Auteur |
Bericht |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ervaringen gevraagd Smartphone met(tomtom)navigatie.
Ik wil nu een mobiel met navigatie.Ik heb vandaag een motorola A1000 gezien wat me wel wat lijkt.Volgens de verkoper kan er tomtom op maar volgens de TomTom website (nog?)niet.Wie weet er meer over????
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
11 nov 2005 19:17 |
|
|
chris.71
Limburg
|
Ervaringen gevraagd Smartphone met(tomtom)navigatie.
Voor meer informatie hierover zou ik eens op www.pocketinfo.nl kijken.
Naar mijn idee zijn op dit moment de windows-gebaseerde smartphones de telefoons met de beste mogelijkheden.
Ik heb zelf het volgende in een 964C4:
Telefoon:
Orange M500 (is gelijk met mda compact ed) die qua software ed zeer stabiel functioneerd, wat niet onbelangrijk is!
Hiervoor een brodit active houder die de telefoon oplaad.
Als carkit erbij een bluetooth parrot ck 3300. Dit is een carkit met ingebouwde bluetooth gps-ontvanger.
De carkit werkt prima (goede spraak en geluid). De kit wordt via de autoluidsprekers geschakeld.
Als software kun je werken met alturion of tomtom, met beide hun voor en nadelen.
Bij mij werkt het in ieder geval goed.
|
11 nov 2005 19:42 |
|
|
omebart
964 30 Jahre JubileumOuderkerk a/d Amstel
|
Ik heb een spv c500 van orange en heb ook tomtom er op. Tomtom bevalt me goed en zet me altijd voor het goede adres af. Gebruik tomtom niet dagelijks en daarom is het zo handig dat het in je mobiel zit, die je toch altijd bij je hebt. Mijn ervaring is dus positief wat betreft tomtom mobile.
_________________________________________ Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed word duurder.
|
11 nov 2005 20:55 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Nadeel is klein scherm en invoer een beetje lastig. Maar goed, invoeren op de oprit en dan maar bollen met die handel tot je er bent.
Ik gebruik TT3 op een PDA en dat werkt prima maar ik gebruik het weinig. Meestal kijk ik voor ik naar een klant moet ff op telefoongids.nl en dan weet ik waar ik moet zijn. Dat gezeik met wachten tot de GPS weet waar hij is enzo. Koude start in een rijdende auto duurt lang.
Huh?
Koude start van de GPS bedoel ik. Als ie lang uit is geweest.
Maar collega van mij heeft Route-66 op z'n mobiel en dat werkt best fijn. Je blijft altijd een compromis houden tussen:
- prijs
- grootte
- meeneemgemak
- invoergemak
Een VDO zou ik nooit kopen omdat dat schreeuwend duur is, enige voordeel is lekker vet scherm.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
12 nov 2005 0:25 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik heb nu ook een TT3 met pda.Maar ik vind het teveel gedoe,zeker omdat ik vaak in verschillende auto's op een dag rijdt.Daarom wil ik nu een telefoon met alles daarin.De A 1000 van MOTo heeft zelfs een GPS ontvanger ingebouwd dus met dit toestel ook geen losse GPS ontvanger meer.De vraag is alleen werkt het met TT??
need not be discussed.
|
12 nov 2005 9:55 |
|
|
Peter 3.2
911 3.2 Carrera model 1989Den Haag
|
Iemand ervaring met deze jongen:
HPIPAQ
Zou hem wel graag hebben met mobiel internet
En natuurlijk TomTom!!!
Peter-of beter ff wachten-3.2
_________________________________________ ""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson
Laatst bijgewerkt door Peter 3.2 op 16 nov 2005 18:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 nov 2005 18:09 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Is dat wel zo? Is dat geen GPRS-antenne?
Volgens mij heb je bij dit toestel ook gewoon een (blue tooth) GPS-ontvanger nodig...
Of heb ik 't mis?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
16 nov 2005 18:26 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
HP heeft een nieuwe Ipaq met GPS en telefoon ingebouwd. Leuk ding en werkt uitstekend.
Heb zelf Tomtom 5 en dat gaat prima.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
16 nov 2005 19:28 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Ervaringen gevraagd Smartphone met(tomtom)navigatie.
Is dat chinees?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
16 nov 2005 19:44 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Wilde vandaag de Moto A1000 kopen mits de verkoper hem met TT5 geinstaleerd en werkend kon leveren.Nou je raad het wel....daar begon het grote terugkrabbelen van mijnheer de verkoper. Dus ik wacht het nog wel even af.
need not be discussed.
|
16 nov 2005 20:39 |
|
|
chris.71
Limburg
|
Re: Ervaringen gevraagd Smartphone met(tomtom)navigatie.
Dag Nicolò, ik zou een zinvolle bijdrage leveren ipv. dom commentaar .
Ps. het was gewoon een snel gemaakt kort en bondig antwoord, cq een reactie, mocht je dat niet begrepen hebben.
En mocht je vragen hebben, dan zou ik ze op een vriendelijke en normale manier stellen.
|
17 nov 2005 11:53 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Nee hier zit echt al gps in,dus ook geen losse gps ontvanger meer.Toestel draait ook op windows mobile dus dat is ook geen probleem, alleen kan Tom Tom 5 communiceren met de reeds ingebouwde gps?
need not be discussed.
|
17 nov 2005 12:41 |
|
|
chris.71
Limburg
|
Voor zover ik het heb kunnen lezen, ondersteund hij gps-gebruik, maar er zit geen gpsontvanger in. ( http://www.mobile-phones-uk.org.uk/motorola-a1000.htm).
Ook wordt geen microsoft windows-mobile software maar symbian gebruikt.
Dit beperkt voor mijn gevoel de mogelijkheden te veel. Ik heb met symbian niet veel ervaring, maar omdat alle krachtige pda's en uitgebreide smartphones met windows-mobile draaien, was me duidelijk dat dat voor mij de betere keus was. Hiervoor is ook de meeste navigatie-software te krijgen (vaste auto systemen effe buiten beschouwing).
Bij autoweek melden ze de komst van het volgende toestel:
Mio komt met de 701 ( http://www.autoweek.nl/autotainmentdisp ... 8&cache=no)
Zeer leuk toestel denk ik.
Een leuk overzicht van smartphones met windows is ook te vinden op www.smartphonestunts.nl. (nee ik heb geen aandelen)
Tja mijn vriendin zegt dat ik inmiddels een gadgeteer geworden ben . Is dat een ziekt, is daar een medicijntje voor?
Niet onbelangrijk bij een navigatie-telefoon is de goede mogelijkheid om extra geheugenkaartjes te kunnen plaatsen (SD, compactflash etc). De kaarten nemen namelijk nogal wat plaats in beslag!
Verder is een goede accu belangrijk. Een losse GPS-muis heeft zijn eigen accu wat niet oninteressant is. Ik heb zelf eerst een losse navilock 318 gps-muis gekocht en deze werkt een hele dag zonder bijladen! en heeft een goede en snelle fix ook bij een "koude start".
Ook is een toestel met een krachtig "processortje" belangrijk.
Ik merk bijvoorbeeld wel degelijk verschil tussen mijn M500 van orange (telefoonfunctie en navigatie actief met 400+Hz, 64mb en 1gb sd) en mijn HP HX4700 (alleen navigatie met 600+Hz, 1gb SD of Compactflash). Het geheel gaat soepeler en sneller met de HX4700.
Wat trouwens ook geweldig is, is een hoog resolutiescherm zoals dat van de HX4700 (4x zoveel pixels). Daar kan gewoon geen lager resolutiueschermpje (gross van de pda's en alle windows smartphones) tegen op. Voor lange ritten en vakantie gebruik ik dus de HX4700.
Voor gebruik van een pda of smartphone voor navigatie, heb ik vastgesteld, dat een beetje geduld en interesse wel voorop staan. Je hebt effe nodig voor je alles aan het functioneren hebt.
Het functioneerd meestal goed, maar heeft ook wel eens nukken .
Een soft resetje (opnieuw opstarten) kan dus wel es nodig zijn, maar is niet zo tragisch.
Tja het is en blijft microsoft natuurlijk.
Ik gebruik de navigatiesoftware in combinatie met flitspaal waarschuwingen (POI). Geweldig, verdient zich vanzelf terug.
Sinds ik navigatie heb, wil ik niet meer zonder.
|
17 nov 2005 13:42 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
IS dat niet met alle luxe
Sinds ik een Porsche heb .....
