Auteur |
Bericht |
Neptukker
Twente
|
Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
De keren dat ik me in mijn Porsche begeef neem ik onaanvaardbare hoge risico's in verhouding met een Covid-19 vaccinatie. Ik roep hierbij dan ieder weldenkend forumlid dan ook op dit risico te meiden en zo snel als mogelijk zijn/haar Porsche tegen dumpprijzen op de markt te gooien. Specifiek eigenaren van een 992 GT3 RS roep ik op. PB dan altijd welkom!
_________________________________________ Je krijgt later eerder spijt van de dingen die je NIET gedaan hebt dan van de dingen die je wel gedaan hebt
|
02 jun 2021 16:29 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Goed idee en neem ook graag het risico
|
02 jun 2021 18:18 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Ik sluit me aan maar dan wel graag een 993! Over twee weken krijg ik de eerste shot!
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
02 jun 2021 20:54 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Die Steef joh! Ben ik benieuwd hoe jij omging met je min of meer opgelegde donorregistratie. Oh sorry Off Topic.
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
02 jun 2021 21:49 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Dat slaat echt als een jippie (l.u.l.) op een drumstel Wat heeft dat in godsnaam met vaccineren te maken? Oh, je bedoeld natuurlijk dat organen van raszuivere mensen dan meer gewild zijn, minder kans op afstoting enzo? Ik zie al een nieuw handeltje ontstaan.... oeps, dan mag ik wel oppassen En inderdaad kunnen gevaccineerde organen problemen geven bij orgaandonatie. Of juist niet. Je weet het niet hè.... Paardenvlees wordt ook geweigerd voor consumptie na vaccinatie.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
02 jun 2021 22:26 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Wat mij op dit moment opvalt is, dat ik nauwelijks nog geluiden hoor van de mensen die vooral liepen de verkondigen dat de overheid al die beperkende maatregelen nam, om ons in een strak keurslijf te persen en volledige controle over de bevolking te krijgen. Zeg maar de volgelingen van Engel. Ik hoor ook nauwelijks nog iets over bijzondere gevallen van bijwerkingen. Ik ben misschien een beetje naïef, maar ik heb toch zo echt het idee, dat er in Den Haag een clubje mensen bij elkaar zit, dat er alles aan probeert te doen om dit corona tijdperk zo goed mogelijk af te sluiten. Al dat negatieve gezeur en dat bagatelliseren van de ernst van het virus. Maar zie wat er in India en Brazilië aan de hand is. Dan valt het toch inderdaad wel reuze mee....... Pfff. Ik word daar zo moe van. Wordt het niet een keer tijd om dit onderwerp hier maar eens af te sluiten. We komen er toch niet uit.
|
02 jun 2021 22:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tja, de Zweedse strategie kreeg wereldwijd veel kritiek. ... En hoe is het daar nu
|
02 jun 2021 22:34 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Geen idee. Ben al blij als ik het hier allemaal kan volgen.
|
02 jun 2021 22:35 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Zweedse corona-aanpak onder de loep, vooral migranten hard getroffen https://nos.nl/l/2380020Niet alleen kritiek van buiten Zweden hoor. Begin vorige maand stond het er iig nog niet zo florissant voor.
|
02 jun 2021 22:39 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
02 jun 2021 22:50 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
@steef: Reactie wel een beetje als verwacht. Alleen Pac-Man hapt nog sneller.
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
02 jun 2021 23:05 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Dat dacht ik niet.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
02 jun 2021 23:21 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Moet zo weg richting A,dam, krijg mn tweede prik
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 jun 2021 9:23 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Zag laatst een docu over oa Zweden, en volgens mij doen ze daar nog niet zo slecht. De mensen zijn ook overwegend positief over de aanpak. Er wordt een stukje verantwoordelijkheid gevraagd van mensen begrijpen dat en doen dat ook. Ook ouderen begrijpen heel goed dat ze extra voorzichtig moeten zijn, en vinden het juist goed dat hun kinderen/kleinkinderen zo veel mogelijk door kunnen gaan met hun leven. Gevolgschade voor de hele maatschappij zal daar vele malen minder zijn dan hier.
|
03 jun 2021 10:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Mijn zoons van 15 en 16 laat ik bij voorkeur niet vaccineren. Totmbo, 42, gezond van lijf en leden, geen onderliggende problemen, vraagt zich af of ze zich moet laten vaccineren. Is geen risicogroep, vindt de afweging lastig. Risico's op gevolgen van vaccin vs risico als ze toch corona mocht krijgen en de kansen op deze aflopen. Verder merkt ze veel sociale druk van mensen die fel reageren als ze haar twijfels noemt. "Ben jij ook zo'n wappie?!" was een veel voorkomende reactie. Terwijl ze gewoon gezonde twijfel heeft. Verrassend dat mensen het belangrijk vinden om te verdedigen dat 'hun keuze de enige goede is en alle anderen zijn gek'. Lekker zelf laten bepalen. Doe wat je goed dunkt. Wat mij betreft.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 jun 2021 11:52 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Trouwens wat trammelant voor een spuitje of twee….. Heel vroeger ging je gewoon, zonder internet, naar je huisarts voor een spuit. Nu met terabytes aan info waar onzekere figuren van het padje zijn en 10 rijen dik bij stichting korrelatie voor de deur staan…. Binnenkort mijn tweede spuit, en de boel weer ‘oppakken’…..en zojuist mijn smerige luchtkoeler relaxt schoon gespoten bij de wasbox. En voor de rest als je een spuit niet wilt…ook prima.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
03 jun 2021 12:07 |
|
|
Tilt!
|
Ik ben van het "samen uit, samen thuis" principe. Blijkbaar is dat ook iets uit het verleden, het is niet anders.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
03 jun 2021 12:12 |
|
|
Pacoloco
|
Heel herkenbaar. inmiddels het stigma wappie maar geaccepteerd. Als mensen me vragen of ik al ben gevaccineerd antwoord ik met: nee, ik ben een wappie. Heerlijk die ongemakkelijke stilte daarna.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
03 jun 2021 12:28 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Ik denk dat we ons er niet tedruk om moeten maken, de meeste zullen het uiteindelijk toch wel doen denk ik. Als je nergens binnen mag of naar toe ben je het toch snel beu denk ik. En ja hoe weet je of niets onder de leden hebt waar door het virus je toch op de ic brengt. En een aantal zal natuurlijk gewoon het loodje leggen. Het enige waar ik mee zit is dat je ook andere nog steeds kan besmetten en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
|
03 jun 2021 12:45 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Heb de tweede prik in de pocket, zat naast Co Adriaanse (wie kent hem nog?)
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 jun 2021 13:03 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Had ik graag als bondscoach gezien.
|
03 jun 2021 13:20 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
De internationaal term hiervoor is “free rider”. “Free riders are people who benefit from the public good but don’t have to pay or sacrifice for it. In the case of a pandemic, free riders are those who enjoy the positive result when other people get vaccinated — lower transmission of the virus and eventual herd protection — but refuse to take a tiny risk and get vaccinated themselves. The challenge comes, of course, when lots of people realize they can be free riders, and the public good is destroyed.”
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
03 jun 2021 13:21 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Twijfel is goed, dat betekend dat je er over nadenkt En het is inmiddels wel bekend dat we extreem eenzijdig geinformeerd zijn door de media. Dat, en Hugo op zn blauwe ogen gloven kan ik nou ook niet echt slim noemen.
|
03 jun 2021 13:36 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Twijfelen is heel slim idd. En gelukkig is de wereld lekker zwart wit … voor sommigen. Maar ik begrijp wel dat slim en nadenken wat vriendelijker klinkt dan free riden.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
03 jun 2021 13:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hoe lang geleden is héél vroeger voor jou Toen ik als kind gevaccineerd moest worden, was dat: A. een beslissing van mijn ouders B. waren de vaccinaties als zo'n 20 jaar in omloop/ontwikkeling ... is er ook veel meer geweld .... Vroegah .. wist je gelukkig niet zo veel
|
03 jun 2021 13:55 |
|
|