Auteur |
Bericht |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ik denk momenteel aan een lease constructie , ga dit met mijn accountant bespreken. Verder moet er in de meterkast waarschijnlijk een groep bij komen ofzo. Voordeel is wel dat de oprit zich, vanuit de meterkast gezien, aan de andere kant van de muur bevindt. Dat is allemaal niet zo moeilijk. Ik woon niet in centrum Amsterdam.
|
30 mei 2021 12:24 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Mocht ik het meemaken dan trek ikzelf wel uit de garage een 16A groep naar de carport, ruim voldoende voor een EV en mijn autogebruik. Hopelijk doe ik de komende 10 jaar met Prius hybride technologie onder kap en E10 peut erin moet. Vandaag mogen we weer in Duitsland tanken, en vorige week nog voor een tientje getankt, Alstätte haal ik nog wel…..
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
30 mei 2021 12:44 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Als ik een spijker in de muur sla, is ie krom. Dus het doortrekken van stroom laat ik graag aan een ander over..
|
30 mei 2021 12:55 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Daar is een tacker voor uitgevonden…..tis net geen USA toestanden met schiet maar raak voor een knaak
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
30 mei 2021 13:10 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
‘Tuurlijk! Wij weten wat mooi is Succes met de accountant!
|
30 mei 2021 20:37 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Vind zon ding totaal niet interessant zakelijk. Als ondernemer mag je de lease betalen en ook nog eens fors bijtellen. Uiteraard mag je alle kosten aftrekken in je BV en afschrijven, maar dan nog vind ik het te duur. Ben overigens wel benieuwd naar de rekensom.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
30 mei 2021 21:35 |
|
|
Gaius
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Bijtelling gaat zeker flink oplopen. 12% bijtelling over 40k en over de rest 22%. Vanaf volgend jaar daalt de 40k bovendien verder als ik het goed heb. Van het weekend wat dealers bezocht ivm levertijden van het elektrische spul en hybride opties. Afhankelijk van opties (draadloos opladen mobiel) en model beïnvloed de levering van chips de levertijden en wordt december/januari genoemd.
|
30 mei 2021 21:46 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Je hebt anders dan de aanschaf maar weinig aftrekposten. Kost geen drol dat elektrisch rijden. Ik denk niet dat dit opweegt tegen de bijtelling, maar je accountant weet het vast beter dan ik. Wel gaaf hoor, om je zoiets te mogen aanschaffen, doe je goed Voor je laadstation kan ik je newmotion aanraden, is mij goed bevallen. Al zullen er vast een hoop goede alternatieven zijn. haha, met het zweet tussen de bilnaad
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
31 mei 2021 12:29 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Geinig artikel in de Telegraaf. https://www.telegraaf.nl/financieel/220930274/jonge-klassiekers-blijven-in-trekUiteraard is/was Marco actief hier als 500E | | | | Citaat: Jonge klassiekers blijven in trek Door DAVE KRAJENBRINK
Updated Gisteren, 12:08 Gisteren, 07:25 in GELD
AMSTERDAM - Onze spaarpotten puilen uit en daar is deze maand weer vakantiegeld bijgestort. Je kunt het uitgeven aan crypto’s en zenuwachtig de koers blijven volgen. Of genieten van die youngtimer-auto waar je al jaren van droomt. Fiscaal ook nog eens voordelig. „Let wel op wat koopt, een auto van 20 jaar kan ook gewoon een oud barrel zijn.”
Op de laatste herfstdag deze lente staat binnen in de showroom een Mercedes-Benz 300 SEL te drogen van alle regen. Dat oogt voor de proefrit straks net even wat lekkerder. Links ervan staan drie Porsches opgesteld. Voor de liefhebber is het smullen bij Thomas Budry en Marco Hof van Next Clasics in Limmen. De laatste jaren is de vraag naar youngtimers flink toegenomen, vooral dankzij de fiscaal aantrekkelijke regeling voor deze auto’s tussen de 15 en 25 jaar oud.