Sinds ik airco heb ........
Sinds ik servo heb .......
Sinds ik een hond heb ......
Sinds ik TVmet afstandsbediening heb ............ (en als deze kwijt is in paniek een uur naar dat kastje zoeken ipv manueel om te zetten )
Sinds ik geld heb .........
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
17 nov 2005 14:38 |
|
|
chris.71
Limburg
|
| | | | 911-lover schreef: IS dat niet met alle luxe Sinds ik een Porsche heb ..... Sinds ik airco heb ........ Sinds ik servo heb ....... Sinds ik een hond heb ...... Sinds ik TVmet afstandsbediening heb ............ (en als deze kwijt is in paniek een uur naar dat kastje zoeken ipv manueel om te zetten ) Sinds ik geld heb ......... | | | | |
Tja, daar moet ik je wel gelijk geven , we zijn toch wel venwent niet?
Mmm , ik heb wel geen hond, is dat erg ?
|
17 nov 2005 16:22 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Neen Daarvoor heb ik er twee (sinds januari , daarvoor waren het er drie)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
17 nov 2005 16:51 |
|
|
horn
PF #57
|
doorhalen wat niet verlangd wordt?
je zag de achter zijn vraag toch he? dus niet meteen bovenop de kast... Misschien eerst even de sfeer proeven hier?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 nov 2005 22:31 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Met symbian kun je wel degelijk tomtom draaien,
alleen wil je TOMTOM 5.0 of 5.1 (de laatste 2 versies draaien wat ook de beste en meest geavanseerde versies zijn) dan moet je minimaal symbian 7.0 hebben. Nu weet ik niet precies wat die moterola heeft, je zult op moterola forums op zoek moeten gaan naar die informatie. Het staat namelijk meestal niet eens bij de informatie die de producent verschaft over de telefoon. En nee het is niet zoals windows 2000 die je kunt upgraden of herinstalleren naar XP. dus je kunt geen symbian 6.7 etc upgraden naar 7.0, het betreft hier namelijk ook hardwarematige aanpassingen.
Verder over het intern / extern gps ontvanger onderwerp, intern is makkelijker zowel bij pda's als bij telefoons je loopt niet de hele tijd te slingeren met dat ontvangertje maar een externe ontvanger heeft doorgaans beter ontvangst (pas in een onderzoek gelezen) en de mogelijkheid een antenne aan te sluiten die je bijvoorbeeld netjes kunt weg werken in een van de voorspijlen.
Verder moet je wel in de gaten houden dat de meeste telefoons maar 1 bluetooth signaal hebben, dat betekent dat als je een bluetooth carkit hebt je niet ook nog eens een bluetooth verbinding kunt hebben met een gps!
Ik heb zelf een Siemens SX1 limeted mclaren edition, met route 66 (ja symbian 6.9 vrdmme)
ik heb voor m'n pa een Nokia 3230 geregeld, met een 1 gb rs mmc kaartje (reduced size). (Let op bij nokia's de sd kaartjes moeten dual voltage zijn, anders vallen de nokia's soms regelmatig uit.
Voor een vriend heb ik na lang zoeken tussen alle pda's een hp iPAC geregeld, met tomtom 5, ingebouwde gps. Beste handheld van zijn soort als je t mij vraagt, maarja dat mag wel voor die prijs. Binnenkort komt de nieuwe uit, absoluut een aanrader, super office en email applicties, wireless netwerk adapter, wat je maar wilt. We hebben t vergelijken, in een stad met veel beton en nauwe straatjes heeft de iPAC iets eerder en vaker last van bereik verlies, dus dat artiekel dat ik las, kan ik konformeren.
Hoop dat je er wat aan hebt, succes met je zoektocht
(oja voor mooie gratis telefoon / abonnenment aanbiedingen ga je natuurlijk naar http://www.telecomvergelijker.nl, ik heb daar al 2 keer een gratis abonnement zien voorbij komen van b.v. orange, en dan bedoel ik echt gratis, 30 euro in de maand een jaar lang, ze hopen er alleen op dat je je abonnement vergeet op te zeggen, dat wordt na 1 jaar namelijk stilzwijgend verlengd, lees de kleine lettertjes en je belt nagenoeg gratis!)
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
17 nov 2005 23:07 |
|
|