Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:48

Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
nieuwe boetetarieven per 1-1-2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
paSCal schreef:
- De macht verlies je meestal over het stuur als je te hard voor de situatie rijdt

Hoeft niet per sé. Iemand die in een bocht corrigeert kan ook de macht over het stuur verliezen zonder te hard te rijden.

Maar laten we nu wel zijn: controles op punten waar snelheid echt een risico is voor de veiligheid: prima. Laat ze er gaan staan en controleren.

Maar waar zie ik ze: op snelwegen. Liefst als je daar lekker door kan rijden en het dus rustig is en dus wat harder dan 100 km/u zonder problemen kan. Of op doorgaande wegen buiten de bebouwde kom. Nee, niet ter hoogte van een kruising, zijwegen of bochten. Nee, op dat rechte stuk waar net iets harder nu even geen probleem is.

Het gaat om de inkomsten en ik spreek geregeld agenten die van het huidige beleid walgen.

16 nov 2005 21:56
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dito

Laatste update 22/10/2013

16 nov 2005 21:56
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
Op de hele foto staat precies..... één auto. :roll: :shock:

Om iets over zevenen op zondagochtend - rukkers! verkeersveiligheid my ass :evil:

IDEM op de A5 ... staan ze lekker net achter het 'vliegtuig-duct' ... en reken maar dat 'de mannen met een snelle auto' flink onder dat vliegtuigduct door brullen ....

16 nov 2005 21:59
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Sorry Jort, maar de 3% klopt. Die 30% is gewoon een verzinsel van Spee.

Ik vind het prima om uit te gaan van 3%, maar het gekke is dat alleen Flitservice.nl hiermee schermt en elke andere instantie, het ministerie incluis met veel hogere. :? Bron onduidelijk.

16 nov 2005 22:03
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Devils son schreef:
paSCal schreef:
- De macht verlies je meestal over het stuur als je te hard voor de situatie rijdt
Hoeft niet per sé. Iemand die in een bocht corrigeert kan ook de macht over het stuur verliezen zonder te hard te rijden.

Enne, lees mijn zin nou nog es? Jij als advocaat zijnde moet de betekenis van "meestal" en "voor de situatie" toch kennen?

Devils son schreef:
Maar waar zie ik ze: op snelwegen. Liefst als je daar lekker door kan rijden en het dus rustig is en dus wat harder dan 100 km/u zonder problemen kan. Of op doorgaande wegen buiten de bebouwde kom. Nee, niet ter hoogte van een kruising, zijwegen of bochten. Nee, op dat rechte stuk waar net iets harder nu even geen probleem is.

Het enige probleem is.... Ach... Laat ook maar....

16 nov 2005 22:09
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
paSCal schreef:
Ach... Laat ook maar....

gewoon vanacht om 1 uur dit draadje wegflikkeren ... en dan WideXS de schuld geven :wink:

16 nov 2005 22:10
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:

Ik vind het prima om uit te gaan van 3%, maar het gekke is dat alleen Flitservice.nl hiermee schermt en elke andere instantie, het ministerie incluis met veel hogere. :? Bron onduidelijk.

Flitsservice? Wend je maar eens tot Superkoerier, die kan je vast wel vertellen dat het 3% is en wie dat heeft uitgezocht. Ik weet het nl. van hem (o.a.).

Niet zo lang geleden zag ik ook iets uit het buitenland waar een vergelijkbaar cijfer uitkwam... maar weet niet meer precies hoe of wat.

16 nov 2005 22:13
Profiel
Groningen
Bericht 
Ging het bij dit cijfer toevallig alleen om 120km/u wegen...?
Dan weet ik wel waar die 3% vandaan komt.

16 nov 2005 22:15
Profiel
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Jort,

Je maakt mij nu toch wel nieuwsgierig!
Waar werk jij?

Rob

Bij mij :lol: :lol: :lol: :lol:

Maar mannen, rijd toch allemaal gewoon lekker hard, zodat ik aan mijn quota kom.

16 nov 2005 22:52
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Hey Koos, zo laat wakker geworden achter je bureel :?:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

16 nov 2005 22:53
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Krijg je ook premietjes (gratis reisjes, etentjes in sterrenrestaurants, ...) bij een goed resultaat Koos :wink:

16 nov 2005 22:56
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Laatst een avondje geflitst onder de rook van Rotterdam, behoorlijk veel mooie foto's gemaakt zeg.

Afbeelding

Deze jongen dacht snel weg te gaan, maar ik heb hem met de kodak getrokken :lol:

En door gesturd naar mijn goede vriend Renaat Landuyt en die weet uw adres.

En mijn andere Belgische vriend Kris Peeters heeft een brief omdat u de Hollandse lucht vervuild met uw rubbershows.

16 nov 2005 23:10
Moderator
PF #57
Bericht Re: nieuwe boetetarieven per 1-1-2006
Devils son schreef:
Laat ze maar eens bij een school gaan staan.

ikzelf, die iets hoger al schreef:
Snelheidsbekeuringen zijn nodig, als het de verkeersveiligheid bevordert. Geen probleem mee om dan te betalen.

Ik probeer er altijd aan te denken. Maar als ik met 50 langs een school knal (net voor of net na schooltijd); geef me maar meteen 200 euro boete. Dan verdien je dat dus. IMHO.

