Auteur |
Bericht |
Pacoloco
|
Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Zit hem hier dan de crux? Er wordt overal gesproken over een combinatie. Komt het apart van elkaar dan vaker voor? Bron: trombosestichting Nu ben ik geen vrouw en lijkt het erop dat de kans dat je COVID krijgt nog niet is verdisconteerd (die is geen 100%).
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
24 jun 2021 7:42 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Dat 't niet eens meer opvalt dat dit een speld bericht is en niet een echte tweet van Willem zegt genoeg toch? Wat die kerel allemaal uitkraamt, is door geen cabaretier te bedenken..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
24 jun 2021 9:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik scan dit topic af en toe en diverse berichten zouden me niet meer moeten verbazen, maar desondanks Heel veel sterkte en schroom niet om ons hier op de hoogte te houden! Spreek voor jezelf. Alles dat positief werkt heeft vanzelfsprekend ook mogelijke negatieve bijwerkingen. Daar kies je voor of niet Als het mij of mijn vrouw treft dan hebben we pech en is dat afhankelijk van de ernst ervan vreselijk, maar ga ik er niet anders over denken en mijn vrouw ook niet. Écht niet.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 jun 2021 10:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik denk dat hij het anders bedoelt. Percentage en kansen zijn grote gemiddelden. Dat zegt niks als jij degene bent die getroffen wordt. Bij mijn vader werd jaren geleden longkanker geconstateerd. Belde een vriend van het PF die daar beroepsmatig mee bezig is. Voor een soort van 2nd opinion. "Wat zijn zijn kansen?" Antwoord was: "Daar heb je weinig aan. Ik heb patienten die nog een half jaar kregen en nu na 7 jaar nog leven. En omgekeerd. De grote gemiddelden zeggen weinig over de specifieke kansen van jouw vader."
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jun 2021 12:01 |
|
|
Pacoloco
|
Dank Horn. Dat was inderdaad de intentie, jammer dat het ook anders gelezen kan worden.
Voor de goede orde: Ik probeerde in mijn post enkel Rene een hart onder de riem te steken.
|
24 jun 2021 12:20 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
24 jun 2021 12:28 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Wat zijn de (onderbouwde) cijfers zonder lockdowns, social distancing en inmiddels ook (gedeeltelijke) vaccinaties ?
|
24 jun 2021 13:20 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Lekker semi-intelligente vraag weer. Daar zijn (dus) geen onderbouwde cijfers van. Net zoals er geen onderbouwde informatie is over lange termijn effecten van vaccins.
|
24 jun 2021 13:25 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Dat is dus een goede opmerking van redriver Er wordt van alles aangenomen, maar elk weerwoord wil men niets van horen.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
24 jun 2021 13:34 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Vorige week mijn tweede shot Astra gekregen. Kan het Alu hoedje nu af Zie wel sinds die tijd regelmatig UFO's vliegen boven de Porsche als ik 66km/uur rijdt. Herkent iemand dit
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
24 jun 2021 13:56 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Net zomin als Area 52......
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
24 jun 2021 14:19 |
|
|
steef
|
Zomaar een 'Wappie' (of was die al geplaatst?) Probeer dat nou ook eens als voorstander van vaccineren te lezen. Overigens hoor ik veel meer mensen alleen al in mijn omgeving, die een arts moesten raadplegen na vaccinatie (en ja, ook richting ziekenhuis), niet alleen Rene (dus geen uitzondering!). Er wordt alleen geen ruchtbaarheid aan gegeven. Rene wens ik overigens veel sterkte. Ik zou waarschijnlijk ook kiezen voor vaccinatie, als ik (ruim) binnen de risicogroep zou horen, maar dan doe ik het voor mezelf. Ik zou me werkelijk nooit laten inspuiten om een ander te redden. Je geeft ook geen 2 nieren weg aan iemand die ze nodig heeft...jij misschien wel, maar ik heb ze zelf nodig.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
24 jun 2021 14:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Wie een hond wil slaan, vindt altijd wel een stokGeldt dat slechts één kant op? Wat ik bedoelde: Wat die cijfers me zeggen is onafhankelijk van of ik of een naaste (niet) wordt getroffen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 jun 2021 15:39 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
|
24 jun 2021 16:28 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Met de cijfers gaat het de goede kant op…..we mogen weer op vakantie dus wat is het probleem…. Beetje opletten, spuitje halen en klaar toch…. Enige probleem wat ik heb is zwarte zelftappers voor de kaartbakken bevestiging aan de deur van mijn 911 te vinden…..
