging is ook fantastisch, BMW M3 4breakfast. Porsche blijft natuurlijk, is een heel andere beleving dan de M3P en de 1M. Eigenlijk gek. Toen ik de 325I kocht vond ik dat een snelle auto. Idem met de 535I, toen de 1M ook weer het gevoel; wat issie snel en nu de M3P... What's next?
|
02 feb 2021 21:01 |
|
|
Tilt!
|
What's next? Het besef dat je in een veredelde Tamiya zit, wiens pk's je na x tijd ook weer gewoon bent en je dus achterblijft met een scheermachine zonder iets van emotie en met de looks van een Starship Trooper. Maar het zal nog even duren voor het kwartje valt zo te lezen.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
02 feb 2021 21:19 |
|
|
Olaf
|
|
02 feb 2021 21:29 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Nou, zat zelf te hopen op deze: https://drivetribe.com/p/all-electric-m ... NwhBMUB0HgDeadline gemist, helaas, blijven Italianen, hoewel bij VAG kunnen ze daar ook wat van
|
02 feb 2021 21:35 |
|
|
Johann
|
Deze lijk mij ook erg lekker
|
02 feb 2021 21:40 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Trouwens over ICE gesproken; vorige week eindelijk verlost van de meest verschrikkelijke auto ooit; VW Crafter. 180pk uitvoering, echt nooit, nooit, nooit kopen zon hok, geloof me een grotere money pit bestaat niet, wat een drama was dat. Helaas een diesel terug moeten aanschaffen, Iveco 18-50. Er zijn nog geen EV-bestelwagens in deze klasse die 3500kg mogen trekken en dat is voor ons een must. Waarschijnlijk de laatste ICE die ik ooit aangeschaft heb...
|
02 feb 2021 21:42 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Nee joh, geen beleving volgens de "kenners" hier
|
02 feb 2021 21:44 |
|
|
Olaf
|
Correctie .... geen drama. Volgens Johann - die nu opeens een schakelpook loze batterij post
|
02 feb 2021 21:49 |
|
|
Johann
|
"Beleving" is erg persoonlijk. Ik kick bijvoorbeeld helemaal niet op acceleratie, mij gaat het om wegligging en hoe een auto een bocht aansnijden. Daarom vond ik de Taycan saai. Fantastische auto, maar je kunt een klaverblad op de snelweg pakken met 120 en er gebeurt helemaal niets. De auto beweegt niet, hij helt niet over, het gaat gewoon...met de GT3 is dat toch een hele stuk spannender...en om mezelf dan maar te quoten...dat is drama
|
02 feb 2021 21:51 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Ben overigens niet anti-ICE, zolang het maar voor de hobby is. Mijn broer en ik zijn 27 jaar geleden begonnen als motorenrevisiebedrijf. Deden toen al veel klassiekers. Inmiddels is het bedrijf gegroeid, hebben we 45 man in dienst en dat zullen er over 5 jaar waarschijnlijk 2 keer zoveel zijn. Tegen de tijd stappen mn broer en ik uit en hebben we het plan opgevat om weer motoren te gaan reviseren. Een collega uit die tijd wil er mee gaan stoppen, kunnen wij zijn bedrijf overnemen. Weer lekker (halve) dagen aan Nordblokjes en Busso's sleutelen, #zinan
|
02 feb 2021 21:57 |
|
|
Johann
|
Benzine gaat waar het niet kruipen kan De Genovation GXE is trouwens een EV met handbak, dus er is hoop
|
02 feb 2021 22:01 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Bizar de verschillen tussen de NL en BE automarkt, ik moet bekennen dat ik nog geen VW ID3 heb kunnen spotten hier, de best verkopende auto in NL. Dat we een verbod hebben om naar het werk te rijden hebben zal hier uiteraard in meespelen (# KMS / 10)
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
02 feb 2021 23:21 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Zoiets dan, met geluid van zijn voorganger:
|
02 feb 2021 23:45 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Ik was op 7 september uitgenodigd door Munsterhuis om mee te doen aan de F8 experience/roadtour. Een Italiaans convooi vanuit de fabriek die door Europa trekt om lokale prospects de nieuwe auto’s te laten beleven. Laat ik vooropstellen dat ik geen prospect was voor de F8 maar dat ik me toen oriënteerde op mijn nieuwe speeltje en dat in de shortlist ook een 458/488 stond. Ik heb ook met de California T gereden maar dat is iets heel anders. Ik had een enthousiaste test-coureur naast me zitten die aan het einde van de rit allerlei vragen stelde om te inventariseren hoe het is bevallen (lees: of er nog iets te slijten viel). De auto is leipsnel (!!!!), subliem weggedrag maar mijn conclusie was dat de auto drama miste. Hij deed een kwartier lang alsof hij mij niet snapte en vroeg continu verduidelijking van mijn punt. Vlak voor dat we uitstapten beantwoorde hij eindelijk mijn eerder gestelde vraag welke Ferrari hij momenteel het meest geweldig vond. Hij zei: Non! 430 Scuderia is the best!
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
03 feb 2021 9:49 |
|
|
Olaf
|
.... geen enkele batterij verslaat de emotie (of het drama) van zo’n V8 #petrolhead
|
03 feb 2021 10:20 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Zeker, maar iedere dag in je 430 Scuderia naar je werk...
|
03 feb 2021 10:37 |
|
|
Olaf
|
|
03 feb 2021 10:42 |
|