Maar geen 45 euro voor 11 km te hard op zondagochtend 11 over 7 op een lege snelweg. Daarmee win je niet mijn sympathie. :cry:

16 nov 2005 23:13
Profiel
Groningen
Bericht 
koos spee schreef:
Deze jongen dacht snel weg te gaan, maar ik heb hem met de kodak getrokken :lol:

Verdacht vlaamse tongval voor een hollander :wink:

16 nov 2005 23:14
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jort schreef:
Verdacht vlaamse tongval voor een hollander :wink:

Die sukkel van een Spee is een Hagenees.

16 nov 2005 23:19
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
koos spee schreef:
Laatst een avondje geflitst onder de rook van Rotterdam, behoorlijk veel mooie foto's gemaakt zeg.
En mijn andere Belgische vriend Kris Peeters heeft een brief omdat u de Hollandse lucht vervuild met uw rubbershows.

HAHAHAHAHAHAHAHA

Wat heb ik hier al gelachen vandaag op het forum , SUPER :cheesy:

Hoe komt het dat je privéalbum hier op het forum nog niet vol is Koos

16 nov 2005 23:20
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Jort schreef:
Ging het bij dit cijfer toevallig alleen om 120km/u wegen...?
Dan weet ik wel waar die 3% vandaan komt.

Nee. Alle ongevallen in NL in ik meen 2000.

16 nov 2005 23:52
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
hey koen volgende keer de camera van koos vragen

die kan wel in het donker fototjes maken

16 nov 2005 23:59
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Dat fotootje heeft Koos niet gemaakt (Ik heb het zelf al twee dagen in mijn bezit) :wink:

17 nov 2005 0:00
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Marco schreef:
Devils son schreef:
Hoho! Ik heb nog NOOIT in een woonwijk agenten zien flitsen. Ik zie ze het vaakst op de snelweg, dan op doorgaande wegen buiten de bebouwde kom. Af en toe binnen de bebouwde kom, maar nog steeds op doorgaande wegen.

Dus het argument van kinderen plat rijden is in dit verband KUL. Laat ze maar eens bij een school gaan staan.

hier moet ik je idd gelijk in geven, heb dezelfde ervaring

Ze stonden pas bij de school van mn kinderen; 85% reed te hard.
Ik heb me enorm verbaasd over het aantal ouders dat dat maar gehannes vond dat flitsen daar....

17 nov 2005 0:15
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Jort schreef:
Als ik zeg ambtenaar, helpt dat de gemoedsrust?
Leugentje om bestwil. Ik geef niet graag ongelijk :wink:

Gaat niet om mijn gemoedsrust, maar het (geen) antwoord heeft wel mijn vermoeden bevestigd! 8) :lol: :wink:

17 nov 2005 1:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 
Hallo,

Afgelopen zondag samen met mijn vrouw gaan touren in het zuiden. We nemen altijd de snelweg en zoeken dan vervolgens mooie binnenwegen op.

Richting Aken kom je een prachtig stuk snelweg tegen waar het zelden druk is en waar je dus heerlijk een keer op het gas kunt trappen zonder dat je daar iemand mee in gevaar brengt, stoort, irriteert en verzin nog maar wat van die kreten. Waarom weet ik nog steeds niet, maar om de een of andere reden besloot ik me maar aan de snelheid te houden. Misschien dat de drie boetes die ik dit seizoen heb opgelopen me daarbij geholpen hebben.

In ieder geval, achter ons rijdt een BMW en die rijdt sneller dan wij. Hij/zij haalt dus netjes in. Ik schat dat de brave man/vrouw 140 reed. Vervolgens vraagt mijn vrouw of ik ook gezien had dat die bestuurder/bestuurster geflitst was. Want ja ze had gezien dat onder een pijler van het viaduct waar we net onder door gereden waren radarapparatuur stond opgesteld.

En ja jullie weten ook wel dat wanneer je het gaspedaal van je Porsche even plankt, je zo aan een snelheid zit die je veel Eurootjes kan kosten.

Ik had medelijden met die bestuurder/bestuurster van die BMW, maar mijn dag kon niet meer stuk. Ik rij voortaan wel even Duitsland in wanneer ik echt de kriebels krijg.

In ons land geldt: 'Big Spee is watching you.' Oeps, krijgt dhr. Spee zo toch zijn zin? In iedere geval valt er dan niets voor hem en de zijnen te verdienen. Dan moet Oom Agent zioh straks noodgedwongen weer gaan bezighouden met belangrijkere zaken en kan het spelletje weer van voren af aan beginnen, toch?

Groet,

jo996 (die dit keer de dans is ontsprongen)

17 nov 2005 1:22
Profiel
lindemans schreef:

Ze stonden pas bij de school van mn kinderen; 85% reed te hard.
Ik heb me enorm verbaasd over het aantal ouders dat dat maar gehannes vond dat flitsen daar....

Verbaast mij niets, want uit onderzoek is gebleken dat rondom een school vaak de ouders te hard rijden (want kind snel droppen, druk, druk, druk...).

Hoe dan ook: ik vind het perfect als ze daar staan. Maar het is helaas wel heel bijzonder.

17 nov 2005 10:08
Profiel
Groningen
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Jort schreef:
Als ik zeg ambtenaar, helpt dat de gemoedsrust?
Leugentje om bestwil. Ik geef niet graag ongelijk :wink:

Gaat niet om mijn gemoedsrust, maar het (geen) antwoord heeft wel mijn vermoeden bevestigd! 8) :lol: :wink:

Accountant. Daar gaat je mensenkennis :wink:

17 nov 2005 10:42
Profiel
Bericht 
Jort schreef:

Accountant. Daar gaat je mensenkennis :wink:

Met als grootste cliënt Bureau Verkeershandhaving? :wink:

17 nov 2005 10:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende