...omdat ik weet dat er ondernemers zijn die het zwaar hebben wil ik het volgende aanbieden; Als er iemand is op dit forum die ik kan helpen met een voedselpakket of door een te auto maken, winterbanden wissel, oliewissel etc. hoor ik dat graag. Stuur mij even een PB en dan kijken we hoe ik je van dienst kunnen zijn
Het was eerst stil, maar toen ineens kwam een hulpvraag vanuit Gelderland. Er was een besmette blok die heel nodig gerevalideerd moeten worden.
Eenmaal bij mij aangekomen hebben we onder de genot van koffie en koek op gepaste afstand het blok laten afkoelen. Met het blok voldoende afgekoeld hebben we hem ingespoten met Autoglym Engine Cleaner en bewerkt met kwasten en een selectie van borsteltjes.
Na een kleine uur stond ze er zo bij
Het blok is er echt van opgeknapt
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
28 feb 2021 20:14
Peter S
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Re: PBVH
Wat een geweldig resultaat Johann ik heb zelfs mijn scherm moeten dimmen omdat de reflectie van de motor pijn deed aan mijn ogen.
01 maart 2021 20:40
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Mooi resultaat. Met welke soort borsteltjes maak je de motor schoon? En wnr gebruik je nu eigenlijk WD40 en wnr dit andere middel? En wat ik me ook afvroeg, zet je een bak onder de auto om die troep die er vanaf komt op te vangen?
09 maart 2021 8:09
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Dank jullie!
Wat ik gebruik hangt een beetje van het type vuil/aanslag af. Geoxideerde aluminium kan je best met WD40 en een koperenborsteltje verwijderen. Aangekoekte olie kan je goed met een tandenborstel en remreiniger aanpakken. Voor de rest werk engine cleaner, tandenborstels en kwasten het best.
Ik gebruik geen opvangbak, er komt evenveel of zelfs meer troep van je remmen en onderstel als je je auto wast. Als je blok heel erg vies is, kan je hem eventueel op een rustige zondag bij een wasbox aanpakken. Daar recyclen ze het water en vangen ze het troep op
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
09 maart 2021 9:26
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Vandaag was het weer een drukke gedoe in de Remise. Er werd flink gebabbeld en weinig gesleuteld. We hadden iets om te vieren...de rode 924 heeft eindelijk een APK keuring
Dus vandaag was het focus vooral op een uitgebreid proefrit. Wel jammer dat de auto's zo vies is geworden
En jij straks "blij" verrast van de factuur, verhouding service/euro's
28 maart 2021 20:09
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Tsja maar dat stempeltje hé
28 maart 2021 20:46
Sander951
nie echt al 3 jaar rondrijden sinds de bouw van de nieuwe motor met problemen en lekkages die nu eindelijk getakeld zijn door pcg......ik betaal hier graag de rekening voor
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum