Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 8:25

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
NRC had ook zo'n overzicht idd. Gelezen dat je voorlopig ook met een printje van een test kan reizen, voor Italie en Frankrijk. Spanje laat het misschien helemaal los.
Terugweg natuurlijk nog een keer doen, maar dat is wel te doen.
Vliegen is een ander verhaal.

31 mei 2021 14:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Succes met de vakantie :(

Citaat:
Voor gevaccineerden last Brussel veiligheidshalve wel een wachtperiode in van twee weken na de tweede prik. Dat is de marge die ook de wetenschap aanhoudt, omdat mensen kort na hun tweede prik nog steeds niet hun volledige bescherming hebben opgebouwd.

Ik denk dat er - net als vorig jaar - 0,0 controle komt.

31 mei 2021 16:47
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Gewoon een jaartje overslaan.
Dat geleuter van; ' We hebben het zo nodig' ben ik wel klaar mee. :evil:

31 mei 2021 16:59
Profiel
911 3.2 Carrera
Ik blijf in NL, behalve voor goedkoop tanken in Duitsland…10min ofzo dus geen wereldreis….. :thumleft:

31 mei 2021 17:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Wel ff in quarantaine dan he, bij terugkomst :mrgreen:

31 mei 2021 18:11
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Hoeft niet meer

31 mei 2021 18:12
Profiel
PorscheForum Junkie
——> :mrgreen:

31 mei 2021 18:22
Profiel
Moderator
911 Carrera S
horn schreef:
Mijn vrouw twijfelt nog steeds, maar baalt voornamelijk van alles waarvoor ze (eventueel) zou worden uitgesloten als ze die prik niet haalt..

Vooral dat "eventueel" ...

Eerst zien, dan geloven --- en dan kan je altijd nog besluiten om de vaccinatie wel te nemen :idea:

Cazzo Super Veloce schreef:
Ik zou me vooral NIET laten vaccineren.

Ik weet dat dit een sarcastische insteek heeft - van jouw kant :)

... maar toch laat ik mij (voorlopig :?: ) niet vaccineren tegen C19 :arrow: ken teveel mensen in mijn omgeving (incl. familie) die er iets van opgelopen hebben ~ helaas ~

Mijn vrouw twijfelt overigens niet :!:

31 mei 2021 18:53
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Wat hebben ze dan opgelopen Olaf?

31 mei 2021 19:29
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ze praten allemaal raar :idea:
Dit ligt aan het vaccin, niet aan het feit dat ze uit Limburg komen... :mrgreen:

31 mei 2021 19:43
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Olaf schreef:
horn schreef:
Mijn vrouw twijfelt nog steeds, maar baalt voornamelijk van alles waarvoor ze (eventueel) zou worden uitgesloten als ze die prik niet haalt..

Vooral dat "eventueel" ...

Eerst zien, dan geloven --- en dan kan je altijd nog besluiten om de vaccinatie wel te nemen :idea:

Ik zou me vooral NIET laten vaccineren.

Ik weet dat dit een sarcastische insteek heeft - van jouw kant :)

... maar toch laat ik mij (voorlopig :?: ) niet vaccineren tegen C19 :arrow: ken teveel mensen in mijn omgeving (incl. familie) die er iets van opgelopen hebben ~ helaas ~

Mijn vrouw twijfelt overigens niet :!:

Dat is statistisch gezien op z’n minst bijzonder maar tegelijkertijd ook heel spijtig en triest als dat zo is. Snap best dat je er dan zo in staat.

Ik ken persoonlijk dan weer helemaal niemand die iets aan een vaccinatie heeft overgehouden … ook (nog) niet aan de huidige Corona vaccinatie maar die is net op stoom en daar volgen er nog wel enkele ronden van. Ik ken er wel een behoorlijk aantal die aan Corona iets hebben overgehouden en een paar die het niet kunnen navertellen.

Ik weet overigens niet hoe lang het duurt als je uiteindelijk alsnog besluit hem te nemen en je doet dat om vrij te kunnen reizen / deelnemen enz. Met 2 prikken inclusief afspraak en 2 weken na de 2e prik ben je ook zo 2 maanden verder. Dan moet je wel een behoorlijk goede timing hebben. En anders einde jaar of volgend jaar nieuwe ronde nieuwe …

31 mei 2021 19:46
Profiel
993 4S
Ben ook wel benieuwd, ken letterlijk niemand die iets opgelopen heeft, anders dan 1 of 2 dagen beetje grieperig.

