Auteur |
Bericht |
Elwood
1500-cabrio-1969 resto 1300L-1972 daily
|
Busje......
Stel je neemt een vw t4 busje, en je plaats daar een (RUF tuned)522pk motor uit een 993Turbo in.....
filmpje 20mb
http://82.92.17.109/media/film_01.wmv
_________________________________________ Grüße Fransiscus
|
17 nov 2005 16:37 |
|
|
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Zekers nice !
Heb deze en vele anderen een keer op de Ring gezien. Allerlei motoren hadden ze erin gelepeld: GT3, 964 RS etc. Ook het interieur was geheel Porsche met als toppunt een exemplaar met 6 964 RS-kuipstoelen inclusief harnasgordels
|
17 nov 2005 16:41 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dank je voor de link.
Ik had deze vroeger op mijn website staan , doch door het afstorten bij de server is dit samen met vele andere leuke links verloren gegaan.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
17 nov 2005 16:47 |
|
|
Elwood
1500-cabrio-1969 resto 1300L-1972 daily
|
Leuk blokje voor in m'n kevertje...............
_________________________________________ Grüße Fransiscus
|
17 nov 2005 16:51 |
|
|
Johnnyboyporsche
911(964)-Carera4Raamsdonksveer
|
Re: Busje......
Leuke promo film, (RUF tuned) en in de eerste bocht lig je op z'n zijkant denk ik!
_________________________________________ Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.
|
17 nov 2005 17:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 nov 2005 17:37 |
|
|
chris.71
Limburg
|
T is zeer aanmoedigend.
Ik ga aan een vw t2b bus bouwen (plannen al aantal jaren oud,). Van clear heb ik al eerder gehoord, bouwen ook T3s om met Porsche-techniek.
Mijn bus heeft maar echte 50000km (1974) gelopen. Restaureren dus overbodig en ben er per toeval aangekomen. Komt leuke Porsche techniek in: 964-C2/92 motor, licht getuned (geen kat, speciale eindemper ala DPII in RVS en K&N filter), 90000km gelopen en vanaf carter opnieuw opgebouwd (wat een kettingspannertje al kan doen, kon em echter daardoor gunstig kopen). G50 bak van 3.2 (vliegwiel van C4/89) Rondom 996-C4 (grijze remtangen) remmen. Als wielen de 911 Fuchs, 7 en 9x16 met Bridgestones.
Zoals te lezen, 911, 964, 996, T2B... effe husselen en klaar is de Porsche Kombi.
Mijn huidige struikelblok: tijd
De uitdagingen: remmen in combinatie met de wielen onder de bus krijgen zonder spatbordverbreding (normaal maximaal 7J achter)! De luchttoevoer naar de motor voldoende groot realiseren (tja busje heeft geen uitgaand vleugeltje, maar mot wel leren vliegen).
Mijn winteruurtjes zijn dus geboekt.
Laatst bijgewerkt door chris.71 op 21 nov 2011 15:48, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 nov 2005 18:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
In zo'n projectzijn we natuurlijk geintereseerd
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
17 nov 2005 18:20 |
|
|
Elwood
1500-cabrio-1969 resto 1300L-1972 daily
|
| | | | chris.71 schreef: T is zeer aanmoedigend.
Ik ga aan een vw t2b bus bouwen (plannen al aantal jaren oud,). Van clear heb ik al eerder gehoord, bouwen ook T3s om met Porsche-techniek.
Mijn bus heeft maar echte 50000km (1974) gelopen. Restaureren dus overbodig en ben er per toeval aangekomen. Komt leuke Porsche techniek in: 964-C2/92 motor, licht getuned (geen kat, speciale eindemper ala DPII in RVS en K&N filter), 90000km gelopen en vanaf carter opnieuw opgebouwd (wat een kettingspannertje al kan doen, kon em echter daardoor gunstig kopen). G50 bak van 3.2 (vliegwiel van C4/89) Rondom 996-C4 (grijze remtangen) remmen. Als wielen de 911 Fuchs, 7 en 9x16 met Bridgestones.
Zoals te lezen, 911, 964, 996, T2B... effe husselen en klaar is de Porsche Kombi.