BEKIJK OOK:
Robs Mercedes rijdt 1 op 9: ’Maar wát een fijne kar’ Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg de laatste tien jaar het aantal van een kleine 700.000 in 2008 naar 1,7 miljoen vorig jaar. Maar dat zegt deze youngtimer-specialisten helemaal niks. Hof:„Een Volkswagen Golf GTI met meer dan 200.000 kilometer op de teller die niet onderhouden is, tja dat is gewoon een oude auto. Wat je dankzij die fiscale regeling verdient, gaat er uiteindelijk aan reparatiekosten net zo hard weer uit.”
Goedgebouwd Hof hanteert als definitie een auto die in potentie een klassieker kan worden en zelfs in waarde kan stijgen. Behalve een goede staat telt een lage kilometerstand en zeldzaamheid mee. Zoals een Volkswagen Vento, de opvolger van de Jetta. Een wat oubollige auto, maar in de VR6-uitvoering met 174pk en maar 63.000 kilometer gereden, dat is volgens Hof een ware youngtimer. Of de Renault Clio, maar dan de Baccara-uitvoering.
In alle lijstjes populaire youngtimer staan merken als BMW, Mercedes en Audi steevast bovenaan. Nieuw flink aan de prijs, dankzij de fiscale regeling binnen bereik vanaf zo’n €10.000. „Omdat het goedgebouwde auto’s zijn en ook al zijn voorzien van moderne gemakken”, verklaart Thomas Budry.
BEKIJK OOK:
’Autobelastingen helpen niet bij klimaatdoelen’ De jonge autohandelaar heeft de zaak overgenomen van Hof. Hij zal de youngtimer-traditie van Next Classics voortzetten, maar Budry kijkt ook zeker uit naar andere jaargangen: „Je weet het nooit in Nederland. Ik wil niet steeds met dichtgeknepen billen zitten omdat misschien de youngtimer-regeling wordt afgeschaft. Dan zit ik met een enorme schadepost.” En dus staat er nu ook een Roll Royce Phantom (met sterrenhemel) in de zaak, geïmporteerd uit Qatar.
Marco Hof, youngtimer specialist bij Next Classics. Marco Hof, youngtimer specialist bij Next Classics.Ⓒ FOTO MATTY VAN WIJNBERGEN Begin bij Hof en Budry niet over uitstoot en vervuiling van youngtimers. Budry: „Wat denk je hoeveel uitstoot de bouw van nieuwe auto’s geeft?” Hoogleraar Transport en Logistiek Bert van Wee geeft ze daarin gelijk. „Het maken van een auto brengt 15% tot 20% CO2- emissies met zich mee van de totale levenscyclusemissies. Per saldo stoten youngtimers ruwweg evenveel CO2-emmissie uit per kilometer uit, als je ook de productie meeneemt.” Youngtimers zorgen wel voor meer luchtverontreiniging dan nieuwe auto’s, het verschil is wel minder groot dan tussen oldtimers (ouder dan 40 jaar) en nieuwe auto’s.
Rendement Wie nog twijfelt over beleggen in aandelen of zijn youngtimer wil laten renderen als oldtimer, is de Oldtimer index (OTX) van de Duitse Südwest bank aan te raden. Die vergelijkt rendementen van de Eurostock 50 met die van waardestijging van klassieke auto’s. Die index leert dat een Opel Kadet GT die begin deze eeuw de oldtimerange is binnengekomen, de laatste 15 jaar 280% in waarde is gestegen.
BEKIJK OOK:
Zo verdien je aan goede wijn Als die Porsche 996 Carrera 4S uit 2002 van €50.000 net de verkeerde kleur heeft, dan is de zwarte BMW 530 D Sedan 220pk van €9500 mogelijk een aanschaf waard. Via de fiscale regeling krijg je de btw terug evenals alle onderhoudskosten, de bijtelling komt dan op €277 bruto per maand.
BEKIJK OOK:
Negatieve rente? Wat je kunt doen met je poen Het wel opletten om voor de bijtelling de juiste waarde te gebruiken waarschuwt fiscaal jurist Martijn te Riet. „Er zijn veel verhalen de wereld in gebracht over de definitie van waarde in het economisch verkeer. Precies daar kan het mis gaan.” Hij ziet teleurgestelde klanten die geadviseerd zijn de lagere taxatiewaarde aan te houden en van de koude kermis thuis komen. „Want het gaat echt over de waarde in het economisch verkeer.
Dat betekent dat als je een youngtimer koopt voor €20.000, de bijtelling ook over dat bedrag gaat. We zien klanten die bij die aankoop van €20.000 een taxatierapport van €15.000 krijgen en vervolgens met deze waarde gaan rekenen voor de bijtelling.”
En dan trekt de Belastingdienst even aan de bel en kan zelfs een boete opleggen tot 100% van de niet opgegeven belasting. Verwarrend is misschien dat op de website van de Belastingdienst tussen haakjes staat ’dagwaarde’. Te Riet: „Dat is gedaan voor wanneer iemand 15 jaar een auto in bezit heeft en vanaf dat moment de bijtelling over de waarde in het economische verkeer moet toepassen. Er zijn dan diverse indicatoren om deze waarde vast te stellen, de dagwaarde is er een van als handvat om die waarde te bepalen. Het kan ook aan de hand van de ANWB-koerslijst, taxatie- en verzekeringswaarde.” | | | | |
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
31 mei 2021 13:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ja, las het zaterdag. Marco heeft goede contacten met de (Financiele) Telegraaf. Zodra het over youngtimers gaat bellen ze hem. En terecht
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 mei 2021 13:39 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Lease van de Cross Turismo is niet interessant. Bijtelling wordt idd veel te hoog en aangezien ik niet in loondienst ben betaal ik hem linksom of rechtsom gewoon zelf. Ik zit in een maatschap en kan te weinig van de belasting aftrekken. Vermogen vrij maken om hem zelf aan te schaffen wil ik eigenlijk niet want dat rendeert momenteel allemaal lekker. Ik ga zaterdag nog wel naar PCG om het hele plaatje duidelijk te hebben. Het meest verstandig zou zijn: een paar jaar wachten en dat ding privé voor de helft van de nieuwprijs aanschaffen. Zou ik wel garanties op de levensduur van het accupakket willen hebben. Of over drie jaar toch helemaal nieuw uit de configurator, dat is wel het leukste en zou onder normale omstandigheden ook haalbaar moeten zijn. Ik vind het wel jammer....
|
07 jun 2021 17:53 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Jammer Ewout,
Maar nog even lekker dromen is ook niet verkeerd. Zeker niet als je hem in de toekomst alsnog aan kunt schaffen.
Vermogen vrij maken zou ik ook zonde vinden voor een auto. Blijft toch - onder normale omstandigheden - een van de slecht mogelijke investeringen.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
07 jun 2021 18:07 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Over een jaar of drie, vier gewoon een mooie uit CH importeren, in de juiste kleur en met de goede opties, altijd binnengestaan en van een echte liefhebber geweest………
|
07 jun 2021 18:34 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Haha, daar moest ik vanmiddag inderdaad nog aan denken. Hoe ziet jouw interieur er uit?
|
07 jun 2021 18:41 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Zwart leer, de goede stoelen met massage, verwarming en ventilatie, porschewapens in de hoofdsteunen, rode gordels en rode wijzerplaat van het kompas/stopwatch Glazen dak.
|
07 jun 2021 18:53 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Wel de helft van de nieuwprijs he
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
07 jun 2021 19:28 |
|
|
giulia
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
en van oud mannetje geweest...
|
07 jun 2021 19:36 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Zon ding is alleen interessant voor (goed betaalde ) loonslaven. Dan betaalt de baas de lease en de slaaf alleen de bijtelling.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
07 jun 2021 20:36 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
|
07 jun 2021 21:15 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Ik als pensioenado heb gelukkig geen baas meer, en mag het nu allemaal zelf bepalen. Om Porsche rijden enigszins betaalbaar te houden zelf onderhoud doen en de DD lekker zuinig. Tijd zat hier en met ingeschakelde eco mode geen felle gasrespons meer….de jakkeraars doen hun best, ik kom er wel…. Goed voor het verbruik en hartslag…
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
09 jun 2021 14:38 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
1:34
|
09 jun 2021 20:17 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
komt omdat hij stil staat dan verbruikt hij niet veel. On topic: welke waggel is dat?
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
09 jun 2021 21:57 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Hybride lexus gok ik
|
09 jun 2021 23:42 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Hoera! Zoonlief is (weer) geslaagd!
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
10 jun 2021 16:34 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 7
Mooi man, congrets!
|
10 jun 2021 16:48 |
|
|