Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 17:35

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ja, en dat komt omdat niet iedereen (wereldwijd) zich (kan/mag) laat vaccineren.
Verder: hoe denk je er over als je het zelf zou moeten betalen?

04 jun 2021 18:30
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Hoorde net op het nieuws dat we via ons water en voedsel PFAS binnenkrijgen. Mij benieuwen wat daar de mogelijke gevolgen van zijn.

04 jun 2021 18:33
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Water filteren door een actief kool filter … en verhuizen uit Dordrecht of Helmond … als je daar mocht wonen.

04 jun 2021 19:01
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Morgen Pfizer #2. Met overtuiging. Eerste helft 50, niet-roker, geen overgewicht, fit (kan morgen een halve marathon lopen < 2 uur if needed), geen andere klachten of problemen.

Voor mezelf, en voor mijn omgeving.

04 jun 2021 19:04
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Olaf schreef:
Water filteren door een actief kool filter … en verhuizen uit Dordrecht of Helmond … als je daar mocht wonen.

Moet je daar wel eerst een groentetuin hebben, want anders heeft het verhuizen geen zin :wink:

04 jun 2021 19:28
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Het zal niet alleen de groente zijn … als die zooi daar is neergedaald :idea:

Enguess schreef:
Voor mezelf, en voor mijn omgeving.

Hoe bedoel je: en voor mijn omgeving :?:

04 jun 2021 19:57
Profiel WWW Facebook 
Als je dat nog moet vragen….

04 jun 2021 20:34
Profiel
alvin01 schreef:
Ok, geen antwoord op de vraag, maakt niet uit.

Sorry...maar met dit warme weer pak ik bijna altijd een mooie riesling!

04 jun 2021 21:30
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Net die Janssen laten zetten. Rij ik spontaan naar het verkeerde huis. Zou ik nu toch op afstand bestuurd worden door Noord Korea? :shock: :mrgreen:

Keek nog ff m’n vaccinatie paspoort door. Ben net een speldenkussen als ik zie wat er allemaal al m’n lijf in is gegaan. Allemaal net zo betrouwbaar als wat ik vandaag kreeg... sommige spuiten zetten ze al niet meer vanwege de risico’s. Maar dat soort spuiten waren algemeen geaccepteerd.... de spuiten van tegenwoordig daarentegen...

04 jun 2021 21:43
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Enguess schreef:
Als je dat nog moet vragen….

Ja :!:

Leg mij eens uit wat het met jouw omgeving te maken heeft.

Dat je wellicht minder snel Corona krijgt (b)lijkt een feit …. maar knuffelen kan je (eigenlijk) nog niet ~ omdat het nog steeds niet duidelijk is in hoe verre je het virus bij je - en daarmee ook over - kunt dragen :idea:

04 jun 2021 22:00
Profiel WWW Facebook 
Enguess schreef:
Er is (bij mij) geen sprake van naief vertrouwen.
Ik weet dat een vaccinatie geen garanties biedt. Ik weet ook dat een gezonde leefstijl helpt - een no-brainer.

Pacoloco haalt een goed punt aan. Het gaat niet alleen om jezelf - het gaat ook om anderen. Het beroemde mondkapje is zo’n voorbeeld: het beschermt jezelf niet, daar is het ook niet voor, het helpt wel bij het verminderen van het in het rond blaffen van druppeltjes van diegenen die op dat moment besmettelijk zijn. Je doet het dus voor een ander.

Met de vaccinatie is het gedeeltelijk ook zo. De pandemie moet worden gestopt. Punt. Omdat het virus veel leed veroorzaakt voor diegenen diegenen die ernstig ziek worden met soms lange termijn gevolgen, voor diegenen die er zelfs aan sterven, voor diegenen die op andere zorg moeten wachten omdat de ziekenhuizen overbezet zijn. Omdat een voortwoekerend virus blijft muteren waardoor we achter de feiten aan gaan lopen. Omdat lockdowns enorme schade toebrengt aan de maatschappiji op economisch maar ook op sociaal gebied. Met nog meer leed als gevolg. Om al die redenen moet de pandemie een halt wordedn toegeroepen. Vaccinaties zijn daarbij een belangrijk middel.

Daarom doe ik mee. Ik ben geen arts maar ik snap wat een vaccin doet. Bivendien is dit een vaccin ter bestrijding van een virusfamilie die niet nieuw is. De wetenschap startte dus niet van nul bij het ontwikkelen van het vaccin. Ik heb er genoeg vertrouwen in en ik neem het risico op evt lange termijn bijwerkingen bewust.