Mijn huidige struikelblok: tijd
De uitdagingen: remmen in combinatie met de wielen onder de bus krijgen zonder spatbordverbreding (normaal maximaal 7J achter)! De luchttoevoer naar de motor voldoende groot realiseren (tja busje heeft geen uitgaand vleugeltje, maar mot wel leren vliegen).
Verder heeft de motor een LPI gasinstallatie! Functioneerd reeds perfect, net als in mijn 964.
Mijn winteruurtjes zijn dus geboekt. | | | | |
Foto's Foto's Foto's
_________________________________________ Grüße Fransiscus
|
17 nov 2005 19:20 |
|
|
chris.71
Limburg
|
Elwood, jij bent een sjieke.... mot nog bouwen. Dus helaas nog niks te foto's. Kan er ook niks aan doen.
Kan alleen wat fotos van de basiscomponenten laten zien, zoals de bus etc, maar weet effe niet hoe ze te plaatsen.
Ik heb er een paar voorlopig in mijn eigen album geplaatst.
|
17 nov 2005 21:26 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
das een snelle werkbus
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
18 nov 2005 0:50 |
|
|
Elwood
1500-cabrio-1969 resto 1300L-1972 daily
|
| | | | chris.71 schreef: T is zeer aanmoedigend.
Ik ga aan een vw t2b bus bouwen (plannen al aantal jaren oud,). Van clear heb ik al eerder gehoord, bouwen ook T3s om met Porsche-techniek.
Mijn bus heeft maar echte 50000km (1974) gelopen. Restaureren dus overbodig en ben er per toeval aangekomen. Komt leuke Porsche techniek in: 964-C2/92 motor, licht getuned (geen kat, speciale eindemper ala DPII in RVS en K&N filter), 90000km gelopen en vanaf carter opnieuw opgebouwd (wat een kettingspannertje al kan doen, kon em echter daardoor gunstig kopen). G50 bak van 3.2 (vliegwiel van C4/89) Rondom 996-C4 (grijze remtangen) remmen. Als wielen de 911 Fuchs, 7 en 9x16 met Bridgestones.
Zoals te lezen, 911, 964, 996, T2B... effe husselen en klaar is de Porsche Kombi.
Mijn huidige struikelblok: tijd
De uitdagingen: remmen in combinatie met de wielen onder de bus krijgen zonder spatbordverbreding (normaal maximaal 7J achter)! De luchttoevoer naar de motor voldoende groot realiseren (tja busje heeft geen uitgaand vleugeltje, maar mot wel leren vliegen).
Verder heeft de motor een LPI gasinstallatie! Functioneerd reeds perfect, net als in mijn 964.
Mijn winteruurtjes zijn dus geboekt. | | | | |
Beste Chris, ik heb de oplossing voor je "luchttoevoer naar de motor "probleem.
Dan zet je gewoon je schuifdak open
_________________________________________ Grüße Fransiscus
|
18 nov 2005 8:58 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Kunt er ook van die speciale " tochtgaten" aan de zijkant in laten zetten, toch? Heb ik daar niet iets over gelezen hier......
|
18 nov 2005 10:21 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
domme vraag, waar zit de motor in zo'n busje?
onder de voorstoelen ofzo
_________________________________________ Got coffee?
|
18 nov 2005 11:14 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... Waar zit de motor bij een kever ..... en waar bij een 911 ..... en waar dus bij een VW-T
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 nov 2005 11:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Sinds jaar en dag...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 nov 2005 16:23 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Maar bij de bus van het filmpje (T4) zit het blok normaal vanvoor en is de plaats van het blok geweizigd
Bij T1 , T2 en T3 zaten ze idd achteraan.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
18 nov 2005 16:40 |
|
|
John
Cayenne
|
Yep helemaal correct.
Enne sedert 1982 overgestapt op de waterkoeling, waar hebben we dat meer gehoord??
|
18 nov 2005 17:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
De Wasserboxer kwam in modeljaar 83
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
18 nov 2005 17:40 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Vanaf de T3 dus
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
18 nov 2005 23:46 |
|
|