31 mei 2021 21:41
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Vrijdag die spuit erin en knuffelen maar! :mrgreen:

31 mei 2021 21:58
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Kon ‘t niet laten. :wink:
Heb er zat om me heen meegemaakt, overigens sportieve en niet dikke mensen van tussen de 30 en 50 die er bijna aan onderdoor gingen en na 3/4 jaar nog steeds geen trapje kunnen lopen zonder halverwege te moeten rusten voorwie anders een halve marathon geen probleem was. Snap werkelijk de discussie niet. We nemen massaal een lijntje of een snoepje op een festival of in de kroeg en met een spuitje zijn we bang afstandbestuurbaar te worden door Noord Korea via 5G.... ofzoiets. Spuitje klaar. Wil alle twijfelaars van harte uitnodigen eens met wat leeftijdgenoten van mij te komen kwebbelen....
Zonder 75 pagina’s in dit topic allemaal door te haspelen....

31 mei 2021 22:04
Profiel
Veel plezier vrijdag. :thumleft: … en verder helemaal mee eens.

31 mei 2021 22:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Vind ‘t sowieso geen discussies voor een autoforum maar das een ander verhaal. Gelukkig krijg ik er maar één. Is bij mij altijd 10sec prikken en kwartiertje weer wakker worden. :lol:

31 mei 2021 23:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat saaie gehannes over die auto's altijd ... :mrgreen:

01 jun 2021 8:45
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Ben ook wel benieuwd, ken letterlijk niemand die iets opgelopen heeft, anders dan 1 of 2 dagen beetje grieperig.

Van al weken het bed niet uit (kunnen) komen, via duidelijk afwijkend gedrag tot aan een beroerte ... mensen zijn geen 10 jaar ouder dan mij - en sommige zelfs jonger :|

Voor zover bekend allemaal gezond van lijf en leden ... én ja, ik ken er ook die nog aan het revalideren zijn én die aantoonbaar C19 hebben gehad zonder ziek te zijn geweest.

Ieder z'n eigen keuze om de prikjes wel of niet te halen, toch :?:

GhostRider schreef:
Vrijdag die spuit erin en knuffelen maar! :mrgreen:

Toch wel fijn dat je er een smiley bij zet om de nuance van je opmerking aan te geven. Genoeg gevaccineerden die nu denken zonder mondkapje in de rondte kunnen gaan lopen waar dat wel gevraagd wordt, of die inderdaad gaan knuffelen, omdat ze (denken dat ze) zelf niet meer ziek kunnen worden ... maar vergeten dat ze het virus (voor zover bekend) nog wel over kunnen dragen ....

GhostRider schreef:
Vind ‘t sowieso geen discussies voor een autoforum maar das een ander verhaal.

Eens, maar dat is nu weer de charme van het Porscheforum, waar over (bijna) alles gepraat kan en mag worden :wink:

01 jun 2021 8:54
Profiel WWW Facebook 
993 4S
Uiteraard aan iedereen de vrijheid om wel of niet te kiezen voor vaccinatie.
Belangrijk is wel een goede informatievoorziening om je keuze te kunnen maken.
Ik heb nog niets gehoord of gelezen over bijwerkingen van vaccinatie, muv de minimale kans op trombose.

01 jun 2021 9:05
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Belangrijk is wel een goede informatievoorziening om je keuze te kunnen maken.

Ik weet niet of de informatievoorziening over Covid19 beter/duidelijker/eerlijker is dan met de pandemie (H1N1) in 2009, waarvan veel van de toen gevaccineerde mensen inmiddels een financiële compensatie van de NL overheid hebben gekregen .....

01 jun 2021 9:17
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Het is naar om te horen en (van dichtbij) mee te maken, maar het zijn uitzonderingen.
Gezaghebbende publicaties zoals de “Lancet” stellen op basis van de ervaringen juist vast dat de bijwerkingen minder zijn dan verwacht.

01 jun 2021 9:35
Profiel
Moderator
PF #57
Ik heb in deze discussie al heel lang het gevoel dat iedereen leest en interpreteert wat hij/zij wíl lezen of interpreteren. Informatie die niet bij hun mening past wordt geridiculiseerd of ontkend, informatie die hun mening onderschrijft wordt - vaak kritiekloos - overgenomen en gedeeld.