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
24 jun 2021 16:43 |
|
|
giulia
|
Toch bijzonder wat jij allemaal meemaakt in jouw omgeving terwijl dat overduidelijk niet het geval is voor de grotere omgeving genaamd Nederland. Blijkbaar een uniek stukje in ons landje.
|
24 jun 2021 17:30 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Steef is zelf ook heel bijzonder. Dat is me wel duidelijk inmiddels. Denk erover om hem m’n staatslot voor de maand juli uit te laten kiezen.
|
24 jun 2021 17:59 |
|
|
steef
|
@Giulia: Yup, er zijn nu meer mensen in mijn omgeving ziek geworden van de vaccinatie dan van corona. Dat zegt uiteraard niet veel over incidentie (of betrouwbaarheid), maar het is opvallend dat je daar niets van verneemt. Vandaag 2 ziekmeldingen door vaccinatie: koorts 39,5 (deze personen zijn anders nooit ziek). Beide de 2e ronde. Ze overleven het wel, maar toch....ik vraag me nog steeds af of ze door besmetting met corona ook zo ziek waren geworden, en daar zullen we nu niet achter komen. Ik heb in de hele corona-periode nog nooit 2 ziekmeldingen gehad in 1 week! Nu ik het zo bedenk, hoor ik dagelijks klachten, niet allemaal heftig, maar wel voldoende om uitgeschakeld te zijn. Door corona het afgelopen jaar enkele personen die zich hebben afgemeld (op twee handen te tellen), maar meer door de angstzaaierij thuis moesten zitten, dan dat ze zich ziek voelden. De 'slachtoffers' van corona waren in eerste instantie verwonderd dat ze positief waren, maar vooral omdat ze nauwelijks klachten hadden. Tijdens een zogenaamde 'pandemie' mag je toch verwachten dat in elke straat tenminste 1 iemand dood neervalt, en nu na ruim 1 jaar nog werkelijk geen enkel slachtoffer. Er wordt gesproken over 17.000 doden door corona. Daar zijn ook terminale patiënten bij opgeteld, en patiënten die er geen enkele complicatie bij konden hebben, of dat nou corona was of een verkoudheid. Wel degelijk worden op dit moment veel (!) patiënten opgenomen door complicaties door de vaccinaties. Op de één of andere manier wordt dat buiten de media of welke informatiebron gehouden. We krijgen nu de Delta-variant.....we worden al voorgeprogrammeerd......om maar nog meer mensen te overtuigen dat vaccin te nemen. Massahysterie. Er is hier niet voor niets een tweedeling ontstaan, het wordt er niet gezelliger op, en dat is in het openbare leven dito. Alleen terug naar 'normaal' door je over te geven aan vaccinatie? Ik dacht het niet, ik laat me nog steeds niet chanteren. Ik ben werkelijk benieuwd of de voorspelde IC-belasting louter uit ongevaccineerden bestaat, want als we dat moeten geloven, vallen de ongevaccineerden straks bij bosjes neer. Dat geloven we toch zelf niet? Ik moest vreselijk lachen gister: er komt bij de mediamarkt een oude meneer naar een verkoopster, met een mondkapje op, vragen waar de WC is. Daar mocht hij geen gebruik van maken. Uiteraard beledigd, waarop ik zeg: meneer, u draagt toch ook een mondkapje, dan weet u toch hoe de regels zijn? Ik draag overigens geen mondkapje. Ook deze drol snapt er dus helemaal niets van. Gewoon geprogrammeerd, tot het hem anders uitkomt. De hypocrisie voert hoogtij. Ik snapte de beste man overigens wel, want op die leeftijd heb je gewoon niet zo'n flexibele blaas. Alleen daarom al zijn de maatregelen buiten alle proporties. In dit geval tot het onbeschofte af! Ik vermoed dat hij het best had overleefd als hij hem even had kunnen ledigen..... @Marks: ik ben juist nuchter en heel gewoon, en je zou inmiddels moeten weten dat ik niet zo van een gokje hou
|
24 jun 2021 18:07 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Ik stel voor dat we nog 12 pagina's vullen met: Welles/nietes Onzin/geen onzin Informatie/desinformatie Onderbouwd/niet-onderbouwd Wetenschappelijk/on-wetenschappelijk Feiten/onderbuikgevoel Lagere school nivo/Universitair nivo .../.... Dan: bij de 100e pagina slotje er op en over 10 jaar brengen de moderators die 100 pagina's in boekvorm uit met de titel: GELIJK/ONGELIJK Kunnen we er misschien nog om lachen
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
24 jun 2021 21:10 |
|
|
Pacoloco
|
Jij gaat er van uit dat de wereld nog bestaat over 10 jaar
|
24 jun 2021 23:08 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Ja, zojuist nog eentje. Een mega heldere punt en die bewoog ook nog. De buur zag hem ook. De enige verklaring die ik heb is dat het een drone was. Die heb ik twee weken geleden ook vastgezet, met schroeven uit mijn schroevenbak. Glimmende schroeven kun je met een zwarte merkstift onzichtbaar maken.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
24 jun 2021 23:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Bijzonder. Van mijn 35 collega’s heeft niemand (lees: NIEMAND) zich ziek gemeld nav de eerste of de tweede prik. In mijn omgeving niemand ziek geweest anders dan een paar dagen een beurs gevoel in de bovenarm
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jun 2021 1:43 |
|
|
Enguess
|
Ik had zelf niks (Pfizer). TOTMBO ook niet. Heb wel collega’s die Moderna of AZ hebben gekregen en daar een dag niet lekker van zijn geweest. Koorts en grieperig gevoel. Na een dag weer over.
|
25 jun 2021 6:44 |
|
|
Enguess
|
|
25 jun 2021 8:07 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Waarom moeten de mensen die kiezen voor geen mondkapje en geen vaccinatie zich telkens verantwoorden ? Andersom zie je dat gedrag nauwelijks of niet.
|
25 jun 2021 11:17 |
|
|