Re: Moet ik Porsche Approved Garantie kopen?
Hoi
Vraagje, ik sta voor de keuze om voor mijn Panamera 4s uit 2013, de garantie met 2 jaar te verlengen/kopen. Omdat de oude na 2,5 jaar afloopt.
En ik was ook ook van plan om deze te verlengen a €3000 met 2jaar, maar twijfel nu.
Bij de grote 170k km beurt zijn de oa bougies vervangen, en is er na 3 weken en 4,5k km (Italië/Kroatië) en net terug in NL een kapotte bobine.
Kan gebeuren natuurlijk dat ze dat met het vervangen van de bougies niet gezien hebben.
Maar dit valt niet onder garantie, vanwege ouderdom.
Staat ook online zie ik :
https://www.porschecentrumeindhoven.nl/ ... d-garantieBobine staat er niet tussen.
Optische en akoestische defecten evenals
ouderdom en slijtage zijn geen gebreken en zijn daarom van Porsche Approved uitgesloten.
Aan ouderdom / slijtage zijn onderhevig:
Ruitenwisserbladen, Wielen, Remblokken en remschijven, Schokbrekers, Koppelingsplaat en koppelingsdruklager, Aandrijfriem inclusief omloop- en spanrollen
Bougies, Accu’s, Expansievat PDCC, Koelmiddel, Alle lampen (exclusief xenon- en ledverlichting), Alle filters, vloeistoffen, oliën en vetten
Hier staat wel duidelijk wat onder ouderdom valt. Maar de motor en de PDK-bak worden ook ouder!
Weten jullie of bij normaal onderhoud en gebruik, dit wel
altijd onder garantie valt.
Hoe denken jullie hierover.
Ik heb al gezocht naar meer info en ervaringen over de Approved Garantie, maar kan niet veel meer vinden dan de basic info folder.
Groetjes van een blije Panamera eigenaar.