Auteur |
Bericht |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Beste tip lijkt me beide versies proefrijden en dan alleen naar je gevoel luisteren.
Niet geïnteresseerd in de Cayman ? Zou ik toch ook eens aan de tand willen voelen. Ik heb zoal een paar persartikels gelezen en eigenlijk spreken ze er allemaal uitmuntende taal over, vooral qua wegligging.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
11 nov 2005 22:08 |
|
 |
robbie965
965 Lgemonde
|
cayman is toch een beetje de opvolger van de 968 dusse........ 
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
11 nov 2005 22:57 |
|
 |
zoef
Belgie vl br
|
Ik zou eventueel interesse hebben in de Cayman,maar vermits ik 2 kleine kinderen heb opteer ik voor de 911.
Ik ga volgende week de 2S en 4S testrijden met en zonder tiptronic en hopelijk kan ik dan de knoop doorhakken .
|
11 nov 2005 23:17 |
|
 |
corry
997 S /2006
|
 Re: Aankoop 997 2S OF 4S
[quote="zoef"]Hoikes,
4S of 2S ?
Tiptronic of handgeschakeld ?
Heeft iemand een idee in hoeverre men kan onderhandelen over de prijs en eventuele procenten ?
Heb zojuist een 997 2 S besteld. Handgeschakeld. Kreeg gewoon 3 % korting en had mijn 996 3.6l interuilen. Ben tevreden over de inruilprijs, de wagen is in "parfait etat". Levertijd eind april dus over ruim 5 maand lever ik hem in tegen de nu afgesproken inruilprijs.
_________________________________________ Puts a smile on my face every day
|
14 nov 2005 18:54 |
|
 |
F@RGO
|
proficiat met de aankoop van de 997s
het zal u niet spijten,
condities dwing ik nooit af eigenlijk,
ik vraag gewoon een mooi prijsje ,ik krijg dan een voorstel en ga akkoord,
persoonlijk ga ik meer voor de service achteraf, ik verdien zelf ook graag een stuivertje , dus waarom niet iemand anders ook iets gunnen,
achteraf pluk je daar de vruchten van, (kan ik van meespreken )
nu nog lang wachten.... juist gepast toch , in de lente.... 
|
14 nov 2005 20:47 |
|
 |
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Zwarte 2S met sportpakket en 6v.
asjeblief.
 En ik hou me warm aanbevolen om hem binnen 5 jaar met 100.000km over te nemen  Kan je wel even zorgen voor een schuifdakje  THX
|
14 nov 2005 21:08 |
|
 |
F@RGO
|
hoi, de mijne doet reeds aan al uw voorwaarden,

|
14 nov 2005 22:47 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Moet je er wel 5 jaar mee rijden
Hoe oud was de 996 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 nov 2005 22:53 |
|
 |
F@RGO
|
zei ik dat ik hem vijf jaar ging houden ? 
|
14 nov 2005 22:56 |
|
 |
robbie965
965 Lgemonde
|
 Re: Aankoop 997 2S OF 4S
gefeli
en goede keuze handbak
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
14 nov 2005 22:59 |
|
 |
corry
997 S /2006
|
De 996 3.6 wordt in febr 06 4 jaar, 75000 km. 997 S kleur is bijna zwart: special kleur: Black Olive,(toch maar niet Leikleur) en geen schuifdak,(ben geen roker) en zal inderdaad in 5 jaar 90-100k km hebben. Weet alleen niet of dat pasm systeem optermijn geen zorgenkindje wordt. Had liever een gewone 997 met de 3.8 motor gehad zonder pasm, maar dat zal pas later komen als upgrade tegen de tijd dat er een nieuw model komt.
_________________________________________ Puts a smile on my face every day
|
14 nov 2005 23:35 |
|
 |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Hallo zoef,
Imo:
997S hangeschakeld , geen tip (tenzij je dagelijks filerijder bent) want de tip kastreert het messcherpe van de 997 (grootste verschil met de 996).
Als je een sportief rijder bent:
must haves:
PSE (sportuitlaat, uitschakelbaar indien gewenst)
Sportchrono (de sportstand van het gaspedaal is écht tof)
Eventueel sportzetels, tenzij je een maatje meer hebt...
Full-leder (wat ik jammer genoeg niet heb  )
Geen 4S (of dan alleen voor de look) , de 4wd heb je met een 997S echt niet nodig (behalve als je 3x per jaar gaat skieen)
En waarom geen cabrio voor de prijs van een vierwielaandrijving (die toont breder achteraan) en je beleefd lots of fun driving open! We hebben 14000km, en daarvan zijn er zeker 1/3 tot de helft cabriokm's bij.
Geen windgeruis, wél een stijve carosserie (behalve als je echt veel op circuit wil rijden)
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
15 nov 2005 1:08 |
|
 |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
TIP:
Tracteer fargo en mij eens op een terrasje (liefst een verwarmd) en dan kan je de coupe van fargo en onze cabrio eens vergelijken en maken we eens een "toerke".
Zo zie je ook wat verschillende opties: wij een cabrio met normale zetels zonder fulleder en sportdesign velgen met spoorverbreders , fargo coupe met adaptieve zetels en standaard "S" velgen.
Give us a PM..;
We wonen maar een 30km van elkaar
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
15 nov 2005 1:14 |
|
 |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
 Re: Aankoop 997 2S OF 4S
Een hele dikke proficiat en je zal het je niet beklagen... ook die PASM niet
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
15 nov 2005 1:15 |
|
 |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
@ zoef:
Het kleur is wel zwart of zwart 
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
15 nov 2005 1:16 |
|
 |
corry
997 S /2006
|
 997 2 of 4
De must have opties van Beltar:
PSE uitlaat: Ik ben toch positief verbaasd over het mooie geluid van de 997 in hogere toeren.
Sport Chrono: ja zeker maar dat klokje, kon je dat maar inklappen
Sportzetels: ja daar is iedereen verrukt over
Full leder: ja het heeft een gevoelswaarde; toch wordt er op 997 hoogwaardig materiaal gebruikt. En daar komt bij dat full leder helemaal niet Full blijkt te zijn, dan moet je nog heel wat bij bestellen.
_________________________________________ Puts a smile on my face every day
|
15 nov 2005 16:46 |
|
 |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
 Re: 997 2 of 4
Idd het geluid van de 997 is al stukken mooier dan dat van de 996 (vanaf 5000 , prachtig) de PSE doet er nog een extra roffel bovenop , maar alleen als je het zelf wenst...
Ja, dat klokje, voor mij hoeft het zeker ook niet, maar na een tijdje stoort het je minder.
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
16 nov 2005 9:42 |
|
 |
zoef
Belgie vl br
|
De testrit zal pas doorgaan ten vroegste binnen enkele weken omdat in beide agenda's geen gaatje meer zit.
Uit jullie reacties kan ik opmaken dat de voorkeur gaat naar een 2S en in mijn geval een handgeschakelde vermits ik hem enkel wil gebruiken om te genieten en als derde wagen.
|
16 nov 2005 12:50 |
|
 |
F@RGO
|
Wil ik gerust aan meewerken.Waarom niet 
|
16 nov 2005 12:56 |
|
 |
F@RGO
|
Hoi , U schreef, geen schuifdak....
mijn vorige had geen schuifdak, maar het is toch wel heel zalig om geregeld het dakje te openen.... Ik rook ook niet hoor maar het claustrofobiegevoel is dan weg.
|
16 nov 2005 12:59 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Heeft Beltar een veel betere oplossing voor.  :ba::ba:
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
16 nov 2005 16:20 |
|
 |
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ikzelf zou een 4S Handbak nemen, sinds ik de 4(s) heb bekeken vind ik deze helemaal fantastisch! Vooral de Convertible versie, wat een monster!
De uitgeklopte carroserie valt wel degelijk op! Prachtig zo'n fat-ass
Ook is het veiliger, nog een reden om de 4 te nemen dus
Een vraag voor alle 997 bezitters hier:
Waarom allemaal een S? is deze meerprijs het echt waard? (rond de €15000)
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
16 nov 2005 19:13 |
|
 |
Raf
Porsche
|
_________________________________________ 997 GT3 rules !!!!
|
16 nov 2005 20:42 |
|
 |
F@RGO
|
@ rm boosten
als je al de opties neemt bij de 997 die std bij de 997s zitten, dan is het verschil niet zo groot,
komt daarbij dat je ook nog es vermogen hebt,
in belgie is het verschil kleiner...
En waarschijnlijk zal je bij verkoop meer krijgen voor de S.
|
16 nov 2005 20:49 |
|
 |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Als je iets doet doe het dan direct goed...
Nee, bij mij was het pk verschil met mijn vorige 996 3.4 (300pk) naar 355pk nu een serieuse sprong die ook echt voelbaar is. Een 3.6 997 is natuurlijk ook fantastisch, maar de argumenten voor de S die fargo al aanhaalde zijn gegrond .
"ausstattungsbereinigt" ,heet dat in duitsland, komt de meerprijs voor de motor niet zo duur uit... en ie gaat als een speer en de 3.8 heeft ook de helmholtz resonator die vanaf 5.200 opm dat hemelse geluid helpt produceren.
zeker weten de S is zijn meerprijs waard...
Anders koop je beter een 996 3.6, die kost nog minder en heeft hetzelfde vermogen... dan heb je ook een klassebak, maar wat goedkoper...
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
16 nov 2005 20:57 |
|
|