Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:50



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Busje...... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1500-cabrio-1969 resto 1300L-1972 daily
Bericht Busje......
Stel je neemt een vw t4 busje, en je plaats daar een (RUF tuned)522pk motor uit een 993Turbo in..... 8)

filmpje 20mb
http://82.92.17.109/media/film_01.wmv
_________________________________________
Grüße Fransiscus


17 nov 2005 16:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Zekers nice !
Heb deze en vele anderen een keer op de Ring gezien. Allerlei motoren hadden ze erin gelepeld: GT3, 964 RS etc. Ook het interieur was geheel Porsche met als toppunt een exemplaar met 6 964 RS-kuipstoelen inclusief harnasgordels :)


17 nov 2005 16:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dank je voor de link.
Ik had deze vroeger op mijn website staan , doch door het afstorten bij de server is dit samen met vele andere leuke links verloren gegaan.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


17 nov 2005 16:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1500-cabrio-1969 resto 1300L-1972 daily
Bericht 
Leuk blokje voor in m'n kevertje...............
_________________________________________
Grüße Fransiscus


17 nov 2005 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht Re: Busje......
Leuke promo film, (RUF tuned) en in de eerste bocht lig je op z'n zijkant denk ik! :shock: :D
_________________________________________
Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.


17 nov 2005 17:07
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Bangelijke gezinsbak.......... ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


17 nov 2005 17:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Limburg
Bericht 
T is zeer aanmoedigend.

Ik ga aan een vw t2b bus bouwen (plannen al aantal jaren oud,).
Van clear heb ik al eerder gehoord, bouwen ook T3s om met Porsche-techniek.

Mijn bus heeft maar echte 50000km (1974) gelopen. Restaureren dus overbodig en ben er per toeval aangekomen.
Komt leuke Porsche techniek in:
964-C2/92 motor, licht getuned (geen kat, speciale eindemper ala DPII in RVS en K&N filter), 90000km gelopen en vanaf carter opnieuw opgebouwd (wat een kettingspannertje al kan doen, kon em echter daardoor gunstig kopen).
G50 bak van 3.2 (vliegwiel van C4/89)
Rondom 996-C4 (grijze remtangen) remmen.
Als wielen de 911 Fuchs, 7 en 9x16 met Bridgestones.

Zoals te lezen, 911, 964, 996, T2B... effe husselen en klaar is de Porsche Kombi.

Mijn huidige struikelblok: tijd

De uitdagingen:
remmen in combinatie met de wielen onder de bus krijgen zonder spatbordverbreding (normaal maximaal 7J achter)!
De luchttoevoer naar de motor voldoende groot realiseren (tja busje heeft geen uitgaand vleugeltje, maar mot wel leren vliegen).

Mijn winteruurtjes zijn dus geboekt.


Laatst bijgewerkt door chris.71 op 21 nov 2011 15:48, in totaal 1 keer bewerkt.



17 nov 2005 18:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
chris.71 schreef:
Verder heeft de motor een LPI gasinstallatie! Functioneerd reeds perfect, net als in mijn 964.


In zo'n projectzijn we natuurlijk geintereseerd :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


17 nov 2005 18:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1500-cabrio-1969 resto 1300L-1972 daily
Bericht 
chris.71 schreef:
T is zeer aanmoedigend.

Ik ga aan een vw t2b bus bouwen (plannen al aantal jaren oud,).
Van clear heb ik al eerder gehoord, bouwen ook T3s om met Porsche-techniek.

Mijn bus heeft maar echte 50000km (1974) gelopen. Restaureren dus overbodig en ben er per toeval aangekomen.
Komt leuke Porsche techniek in:
964-C2/92 motor, licht getuned (geen kat, speciale eindemper ala DPII in RVS en K&N filter), 90000km gelopen en vanaf carter opnieuw opgebouwd (wat een kettingspannertje al kan doen, kon em echter daardoor gunstig kopen).
G50 bak van 3.2 (vliegwiel van C4/89)
Rondom 996-C4 (grijze remtangen) remmen.
Als wielen de 911 Fuchs, 7 en 9x16 met Bridgestones.

Zoals te lezen, 911, 964, 996, T2B... effe husselen en klaar is de Porsche Kombi.

Mijn huidige struikelblok: tijd

De uitdagingen:
remmen in combinatie met de wielen onder de bus krijgen zonder spatbordverbreding (normaal maximaal 7J achter)!
De luchttoevoer naar de motor voldoende groot realiseren (tja busje heeft geen uitgaand vleugeltje, maar mot wel leren vliegen).

