Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:43

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
De opmerking die je aanhaalt, daar blijf ik achter staan. Het is raar om te denken dat je veilig bent na vooral deze vaccinaties, dus daar mag ik wat over zeggen. Dat jij daar een ban voor nodig acht, ach, dat zegt iets over jou. Het is helemaal niet zo dat je veilig bent na vaccinatie, en ik vindt het raar als mensen dat denken. Het is een goed recht om dat te denken, dat is juist het gedeelte van de hersenspoeling (mijn mening!) maar voorlopig blijft het bij hopen. Nogmaals: bewijs dat dit de heilige graal is, is er niet.
Ik snap dat het niet leuk is om negativiteit over de vaccinaties te vernemen, maar je zal die vergiskans zeker tot je mogen nemen. Niet leuk om te horen, maar wel degelijk een mogelijke realiteit. Je bent tot nu toe NIET gered door een vaccinatie. Of je dat nou wil horen of niet. En kennelijk willen er een aantal hier niets over horen. Het werkt, dus verder kop houden? Zoiets?

De manier waarop je het opschrijft Steef lijkt het net alsof je het iemand bijna gunt of genoegen erin schept dat de situatie zich voordoet dat hij/zij er ziek van/bij zou worden. Omdat dat dan op de een of andere kromme manier jouw gelijk zou bewijzen? Ik moet er niet aan denken als we straks tig pagina’s verder zijn in dit topic en zoiets zou iemand hier idd overkomen wat het leedvermaak/reactie dan gaat zijn. Maar ik hou het er maar op dat je het niet zo bedoelt en dat ik het uit de vreemde manier waarop je dat hierboven neerpent onterecht heb afgeleid. Ik denk ook dat niemand hier ondanks dat we het niet met elkaar eens zijn het jou gunt om ziek te worden en op de IC te belanden als (of omdat) je je niet hebt laten vaccineren. Als je het namelijk wel met die ondertoon bedoelt dan had je die ban sws dubbel en dwars verdiend.

Inhoudelijk. Wie denkt/zegt dat ie 100% veilig is na vaccinatie? Denk je werkelijk dat we de risico’s die jij noemt (degene die nog enigszins logisch zijn) niet zouden kennen? Het is een afweging die een ieder voor zichzelf maakt. Net zoals jij ervoor kiest het niet te doen. Jouw keuze. Daar kan ik het inhoudelijk niet mee eens zijn maar die respecteer ik. Ik krijg bij jou alleen nog steeds het idee dat je tegen beter weten in iedereen toch nog wilt bekeren. En wat schieten we daar precies mee op? Behalve een te laag aantal gevaccineerden en te veel besmettingen (als het bekeren echt zou werken). Of ken je iedereen hier persoonlijk en ben je zo met iedereen begaan dat je ons wilt redden? Die redenering ben ik namelijk ook wel vaker tegengekomen. Maar ik denk dat je de meeste net als mij niet persoonlijk kent dus bespaar je de moeite zou ik dan zeggen. In mijn beleving heb jij je laten brainwashen, net zoals een groepje mensen die vooral heel verbaal aanwezig zijn op social media en de Thierrys, Willems, Fransen en Roberts van deze wereld. Noem me verder nog even 1 post waarin ik jou hier heb geprobeerd te overtuigen jezelf te laten vaccineren …

29 mei 2021 23:19
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Zo bedoel ik het ook niet, ik hoop echt dat de vaccins datgene doet wat men er van verwacht, en al helemaal wat men belooft.
Maar daar geloof ik pas in als de weg die altijd gevolgd is, wordt gevolgd. En dat gebeurt nu niet, en dat bedoel ik ook met het er niet lichtzinnig over denken. Ik blijf het bizar vinden, om iets in te laten spuiten, in de hoop dat het werkt.
Ik laat me absoluut niet beïnvloeden door de voornoemde mensen, maar ik maak me juist ernstig zorgen om de snelheid, en de gedwongen wijze waarop deze vaccins worden ‘verkocht’. Zelfs opgedrongen. In dat opzicht heb je grotere overlevingskansen bij een gezonde leefstijl, dan bij deze nieuwe vaccins. Zo denk ik er over. Anders gezegd: de kans dat je een gezonde leefstijl overleeft, is in elk geval groter dan de kans dat je een vaccin overleefd. Probeer die bewering maar eens te beoordelen....
Overigens maak ik wel degelijk gebruik van kansrekeningen, voor mezelf dan. En dan kom ik op 2 kansen: de kans dat ik het krijg (en misschien niet overleef), en een kans dat ik bijwerkingen van een onbekend medicijn krijg. Aangezien 1 plus 1 nog altijd 2 is, kies ik op dit moment niet voor een vaccin. Hoe bang ze me ook proberen te maken voor covid. Ik kies liever voor een gezonde leefstijl. Ook het dreigen met een paspoort, maakt op mij geen enkele indruk. Ondertussen staat de tv aan, waar bijna onophoudelijk reclame voor vaccinatie voorbij komt. Ik vindt het gewoon walgelijk. Wat is de volgende stap? De gestapo die aan mijn deur komt om me maar te overtuigen een vaccin te nemen?

