Auteur |
Bericht |
giulia
|
Re: Peter R. de Vries neergeschoten
Juist. Levenslang in Nederland is ook echt levenslang...als enige land in Europa.
|
19 jul 2021 11:30 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Kleine nuancering: na 25 jaar vindt wel een herbeoordeling plaats, kan tot terugkeer in de maatschappij leiden. Volgens mij nav oordeel EU Hof voor Rechten vd mens.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
19 jul 2021 11:54 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Hoe denken we dan over Volkert? (Die kennelijk onlangs een best prijzige boerderij kon aanschaffen....) En hoe verhoudt zich dan de strafmaat t.o.v. de dader van PRV?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
19 jul 2021 11:54 |
|
|
Targa Floriaan
|
Steef, check eerst de feiten voor je weer zo'n bericht t forum opslingert. Het was een geruchtA propos, groeten aan je best friend willem engel...
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
19 jul 2021 12:08 |
|
|
giulia
|
|
19 jul 2021 12:10 |
|
|
Targa Floriaan
|
Tuurlijk, ík check mn feiten wel
|
19 jul 2021 12:15 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Verfrissend.
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
19 jul 2021 12:19 |
|
|
steef
|
Vandaar dat ik het woordje 'kennelijk' er bij plaatste. Er zou vast een wijsneus zijn die daar op zou reageren.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
19 jul 2021 12:23 |
|
|
horn
PF #57
|
Democratie. Je krijgt de regering die je verdient. Iemand pleegt een misdrijf en zit zijn/haar straf uit. Daarna krijgt hij/zij eventueel de (moeilijke) kans het leven weer op te pakken. Als hij dan een dure boerderij koopt is dat imho zijn goed recht. Onderbuikgevoelsmatig wellicht niet, maar dat is echt heel wat anders. En de doodstraf is voor mij iets voor een bananenrepubliek.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 jul 2021 12:26 |
|
|
steef
|
Juist Peter R. heeft aangetoond dat veroordeelden onschuldig bleken. Dan is een doodstraf onherroepelijk (je verwacht het niet hè).
|
19 jul 2021 12:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Weet ik. Er zijn ook mensen die vinden dat die foutkans acceptabel is en alsnog voor de doodstraf zijn. Ik niet. Hoewel het onderbuikgevoel soms wat anders zegt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 jul 2021 12:45 |
|
|
erwin996
M140i
|
Als er camerabeelden zijn of ander sluitend bewijs, bijvoorbeeld van een crimineel die iemand doodschiet, dan is er geen foutkans.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
19 jul 2021 12:50 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Dat zou je zeggen. Toch stond er kennelijk op de beelden van de moordaanslag op Wiersum een klein tenger mannetje terwijl er nu twee verdachten in de rechtszaal zitten formaat twee bij twee en behoorlijk gespierd. Dat valt dan ook moeilijk 100% te rijmen. Overigens kwam dit aan de orde bij een vd praatprogramma’s waar Saskia Belleman (rechtbank journalist) dit ter sprake bracht.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
19 jul 2021 13:04 |
|
|
Targa Floriaan
|
'Kennelijk' mag ik dus allerlei onzin verkondigen, als ik er maar "kennelijk" bijzet. Betekenis kennelijk= apert, duidelijk, zichtbaar. Dat Volkert een boerderij had gekocht was kennelijk een aperte leugen.
|
19 jul 2021 13:36 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Er is altijd een foutkans. Bekentenissen, getuigenverklaring, camerabeelden en zelfs DNA-bewijs hebben allemaal tot onterechte veroordelingen geleid. Daarnaast hebben we de doodstraf afgeschaft omdat we het wreed en onbeschaafd vonden. Ik hoef niet in een land te wonen waar de staat criminelen vermoordt.
|
19 jul 2021 13:53 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Helemaal eens, maar mijn onderbuik wordt dan weer niet goed van de kans dat een Marc Dutroux ooit nog vrij komt.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
19 jul 2021 17:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hij is al eens eerder vroeg vrijgelaten …. na in 1989 veroordeeld te zijn geweest voor soortgelijke vergrijpen. En … … en wat Michelle Martin betreft:
|
19 jul 2021 17:42 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Vrouwen worden sowieso minder zwaar gestraft en krijgen vaker een geldboete in plaats van gevangenisstraf. En nee, dat is geen onderbuikgevoel maar iets wat door allerlei onderzoek is aangetoond. Het feit dat ze alweer op vrije voeten is kan daar ook wel eens mee te maken hebben.
|
19 jul 2021 18:21 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Kom net nog een voorbeeld tegen van de "zware straffen" in NL. Je rijdt er 2 dood .... 1 jaar cel waarvan 1/2 jaar voorwaardelijk https://www.bd.nl/tilburg-e-o/hof-veroo ... ~a91482cd/Hoe leg je zoiets uit aan de nabestaanden
|
29 jul 2021 19:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Absurd. Dit soort gedrag moet veel harder bestraft worden.
|
29 jul 2021 19:31 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
En dan nog een actueel voorbeeld, 1 doodrijden ( dader onder invloed met voorgeschiedenis) 18 maanden cel https://www.geenstijl.nl/5160346/flutst ... /#commentsDat was het voor vanavond
|
29 jul 2021 20:25 |
|
|
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
Nabestaanden van slachtoffers krijgen ALTIJD levenslang want hun geliefde komt nooit meer terug. Dan zijn zulke lichte straffen idd zeer misplaatst en onverteerbaar, zeker als er verzwarende omstandigheden (recidivist) mee gemoeid zijn. DAT versta ik absoluut niet in de huidige rechtspraak.
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
30 jul 2021 10:55 |
|
|