04 jun 2021 22:19
Profiel
Daarom.
Dus.

04 jun 2021 22:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Turrrrbo
Waarom zou een mondkapje jezelf niet beschermen?
Ligt er natuurlijk wel aan hoe je het gebruikt, je moet het regelmatig wisselen.

04 jun 2021 23:25
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
giulia schreef:
alvin01 schreef:
Ok, geen antwoord op de vraag, maakt niet uit.

Sorry...maar met dit warme weer pak ik bijna altijd een mooie riesling!

Afbeelding

04 jun 2021 23:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Turrrrbo
Okee, ik neem het terug.
Heb even in de Cochrane Library gekeken en het nut van mondkapjes op het voorkomen van verspreiding van respiratoire virussen lijkt dubieus:
https://www.cochranelibrary.com/cdsr/do ... vid%7Cmask

05 jun 2021 8:35
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Sorry...maar met dit warme weer pak ik bijna altijd een mooie riesling![/quote]

Thanks! :thumleft:

05 jun 2021 8:59
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004 03-2024 Macan
Zoetermeer
Daarom doe ik mee. Ik ben geen arts maar ik snap wat een vaccin doet. Bivendien is dit een vaccin ter bestrijding van een virusfamilie die niet nieuw is. De wetenschap startte dus niet van nul bij het ontwikkelen van het vaccin. Ik heb er genoeg vertrouwen in en ik neem het risico op evt lange termijn bijwerkingen bewust.[/quote][/quote]

Dat klopt wat je zegt, maar het gaat niet zo zeer om de virusfamilie maar om de ontwikkeling van het vaccin. Je hebt aan de ene kant het mRNA vaccin, dat is op basis van een gemanipuleerd stukje virus-dna. Dat is een compleet nieuwe methode /techniek waar men nog totaal geen ervaring mee heeft. Zeker niet op de lange termijn. Men verwacht (zeg maar hoopt) dat het de eigen menselijke dna-streng niet overschrijft/aantast/beinvloedt. En hier ligt dus het probleem. En aan de andere kant heb je het vektor-vaccin. Dit vaccin is op de klassieke wijze ontwikkeld zoals men al decennia doet. Het nadeel van dit vaccin is dat het een paar procent minder effectief is. Andere risico’ s hebben ze allemaal wel een beetje/paar. Zonder uitzondering. De onzekerheid/twijfel/scepticism zit em in de lange termijn gevolgen van de mRNA vaccins. Zijn die er? En zo ja, welke en wat zijn hun gevolgen. Op de korte termijn schijnen ze allemaal redelijk goed te werken en de bijwerkingen mee te vallen, gebagatalliseerd wordt er altijd, maar voor de middellange en lange termijn weet men nog helemaal niets. Niet hoe goed, hoe lang of effectief ze blijven werken. Dat is één grote onzekere factor.
Dus het is heel logisch dat mensen wantrouwig zijn en twijfels hebben. En de een stapt daar wat makkelijker over heen dan de ander. En daar zul je elkaar wat meer ruimte moeten geven om een persoonlijke keus te maken. Beweegredenen om een bepaalde keuze te maken zijn er voldoende. Je hebt egoïstische keuzes, keuzes vanuit het brede perspectief, onwetendheid, meelopen, noodzakelijke, gebaseerd op overtuiging, keuzes ondanks bakken vol met twijfel. Maar allemaal EIGEN, persoonlijke keuzes. :res:
Ik persoonlijk twijfel nog, ik leef gezond, rook niet, drink niet of nauwelijks, geen drugs of andere narigheid, eet heel gezond, sport veel en neem in principe nooit medicijnen. Liever een beetje extra pijn, dan weet in tenminste wat er met mij gebeurt, dan alles verdoven en niet weten wat er gebeurt. Dus ik sta niet te springen om een vaccin voor een ziekte waar ik tot nu toe nog geen last van heb gehad. Maar misschien heb ik het al wel gehad maar er niets van gemerkt. Ook ik houd me zonder problemen aan de regeltjes.
MAAAAAAR, mocht ik de keuze (moeten) maken dan KIES ik voor een vektor-vaccin. MIJN keuze. PUNT. En wat een ander daar van vindt veeg ik ....... mee af. Iedereen moet die keuze in vrijheid kunnen maken, weloverwogen of niet. Zonder dat we elkaar moeten proberen te overtuigen van andermans gelijk. De gevolgen zijn dan ook voor die persooon zonder dat ik die als dreigement ga gebruiken, dat neigt namelijk alweer naar een stukje dwang. Leven en laten leven.
Tjeetjje, dat is een hele lap tekst. Je kunt er wat mee doen of niet, dat is ieder voor zich. Nu ben ik er ook wel klaar mee. Mensen succes met je eigen overwegingen. Fijne dag verder en geniet van onze gezamelijke hobby/passie; DE PORSCHE. :drive: (Waarbij ieder zijn eigen keus maakt kwa type of model)

