PCM 2.0 geeft storing :-(
Hi allen,
Helaas is mijn PCM 2.0 systeem niet erg betrouwbaar. Als hij werkt geeft hij prima geluid, maar ongeveer de helft van de tijd doet het systeem het helaas niet. Ik krijg dan de melding: "Storing: versterker is niet beschikbaar". Ook te zien op deze foto:
Resetten met de bekende 1-4-8 combinatie heeft soms zin, maar meestal niet. Ook gaat de versterker soms eigenlijk willekeurig in reset modus. Voor de volledigheid moet ik erbij vermelden dat het om een Bose versterker gaat, dus met MOST aansluiting.
Ik ben er mee naar Porsche Centrum Amsterdam geweest, ze wilden het wel controleren voor 250 euro ongeveer. Maar dat was alleen diagnose stellen.
Wat denken jullie? Klinkt dit als een bekend en fixbaar probleem? Minder moeilijk op te lossen dan het lijkt? Of wordt het tijd voor een nieuwe radio?
En als ik dan een nieuwe radio zou nemen zie ik drie opties:
A. Tweedehands PCM 2.0
B. PCCM+
C. Ander merk, met MOST adapter ertussen
Alle drie opties hebben voor- en nadelen. Een tweedehands PCM 2.0 lijkt me de meest kosteneffectieve oplossing, maar voelt niet echt lekker. De PCCM+ lijkt me de mooiste oplossing, maar €€€. Een ander merk is wel wat goedkoper, maar de uitstraling is minder en er is functieverlies (verbruiksmonitor, navigatieintegratie met bc, fader).
Ik hoor gaarne jullie input. Mocht iemand weten hoe ik dit probleem kan helpen, super! En mocht iemand een PCCM+ in de verkoop hebben voor een relatief zacht prijsje, dan hoor ik het ook graag
Dank!