Ik maak mijn eigen keuzes en vind het prima dat anderen dat ook doen. Wat ze ook kiezen.

01 jun 2021 10:33
Profiel
964 c2
Den Haag
Mee eens, maar de informatievoorziening uit de media lijkt toch altijd ondergeschikt aan je eigen persoonlijke ervaringen.
Zo ook in de afweging van Olaf.
Ikzelf ken uit mijn omgeving een reeks trieste ervaringen als gevolg van besmettingen met covid, en nog geen enkele vorm van bijwerkingen bij wie dan ook. Dat bepaalt (samen met mijn overtuiging dat dit iets is wat we niet alleen voor onszelf doen, maar voor het collectief) voor mij persoonlijk dat ik kies voor vaccinatie en de risico's die dat mogelijk met zich meebrengt.
Dat Olaf op basis van zijn ervaringen de andere keuze maakt snap ik volledig, en volgens mij hoeven we vervolgens niet elkaar te gaan proberen te overtuigen dat de ander de verkeerde keuze maakt.

Enige kanttekening die ik heb bij de keuze om niet te vaccineren ivm mogelijke risico's is dat ik daar wetenschappelijk nog weinig concrete info over heb gelezen, en ik probeer toch vrij veel te lezen vanuit verschillende bronnen. Wel risico's, maar in percentage verwaarloosbaar. Doet echter niets af dat als 't slechts incidenteel is, je altijd zelf (of in je omgeving) nog dat incident kan zijn.. :oops:

01 jun 2021 12:03
Profiel
964 c2
Den Haag
horn schreef:
Ik maak mijn eigen keuzes en vind het prima dat anderen dat ook doen. Wat ze ook kiezen.

Je wordt soft zeg, lijkt hier wel 't viva forum. :shock:

:twisted: :mrgreen:

01 jun 2021 12:04
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
Ronaldo schreef:
Mee eens, maar de informatievoorziening uit de media lijkt toch altijd ondergeschikt aan je eigen persoonlijke ervaringen.
Zo ook in de afweging van Olaf.
Ikzelf ken uit mijn omgeving een reeks trieste ervaringen als gevolg van besmettingen met covid, en nog geen enkele vorm van bijwerkingen bij wie dan ook. Dat bepaalt (samen met mijn overtuiging dat dit iets is wat we niet alleen voor onszelf doen, maar voor het collectief) voor mij persoonlijk dat ik kies voor vaccinatie en de risico's die dat mogelijk met zich meebrengt.
Dat Olaf op basis van zijn ervaringen de andere keuze maakt snap ik volledig, en volgens mij hoeven we vervolgens niet elkaar te gaan proberen te overtuigen dat de ander de verkeerde keuze maakt.

Enige kanttekening die ik heb bij de keuze om niet te vaccineren ivm mogelijke risico's is dat ik daar wetenschappelijk nog weinig concrete info over heb gelezen, en ik probeer toch vrij veel te lezen vanuit verschillende bronnen. Wel risico's, maar in percentage verwaarloosbaar. Doet echter niets af dat als 't slechts incidenteel is, je altijd zelf (of in je omgeving) nog dat incident kan zijn.. :oops:

Die redenatie kan ik niet volgen.
- Dit virus gaat niet meer weg, daar is elke viroloog het wel zo'n beetje over eens,
- Na vaccinatie kun je nog steeds drager zijn, en besmettelijk zijn.
Deze twee feiten samen, is het voor mij duidelijk, je kan het niet voor een ander doen, alleen om het risico voor jezelf te beperken. Niks mis mee.

En jullie hebben het allemaal over korte termijn bijwerkingen. Meer is namelijk nog niet bekend.
Over de lange termijn is het enige juiste antwoord dat we dat niet weten. Je kan niet zeggen dat het uit en te na gestest is, zoals De Jonge. En je kan ook niet zeggen dat het allemaal slecht is.
Maar feit is dat er in het verleden medicijnen en vaccins gestopt zijn na de laatste fase van testen, die loopt nu. Voorheen was men wel voorzichtiger en meer terughoudend voor nieuwe middelen op zo'n enorme schaal in de markt worden gezet.
Het vaccin voor de varkensgriep in 1976 werd van de markt gehaald na iets van 50 overlijdens. Dat aantal zitten we al heel ver overheen iig. :salut:

01 jun 2021 12:30
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 100  Volgende