30 mei 2021 0:12
Profiel
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
steef schreef:
In dat opzicht heb je grotere overlevingskansen bij een gezonde leefstijl, dan bij deze nieuwe vaccins. Zo denk ik er over. Anders gezegd: de kans dat je een gezonde leefstijl overleeft, is in elk geval groter dan de kans dat je een vaccin overleefd. Probeer die bewering maar eens te beoordelen...

Is dat zo? Of denk/hoop je dat dit zo is?

30 mei 2021 0:37
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Een gezondere leefstijl is reeds aangetoond, en risico bij de vaccins is inmiddels al duidelijk dat dit niet zonder gevaar is.
Bij een gezonde leefstijl is nog geen enkel nadeel gevonden, of aangetoond. Het tegendeel juist weer wel.

Een raar maatschappelijk verschijnsel is dat men liever kiest voor de makkelijkste weg, en dat is in dit geval een vaccin.
Een gezonde leefstijl is zeer zeker niet makkelijk aan te nemen, en ook niet voor iedereen weggelegd.
Het gekke is dat de gezonde leefstijl niet wordt opgedrongen, en vaccineren wel, en daar zijn op dit moment ook discussies over gaande, en mogelijk ook één van de redenen, dat de maatregelen (versneld?) versoepeld worden.
Juist door mensen alles te ontzeggen, heeft enorme nevenschade tot gevolg. Die rekening komt nog.
Zoals eerder opgemerkt, namen de IC-opnames enorm toe, vanaf het moment dat er massaal gevaccineerd werd. :!: Vorig seizoen verliep dat wel even anders, en dat zonder vaccinaties. Tis maar een weetje, en is zo na te gaan op de site van stichting nice. Eigenlijk probeer ik duidelijk te maken, dat de toename van opnames best eens te maken kon hebben met de vaccinaties. Maar je kan natuurlijk ook het weer de schuld geven :wink:

30 mei 2021 1:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Ik heb nu ook de brief.
Maar ik wil Biontech.
Ik drink Duitse benzine, tank Duits bier, woon aan de Duitse grens dus dan wil ik ook een Duits vaccin.

Oeps en twee Duitse auto's natuurlijk :mrgreen:

30 mei 2021 1:33
Profiel
steef schreef:
Een gezondere leefstijl is reeds aangetoond, en risico bij de vaccins is inmiddels al duidelijk dat dit niet zonder gevaar is.
Bij een gezonde leefstijl is nog geen enkel nadeel gevonden, of aangetoond. Het tegendeel juist weer wel.

O ja, je leest alleen wat je wilt lezen, dat is waar ook. Je bent er even aan voorbij gegaan dat er ook jonge gezonde mensen op de IC hebben gelegen.

https://www.trouw.nl/nieuws/het-coronav ... ogle.nl%2F

30 mei 2021 8:44
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Daar staat ‘relatief’ gezonde jonge mensen. Ook deze personen hebben onderliggende problematiek.
Er is zojuist iets uitgevonden als AVG, waardoor een ziektegeschiedenis niet openbaar is. Ook niet voor verzorgend personeel.
Dus daar mag zelfs een longarts niets over zeggen, op straffe van zeer hoge boetes!

30 mei 2021 9:12
Profiel
https://www.ad.nl/binnenland/tienduizen ... ogle.nl%2F

Van mij hoef je geen vaccin te nemen hoor. Ik probeer je niet te overtuigen. Wanneer je verder kijkt dan zie je dat er gezonde mensen zijn die gesloopt worden door het virus.

30 mei 2021 9:30
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Daar ben ik me van bewust hoor. Overigens maken veel patiënten een 'karakterverandering' door.
Gelukkig betreft het maar een heel klein percentage. Altijd erg natuurlijk als het je op die manier overkomt.
En toch hou ik me aan mijn eigen kansberekening, mijn vergiskans accepteer ik daarbij.
En nee, daar hoef ik geen vaantje voor. Ook ik ben me bewust dat ik een ziekte kan krijgen, die ik niet te boven kan komen. Maar dat hou je altijd in het leven.
Ik ben best ver gekomen, en daar ben ik al dankbaar voor.

