Groter carter 996 (X51 baffle?)
Ik heb even gezocht in dit "Motor"-forum, maar kon er weinig over vinden, dus start ik even een nieuw draadje.
Ik zit te kijken naar een iets dieper carter (liefst zo weinig mogelijk extra diepte ivm grond-speling uiteraard) ivm betere koeling en minder kans op te weinig olie.
Ander voordeel bij dat soort systemen is vaak de betere baffles/kleppen/flappen die erin zitten.
Std heeft een 996 van die plastic onderdelen in het carter zitten en die zijn vast niet meer zo fris na ruim 20 jaar warm en koud worden.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Welke zijn aan te raden en welke bv juist niet? Of moet je hier sowieso niet aan beginnen?
Ik gebruik mijn 996 vooral op de weg, maar rijd wel aardig hard door bochten en wil in de toekomst ook wel eens een rondje (of 2/3) op het circuit doen ermee.
Ik ken verhalen van verlies van oliedruk in lange bochten. Gevolg is uiteraard motorschade. Dat wil ik voorkomen.
Als dat kan met zo'n ander carter, en de nadelen zijn nihil, dan lijkt het me een goede upgrade.
Hier een willekeurig voorbeeld (kost 395euro ex btw)
http://shop.guldenbergracing.nl/996/eng ... x51-baffle