Verder heeft de motor een LPI gasinstallatie! Functioneerd reeds perfect, net als in mijn 964.

Mijn winteruurtjes zijn dus geboekt.



Foto's Foto's Foto's
_________________________________________
Grüße Fransiscus


17 nov 2005 19:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Limburg
Bericht 
Elwood, jij bent een sjieke.... mot nog bouwen. Dus helaas nog niks te foto's. Kan er ook niks aan doen.

Kan alleen wat fotos van de basiscomponenten laten zien, zoals de bus etc, maar weet effe niet hoe ze te plaatsen.
Ik heb er een paar voorlopig in mijn eigen album geplaatst.


17 nov 2005 21:26
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
das een snelle werkbus
_________________________________________
duitse laagvlieger


18 nov 2005 0:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1500-cabrio-1969 resto 1300L-1972 daily
Bericht 
chris.71 schreef:
T is zeer aanmoedigend.

Ik ga aan een vw t2b bus bouwen (plannen al aantal jaren oud,).
Van clear heb ik al eerder gehoord, bouwen ook T3s om met Porsche-techniek.

Mijn bus heeft maar echte 50000km (1974) gelopen. Restaureren dus overbodig en ben er per toeval aangekomen.
Komt leuke Porsche techniek in:
964-C2/92 motor, licht getuned (geen kat, speciale eindemper ala DPII in RVS en K&N filter), 90000km gelopen en vanaf carter opnieuw opgebouwd (wat een kettingspannertje al kan doen, kon em echter daardoor gunstig kopen).
G50 bak van 3.2 (vliegwiel van C4/89)
Rondom 996-C4 (grijze remtangen) remmen.
Als wielen de 911 Fuchs, 7 en 9x16 met Bridgestones.

Zoals te lezen, 911, 964, 996, T2B... effe husselen en klaar is de Porsche Kombi.

Mijn huidige struikelblok: tijd

De uitdagingen:
remmen in combinatie met de wielen onder de bus krijgen zonder spatbordverbreding (normaal maximaal 7J achter)!
De luchttoevoer naar de motor voldoende groot realiseren (tja busje heeft geen uitgaand vleugeltje, maar mot wel leren vliegen).

Verder heeft de motor een LPI gasinstallatie! Functioneerd reeds perfect, net als in mijn 964.



Mijn winteruurtjes zijn dus geboekt.


Beste Chris, ik heb de oplossing voor je "luchttoevoer naar de motor "probleem.
Dan zet je gewoon je schuifdak open :D :D :D

Afbeelding
_________________________________________
Grüße Fransiscus


18 nov 2005 8:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Kunt er ook van die speciale "tochtgaten" aan de zijkant in laten zetten, toch? Heb ik daar niet iets over gelezen hier...... :roll: :^:


18 nov 2005 10:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
domme vraag, waar zit de motor in zo'n busje?
onder de voorstoelen ofzo
_________________________________________
Got coffee?


18 nov 2005 11:14
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:shock: ..... Waar zit de motor bij een kever ..... en waar bij een 911 ..... en waar dus bij een VW-T :?: :idea:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


18 nov 2005 11:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Sinds jaar en dag...

Afbeelding

mijn vriend Google schreef:
Since 1990, the Transporter in most world markets has been front-engined and water-cooled similar to other contemporary Volkswagens
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 nov 2005 16:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Maar bij de bus van het filmpje (T4) zit het blok normaal vanvoor en is de plaats van het blok geweizigd :wink:
Bij T1 , T2 en T3 zaten ze idd achteraan.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


18 nov 2005 16:40
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
911-lover schreef:
Maar bij de bus van het filmpje (T4) zit het blok normaal vanvoor en is de plaats van het blok geweizigd :wink:
Bij T1 , T2 en T3 zaten ze idd achteraan.



Yep helemaal correct.

Enne sedert 1982 overgestapt op de waterkoeling, waar hebben we dat meer gehoord??


18 nov 2005 17:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
John4S schreef:
Enne sedert 1982 overgestapt op de waterkoeling, waar hebben we dat meer gehoord??


De Wasserboxer kwam in modeljaar 83 :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


18 nov 2005 17:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Vanaf de T3 dus :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


18 nov 2005 23:46
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.