05 jun 2021 9:01
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
https://knaw.nl/nl/thematisch/coronavir ... veiligheid

05 jun 2021 9:27
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Citaat:
Vraag 64
Er is nog nauwelijks ervaring met mRNA-vaccins bij mensen. Hoe verantwoord is het dan om op grote schaal mensen te vaccineren? Zijn er eventuele gevolgen zoals het ontwikkelen van auto-immuunziekten, waarover een Engelse arts grote zorgen heeft?

De mRNA-vaccins werden oorspronkelijk ontwikkeld voor kankerbehandeling, maar nu dus ingezet voor vaccins. Er zijn in totaal al testen gedaan bij zo'n 60.000 vrijwilligers en daar is gekeken of er bepaalde ziekten zouden kunnen ontwikkelen. Die zijn er eigenlijk niet binnen een periode van 5 maanden. Per definitie is niet te zeggen of dat later nog gebeurt, maar dit is -gegeven onze kennis van het afweersysteem - zeer onwaarschijnlijk. Directe 'cross-herkenning' met eigen eiwitten zou al gezien moeten zijn en antilichaamdeposities (wat tot nierfalen kan leiden) zou dan ook gebeuren bij een gewone coronavirusinfectie.

per definitie is niet te zeggen of dat later nog gebeurt, maar dit is -gegeven onze kennis van het afweersysteem - zeer onwaarschijnlijk

En daar zit wat mij betreft de crux. We hebben het hier over een - toch steeds waarschijnlijker - door mensen in elkaar gesleuteld virus (zie bijvoorbeeld: https://www.vanityfair.com/news/2021/06/the-lab-leak-theory-inside-the-fight-to-uncover-covid-19s-origins) waarbij we nu een groot deel van de bevolking gaan vaccineren met een experimenteel vaccin.

Ik heb hoogstwaarschijnlijk al corona gehad en voorlopig geloof ik het wel even. Gaat iedereen die zich nu laat vaccineren dat straks elk jaar laten doen? Begrijp me goed: ik geloof totaal niet in al die complottheorieën maar ik kijk dit eerst even aan.

05 jun 2021 10:06
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Pacoloco schreef:

Misschien maar gelijk een grote gele ster op de kleding plakken van niet gevaccineerde. Zijn ''ze'' makkelijk te herkennen. :bang:

Doe mij die ban maar.... ik moet weer even afkoelen geloof ik.... :oops:

De vestiging van IKEA in Delft had dat uitstekende idee al. Bezoekers die om medische redenen geen mondkap konden dragen kregen een mooie gele sticker met het woord "uitzondering" er op, om op hun kleding te plakken.

Daarna kwam er op sociale media toch wat kritiek op deze maatregel... :lol:

De lokale bedrijfsleider moet iemand zijn met erg weinig historisch besef.

05 jun 2021 10:27
Profiel
993 4S
Social media is vooral voor mensen die nix te doen hebben.

05 jun 2021 12:03
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik zit verder nergens op maar jij wint het hier van mij met het aantal posts... :mrgreen: :cheers:

05 jun 2021 13:12
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
Maarten schreef:
Gaat iedereen die zich nu laat vaccineren dat straks elk jaar laten doen?

Dat beseft bijna niemand zich. Even een prikkie en dan ben ik er van af. :bang: De Jonge heeft al gezegd dat het plan is om iedereen vanaf 12 jaar 2 keer per jaar te gaan vaccineren. Daar wordt het inkoopbeleid op gebaseerd.
Goed buisinessmodel, dat wel :salut: :popcorn:

05 jun 2021 16:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Ja, het gaat zoals gezegd om heel veel geld.

Andere kant van het spectrum, als je door 2 prikjes per jaar 95% minder kans hebt om corona te krijgen en als je het krijgt ws een milder verloop hebt......

Keuzes.............

Mooie actie van Ikea, Ewout :)

05 jun 2021 16:51
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Waar kan je een vaccinatie boekje krijgen?

05 jun 2021 17:18
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 100  Volgende