30 mei 2021 10:22
Profiel
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
steef schreef:
....Anders gezegd: de kans dat je een gezonde leefstijl overleeft, is in elk geval groter dan de kans dat je een vaccin overleefd. Probeer die bewering maar eens te beoordelen....

Ok, hier komt de beoordeling van je bewering (beter: van de spelling).

De ene keer schrijf je de tegenwoordige tijd correct (overleeft), de andere keer niet (overleefd). Het oordeel is dus dat je 50% scoort op deze test 8) Sorry, ik kon deze inkopper niet laten liggen. :wink:

30 mei 2021 10:42
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
:lol: thank you, is er toch iets waar ik niet goed in ben... :mrgreen:

30 mei 2021 11:35
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
steef schreef:
Anders gezegd: de kans dat je een gezonde leefstijl overleeft, is in elk geval groter dan de kans dat je een vaccin overleefd. Probeer die bewering maar eens te beoordelen....

Beoordelen? Eerst maar eens snappen...

30 mei 2021 13:40
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
“Je begrijpt het pas als je het ziet”

Gezonde leefstijl, vaccin of niet.
Uiteindelijk gaan we allemaal dood , of we willen of niet. :mrgreen:

30 mei 2021 14:12
Profiel
993 4S
Goede zakenrelatie van ons uit België ligt al bijna 4 weken op de IC.
Vandaag voor het eerst zn ogen open gedaan, communiceert met ogen knipperen. Kan verder niets.
Ik ken hem bijna 25 jaar. Bij mijn weten nooit een dag ziek geweest, geen overgewicht/diabetes etc.
Eet en drinkt met mate. Is tamelijk sportief (nou valt eigenlijk wel mee, fanatiek golfer, telt dat ook? :mrgreen: )
Ik zou me vooral NIET laten vaccineren.

30 mei 2021 21:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Dat blinde vertrouwen is ronduit naïef tte noemen.

Assumption is the mothger of all f*ckups.

Ik vind de wijze waarop het vaccinatie beleid wordt doorgedrukt ook erg frustrerend en ben het wat dit betreft volledig met Steef eens. Vind het ook onbegrijpelijk dat het EMA goedkeuring geeft voor kinderen vanaf 12 jaar. Er is denk ik nog nooit zo'n grote testcohort geweest als bij het covid vaccin dus het zal best allemaal wel meevallen wb de bijwerkingen etc.. Maar toch zeker voor de lange termijn en voor kinderen vind ik deze keuze prematuur! Ik snap de gedachte achter het vaccinatie beleid maar kan niet goed tegen de propaganda. reclames over vaccins/medicijnen vind ik sowieso 'not done'.
Maar goed de belangen zijn groot en het gaat over heel veel centjes, dus ik snap het wel. En toegegeven: ik heb ook geen panklaar alternatief. Dus dank voor ieder die een prikje heeft gehaald. :thumleft:
Ik ben zelf binnenkort aan de beurt en twijfel nog steeds. Voor mijzelf een: nee, voor de solidariteit: ja.........

Voor mijn kinderen (oudste is gelukkig nog maar 9) is het een no-brainer: nee!

Hoe staan jullie erin wb jullie kids?

31 mei 2021 12:16
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Dus de propoganda en reclames zijn vooral bedoeld om er veel geld mee te verdienen? Dat we er en passant ook nog even een pandemie mee proberen te bestrijden zal dan wel bijvangst zijn. Mbt kinderen zal een moeilijk onderwerp blijven … een wattenstaafje in de neus ging een aantal ouders al veel te ver … totdat kinderen in de ziekenhuizen terecht komen …

31 mei 2021 12:26
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bij mij hebben ze het gehad, beloop was mild. Vaccinatie voor mijn kinderen acht ik niet zo noodzakelijk. Laat ze het nog maar een paar keer krijgen.
Zo bouw je bij de jeugd op een natuurlijke manier immuniteit op.

31 mei 2021 12:29
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Er is (bij mij) geen sprake van naief vertrouwen.
Ik weet dat een vaccinatie geen garanties biedt. Ik weet ook dat een gezonde leefstijl helpt - een no-brainer.

Pacoloco haalt een goed punt aan. Het gaat niet alleen om jezelf - het gaat ook om anderen. Het beroemde mondkapje is zo’n voorbeeld: het beschermt jezelf niet, daar is het ook niet voor, het helpt wel bij het verminderen van het in het rond blaffen van druppeltjes van diegenen die op dat moment besmettelijk zijn. Je doet het dus voor een ander.

Met de vaccinatie is het gedeeltelijk ook zo. De pandemie moet worden gestopt. Punt. Omdat het virus veel leed veroorzaakt voor diegenen diegenen die ernstig ziek worden met soms lange termijn gevolgen, voor diegenen die er zelfs aan sterven, voor diegenen die op andere zorg moeten wachten omdat de ziekenhuizen overbezet zijn. Omdat een voortwoekerend virus blijft muteren waardoor we achter de feiten aan gaan lopen. Omdat lockdowns enorme schade toebrengt aan de maatschappiji op economisch maar ook op sociaal gebied. Met nog meer leed als gevolg. Om al die redenen moet de pandemie een halt wordedn toegeroepen. Vaccinaties zijn daarbij een belangrijk middel.

Daarom doe ik mee. Ik ben geen arts maar ik snap wat een vaccin doet. Bivendien is dit een vaccin ter bestrijding van een virusfamilie die niet nieuw is. De wetenschap startte dus niet van nul bij het ontwikkelen van het vaccin. Ik heb er genoeg vertrouwen in en ik neem het risico op evt lange termijn bijwerkingen bewust.

Laatst bijgewerkt door Enguess op 31 mei 2021 12:37, in totaal 1 keer bewerkt.

31 mei 2021 12:36
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
In de US en Canada is het nog veel gekker. Is de wet aangepast zodat kinderen vanaf 12 zelf mogen kiezen, zonder ouders erbij. Vaccinatie straten bij scholen, loterijen met prijzen als gratis collegegeld ect. Dat mag hier gelukkig niet.
Vind het wel snel gaan allemaal. Iets meer terughoudendheid tot deze middelen een definitieve goedkeuring hebben, vooral met de groepen die het minste risico lopen op ernstige Covid, kinderen, zwangere vrouwen ect.

31 mei 2021 12:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Dus de propoganda en reclames zijn vooral bedoeld om er veel geld mee te verdienen? Dat we er en passant ook nog even een pandemie mee proberen te bestrijden zal dan wel bijvangst zijn.

Citaat:
Maar goed de belangen zijn groot en het gaat over heel veel centjes, dus ik snap het wel.

Ik doelde erop dat ik de keuze van de overheid wel begrijp.

Maar goed, even de vraag omdraaien: Denk jij dat de Farmaceuten dit vaccin hebben ontwikkeld uit sociale overwegingen?

31 mei 2021 12:52
Profiel
911 3.2 Carrera
Ik heb vanmorgen ‘mijnrvim’ gecheckt, en het klopt…… :mrgreen:

31 mei 2021 13:17
Profiel
Moderator
PF #57
Ik heb mijn prik graag gehaald. Ben een risicogroep dus het geeft me - een beetje meer - rust.
Mijn vrouw twijfelt nog steeds, maar baalt voornamelijk van alles waarvoor ze (eventueel) zou worden uitgesloten als ze die prik niet haalt.
Mijn zoons, 15 en 16 jaar, laat ik vooralsnog niet vaccineren. Zijn beide zeer sportief en gezond, diverse van hun vriendjes hebben het gehad en er nauwelijks wat van gemerkt.

31 mei 2021 13:38
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
Voor jezelf een goede risico afweging maken, en je vooral niet laten chanteren :salut:
Heb je zelf dan de garantie gehad dat je meer mag dan iemand zonder vaccin? Nog niks concreets.
Deze zomer is het sowiso nog geen issue. Die digitale paspoorten in de EU gaat nog we even duren. Met een printje van een negatieve test kun je heel Europa doorrijden met de auto.

31 mei 2021 14:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Met een printje van een negatieve test kun je heel Europa doorrijden met de auto.

Ik ben toch wel een beetje benieuwd hoe dat gaat uitpakken wanneer je in je vakantie meerdere landen wilt doorkruisen in meerdere dagen.
Bij elke grens weer een nieuwe test of gewoon je ''oude'' test van wellicht al 2 weken oud weer laten zien?

31 mei 2021 14:26
Profiel
ATanis schreef:
Voor jezelf een goede risico afweging maken, en je vooral niet laten chanteren :salut:
Heb je zelf dan de garantie gehad dat je meer mag dan iemand zonder vaccin? Nog niks concreets.
Deze zomer is het sowiso nog geen issue. Die digitale paspoorten in de EU gaat nog we even duren. Met een printje van een negatieve test kun je heel Europa doorrijden met de auto.

https://www.ad.nl/buitenland/brussel-wi ... ~a8b75812/

:salut:

31 mei 2021 14:42
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 100  Volgende